Pucanje zupcastog

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1666
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Pucanje zupcastog

Post od Puzo81 » 29 Jan 2019, 10:55

Bio kod majstora...

Vodena pumpa se raspala totalno i po njemu ili nije menjana ili je stavljena neka krš tada pre 55000 što su Francuzi napisali. Pre će biti da je nisu menjali.
Sreća i nesreći što se zaglavlljivanje pumpe i pucanje zupčastog desilo na leru na semaforu pa klipovi iako su malo stigli ventile nisu ih pokrivili jer je vrat ventila na JTD 8V reče 9mm, jedan od najdebljih (na 16V je 6 ili 7mm).
Otkinuo je i remenicu/ zupčanik kako već i bregaste pa je i ona stavljena nova uz Contitech set zupčenja sa vodenom. Da ne bi dva plastična poklopca zupčastog sjeb novi kaiš što se dešava i oni su stavljeni novi.
PK set menjan pre 18k km tako da je on ok. Njegovo pucanje takođe može da napravi sranje na zupčastom.

Pucanje kaiša na 16v ventila lomi i klackalice i ventile jer im je vrat tanak.

Sve u svemu Bog me pogledao i faktički na šteti sam tih 100-120e samo jer je veliki servis svakako dolazio na 240.000. Što se mene tiče svaki veliki na bilo kom autu ću raditi na 4g ili max 50-60.000!

I da, iako sam zatvorio EGR pločicom sada posle zamene vodene brže postiže radnu u odnosu pre pucanja. Kada bude mali servis za mesec dva zatvoriću EGR i sa strane grane da ne bi propišao hladnjak EGR-a.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14245
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Pucanje zupcastog

Post od passenger » 29 Jan 2019, 12:58

Otvori pivo, mora častiš :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1666
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Pucanje zupcastog

Post od Puzo81 » 29 Jan 2019, 15:44

Ma kakvi jedno, gajba :pivo:

draganford
Postovi: 31
Pridružio se: 19 Mar 2014, 19:56
Lokacija: beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od draganford » 29 Jan 2019, 18:20

za zupcasti kais nije bitna samo kilometraza vec i koliko je godina na vozilu.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18579
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pucanje zupcastog

Post od dragvorl » 29 Jan 2019, 18:38

Na pumpi treba da ima zig sa godistem, to moze da se vidi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 1666
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Lokacija: Novi Sad

Re: Pucanje zupcastog

Post od Puzo81 » 29 Jan 2019, 20:29

E jbg, jedino opet da idem do majstora da vidim ako je nije bacio.

Naravno godine, ovaj kaiš nije imao ni 4pune god alo nije do njega.

4god ili 60k km pa šta pre nastupi.

Kaži ne menja se lanac, aha jeste. Na corsaji B 1.0 12v sam menjao na 210k km koliko se sećam a nije pokazivao znake da je kraj (zvekeće pri radu, trrr kad se gasi, drugi vlasnik, od 50k km). Uporedio sa novim, istegao se 1cm minimum.

Fabrika kaže menja se na 100k km sa lančanicima, sve komplet.

Mare
Postovi: 211
Pridružio se: 20 Avg 2017, 01:40
Garaža: Alfa 159
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od Mare » 29 Jan 2019, 22:16

Caletu na Citroenu C8 2.2 HDI se vec drugi put desava da auto prezupci i to oba puta posle nekih 20-25 kkm od velikog servisa.
On toliko predje za 10 meseci, tako da to nema nikakve veze sa kvalitetom delova i slicno, tim pre sto kais oba puta nije pukao, vec spao po recima majstora...
Sva sreca, nema nikakve stete na motoru, osim slomljene klackalice i naravno troskovi velikog servisa.
Zanimljivo je jos i to da je oba puta normalno dovezao auto kuci, parkirao ga i ujutru samo nece da upali nego vergla u prazno.

