Akumulatori
Re: Akumulatori
Da, smeta verovatno ali treba proveriti.
Obrati pažnju da je kod četvrtki dosta viši Vp-p napon i da očas posla spali čopere koji nemaju visoku zaštitnu marginu rada.
Taj inverter od 20 evra maloprodaje teško da ima filtraciju ili dvostruku konverziju, pre bih rekao obiačan on-off prekidački.
U prevodu grubi izlaz daleko od sinusa.
Ja to ne bih ostavio tako da radi satima koliko inače treba da se aku napuni.
A i zašto bi uopšte to radio???
Bolje uzmi DC-DC pretvarač, to košta i manje od 20 evra na ALiju i onda puniš direktno sa tvog 12v aku onaj drugi aku u drugom autu(naravno povišenim naponom, reda 14,5V).
Ti mali DC-DC su pwm modulisani, rade na visokoj frekvenciji svičovanja, imaju solidne filtere a i lepo rade.
Ja imam takav ali ne mogu da ti preporučim model jer ne znam, odavno uzeo i stiglo je bez dokumentacije, samo DC-DC modul.
Ako taj tvoj CTEK koji nameravaš da upotrebiš ima dozvoljeni vršni ulazni napon 450-480V onda slobodno ga napajaj sa četvrtkama.
E da, ti jeftilen inverteri nemaju regulisan izlazni napon već on zavisi od opterećenja potrošača na izlazu, pa i na to obrati pažnju pri odabiru nazivne snage.
Ja sam u Volvo ugradio 12v na 220V inverter trajno povezan i koristim ga za napajanje alata pri radu na terenu, pre svega punjača aku alata i za lemilice. Za to radi posao dovoljno dobro. Plaćeno nekih 70tak evra pre 10tak godina. Snaga nominalno 500VA.
Nisam imao problema u radu, ali ja to ne koristim baš često jer je više kao backup rešenje.
Obrati pažnju da je kod četvrtki dosta viši Vp-p napon i da očas posla spali čopere koji nemaju visoku zaštitnu marginu rada.
Taj inverter od 20 evra maloprodaje teško da ima filtraciju ili dvostruku konverziju, pre bih rekao obiačan on-off prekidački.
U prevodu grubi izlaz daleko od sinusa.
Ja to ne bih ostavio tako da radi satima koliko inače treba da se aku napuni.
A i zašto bi uopšte to radio???
Bolje uzmi DC-DC pretvarač, to košta i manje od 20 evra na ALiju i onda puniš direktno sa tvog 12v aku onaj drugi aku u drugom autu(naravno povišenim naponom, reda 14,5V).
Ti mali DC-DC su pwm modulisani, rade na visokoj frekvenciji svičovanja, imaju solidne filtere a i lepo rade.
Ja imam takav ali ne mogu da ti preporučim model jer ne znam, odavno uzeo i stiglo je bez dokumentacije, samo DC-DC modul.
Ako taj tvoj CTEK koji nameravaš da upotrebiš ima dozvoljeni vršni ulazni napon 450-480V onda slobodno ga napajaj sa četvrtkama.
E da, ti jeftilen inverteri nemaju regulisan izlazni napon već on zavisi od opterećenja potrošača na izlazu, pa i na to obrati pažnju pri odabiru nazivne snage.
Ja sam u Volvo ugradio 12v na 220V inverter trajno povezan i koristim ga za napajanje alata pri radu na terenu, pre svega punjača aku alata i za lemilice. Za to radi posao dovoljno dobro. Plaćeno nekih 70tak evra pre 10tak godina. Snaga nominalno 500VA.
Nisam imao problema u radu, ali ja to ne koristim baš često jer je više kao backup rešenje.
Re: Akumulatori
Da, vidim da modifikovani Sinus je jevtin, dok je cist sinus skuplji, i preporucuje se za finu elektroniku i punjace alata.
Evo dve varijante:
1.
2.
https://www.ebay.de/itm/Reiner-Sinus-Sp ... 890.l49286
Inace bih isao samo na CTEK punjac, bez direktnih.
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Evo dve varijante:
1.
2.
https://www.ebay.de/itm/Reiner-Sinus-Sp ... 890.l49286
Inace bih isao samo na CTEK punjac, bez direktnih.
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Re: Akumulatori
Ako vec nosas aku sta je problem da ga odneses kuci?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Akumulatori
Skidanje istog.
Vise razmisljam glasno, ne bih da rizikujem nesto.
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Vise razmisljam glasno, ne bih da rizikujem nesto.
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Re: Akumulatori
Zar nije najlakse, da ih spojis paralelno preko kablova (sa tim starim), i skines taj u autu, ako se bojis da izgubis napon?
Jedino ako je tesko izvaditi taj u kolima....
Jedino ako je tesko izvaditi taj u kolima....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Mislim da je aku 75Ah na izdisaju, izdrzao je pune 3 godine uz redovno punjenje. Sta iz iskustva vredi kupiti? Ovaj je bio kao iz premium. linije pa se nije nesto pokazao.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Najsvežiji i najteži na vagi.
Re: Akumulatori
pre neki dan svratih do jedne radnje sa akumulatorima i videh neke ROMBAT i MUTLU akumulatore (prvi put cujem, rumuni i turci), 40 meseci garancije, valjda jedini na trzistu sa tolikom garancijom, cene onako nisu nista bitno jeftinijih od konkurencije, mozda 1000din za neki 70Ah recimo
Re: Akumulatori
Moj Mutlu, prva ugradnja u Toyotu, samo roka, proizvodnja 2011. Zadnje 2 godine palim jednom nedeljmo, neunistiv je.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Akumulatori
za rombat navodno rekose prva ugradnja u reno i daciu
Re: Akumulatori
Jeste, zadnjih 30tak godina ide u prvu ugradnju Rombat.
Re: Akumulatori
ja prvi put u zivotu sad cuo za tu marku kao i za mutlu
Re: Akumulatori
Pročitaj uslove garancije. Obično traže neke godišnje servise i sl.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Akumulatori
Mutlu je na mom autu fabrička ugradnja evo deset godina gura bez problema
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk