rpm kod zagrevanja motora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1961
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

rpm kod zagrevanja motora

Post od 123456 » 12 Jan 2018, 13:55

Pozdrav svima. Imam jednu nedoumicu pa me zanima vase mišljenje. :kokice:

Jel svejedno kada je hladan motor u kojoj brzini vozimo, recimo ako idemo do preporučenih 2000 rpm kod dizela, jel svejedno da li idemo u 3oj 50 km, 60km/h v cevtrtoj, ili recimo 80 km/h u petoj....jel postoji neka preporuka sto se tice brzine u kojoj vozimo ili je samo bitno da je do 2000 rpm? Pa noviji dizeli mogu da idu 140 km/h na 2000 rpm..

Unapred hvala

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1036
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od ChobbyNS » 12 Jan 2018, 14:08

Ja gledam da ne teram preko 2500 rpm pre nego što pređe 50 stepeni na tabli, pričam za dizel.
Ne vidim zašto ne bi mogao voziti 140 kmh hladan auto ako su obrtaji mali, isti đavo u kojoj si brzini.

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Velja » 12 Jan 2018, 14:52

Nije isto, sa povećanjem brzine se povećava i otpor vazduha, kao i trenje svih prenosa pogona. Motor je tada daleko opterećeniji iako su obrtaji isti...

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

rpm kod zagrevanja motora

Post od McGruja » 12 Jan 2018, 14:55

Plus pumpe za ulje i vodu ne rade na niskim obrtajima istim intenzitetom kao na srednjim obrtajima
Poenta je ne stresirati motor dok se temp ulja ne podigne
Davljenje motora je isto stres

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4176
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od carov2 » 12 Jan 2018, 14:56

@123456
Velja je u pravu, ali, može da se kaže da je autu svejedno, takvom vožnjom mu ništa neće biti.
Svakog jutra do posla imam jedno 5km autoputa, i 5km do uključenja, tako da praktično sa hladnim motorom izlazim na autoput, i vozim onako kako se na autoputu vozi.(znači obrtaji su mi retko ispod 2500o/m)
Bitnije je da se ne ubrzava sa punim gasom, i da se ne ide u blokadu.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk



Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Saša » 12 Jan 2018, 15:04

Ja ipak volim više da ga u mestu malo zagrejem, recimo minut do dva, pa tek onda krenem (a naročito ako je napolju debeo minus - onda čekam i duže). Primetio sam da mu tako treba duplo manje da pređe (razdaljina) pre nego što prebaci na TNG, nego kada odmah krenem sa vožnjom. Pritom gledam da ne pređem 2.000 obrtaja dok ne dođe na radnu temepraturu jer se na njemu vidi/oseti da je hladan i lenj. Obično vozim 1.-2.-3., pa tek kada se malo ugreje onda četvrta na dužim pravcima. Petu retko imam priliku da koristim po gradu... :)
Poslednja izmena od Saša u 12 Jan 2018, 15:08, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21090
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od nidza » 12 Jan 2018, 15:06

Zagrevanje znači voziti auto normalno, bez punog gasa i visokih obrtaja. Što se mene tiče, moj auto je u gradskoj vožnji zapravo uvek tako i vožen. Kako drugačije, a ne preskočiti ograničenje 2-3x, što nije moj stil vožnje po gradu gde mi žive deca, prijatelji i sugrađani.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Saša » 12 Jan 2018, 15:08

Auto uvek treba voziti u najvišem mogućem stepenu prenosa a da se pritom motor ne guši. Time je sve rečeno. :)

Odgovori