Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
U pitanju je Audi A8 D3, cini mi se 4.0 TDi Quattro. Stavljene su razlicite dimenzije guma napred i nazad, tj. gume razlicitog precnika. Rezultat je bio da se prednji diferencijal potpuno blokirao (kao da su prednji tockovi bili zavareni na istu osovinu), tako da je auto ima problema pri kretanju u krivinama. Prvo je razneo homokineticki zglo, a zatim se desilo ovo sa diffom. Kako je auto sa pogonom na sva 4 tocka i srednji dif je zamenjen iz predostroznosti. Probacu ukratno sa slikama da opisem tok intervencije, unapred se izvinjavam na losem kvalitetu slika.
Auto na dizalici sa podupiracima za motor jer je raskacena subsasija na koju se oslanja motor.
Slikano od dole ovako izgleda menjac sa srednjim diferencijalom, ovde je jos prikacena subsasija ispod motora.
Zatim se skida kolevka, pre toga se naravno raskace ramena vesanja od kolevke i popuste se srafovi i ostali neophodni elementi.
Zatim se raskaci zadnji kardan od diferencijala, poluosovine napred su skinute u prethodnom koraku.
Zatim se menjac oslobadja veza sa motorom, rashladnim sistemom, instalacijom i svim ostalim sto moze da smeta pri skidanju.
Kada se menjac skine motor od pozadi izgleda ovako.
Od dole to ovako izgleda. Svetlom oblogom je oblozen transmisioni tunel.
Sama sub sasija ili kolevka na koju se oslanja motor izgleda ovako.
Menjac sa centralnim i prenjim difom iygleda ovako skinut sa vozila.
Menjac sa strane motora izgleda ovako. Vidi se pretvarac obrtnog momenta (torque convertor) a ispred njega su vratila koja prenose snagu sa diferencijala na prednje poluosovine (oznacio sam ih zelenom bojom). Kako se diferencijal prakticno zavario vratila su morala da se iseku brusilicom.
Zatim se spreme ispravni delovi i pocinje montaza na vozilo.
Toliko za ovo javljanje.
Auto na dizalici sa podupiracima za motor jer je raskacena subsasija na koju se oslanja motor.
Slikano od dole ovako izgleda menjac sa srednjim diferencijalom, ovde je jos prikacena subsasija ispod motora.
Zatim se skida kolevka, pre toga se naravno raskace ramena vesanja od kolevke i popuste se srafovi i ostali neophodni elementi.
Zatim se raskaci zadnji kardan od diferencijala, poluosovine napred su skinute u prethodnom koraku.
Zatim se menjac oslobadja veza sa motorom, rashladnim sistemom, instalacijom i svim ostalim sto moze da smeta pri skidanju.
Kada se menjac skine motor od pozadi izgleda ovako.
Od dole to ovako izgleda. Svetlom oblogom je oblozen transmisioni tunel.
Sama sub sasija ili kolevka na koju se oslanja motor izgleda ovako.
Menjac sa centralnim i prenjim difom iygleda ovako skinut sa vozila.
Menjac sa strane motora izgleda ovako. Vidi se pretvarac obrtnog momenta (torque convertor) a ispred njega su vratila koja prenose snagu sa diferencijala na prednje poluosovine (oznacio sam ih zelenom bojom). Kako se diferencijal prakticno zavario vratila su morala da se iseku brusilicom.
Zatim se spreme ispravni delovi i pocinje montaza na vozilo.
Toliko za ovo javljanje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
I sve to zbog razlicitih dimenzija guma??
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Yep, dif je konstruisan tako da ne tolerise razlike u velicinama, sem za neke male tolerancije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
ajde ti to objasni bratu Srbinu
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Jel mnogo uštedeo na gumama?
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
pa, na gumama jeste...
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Nema veze sto imas sire gume, bitan je precnik tocka (guma-felna)... Na BMWu su recimo prednje 225 40 18, a zadnje 255 35 18, sto su tockovi sa veoma malom razlikom u precniku. Pogubno je stavljati tockove razlicitog precnika na prednju i zadnju osovinu...ftj je napisao:Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Ja ne mogu da verujem...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Ima resenje i za ovo...odes kod Pere, Mike ili Zike malo rasturis taj for baj for i to je to
Milion starijih automobila ima, koji su bas zbog cinjenice da sve 4 moraju biti iste ostali bez pogona
Ne mogu da verujem da ljudi mogu sebi tako nesto da dopuste...da ne dajem neke gore komentare, mozda ce me neko razumeti pogresno.
