Šta bi radio kad imaš vibracije pri kočenju na većim brzinama recimo.
Kad je očito do vrlo malo krive površine, obradiš disk i staviš nove pločice ili zameniš sve?
Šta bi radio kad imaš vibracije pri kočenju na većim brzinama recimo.
Nikad nisam imao tu situaciju, a da je imam, zamenio bih sve sa novim delovima
Ali ces tesko izmeriti komparaterom izrisan disk, bar mi je tako logicno. A u tvom slucaju po prici onda nisu ni merili istim kad su diskovi x puta menjani, a u stvari su bili ok. Prebacicu ja diskusiju u drugu temu kasnije.ddanijell je napisao: ↑18 Jan 2018, 13:42Problem je sto vecina misli da kada pri vecim brzinama trese da su problem risevi koji se vide na disku.
Ti risevi ne prave taj problem, a sto se tice kocione sile izrisan disk ima na istom prostoru vecu nalegnu povrsinu u odnosu na ravan ali da zanemarimo tu komponentu jer je bezacajna.
Ono sto je bitno da i na apsolutno ravnom, a i na izrisanom plocice legnu nakon par stotina km, zavisno od kocenja, i realno nema nikakvog opravdanja raditi obradu ukoliko disk nije kriv.
Ljubitelj je jako fino pojasnio kad sta i kako...
Inace vibracije pri kocenju pogotovu na vecim brzinama su najcesce posledica kada disk nema po celom obimu istu debljinu (risevi sa tim nemaju nikakve veze) .
Taj problem se jako lepo vidi sa mikrometarskim komparatorom kada se zavrti disk i izmeri odstupanje.
Pre 15ak godina sam se na opel corsi namenjao diskova i diskova, i jedno 10x nosio na obradu , cak sam imao 2 kompleta da dok se jedan obradjuje drugi se vozi ,
dok konacno nisu zamenjena kociona klesta i caure koje su pravile problem i trosile neravnomerno diskove, zbog lufta i zaglavljivanja kocionih klesta.
Nisu diskovi bili ok, nisi shvatio poentu mog pisanja, probacu da pojasnim.
U teoriji jeste tako, ali u praksi ćeš pre toga da pizdiš jedno 10.000 i više kilometara od raznih zviždanja, zujenja i hučanja tih istih pločica kako na ravnom tako i u krivinama dok konačno ne legnu kako treba. Lično prošao kroz sve to nekoliko puta i zato sam za to da se diskovi ipak poravnaju pre stavljanja novih pločica - ili da se jednostavno zamene novima. To malo materijala što se skida da bi se poravnala površina na koju naležu pločice ne utiče ništa na čvrstoću diskova.
Znaci nekoliko puta su ti stavljali nove/obradjene diskove. Da su ti merili tako nove i obradjene komparaterom sve je trebalo biti u toleranciji, a pole par kkm bi krenuli da variraju u debljini. To je posle prvog merenja moglo da se zakljuci da nije do diskova. Nije bio problem do diskova, samo je eskaliralo i na diskove zbog pogresne dijagnoze.ddanijell je napisao: ↑18 Jan 2018, 14:17Nisu diskovi bili ok, nisi shvatio poentu mog pisanja, probacu da pojasnim.
Kod mene se problem javljao 1000km nakon montaze novih/obradjenih, u momentu dok jos uvek nema nikakvih bitnih riseva, auto pocinje da trese na vecim brzinama kada se koci i kako vreme prolazi sve vise trese.
Na kraju ako se ostavi tako koji mesec, kada se zaustavljas na semaforu auto koci u ritmu, kao kada bi stiskao i pustao kocnicu
Na komparateru se lepo videlo da se javlja problem neravnomernog trosenja po obimu, ne znam kako da objasnim. Vidi se i mikrometarskim sublerom kada se izmeri debljina izmedju ploca na disku da jedna strana recimo ima 25.00mm a druga 24.80mm.
Kada je kupljen auto montirani su novi diskovi jos u autokuci (polovan je uzet), i nakon preuzimanja vozila kada se problem pojavio par majstora je reklo da su losi diskovi (stavljeni afetrmarket losi).
Sledeci diskovi kupljeni direktno u opelu iz originala, montiram i posle 1000-2000km pocinje da trese, a riseva naravno jos uvek nema. Opet obrada, posle svake obrade bude perfektno 15-20 dana i pocinje opet da trese pri kocenju.
Par meseci obradjivanja i mucenja dok nisu zamenjena klesta i problem nestaje.
Pa jebemu misha celo vreme o tome pisemdragvorl je napisao: ↑18 Jan 2018, 14:36Znaci nekoliko puta su ti stavljali nove/obradjene diskove. Da su ti merili tako nove i obradjene komparaterom sve je trebalo biti u toleranciji, a pole par kkm bi krenuli da variraju u debljini. To je posle prvog merenja moglo da se zakljuci da nije do diskova. Nije bio problem do diskova, samo je eskaliralo i na diskove zbog pogresne dijagnoze.