Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
antivenom
Postovi: 436
Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06

Re: Akumulatori

Post od antivenom » 26 Apr 2020, 20:45

dragvorl je napisao:Audi jede akumulatore. :)
Sto Audi? Odakle ti ta informacija?

antivenom
Postovi: 436
Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06

Re: Akumulatori

Post od antivenom » 26 Apr 2020, 20:45

nikaragva je napisao:
Ajd nesto pametno i od tebeSlikaSlikaSlika

antivenom
Postovi: 436
Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06

Re: Akumulatori

Post od antivenom » 26 Apr 2020, 20:52

zdushan je napisao:Ako si menjao 2-3 aku godišnje, to je otprilike to. Baš te oce maler.

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Ako si mislio na mene, pa otprilike kazem nije bas bilo tako naravno ali su svi neuporedivo krace trajali od Exidea to je poenta da ne pricam kako je to bilo na caletovim automobilima 70 i 80 god stvarno se ne secam da mi je ili mok pokojnom caletu ili bilo koga da ga licno znam da mu aku traje 8+ godina kao sto mi sad traju i mojima ovi exide to je ranije bilo do max 2 god i cim ode garancija ode i akumulator prevashodno BH neki i krace trajali.
Sve u svemu svako nek kupi sta mu volja ja najmanje glavobolje sa ovim imam ustvari ni nemam.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 28 Apr 2020, 13:11

Drugo punjenje onog 110 Ah AGM-a sa Cars Pro-om i napunjen bez greške do vrha, punjač je rekao da je to - to (prestalo blinkanje). I sve u razumnom vremenskom periodu. :) Onaj Lidlov ili ne daje 5A već mnogo manje, ili mu to merenje/algoritmi jednostavno ne rade kako treba.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13956
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva » 28 Apr 2020, 16:24

Koji lidl tacno imas?
Ovaj sto je sad na akciji?

ljubitelj
Postovi: 6743
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 28 Apr 2020, 16:52

Ranije su akumulatori 70tih i prve polovine 80tih trajali 10+ godina. Po potrebi su se servisirali, menjala pojedina ćelija ako strada i/ili menjala kiselina u pojedinoj ćeliji.
To su oni sa crnim debelim neprovidnim kućištem /mislim da se zvao materijal bakelit/ i žutih 6 čepova na navoj koji su se okretali rukom /zatopljeni u bitumen smolu ili tako nešto/ i lagano dosipala voda.
BH nije ni postojao kao marka, Trepča je bila glavna, a tu su aku Zletovo, Probištip, Vesna, onaj boasnski /zaboravio sam ime/...

Uglavnom akumulatori su trajali koliko i motor, nije bilo retko da se otvara motor a aku bude još original iz prve ugradnje.
Bili su deo redovnog planskog održavanja auta, tada su servisi po planu bili na 6 meseci.

Ono što ih je ubijali su bili nesavršeno punjenje, regleri pogotovu oni mehanički sa kotvom i elektromagnetom. Njih je trebalo na godinu dve štelovati...
Tako je na primer bilo na Fiatovim drivatima, VWima, Renoima, Škodama, Ladama ono što se kod nas uglavnom i vozilo.

Kasnije na samom kraaju 70tih i početkom 80tih tih sa pojavom elektronskih reglera , bez ikakve mehanike, koji su bili prvo spolja negde na požarnom zidu ugradjivani a posle postali toliko minijaturni da su ubačeni fizički direktno u alternator je praktično prestalo održavanje reglera. Ali su bili i skloni crkavanju, jednostavno pregore tokom vrućeg leta i vreline ispod haube.

Ovo sada Exide i ostali su po principu ugradi i zaboravi na njega, kada se isprazni voda baci, kupi drugi.

Trajnost ni prići onim starim teškim, sa puno olova a ne kao danas sa pastama na pločama.


ps. na servisima na 6 meseci su se štelovale takodje platine, štelovao ugao razvodnika, štelovale sajle kvačila, štelovala korpa kod VW Bube i još tako neki radovi koji danas ne postoje.
Na primer štelovali se paknovi kod bubanj kočnica preko ekscentra /dok se nije pojavilo automatsko štelovanje zazora paknova što je bila veeelika novost domaćeg programa/.

Jedno od bitnih štelovanja je bilo ono karburatora, pogotovu dvogrlih. Pa menjanje dizni da se smanji potrošnja benzina uz par- nepar sistem..
Razvodnik se štelovao prema sezoni leto- zima i prema oktanskom broju goriva koje će se točiti.
Motori su imali 25-50KS oni jači dostizali i celih 55-75KS.

Ljute mašine sa 100KS su bile čudo tehnike do kraja 80tih i početka 90tih.