Mrzi me da googlam, kolika razlika u velicinije tolerantna, recimo u %?
Milion starijih automobila ima, koji su bas zbog cinjenice da sve 4 moraju biti iste ostali bez pogona
Ne mogu da verujem da ljudi mogu sebi tako nesto da dopuste...da ne dajem neke gore komentare, mozda ce me neko razumeti pogresno.
Mrzi me da googlam, kolika razlika u velicinije tolerantna, recimo u %?
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Srpska posla...luksuzni auto visoke klase i nepropisno budzenje ne idu zajedno.
- ivancho
- Postovi: 3783
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Ljudi vi niste svesni koliko ja problema imam kada ljudima sa 4x4 vozilima kazem da moraju da menjaju sve cetiri gume. Najgori su oni sa dzipovima iliti po novom SUV-i vozilima. Ispada kao da ih vacarim ili ne znam sta. A nisu svesno tj nece da slusaju koliku stetu mogu da naprave.
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
To je klasican reduktor sa hidraulicnom spojkom (Visco-sojka), kod starijih modela audija kao i opelov 4x4 na vectri i kalibri i dozvoljava razliku u precniju guma do 2%, sve preko toga dovodi do zagrevanja tecnosti u reduktoru do momenta topljenja.
nove generacije 4x4 pogona koriste Haldex spojku koja je zamena za visko ali ima i dalje tu "manu" da tockovi moraju da imaju istu dimenziju.
nove generacije 4x4 pogona koriste Haldex spojku koja je zamena za visko ali ima i dalje tu "manu" da tockovi moraju da imaju istu dimenziju.
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Tako je. Konkretno ovaj A8 i vecina skupljih Audija ima Torsen dif koji je potpuno mehanicka naprava bez ikakve elektronike i pogon je konstantni na sva 4 tocka, zato se i desilo ovo sa tockovima. Koga interesuje kako funkcionise Torsen evo linka.http://www.autozine.org/technical_schoo ... htm#TorsenMarkoni je napisao:Nema veze sto imas sire gume, bitan je precnik tocka (guma-felna)... Na BMWu su recimo prednje 225 40 18, a zadnje 255 35 18, sto su tockovi sa veoma malom razlikom u precniku. Pogubno je stavljati tockove razlicitog precnika na prednju i zadnju osovinu...ftj je napisao:Pretpostavljam da se quattro zbunio i detektovao da točkovi konstantno proklizavaju i držao zatvoren diferencijal sve vreme što je naravno bilo pogubno u krivinama na normalnom asfaltu. Nije mi samo jasno da je moguće da se to desi samo zbog manjih guma, u bmwu možeš opciono imati šire gume nazad i x-drive.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 1536
- Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
- Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
- Lokacija: München
Re: Audi Quattro i neodgovarajuce dimenzije guma
Nekad sam imao Isuzu Trooper 4x4, prodali ga jednom kucnom prijatelju, a on prodao nekom u Leskovcu...
Uglavnom, Leskovcanin je hteo da promeni gume, stavio napred gume manjih dimenzija od zadnjih... Epilog: menjac sa sve reduktorom se raspao.
I naravno, prvo sto je liku palo na pamet da zove ovog da mu hebe sve po spisku jer mu je uvalio neispravan auto... Medjutim, cim je neki krsteni majstor video razlicite dimenzije guma na dzipu, sve je bilo jasno...
Uglavnom, Leskovcanin je hteo da promeni gume, stavio napred gume manjih dimenzija od zadnjih... Epilog: menjac sa sve reduktorom se raspao.
I naravno, prvo sto je liku palo na pamet da zove ovog da mu hebe sve po spisku jer mu je uvalio neispravan auto... Medjutim, cim je neki krsteni majstor video razlicite dimenzije guma na dzipu, sve je bilo jasno...