Akumulatori
- pankoz
- Postovi: 707
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: Akumulatori
Sadašnji akumulator mi je Exide AGM 70Ah.
Da li umesto njega ubaciti sa EFB tehnologijom akumulator identične amperaže ili ponovo montirati sa AGM tehnologijom?
Po preporukama proizvođača u motorni prostor bi trebalo da se montiraju oni sa EFB tehnologijom zato što bolje podnose toplotu.
Koga god poznajem svi imaju sa AGM iako kod 90% vozila akumulator ide u motorni prostor.
Trenutni Exide će napuniti 4 godine za koji dan i primećujem da će mu uskoro kraj.
Šta je činiti?
Inače EFB su čak i jeftiniji nekih 2-4 k din.
Siguran sam samo da više neću kupiti Exide i nešto kontam da uzmem Toplu.
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Da li umesto njega ubaciti sa EFB tehnologijom akumulator identične amperaže ili ponovo montirati sa AGM tehnologijom?
Po preporukama proizvođača u motorni prostor bi trebalo da se montiraju oni sa EFB tehnologijom zato što bolje podnose toplotu.
Koga god poznajem svi imaju sa AGM iako kod 90% vozila akumulator ide u motorni prostor.
Trenutni Exide će napuniti 4 godine za koji dan i primećujem da će mu uskoro kraj.
Šta je činiti?
Inače EFB su čak i jeftiniji nekih 2-4 k din.
Siguran sam samo da više neću kupiti Exide i nešto kontam da uzmem Toplu.
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Re: Akumulatori
Za koje vozilo, koje godište, šta je bilo prva ugradnja?
- pankoz
- Postovi: 707
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: Akumulatori
C4 Grande Picasso mk2 2014
Fabrička ugradnja mu je bio Exide AGM
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Fabrička ugradnja mu je bio Exide AGM
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
-
- Postovi: 207
- Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Koliko ja znam, ali neproveren info, onako iz glave, obicno se ide na jednu kategoriju novije tehnologije akumulatora ili se uzima u istoj tehnologiji u kojoj je auto dosao, ali nikad se ne ide na nizu. Iako tehnicki moze da radi i tako. Licno ne bih umesto AGM stavljao EFB. Obrnuto da.
- pankoz
- Postovi: 707
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: Akumulatori
Hvala na informaciji.
Dwfinitivno odustajem od EFB tehnologije,jer sam dobio informaciju sa više strana da ako je fabrika kao prvu ugradnju stavila AGM da se toga i držim.
Imate li predlog koji brend?
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
Dwfinitivno odustajem od EFB tehnologije,jer sam dobio informaciju sa više strana da ako je fabrika kao prvu ugradnju stavila AGM da se toga i držim.
Imate li predlog koji brend?
Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
-
- Postovi: 207
- Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Ja sam letos kupio Toplu. Sta da kazem, pali, radi. To mi je treci Topla akumulator koji kupujem...
Re: Akumulatori
Onda mora AGM jer je ECU podešen za punjenje AGM-a (a što se razlikuje od punjenja EFB tj klasičnog mokrog olovnog).
Ili, da umesto AGM predješ na EFB uz istovremeno preštelovanje elektronike reglera na niži napon.
EFB će ako se puni po AGM krivi i sa takvim stalno višim naponom često da prokuva i brzo će se potrošiti voda. Ako je zatvoren to je ujedno i brzi kraj novog.
Ako je otvoren (malo je takvih) onda redovno na 2-3 meseca dolivanje vode, pogotovu leti.
Topla je ok proizvodjač, AGM se pravi u Sloveniji EFB se pravi u Makedoniji....imaju i brend Vesna koji je jeftiniji od brenda Topla a isti su nivo.
Topla je i OEM proizvodjač za prvu ugradnju.
Hyundai Tucson koji akumulator?
Vozilo je Hyundai Tucson 1.7 crdi, 2017 god, sa start-stop sistemom.
Več neko vrijeme mi ne radi start-stop, upaljena ona žuta lampica A s polukrugom kao obavijest da ne radi start-stop.
Ako netko zna...
1. koji aku ide u taj auto ,odnosno šta stavljaju u Hyundai
servisima(treba biti AGM)?
2. Da li treba auto nakon zamjene staviti na dijagnostiku da se ukucaju parametri nove baterije?
3. Da li se takav aku moze paliti na kablove u slučaju da zataji?
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Več neko vrijeme mi ne radi start-stop, upaljena ona žuta lampica A s polukrugom kao obavijest da ne radi start-stop.
Ako netko zna...
1. koji aku ide u taj auto ,odnosno šta stavljaju u Hyundai
servisima(treba biti AGM)?
