Stranica 11 od 15

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 10:55
od Puzo81
Bio kod majstora...

Vodena pumpa se raspala totalno i po njemu ili nije menjana ili je stavljena neka krš tada pre 55000 što su Francuzi napisali. Pre će biti da je nisu menjali.
Sreća i nesreći što se zaglavlljivanje pumpe i pucanje zupčastog desilo na leru na semaforu pa klipovi iako su malo stigli ventile nisu ih pokrivili jer je vrat ventila na JTD 8V reče 9mm, jedan od najdebljih (na 16V je 6 ili 7mm).
Otkinuo je i remenicu/ zupčanik kako već i bregaste pa je i ona stavljena nova uz Contitech set zupčenja sa vodenom. Da ne bi dva plastična poklopca zupčastog sjeb novi kaiš što se dešava i oni su stavljeni novi.
PK set menjan pre 18k km tako da je on ok. Njegovo pucanje takođe može da napravi sranje na zupčastom.

Pucanje kaiša na 16v ventila lomi i klackalice i ventile jer im je vrat tanak.

Sve u svemu Bog me pogledao i faktički na šteti sam tih 100-120e samo jer je veliki servis svakako dolazio na 240.000. Što se mene tiče svaki veliki na bilo kom autu ću raditi na 4g ili max 50-60.000!

I da, iako sam zatvorio EGR pločicom sada posle zamene vodene brže postiže radnu u odnosu pre pucanja. Kada bude mali servis za mesec dva zatvoriću EGR i sa strane grane da ne bi propišao hladnjak EGR-a.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 12:58
od passenger
Otvori pivo, mora častiš :)

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 15:44
od Puzo81
Ma kakvi jedno, gajba :pivo:

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 18:20
od draganford
za zupcasti kais nije bitna samo kilometraza vec i koliko je godina na vozilu.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 18:38
od dragvorl
Na pumpi treba da ima zig sa godistem, to moze da se vidi.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 20:29
od Puzo81
E jbg, jedino opet da idem do majstora da vidim ako je nije bacio.

Naravno godine, ovaj kaiš nije imao ni 4pune god alo nije do njega.

4god ili 60k km pa šta pre nastupi.

Kaži ne menja se lanac, aha jeste. Na corsaji B 1.0 12v sam menjao na 210k km koliko se sećam a nije pokazivao znake da je kraj (zvekeće pri radu, trrr kad se gasi, drugi vlasnik, od 50k km). Uporedio sa novim, istegao se 1cm minimum.

Fabrika kaže menja se na 100k km sa lančanicima, sve komplet.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 22:16
od Mare
Caletu na Citroenu C8 2.2 HDI se vec drugi put desava da auto prezupci i to oba puta posle nekih 20-25 kkm od velikog servisa.
On toliko predje za 10 meseci, tako da to nema nikakve veze sa kvalitetom delova i slicno, tim pre sto kais oba puta nije pukao, vec spao po recima majstora...
Sva sreca, nema nikakve stete na motoru, osim slomljene klackalice i naravno troskovi velikog servisa.
Zanimljivo je jos i to da je oba puta normalno dovezao auto kuci, parkirao ga i ujutru samo nece da upali nego vergla u prazno.

Jel moguce da je majstor nesto zajebao kad je radio veliki servis? Kapiram da bi motor u tom slucaju prezupcio odmah ili ubrzo nakon sto se servis uradi, a ne posle 25 kkm. :zbunjen:

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 22:20
od dragvorl
Osetio bi odmah da nesto ne radi kako treba ako ne uzupci dobro. Moguce da se spaner razlabavio.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 22:34
od ljubitelj
Moguće da remenica tj njen amortizer (unutar nje) od gume ispucao i onda nastaju velike vibracije u radu. Tokom vremena kaiš se svuče.
Ta remenica, harmonic balanser, se mora pažljivo proveravati da nije "proplivala" pri servisu kod 4 cilindričnih motora (jak disbalans sam po sebi pa vibracije).

25k je baš kratak period i čudno je da se 2 puta dogodi sa različitim delovima.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 22:44
od dragvorl
Kod JTD ta remenica je za PK kais, na zupcastom je nema.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 29 Jan 2019, 22:48
od ljubitelj
Da i kod drugih motora je tako, mislio sam na povezanost prenošenja vibracija pa se razmrda i prenos zupčastog usled povratnih udara na radilicu od PK sistema.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 30 Jan 2019, 13:08
od bozza1979
Puzo81 je napisao:
29 Jan 2019, 20:29

Kaži ne menja se lanac, aha jeste. Na corsaji B 1.0 12v sam menjao na 210k km koliko se sećam a nije pokazivao znake da je kraj (zvekeće pri radu, trrr kad se gasi, drugi vlasnik, od 50k km). Uporedio sa novim, istegao se 1cm minimum.

Meni se na starom moskvicu cuo lanac na 77000km. Majstor, naravno, na moskvicu to nikad niko nije menjao... Nisam ni ja, al sam odmah prodao auto :)
Na sluzbenoj Corsi je zveknuo lanac letos, na 250k km. 1.3 cdti je u pitanju. Isto je bila prica majstora, ma to se ne menja... Dok meni moj majstor, koji mi odrzava Punta Multijet, kaze da se na njima preventivno menja na 180-200k km. Ortak je na sluzbenom Puntu Multijet menjao lanac na 130k km.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 30 Jan 2019, 13:29
od ljubitelj
Nekako su to male kilometraže za lanac, ranije je bilo uobičajeno da na 350-400,000km se uradi kontrola a zamena bude potrebna tek u retkim slučajevima i to pre svega španera na kojima se urežu tragovi lanca pa se on pohaba.
A onda se po pravilu sve menja, i lanac i španer i vodjice i remenice.
Obično nije fabrika ni propisivala bilo kakvo servisiranje periodično, nema velikog servisa.

Ovako ispada da danas duže traje zupčasti sa 160-240,000km intervalima od današnjih sistema sa lancem. Nešto se dogodilo da li sa materijalima tih današnjh lanaca ili sa kontrukcijom :zbunjen:

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 30 Jan 2019, 15:45
od bozza1979
Ako sam dobro skapirao majstora, kod 1.3 dizela nije toliki problem sam lanac koliko klizaci, spaneri i sta vec sve ima unutra.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 30 Jan 2019, 18:04
od ljubitelj
Možda je onda bliže istini ono što je Fiat napisao da je predvidjen radni vek tog 1,3MJT motora 250,000km, tako dimenzionisano da se pohaba.