Stranica 1 od 15

Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 08:05
od somi-car
Drugari, potreban mi je mali savet. Problem je sledeci:

- Alfa romeo 156 1.9 JTD koji sam supruzi uzeo na njenu veliku želju...došlo je do pucanja zupčastog kaiša. Auto je kupljen od drugara koji ga je sa 94.000 uvezao. Međutim pre 2 godine uradio je veliki servis u ovlašćenom servisu i za dve godine auto je prešao 25.000 km (kod nas nekih 10.000 za 6 meseci). U petak se to desilo, na 100 m od kuće pri brzini od 30 km/h. Auto se vozi svakodnevno i pre nedelju dana urađen je mali servis i kontrolni pregled na kome je bilo sve ok (urađeno kod ''običnog'' majstora.

Znači, nije bilo logike da se posle 2 godine i 25.000 km radi ponovo veliki servis, niti je nešto slutilo da do ovoga može da dođe. Zvao sam juče ovlašćeni servis i danas čekam njihov odgovor. Čisto sumnjam da ima nešto od toga i da če da priznaju štetu i o svom trošku oprave motor.

Nikada mi se nije desilo pucanje zupčastog a promenio sam mnogo automobila, naravno informisan sam šta me čeka (moguće krivljenje ventila, otvaranje, zamena i faktički polugeneralka da tako kažemo).

Međutim, ono što želim da Vas pitam je da li uopšte vredi da radim tu popravku i da se nadam da će motor posle toga da bude 100% u stanju u kakvom je bio pre havarije? Jer ako će u neko skorije vreme da pokaže neke simptome npr potrošnju ulja i sl onda je možda bolja varijanta prodati ga i kupiti drugi.
Ne znam šta da radim i to mi je najveći problem, ako spucam novac u popravku, izgubim vreme a posle se nastave neki sitni problemi u jednostavno više to ne bude to.....

Inače, isti dan udarim zeca sa mojim vozilom i razvalim branik, maglenke, masku i neke plastike :kuku: :kuku: :kuku:

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:09
od botr
Popravljaj i vozi.

Mozes da kupis i drugu glavu, kompletnu, ali ako tvoj auto nije presao puno, ja bih popravljao, sredjivanje cele glave, ne verujem da kosta vise od 200-250e. Prvo, to sto kupis na otpadu, najverovatnije je ok, ali ne znas koliko je taj motor presao, koliko dugo stoji tako raskupusan, samim tim postoje potencijalni problemi sa raznim zaptivkama, itd.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:09
od stefanan
Mislim da ti je svakako jeftinije kupovina drugog motora jer ih Ima koliko hoćeš sad na oglasima

Sent from my MI 5 using Tapatalk


Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:10
od Ivan
Mozda je puklo nesto od pk razvoda ako nikad nije menjano sto je verovatno jer kosta od seta zupcastog i podvuklo se pod zupcasti.

Posto kazes da je jtd, znaci verovatno 8v ne ocekujem neku stetu, ali dok ne otvoris nista neces znati.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk


Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:11
od ljubitelj
Pucanje zupčastog može i ne mora da napravi hoas, ali kod dizela obično napravi.

Meni je pukao zupčasti u vožnji na benzincu usled blokade rolera, kaiš zamenjen. Nikakav kvar bilo čega jer je takav motor da mu ne smeta pucanje kaiša.

Zamenom ventila i vodjica na oštećenim cilindrima se uspešno popravlja ovakva havarija, bez dalih posledica tipa potrošnje ulja. Uslov je da nije pukao klip a verovatno nije jer se kretao malom brzinom pri tih 30km/h, nije bilo visokih obrtaja motora.

Možda je korisno snimiti endoskopom stanje ventila pre otvaranja motora (kroz otvor grejača) radi procene broja oštećenih ventila i mogućeg troška.

To što je uradjen veliki servis treba videti iz računa šta je sve uradjeno, i da li je zamenjeno sve što je fabrika predvidela. Pošto nakon tog servisa nije nastavljeno održavanje u ovlašćenom servisu mislim da nema obaveze proizvodjača odnosno njegovog ovlašćenog servisa da sanira havariju.