Kod nas :)


Verujem da kada bi danas nekom servisu doveli tako neki auto iz 70tih ili 80tih velika većina ne bi znala te osnovne stvari i podešavanja na 6 meseci koje su se nekada zvale mali servis.
Možda bih mogao da održim neki pokazni čas iz osnova mehanike :kezo:
Tada su se autima bavili auto mehaničari a ne kao danas auto monteri :)

Vlada1984
Postovi: 27
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Akumulatori

Post od Vlada1984 » 08 Maj 2020, 10:38

Da li je bezbedno preventivno napuniti/dopuniti akumulator (dešavalo se ove zime da na nižim temperaturama otežano upali), a da se ne raskače kleme (čak ni ”-” klema), konkretno Lidl-ovim punjačem ”Ultimate speedULGD 5.0 A1”?
Čini mi se da alternator to ”ne odradi do kraja”, auto se uglavnom vozi na kraćim relacijama, svakodnevno a primetna je razlika u verglanju nakon dužeg puta.
Za kleme mi je bitno jer imam plin a nakon resetovanja ECU-a (ako skinem kleme), bih imao zezanje ponovo oko podešavanja plinske mape (iskustvo u poslednjih godinu dana, o čemu sam i pisao).
Akumulator je ”HAGEN 62AH 540A”.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 6974
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Akumulatori

Post od Bax » 08 Maj 2020, 11:03

Teoretski mozes, oni u uputstvu pisu da proveris manual od auta. Dobar deo smart punjaca dolazi sa dodatkom za upaljac, gde preko tog konektora punis prikacen akumulator.
Eventualno moze neka elekttonika od kompa da strada ako punjac sine jaci napon od prihvatljivog.

Mada ne vredi ti manual od kola, kad ti sad imas i plinski komp koji moze da strada...
Samo Soliranje(karantin) Srbina Spasava !!!

http://www.steelmagic.blogspot.com

Vlada1984
Postovi: 27
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Akumulatori

Post od Vlada1984 » 08 Maj 2020, 12:00

Zbog kompa baš i pitam.
Vidim da punjač ima FLIRT Processor pa ne bi trebalo da napravi takvu vrstu problema, Piše da se minus kači ili na minus akumulatora ili na šasiju (ako ide na šasiju koja je svrha ako je raskačena klema).
Javiće se valjda neko ko je možda i probao.
Jel obavezno da skinem poklopac za ćelije dok se puni ili ne mora?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 10086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 08 Maj 2020, 13:54

Ja sam kačio direktno na mog Puntića i ništa mu nije bilo, no treba to proveriti ipak. Ako je moguće.

TT


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13956
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Akumulatori

Post od nikaragva » 08 Maj 2020, 16:21

Ako govoris o automobilu iz potpisa, onda 95% da mozes kako hoces.
Iz tog perioda automobili jos uvek nisu bili toliko pametni.

Danas, nije bas preporucljivo vaditi akumulator iz auta niti skidati kleme zbog punjenja.

Ako ga nije ubio alternator sa 120A i vise, onda nece ni punjac sa par ampera :)

Vlada1984
Postovi: 27
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Akumulatori

Post od Vlada1984 » 11 Maj 2020, 09:35

Da, u pitanju je Hyundai Elantra 2006. god - 1.6, 16V sa STAG plinskim uređajem.
Ok, hvala. Važno mi je da ne moram kleme da skidam, zbog već napred navedenog problema, a hteo bih ako ne pre bar pred zimu da probam da ga osvežim/dopunim malo.
Pre neki dan sam otvarao poklopac ćelija i primetio da je većina ćelija jedva prekrivena kiselinom :glavomuzid:
Nisam to ranije proveravao jer mi je delovalo da je aku potpuno zatvoren. Dolio sam destilovanu vodu do oko 7-8mm iznad ćelija.
Sad pratim pa ću videti.
Merio sam punjenje:
- Kad je utomobil ugašen 12,66V,
- Upaljen auto bez većih potrošača na leru 14,26V,
- Na leru - kratka svetla 14,16V + maglenke 14,08V + duga 13,99V + ventilator na max 13,84V + grejač zadnjeg stakla 13,59V,
- Sve to na 2500-3000ob/min 13,72V,
- +alternatora i +akumulatora = 70mV (0,07V),
- masa alternatora i -akumulatora = 49mV (0,049V),
- +alternatora i masa alternatora = 14,22V.

Nisam baš upućen ali meni deluje da je sve ostalo ok, zato sam i mislio da pokušam da ga dopunim. Akumulator je manje od 3god u autu.

Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 372
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: Akumulatori

Post od pankoz » 11 Maj 2020, 11:33

Ja sam na mom Picassu već dvaput dopunjavao akumulator preventivno u poslednjih godinu dana zbog kraćih relacija vožnje.Akumulator nisam raskačivao jer sam baš zbog toga i zbog AGM akumulatora kupio novi CTEK-ov smart punjač koji dopunjava akumulator koji je normalno spojen na instalaciju.Picasso je pun elektronike i apsolutno nije bilo nikakvih nuspojava posle dopunjavanja.

Послато са ME173X уз помоћ Тапатока


Vlada1984
Postovi: 27
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Akumulatori

Post od Vlada1984 » 12 Maj 2020, 07:17

Hvala puno, pokušaću :pivo:

Odgovori