2. Da li treba auto nakon zamjene staviti na dijagnostiku da se ukucaju parametri nove baterije?
3. Da li se takav aku moze paliti na kablove u slučaju da zataji?
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Akumulatori
Ovaj post iznad... vidim da je tema prebačena, hvala , nisam mogao pronaći temu
Pa ponavljam,ako netko nešto zna o tome neka piše
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Pa ponavljam,ako netko nešto zna o tome neka piše
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Akumulatori
1) moj nema start stop a ni AGM
2) ne
3) da
Ja bih kupio novi AGM, uostalom to me i čeka uskoro.
2) ne
3) da
Ja bih kupio novi AGM, uostalom to me i čeka uskoro.
Re: Akumulatori
Ovo pitam jer kod dva ovlaštena Hyundai servisa dve različite priče... kod prodavača akumulatora isto drukčija priča.
Jedan HY kaže da treba auto staviti na dijagnostiku i ubaciti parametre...drugi u svom filmu čak nudi obični aku jer je jeftinij odi (mislim da su promašili ceo fudbal),
prodavači baterija kazu da ne mijenjaju takvu vrstu aku jer to treba napraviti servis i odraditi sve preko OBD-a...
Jbt, ispade nauka zamjena akumulatora, zato ovo sve i pitam.
Evo npr. kažu da se može AGM spojiti na obični ako crkne, drugi kažu niti slučajno jer može stradati elektronika.
Da li je isto kada je obrnuto? Ispada da može sve i ne može ništa.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Jedan HY kaže da treba auto staviti na dijagnostiku i ubaciti parametre...drugi u svom filmu čak nudi obični aku jer je jeftinij odi (mislim da su promašili ceo fudbal),
prodavači baterija kazu da ne mijenjaju takvu vrstu aku jer to treba napraviti servis i odraditi sve preko OBD-a...
Jbt, ispade nauka zamjena akumulatora, zato ovo sve i pitam.
Evo npr. kažu da se može AGM spojiti na obični ako crkne, drugi kažu niti slučajno jer može stradati elektronika.
Da li je isto kada je obrnuto? Ispada da može sve i ne može ništa.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Poslednja izmena od LAV-LAV u 04 Dec 2022, 21:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Akumulatori
AGM je najobičniji* olovni akumulator i tako ga treba tretirati.
* - https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/t ... kumulatora
* - https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/t ... kumulatora
Re: Akumulatori
Meni su u Toyotu 1.4 D4d (u ovlaštenom servisu) stavili aku od 77 Ah i 780 ABax je napisao:10 posto je tilerancija, gore dole...
Na njemu je Toyota znak kao original Toyota aku.
Dozvoljava se i od 74 Ah...
I stvarno tako piše u katalogu.
Prva ugradnja je bio Mutlu sa 65 Ah i 620 A.
A inače sam čitao da odstupanje može biti max 10 %, ovo je razlika skoro 20%
Ili su u prvoj ugradnji štedjeli, ne znam šta reći.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Akumulatori
Meni su za Toyotu nudili EFB u jednoj trgovini akumulatorima... a auto nema start-stop.jaksa je napisao:AGM je najobičniji* olovni akumulator i tako ga treba tretirati.
* - https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/t ... kumulatora
Iskreno, ne znam kako se elektronika može ponašati na duže staze i odlučio sam se za zamjenu u servisu.
Znači ako sam razumio da se može kablovima upaliti i auto s AGM s "običnog auta" i " obični auto" s auta koji ima AGM bateriju preko kablova.
I tu sam čitao da se ne bi smjelo, a u servisu kažu da može.
Tema je svakako odlična jer se zamjena akumulatora smatra "zdravo za gotovo"
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Akumulatori
Moj Tucson nema start stop i kod njega mogu da se otkače kleme i opet zakače na akumulator bez dijagnostike posle. To sam utvrdio jer su mi u servisu ugrađivali modul za prikolicu, kojom prilikom su otkačili plus klemu da bi uzeli napajanje za modul. Posle su je samo vratili. Jedino su se izgubile A i B kilometraža i prosečna potrošnja, pa je krenuo da računa kao posle reseta.
Auto je napravljen 2016. i po onome što se ovde piše već ulazi u rizik da akumulator izda ali on još uvek pali kao prvog dana i prilikom jutarnjeg otključavanja žmigavci baš jako sevaju. Na drugim kolima mi je to uvek bio prvi znak - kad omlitave žmigavci obično mu je kraj blizu. Inače ovaj auto od prvog dana vergla nekako tromo ali uvek isto, i leti i zimi. Očigledno je alnaser takav
Auto je napravljen 2016. i po onome što se ovde piše već ulazi u rizik da akumulator izda ali on još uvek pali kao prvog dana i prilikom jutarnjeg otključavanja žmigavci baš jako sevaju. Na drugim kolima mi je to uvek bio prvi znak - kad omlitave žmigavci obično mu je kraj blizu. Inače ovaj auto od prvog dana vergla nekako tromo ali uvek isto, i leti i zimi. Očigledno je alnaser takav