Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od Kuzmanovic » 11 Okt 2012, 20:24

Posto mislim da nemam kod sebe ampermetar(voltmetar), svakako ce auto jedan dan morati otici kod elektricara da se sve to isproverava. Ali do tada mi treba ispravan akumulator da bi mogao da ga odvezem kod elektricara.
Moguce da negde vuce struju ali ne znam sta bi moglo da vuce posto kada izvucem karticu i otvorim vozaceva vrata, odma se gase svetla, radio, ventilacija i ostalo. Takodje nemam nikakav alarm na autu, sve je fabricki. Poslednja intervencija oko struje je bilo ubacivanje zvucnika pozadi i to je to. :mrgreen:

Sta bese regler? Davno bese kada sam ucio o njemu u srednjoj skoli. :P

Sto se tice tipa akumulatora, ne bih znao napamet da kazem sta ima a sta nema, uglavnom to je ovaj akumulator:
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=32782

I sta je na kraju bolje uraditi, upaliti ga na kablove i pustiti da se akumulator sam napuni, ili skinuti akumulator, napraviti se lud i odneti ga na reklamaciju?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23814
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dragvorl » 11 Okt 2012, 20:30

Regler ti regulise napon da bude u granicama prihvatljivog. A aku tesko ce ga sam napuniti, narocito ako puno vozis po gradu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva » 11 Okt 2012, 20:51

Pretpostavljam da nemas ni punjac kuci? Onda je najbolje da odvezes kod majstora, uz prethodno paljenje na kablove.
Bolje punjenje, ako je sve u redu mozes postici, ciscenjem klema, i spojeva mase na autu. Nije bog zna sta, ali sam se iznenadio da je posle ciscenja bio merljivo veci napon.

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Akumulatori

Post od BAJKER » 11 Okt 2012, 21:00

To je iz razloga jer se javlja oksid izmedju kablova i klema na akumulatoru.
Slika

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od Kuzmanovic » 11 Okt 2012, 23:03

Imam neki stari punjac ali sam razmisljao da je mozda bolje da odnesem aku u servis pa da ga oni napune kako treba, mada je lakse da ga ja nakacim na punjac pa da ga dopunim koliko mogu samo da upalim auto, pa neka ga posle alternator napuni. Trenutno nemam vremena oko toga da se zamajavam, pa cu tamo od ponedeljka videti sta mi je ciniti. U svakom slucaju hvala svima na pomoci. :pivo:

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od swemir » 12 Okt 2012, 01:01

nisi uzeo dobar akumulator. mada ne verujem da je to razlog crkavanja...

Canjika mi je rekao da je jako bitno da uzmem 60ah 600a, kad mi je riknuo fabricki sad u septembru

exide tudor posle 6 godina :doubleup:

mada na kraju nisam uzeo kod njega bosch nego opet Exide jer je imao 60ah i 575a ....da

I da je bas to razlog zasto prvi izdrzi dugo, drugi uglavnom bude drugih specifikacija...

Slika

i evo ga novi

Slika

kad mi je merio napon imao sam 14.1 na leru, i rekao je ka je to kao fabricki, ili 11,4 :zbunjen: ili...



Imam jedno pitanje?

Da li altenator puni uvek istom snagom bez obzira na obrtaje, ili u zavisnosti od obrtaja? zar ne smeta bateriji da prima punjenje promenivom snagom ako zavisi od obrtaja....

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva » 12 Okt 2012, 06:19

Tome sluzi regler.

To su dobre karakteristike za 60ah, ali moze to i malo "slabije". Tih 600A ti je bitno kod paljenja.
Moj white horse ima 540A i evo pali i zimi leti lepo, doduse samo kad je ispravan :) U januaru sam dobio novi u garanciji, jer je stari samo odjednom prestao da radi, nula, nista, ni makac. Videcemo sad na zimu kako ce se pokazati, do sad je bio ok.

Korisnikov avatar
AR33401
Postovi: 61
Pridružio se: 15 Jan 2012, 23:44
Garaža: Alfa Romeo 145 1.7 16v
Lokacija: Beograd, Zemun polje
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od AR33401 » 12 Okt 2012, 23:44

Iz mog licnog iskustva, Varta (silver/blue) ili Energizer. Poslednja generacija Bosch-a se nije bas najbolje pokazala. Black/White Horse bih zaobisao u sirokom luku.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10402
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Akumulatori

Post od sebekkg » 13 Okt 2012, 04:38

:plusone:

meni je black horse crko posle skoro 2 godine i to sam ga morao puniti cesto u medjuvremenu. pre godinu i vise kupio energizer, i radi ko sat.

mada generalno za dizele je dosta vazna udarna struja, posto ne pale na varnice vec na potisak. ne vezano sta jos imaju od elektronike za pokrenuti.
Slika

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od swemir » 13 Okt 2012, 14:07

Imam jedno pitanje?

Da li altenator puni uvek istom snagom bez obzira na obrtaje, ili u zavisnosti od obrtaja? zar ne smeta bateriji da prima punjenje promenivom snagom ako zavisi od obrtaja....

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13053
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Akumulatori

Post od Saša » 13 Okt 2012, 16:43

Regler "pegla" napon tako da je uvek isti, već je rečeno par postova ranije...

Tapatalk

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od swemir » 13 Okt 2012, 16:46

aha nisam skontao :zbunjen:

mislim za taj regler...

cudi me onda sto kazu ljudi da auto put puni akumulator, kad svakako onda puni i stajanje na semaforu npr...


hvala :pivo:

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Akumulatori

Post od Paja » 13 Okt 2012, 17:41

Puni ga dužina vožnje.

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Akumulatori

Post od djiuliju » 13 Okt 2012, 17:45

Na autoputu, predjes 200 km i upalis auto jednom, u gradu predjes 200km i upalis ga 30 puta

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od Kuzmanovic » 13 Okt 2012, 18:23

Secam se da je Zex jednom rekao na proslom forumu da je, posle normalnog paljenja automobila, potrebno oko 7 km voznje da bi se akumulator napunio u potpunosti.

Odgovori