Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od dragvorl » 27 Feb 2012, 01:08

U pitanju je Audi A8 D3, cini mi se 4.0 TDi Quattro. Stavljene su razlicite dimenzije guma napred i nazad, tj. gume razlicitog precnika. Rezultat je bio da se prednji diferencijal potpuno blokirao (kao da su prednji tockovi bili zavareni na istu osovinu), tako da je auto ima problema pri kretanju u krivinama. Prvo je razneo homokineticki zglo, a zatim se desilo ovo sa diffom. Kako je auto sa pogonom na sva 4 tocka i srednji dif je zamenjen iz predostroznosti. Probacu ukratno sa slikama da opisem tok intervencije, unapred se izvinjavam na losem kvalitetu slika.

Auto na dizalici sa podupiracima za motor jer je raskacena subsasija na koju se oslanja motor.

Slika

Slikano od dole ovako izgleda menjac sa srednjim diferencijalom, ovde je jos prikacena subsasija ispod motora.

Slika

Zatim se skida kolevka, pre toga se naravno raskace ramena vesanja od kolevke i popuste se srafovi i ostali neophodni elementi.

Slika


Slika

Zatim se raskaci zadnji kardan od diferencijala, poluosovine napred su skinute u prethodnom koraku.

Slika

Zatim se menjac oslobadja veza sa motorom, rashladnim sistemom, instalacijom i svim ostalim sto moze da smeta pri skidanju.

Kada se menjac skine motor od pozadi izgleda ovako.

Slika

Slika

Od dole to ovako izgleda. Svetlom oblogom je oblozen transmisioni tunel.

Slika

Sama sub sasija ili kolevka na koju se oslanja motor izgleda ovako.

Slika

Menjac sa centralnim i prenjim difom iygleda ovako skinut sa vozila.

Slika

Menjac sa strane motora izgleda ovako. Vidi se pretvarac obrtnog momenta (torque convertor) a ispred njega su vratila koja prenose snagu sa diferencijala na prednje poluosovine (oznacio sam ih zelenom bojom). Kako se diferencijal prakticno zavario vratila su morala da se iseku brusilicom.

Slika

Slika

Slika

Zatim se spreme ispravni delovi i pocinje montaza na vozilo.


Slika

Toliko za ovo javljanje. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 13022
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od ftj » 27 Feb 2012, 01:10

I sve to zbog razlicitih dimenzija guma?? :o

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od dragvorl » 27 Feb 2012, 01:26

Yep, dif je konstruisan tako da ne tolerise razlike u velicinama, sem za neke male tolerancije.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od nuk » 27 Feb 2012, 08:35

ajde ti to objasni bratu Srbinu :)

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3566
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od jaksa » 27 Feb 2012, 08:39

Jel mnogo uštedeo na gumama?

ftj
Postovi: 13022
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od ftj » 27 Feb 2012, 08:57

Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od dragan » 27 Feb 2012, 09:27

:rofl:

pa, na gumama jeste...

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9719
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od Markoni » 27 Feb 2012, 09:45

ftj je napisao:Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.
Nema veze sto imas sire gume, bitan je precnik tocka (guma-felna)... Na BMWu su recimo prednje 225 40 18, a zadnje 255 35 18, sto su tockovi sa veoma malom razlikom u precniku. Pogubno je stavljati tockove razlicitog precnika na prednju i zadnju osovinu...

Korisnikov avatar
bane valjevo
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od bane valjevo » 27 Feb 2012, 09:47

:srbin:

Ja ne mogu da verujem... :srbin:
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od superboss » 27 Feb 2012, 09:48

Ima resenje i za ovo...odes kod Pere, Mike ili Zike malo rasturis taj for baj for i to je to :o
Milion starijih automobila ima, koji su bas zbog cinjenice da sve 4 moraju biti iste ostali bez pogona

Ne mogu da verujem da ljudi mogu sebi tako nesto da dopuste...da ne dajem neke gore komentare, mozda ce me neko razumeti pogresno.

Mrzi me da googlam, kolika razlika u velicinije tolerantna, recimo u %?
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od Floyd » 27 Feb 2012, 11:07

Srpska posla...luksuzni auto visoke klase i nepropisno budzenje ne idu zajedno.

Korisnikov avatar
ivancho
Postovi: 3776
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
Garaža: Octavia 1,6d
Lokacija: Vracar-Zemun
Kontakt:

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od ivancho » 27 Feb 2012, 15:36

Ljudi vi niste svesni koliko ja problema imam kada ljudima sa 4x4 vozilima kazem da moraju da menjaju sve cetiri gume. Najgori su oni sa dzipovima iliti po novom SUV-i vozilima. Ispada kao da ih vacarim ili ne znam sta. A nisu svesno tj nece da slusaju koliku stetu mogu da naprave.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od kvcali » 27 Feb 2012, 16:58

To je klasican reduktor sa hidraulicnom spojkom (Visco-sojka), kod starijih modela audija kao i opelov 4x4 na vectri i kalibri i dozvoljava razliku u precniju guma do 2%, sve preko toga dovodi do zagrevanja tecnosti u reduktoru do momenta topljenja.
nove generacije 4x4 pogona koriste Haldex spojku koja je zamena za visko ali ima i dalje tu "manu" da tockovi moraju da imaju istu dimenziju.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od dragvorl » 27 Feb 2012, 18:02

Markoni je napisao:
ftj je napisao:Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.
Nema veze sto imas sire gume, bitan je precnik tocka (guma-felna)... Na BMWu su recimo prednje 225 40 18, a zadnje 255 35 18, sto su tockovi sa veoma malom razlikom u precniku. Pogubno je stavljati tockove razlicitog precnika na prednju i zadnju osovinu...
Tako je. Konkretno ovaj A8 i vecina skupljih Audija ima Torsen dif koji je potpuno mehanicka naprava bez ikakve elektronike i pogon je konstantni na sva 4 tocka, zato se i desilo ovo sa tockovima. Koga interesuje kako funkcionise Torsen evo linka.http://www.autozine.org/technical_schoo ... htm#Torsen
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Cherokee
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma

Post od Cherokee » 27 Feb 2012, 19:00

Nekad sam imao Isuzu Trooper 4x4, prodali ga jednom kucnom prijatelju, a on prodao nekom u Leskovcu...

Uglavnom, Leskovcanin je hteo da promeni gume, stavio napred gume manjih dimenzija od zadnjih... Epilog: menjac sa sve reduktorom se raspao.

I naravno, prvo sto je liku palo na pamet da zove ovog da mu hebe sve po spisku jer mu je uvalio neispravan auto... Medjutim, cim je neki krsteni majstor video razlicite dimenzije guma na dzipu, sve je bilo jasno...

Odgovori