Akumulatori
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
Ima pristup iz haube, to je znao ali struja nije mogla da pomogne jer se pokidala zica od kleme.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
To je druga stvar, da ne kazem kvar i onda mora da se pristupa gepeku.
Ako ima otvor za skije lako je, ako ne onda malo zezanja...
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Ako ima otvor za skije lako je, ako ne onda malo zezanja...
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Pretpostavljam da je automatik, u tom slucaju ima polugu kojom se odblokira blokad menjaca u P i moze da se kotrlja.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
Pokidala se zica pozadi u gepeku, odmah do same kleme.
Njemu se aku pomerao levo desno mesecima, ne moze nigde da pronadje drzac, cak je poceo i da mu lupa, i to je trajalo i trajalo dok juce u toku voznje odjednom nije pukla zica. I cao.
Rekao sam mu za polugu, ovo sto kaze Dragvorl, on kaze da je to negde ispod suspleha ??
Njemu se aku pomerao levo desno mesecima, ne moze nigde da pronadje drzac, cak je poceo i da mu lupa, i to je trajalo i trajalo dok juce u toku voznje odjednom nije pukla zica. I cao.
Rekao sam mu za polugu, ovo sto kaze Dragvorl, on kaze da je to negde ispod suspleha ??
Re: Akumulatori
To je obicno ispod kozice rucice menjaca.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Na zalost izgleda nije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Al su ga zakomplikovali ...
I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit !
- pegazbre
- Postovi: 844
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Akumulatori
Da napisem zasto treba resetovati BMS (Battery management system) kod novijih Fordova (a verovatno vazi i za druge proizvodjace).
Znaci juce stavljen nov akumulator, vec drugi elektricar je pregledao auto, nista ne izvlaci struju, alternator odlicno puni, alnaser ne zaglavljuje.
Danas krenem da resetujem BMS, unesem kod za radio i odem da operem auto za put. Dam kontakt, Low Battery poruka, pa kako bre, juce stavljen nov akumulator?
Povezem auto na FORScan lite da iscitam sve u vezi baterije i ima sta da vidim. Auto misli da je akumulator skoro 7 godina star (2469 dana, 2018-te stavljen Exide u Grandu, ni oni nisu resetovali) napunjenost na 58% (ispod 60% auto prijavljuje narandzasto upozorenje), napon na bateriji 12.3V (dat kontakt, OBD wifi dijagnostika upaljena, svatla u kabini i led pozicije)
Resetujem metodom sa prekidacima za zadnje manglenke (nisam nasao u Forscan lite tu opciju), nakon procedure dam kontakt, opet poruka o slaboj bateriji, upalim auto da radi 20sec, ugasim ponovo, dam kontakt nema vise poruke upalim auto i oscitam vrednosti, baterija odjenom na 76%.
Provozao auto nekih 30km i otisao da ga operem, usisam, proverim za put i opet pogledam napunjenost, i dalje ista 76%.
Insace BMS i smart charging system u Fordu pokusava da odrzi napunjenost akumulatora na oko 80% a ponekad radi regeneracije sa punjenjem preko 15v jer je akumulator vise manje napunjen na oko 80%. Ovo se navodno radi da bi se smanjila potrosnja tako sto se manje opterecuje alternator.
Sad moje pitanje. Da li je auto zbog toga sto BMS nije skoro 7 godina resetovan mislio da je unutra akumulator pred umiranje i nije dopunjavao novi akumulator kako treba jer je pogresno ocitavao SOC?
Znaci juce stavljen nov akumulator, vec drugi elektricar je pregledao auto, nista ne izvlaci struju, alternator odlicno puni, alnaser ne zaglavljuje.
Danas krenem da resetujem BMS, unesem kod za radio i odem da operem auto za put. Dam kontakt, Low Battery poruka, pa kako bre, juce stavljen nov akumulator?
Povezem auto na FORScan lite da iscitam sve u vezi baterije i ima sta da vidim. Auto misli da je akumulator skoro 7 godina star (2469 dana, 2018-te stavljen Exide u Grandu, ni oni nisu resetovali) napunjenost na 58% (ispod 60% auto prijavljuje narandzasto upozorenje), napon na bateriji 12.3V (dat kontakt, OBD wifi dijagnostika upaljena, svatla u kabini i led pozicije)
Resetujem metodom sa prekidacima za zadnje manglenke (nisam nasao u Forscan lite tu opciju), nakon procedure dam kontakt, opet poruka o slaboj bateriji, upalim auto da radi 20sec, ugasim ponovo, dam kontakt nema vise poruke upalim auto i oscitam vrednosti, baterija odjenom na 76%.