Dešava se, puno sreće da bude što manji trošak. Ja bih išao na popravku pre nego zamenu motora.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:24
od gavran
Pa u principu ovlašćeni servisi bi trebali da daju garanciju na radove i ugrađene delove koliko mi se čini od 2 godine koliko je opšti zakonski garantni rok.
E sada, znajući ovlašćene servise koji i u fabričkoj garanciji (dok oni kao sam servis nemaju nikakvih troškova i sve snosi fabrika) zezaju oko ostvarivanja prava na garanciju, mogu misliti sada kada
trošak ide isključivo na njihov teret zbog radova i delova koje su oni sami ugrađivali kakve će sve priče da pričaju.
Inače, uopšte me ne iznenađuje da se ovo desilo zbog radova u ovl. servisu, recimo meni kada su radili veliki servis u Mazdi uopšte nisu zamenili rolere, niti vodenu pumpu, samo španer i kaiš......kao fabrika je propisala da se vodena pumpa i roleri menjaju na svakom drugom velikom servisu (a naplatili kao 3 kopletna velika servisa za neki normalan auto). Ok, ja sam kupio nov auto pa sam znao da je to prava kilometraža i opet mi nije bilo svejedno da zbog dva rolera ne daj bože dođe do glavljenja jednog i pokida nov kaiš.
Znači uzmi i dobro proveri šta je tačno menjano na tom velikom servisu i kada, jer bez obzira na pređenu kilometražu kilometražu od tada garantni rok je opšti vremenski i traje dve godine.

Takođe, koliko je drugar siguran da je kilometraža sa kojom ga je on kupio prava, razmišljam možda je slična situacija kao kod mene, zamenili mu samo kaiš i španer računajući da za rolere fabrički nije kilometraža a da je on u stvari prešao više i da ti je blokirao roler i pokidao kaiš.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:38
od Heinz
Garancija na delove 6 meseci.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:42
od dag81
Ja sam uzeo Q5 i odradjen je kao veliki servis, ali pk set je sve bilo fabricki. Vodenu su menjali i glavni spaner zupcastog, roleri zupcastog mislim isto fabrika.
Uglavnom odradio sam komplet sve sa vodenom.
Cesto ovlasceni odradi set zupcenja a pk set ne dira, znam par primera.
Sto kaze Ivan moguce da je pk napravio kurslus.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока



Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:51
od somi-car
Navodim listu iz servisne:
- Zupčasti kaiš
- Španer ZK
- Roler ZK
- PK kaiš
- Španer PK
- Roler PK
- Vodena pumpa
- Kontrola vozila
- Dijagnostika

Ugrađeni delovi (nisu baš u ovoj liniji):Dayco, Ruville, Breda


I ajde sad po ovome ko je pametan mogao da pomisli da je potrebno da se uradi veliki servis ponovo nakon 25.000 km

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:53
od Ivan
Ima jos tu remenica, recimo od alternatora, radilice itd.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk



Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 09:59
od somi-car
Pa to je valjda preko onog spoljašnjeg kaiša, koji nije u kućištu sa ovim delovima i ne spada u veliki servis?

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 10:03
od gavran
Pa on valjda misli da remenica pokida PK pa PK napravi kuršlus.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 10:14
od Martin
Ja bih pored remenica koje je naveo Ivan, dodao i zaštitnu plastiku zupčastog kaiša - koja hoće da se od starosti i temperature iskrivi i napravi štetu na zupčastom (dovoljno da dođe do dodora kaiša i te plastike i eto belaja). Istu plastiku sam menjao radi prevencije havarije, na predlog majstora i tačno se video trag gde je remenica (ili roler zupčastog) dodirivala plastiku.

PK se pokida, pukne deo i podleti pod zupčasti, ako navedena plastika nije ispravna.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 10:41
od ljubitelj
Treba utvrditi usled čega je došlo do pucanja.
Ali, prema opisu zamenjenih delova postavlja se pitanje kako su ugradjeni od tih proizvodjača a ne originalni delovi. Ovlašćeni servis ne sme da ugradjuje aftermarket delove, a ako ugradjuje ne važi garancija proizvodjača (ne stoji iza njegove servisne mreže) već možda samo lokalna tog servisa kao obične bilo koje firme.

Ne kažem da su delovi u bilo čemu lošiji od onih u originalnoj ambalaži Fiat/Alfa samo da može biti formalno zez oko porekla delova ako se potegne garancija kod Alfe/Fiata za njihove obaveze.

Kako god, malo je čudno da se dogodi kvar posle tako malo kilometara iznenada bez najave ali šta je tu je.

Re: Pucanje zupcastog

Poslato: 10 Apr 2018, 10:47
od Ivan
Za fiata I dve alfe sam uzimao delove za veliki servis u ovlascenom servisu I delovi su bili FPT (sto je valjda fiat powertrain), MOPAR (sto su mislim takodje oem delovi za fiat alfa grupu) i jedan roler je valjda bio INA.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk