Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Nestado
Postovi: 426
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00
Garaža: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Lokacija: Nis

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od Nestado » 30 Okt 2019, 14:09

Probaj Punto vozi 100 000km bez zamene ulja.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8648
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od Ivan » 30 Okt 2019, 14:33

Kada ulje u motoru bude bilo u stanju da izdrzi u 95% slucajeva preko 100.000km, a da ne dodje do havarije tada ce staviti "sealed for life" kao kod menjaca :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3541
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od swemir » 30 Okt 2019, 15:27

Ona konstatcija ulje je isto samo je fabrika produzila intterval je paušalna.
I sigurno netačna.

Naravno da je ulje napredovalo i sad je skoro celo sintetičko i naravno da nije isto kao ranije.
Pitanje je sad samo koliko je bolje od nekadašnje npr. modriče i drugih organskih polusintetičnih u odnosu na današnja sa deterčentima i ozbiljnog istrazivanja i znanja koja su korištena u razvoju...

Da je napredovala hemija jednaako ili upola kao u npr gradjevini znao bih tacno domet napretka ali hemija je napredovala kao i tehnika i neverovatno je šta se danas može u odnosu samo na pre npr 10 a posebno 20 godina...

A tad je bio interval 10.000...km

Koliki je intervao bio 1986?
Ako je bio 10.000 onda je to kao danasnje 50.000 samo upoređujući čist razvoj hemije mogu da paušalno garantujem




Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока






Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od cozmo » 30 Okt 2019, 16:37

Za moju staru Corollu iz 1990, interval je bio 10.000km, 10W40. Plus je za filter pisalo I(R), dakle samo inspect or replace as needed. Pa vi vidite. Kazem, Porsche testira produzenje intervala na 60.000km.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Nestado
Postovi: 426
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00
Garaža: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Lokacija: Nis

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od Nestado » 30 Okt 2019, 19:03

Ne poredim ulja pre 20 godina i sad. Sto se mene tice ne menjajte nikad ulje. :D :D Ali slazem se, sinteticka ulja mogu da izguraju bez problema 15000km. Polu-sintetika i mineralna mogu mnogo manje i ne treba se igrati mnogo.
U Britaniji su imali mnogo problema sa ovim Korsama kao sto ja vozim da se filter ulja raspada na 25000-30000km, nekad i na manje.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18980
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od dragvorl » 31 Okt 2019, 00:18

Cika @DS9?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od ljubitelj » 31 Okt 2019, 06:47

swemir je napisao:
30 Okt 2019, 15:27
Koliki je intervao bio 1986?


Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока

15.000km standardno za nrp VW, Volvo, Reno itd benzin/ 7.500 km za dizele.
Servisni interval tzv inspekcija je bila 30.000km.

Danas je intervalj ulja promenljiv i podesava se automatski prema nacinu koriscenja vozila.
Meni je na Pugu koji je konstrukciono iz proslog veka interval ulja takav da nakon 11.000km naglo krene da se ubrzava odbrojavanje do zamena, pa tako za predjenih 60km automatika svuce 100km predjenog intervala.
Tako od pocetnog 20.000km doslo je do nekih 14.000km stvarnih kada se po kompjuteru potrosilo ulje.

Isti auto da se koristi u boljim uslovima tipa nema kratkih voznji bi verovatno izgurao punih 20.000 predvidjenih do zamene.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od cozmo » 31 Okt 2019, 07:03

Kod mene svlaci interval na po 100km uvek, ali meni je 80 posto voznje autoput. Ja bih ladno mogao i 20.000km od zamene do zamene, ali pratim preporuku da se u Srbiji menja na 10.000km. U Nemackoj je vozen isto ovako, a tamo je menjano na 18 do 19.000km (imam servisnu). S tim sto je jedna izmena bila na 28.000km, a zatim je valjda stigla revizija da se, zbog sita uljne pumpe, smanji na 20.000km ili 15.000km gradske voznje (tako pise).

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od ljubitelj » 31 Okt 2019, 07:30

U Srbiji je identicna preporuka kao i u Nemackoj, geografija nema uticaja na ulje. Bila je skracena preporuka pre 10+ godina kada je ovde bilo drugacije dizel gorivo jos rasireno.

A interval za tvoj motor je fabrika skratila svima jer su prihvatili konstrukcionu gresku i sa pumpom ulja, i sa sitom pumpe i sa sitom turbine i sa drzacima brizgaljki i sa odvodnim crevom ulja turbine i jps poneka sitnica koja utice na ubrzano starenje ulja.

10.000km jeste dobar interval za taj motor, uz ispiranje sistema pri zameni da se izbaci i talog/mulj.

Taj 1.6 dizel motor se kratko i pravio, PSA je pokusao da ga dovede u red revizijom ali ga je zamenio potpuno novim motorom 1.5.
Slicno i 1.4, kratka karijera i izbacen.

Kao i oduvek, interval ulja nije fiksna zakucana vrednost i najvise zavisi od uslova koriscenja vozila i samog tipa ulja. Ko vise vozi duge deonice ulje moze duze da koristi ko uglavnom prelazi krace voznje ulje treba ranije.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od cozmo » 31 Okt 2019, 10:21

Proizvodio se 9 godina, od 2002. do 2011., tako da nije bas kratko, a i ima ih na milione ugradjenih svuda i jos se voze. Posle je dosla verzija sa 8 ventila, 2010. godine. Pocetak ugradnje je bio 2003. godine, a zadnje ugradnje su bile 2010. godine i to bas u Volvoa. Ali da je osetljiv na ulje, jeste. Ako se menja ulje (sa svim filterima) na 10.000km, sve je ok.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od ljubitelj » 31 Okt 2019, 14:47

Pa kratko se zadržao, i sam si naveo godišta. Ta verzija sa 8V je ok, uglavnom ispravljene greške.
Godišta 2003-2006. su naročito problematična. Onaj predvidjeni interval od 30,000km koji je PSA propisao se pokazao da ne može da izdrži motor u koji god brend da je ubačen.
Isto je i kod Volvoa, 1,6 dizel model je osetno jeftiniji u ponudi i preporuka svih dilera je da se zaobilazi.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 335
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od DS9 » 31 Okt 2019, 20:47

dragvorl je napisao:
31 Okt 2019, 00:18
Cika @DS9?
Pa, hvala na pitanju, al` nisam siguram za koji deo rasprave pitaš, jer je mnogo toga izrečeno u poslednjih par dana. Imao bih komentar na gotovo svaki post, ali je sustinu rekao ljubitelj u pretposlednjem postu da interval nije fiksno zakucana vrednost i zavisi od uslova korišćenja vozila, a i od osobina ulja (iako mnogi proizvođači motora ovo poslednje prećutkuju, tj. ne daju sasvim dorečena objašnjenja)

Beše neko pomenuo da se nikako ne bi oslanjao na ono što displej pokazuje, međutim računari nekih današnjih vozila uzimaju u obzir mnogo više od samo pređene kilometraže. Inače, to da nekakvo rabljeno ulje nekakvih osobina može izazivati manji nivo habanja nego što je to slučaj sa svežim uljem - ni to nije nepoznanica onima koji po svetskim laboratorijama ispituju efekte podmazivanja na motore

Različiti ljudi imaju različite sklonosti i različite prioritete. Neko može smatrati da je potrošnja ulja od npr. polovine kartera za nekakav interval neprihvatljiva - ali ubedite u to čoveka koji je sa takvim vozilom izgradio kuću i odškolovao decu. On je mogao da ima auto koji za taj isti interval troši desetinu kartera, ali je izabrao nešto drugo.Kod velikih industrijskih sistema se podrazumeva da će se nešto pohabati do nekakvog nivoa i da će se to trpeti do određene granice, pri čemu će se npr. lubrikantima umanjivati taj efekat tj. produžiti vreme zamene pohabanog dela

Mislim, sve dok je nešto ekonomski i socijalno (u smislu npr. neprihvatljivo velikog negativnog uticaja na životnu sredinu) odgovarajuće za nekog onda je to u redu. Proizvođač motora je naveo šta treba činiti, a sve ostalo je u domenu manje/više zasnovanih pretpostavki. Onaj ko želi neka ih proverava. Ja sam to laboratorijskom analizom proverio za svoj 1,4 HDi sa famovim Fenix Energy PSA 5W-30 uljem (i lukoilovim ekto dizelom) i znam da ulje treba da promenim na 400-500 sati. Pošto moj auto ima prosek brzine 23 km/h, što je u Beogradu ugodna vožnja, to mu dođe kojih 9000-11500 km

Vrlo dobro znam da bih mogao da dupliram taj interval sa istim uljem, i da samo dolivam potrošeno, možda i da ga tripliram - samo je pitanje koliko bih puta to mogao da ponovim pre nego što nastane potreba za ozbiljnijom servisnom intervencijom. Na tom autu je svašta problematično izmenjano - ali motor (na kome ništa nije rađeno osim zamene podloški dizni) ima iste performanse u smislu niske potrošnje goriva kao i kada sam počeo sa takvom praksom pre 90,000 km, tj. nekih osam godina kada je nabavljen taj citroen c3 1.4 hdi 8v iz 2006. sa nepoznatom kilometražom, a sigurno ne manjom od 200,000 km.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18980
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od dragvorl » 31 Okt 2019, 21:05

E to je konkretan podatak, relativno moderan dizel motor u ne bas povoljnim uslovima eksploatacije i zamena na 10kkm ako hoces da potraje. Mozda sam i pisao, ali na industrijskim masinama "stede" strucnjaci menadzeri na zameni ulja u svom mandatu, a posle na tim masinama zbog zasranog ulja moraju da menjaju delove koji kostaju 5-6 puta cenu zamene ulja, + downtime masine+ponavljanje slicnih kvarova zbog kontaminiranih vodova. Ali to je danas sistem i ima svojih prednosti i mana.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

dispy
Postovi: 36
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od dispy » 01 Nov 2019, 11:30

Blagi off, ali počeo sam da se interesujem za machine learning u poslednje vreme, i gledao sam razne studije slučaja za upotrebu ML. Jedna od najzanimljivijih je prediktivno održavanje, konkretno u elektroenergetici, elektranama, trafo stanicama...

Zamisao je da imate desetine, stotine, hiljade senzora, koji prikupljaju podatke svakih par sekundi (SCADA sistem), i svi ti podaci se ubace u ML model, zajedno sa istorijskim podacima o kvarovima. Na osnovu toga, sistem donosi odluku kada je potrebno menjati određeni deo, odnosno kada se očekuje da će on otkazati.

Ideja je da kod recimo termoelektrana, koje proizvode ogromnu količinu energije, delove ne menjaš preventivno, na recimo svakih godinu dana, ili 5000 radnih sati, ili tako nešto, već kada mašina zaključi da može da se desi kvar. Nije to toliko zbog uštede na zameni nekog dela, već samo stajanje bloka zbog zamene nekog dela košta jako puno u neproizvedenoj energiji. Recimo, jedan dan stajanja jednog bloka u TENT B košta oko 700.000e. Da bi se to izbeglo, prati se niz parametara i mašina daje predlog da li neki deo treba promeniti ili ne.

Kod nas se to naravno ne radi, ali znam da je estonska elektroprivreda to uvela, baš za održavanje termo blokova. Thyssenkrupp tako radi održavanje svojih liftova širom sveta, Danfoss održavanje u svojoj proizvodnji.

E sad, nema to previše smisla u automobilima gde zamena ulja košta 100-200-300e, ali za neke skuplje, važnije sklopove može biti primenjivo, tipa za zamenu zupčastog kaiša, ili lanca. Ubaci se nekoliko senzora, prate se parametri, povremeno se obrade online i dobije se predlog za zamenu. Naročito sada kada su senzori postali toliko jeftini, sve se da pratiti vrlo jeftino...

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od nikaragva » 01 Nov 2019, 11:51

dispy je napisao:
01 Nov 2019, 11:30
Recimo, jedan dan stajanja jednog bloka u TENT B košta oko 700.000e. Da bi se to izbeglo, prati se niz parametara i mašina daje predlog da li neki deo treba promeniti ili ne.

Pa svakako mora stati i kada preventivno menja i kada menja jer je crkao deo?

Odgovori