Provozao auto nekih 30km i otisao da ga operem, usisam, proverim za put i opet pogledam napunjenost, i dalje ista 76%.
Insace BMS i smart charging system u Fordu pokusava da odrzi napunjenost akumulatora na oko 80% a ponekad radi regeneracije sa punjenjem preko 15v jer je akumulator vise manje napunjen na oko 80%. Ovo se navodno radi da bi se smanjila potrosnja tako sto se manje opterecuje alternator.
Sad moje pitanje. Da li je auto zbog toga sto BMS nije skoro 7 godina resetovan mislio da je unutra akumulator pred umiranje i nije dopunjavao novi akumulator kako treba jer je pogresno ocitavao SOC?
Re: Akumulatori
Na prvom snimku piše da alternator nije uopšte punio- da se akumulator praznio sa 7 ampera.
Na drugom snimku piše da alternator puni sa 16 ampera.
Taj BMS možeš posmatrati i kao punjač aku sa zaštitom/regulatorom. Sko se ne resetuje on ne zna da postoji novi aku i shodno tome ne vrši punjenje (zapamtio da stari aku ne može više da prima struju).
Isto ili slično je i kod drugih marki i vozlai sa takvim reglerom punjenja/pražnjeja, mora intervencija nakon zamena aku da bi sve radilo pravilno.
ps. alternator jeste punio ali elektro sistem sa potrošačima ali nije punio aku.
Na drugom snimku piše da alternator puni sa 16 ampera.
Taj BMS možeš posmatrati i kao punjač aku sa zaštitom/regulatorom. Sko se ne resetuje on ne zna da postoji novi aku i shodno tome ne vrši punjenje (zapamtio da stari aku ne može više da prima struju).
Isto ili slično je i kod drugih marki i vozlai sa takvim reglerom punjenja/pražnjeja, mora intervencija nakon zamena aku da bi sve radilo pravilno.
ps. alternator jeste punio ali elektro sistem sa potrošačima ali nije punio aku.
- pegazbre
- Postovi: 844
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Akumulatori
Prva slika je sa ugasenim autom, samo dat kontak a druga je sa upaljenim nakon resetovanja BMS-a kad je pokazao tacnu napunjenost akumulatora.
Prosto mi je neverovatno da nisu u Grandu resetovali kad su ubacili novi Exide akumulator...zato nije izdrzao ni tri godine i dvaput se ispraznio do kraja jer ga auto nije ni punio kako treba jer je mislio da je matori akumulator.
Prosto mi je neverovatno da nisu u Grandu resetovali kad su ubacili novi Exide akumulator...zato nije izdrzao ni tri godine i dvaput se ispraznio do kraja jer ga auto nije ni punio kako treba jer je mislio da je matori akumulator.
Re: Akumulatori
updateljubitelj je napisao: ↑12 Avg 2021, 16:29Trenutni akumulator Fiamm Titanium, šesta godina i nastao problem.
Popustio lepak gornjeg poklopca i curka kiselina napolje (naravno malecno je popustilo pa se samo u nekom položaju nagiba auta dešava).
Probao juče da očistim, i zalepim lepkom na visokoj temperaturi ali ne verujem da će biti uspešno dugotrajno.
Na mestu lepljenja je ok ali procurelo pored ponovo tako da je definitivno otišao u reciklažu a uzet je novi Rombat Tundra 640A /65Ah pa ćemo videti kako će se pokazati.
Re: Akumulatori
@Sinisa G.
Možeš li malo te slike čistije da postaviš ponovo na forumu ako ti nije smorno?
Piše da je garancija 36M (zar nije 40M?), koji je datum proizvodnje samog aku, za koji si auto uzeo, koji motor, godište i reći koji si zamenio i koliko te služio prethodni?
Možeš li malo te slike čistije da postaviš ponovo na forumu ako ti nije smorno?
Piše da je garancija 36M (zar nije 40M?), koji je datum proizvodnje samog aku, za koji si auto uzeo, koji motor, godište i reći koji si zamenio i koliko te služio prethodni?
- Sinisa G.
- Postovi: 2411
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Akumulatori
Slike su takve kakve su, slikano telefonom u prodavnici.
Garancija je toliko koliko pise.
Auto je korsa 1.8
Predhodni sluzio 5 god. a proizvodjac je neki lijevi, nisam zapamtio.
Garancija je toliko koliko pise.
Auto je korsa 1.8
Predhodni sluzio 5 god. a proizvodjac je neki lijevi, nisam zapamtio.