Jel moguce da je majstor nesto zajebao kad je radio veliki servis? Kapiram da bi motor u tom slucaju prezupcio odmah ili ubrzo nakon sto se servis uradi, a ne posle 25 kkm. :zbunjen:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18579
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pucanje zupcastog

Post od dragvorl » 29 Jan 2019, 22:20

Osetio bi odmah da nesto ne radi kako treba ako ne uzupci dobro. Moguce da se spaner razlabavio.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6096
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od ljubitelj » 29 Jan 2019, 22:34

Moguće da remenica tj njen amortizer (unutar nje) od gume ispucao i onda nastaju velike vibracije u radu. Tokom vremena kaiš se svuče.
Ta remenica, harmonic balanser, se mora pažljivo proveravati da nije "proplivala" pri servisu kod 4 cilindričnih motora (jak disbalans sam po sebi pa vibracije).

25k je baš kratak period i čudno je da se 2 puta dogodi sa različitim delovima.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18579
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pucanje zupcastog

Post od dragvorl » 29 Jan 2019, 22:44

Kod JTD ta remenica je za PK kais, na zupcastom je nema.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6096
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od ljubitelj » 29 Jan 2019, 22:48

Da i kod drugih motora je tako, mislio sam na povezanost prenošenja vibracija pa se razmrda i prenos zupčastog usled povratnih udara na radilicu od PK sistema.

Korisnikov avatar
bozza1979
Postovi: 388
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
Garaža: Fiat Punto Classic Multijet Dynamic & Hyundai Getz 1.1
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od bozza1979 » 30 Jan 2019, 13:08

Puzo81 je napisao:
29 Jan 2019, 20:29

Kaži ne menja se lanac, aha jeste. Na corsaji B 1.0 12v sam menjao na 210k km koliko se sećam a nije pokazivao znake da je kraj (zvekeće pri radu, trrr kad se gasi, drugi vlasnik, od 50k km). Uporedio sa novim, istegao se 1cm minimum.

Meni se na starom moskvicu cuo lanac na 77000km. Majstor, naravno, na moskvicu to nikad niko nije menjao... Nisam ni ja, al sam odmah prodao auto :)
Na sluzbenoj Corsi je zveknuo lanac letos, na 250k km. 1.3 cdti je u pitanju. Isto je bila prica majstora, ma to se ne menja... Dok meni moj majstor, koji mi odrzava Punta Multijet, kaze da se na njima preventivno menja na 180-200k km. Ortak je na sluzbenom Puntu Multijet menjao lanac na 130k km.

ljubitelj
Postovi: 6096
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od ljubitelj » 30 Jan 2019, 13:29

Nekako su to male kilometraže za lanac, ranije je bilo uobičajeno da na 350-400,000km se uradi kontrola a zamena bude potrebna tek u retkim slučajevima i to pre svega španera na kojima se urežu tragovi lanca pa se on pohaba.
A onda se po pravilu sve menja, i lanac i španer i vodjice i remenice.
Obično nije fabrika ni propisivala bilo kakvo servisiranje periodično, nema velikog servisa.

Ovako ispada da danas duže traje zupčasti sa 160-240,000km intervalima od današnjih sistema sa lancem. Nešto se dogodilo da li sa materijalima tih današnjh lanaca ili sa kontrukcijom :zbunjen:

Korisnikov avatar
bozza1979
Postovi: 388
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
Garaža: Fiat Punto Classic Multijet Dynamic & Hyundai Getz 1.1
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od bozza1979 » 30 Jan 2019, 15:45

Ako sam dobro skapirao majstora, kod 1.3 dizela nije toliki problem sam lanac koliko klizaci, spaneri i sta vec sve ima unutra.

ljubitelj
Postovi: 6096
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pucanje zupcastog

Post od ljubitelj » 30 Jan 2019, 18:04

Možda je onda bliže istini ono što je Fiat napisao da je predvidjen radni vek tog 1,3MJT motora 250,000km, tako dimenzionisano da se pohaba.

Odgovori