Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
dispy
Postovi: 36
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od dispy » 01 Nov 2019, 12:45

nikaragva je napisao:
dispy je napisao:
01 Nov 2019, 11:30
Recimo, jedan dan stajanja jednog bloka u TENT B košta oko 700.000e. Da bi se to izbeglo, prati se niz parametara i mašina daje predlog da li neki deo treba promeniti ili ne.

Pa svakako mora stati i kada preventivno menja i kada menja jer je crkao deo?
Istina, ali onda uklapaš uz neke druge zastoje, ili planiraš zastoj kada je to najisplativije. Na primer kada je potrošnja najmanja, ili je državni praznik pa su cene manje. Ili ne čekaš da se pokvari, nego ga menjaš prilikom drugog nekog zastoja. A i kao kod automobila, nekada ako zameniš deo ranije, manje toga se pokvari, jeftinija je popravka, kraće traje. Isto tako, ako se redovno, recimo godišnje menja neki deo, a proceni se da je u dobrom stanju, ne mora se menjati. Ali ne sve to smisleno u priči kada održavanje košta x miliona evra godišnje.

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk



lami
Postovi: 1004
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od lami » 01 Nov 2019, 13:18

Milić je napisao:Pošto je meni ovo omiljena tema ne mogu da se ne javim.
Nisam stručnjak za ulja ali imam priču iz Nemačke.
Pričao mi prijatelj da je gledao test novog vozila u vožnji bez zamene ulja 100.000km u cugu. Menjali se vozači do iznemoglosti. Nakon toga švabe rasture motor i gledaju oštećenja delova. Kaže skoro da ih nije bilo ili nešto minimalno. Zaključak da se ulja menjaju često kako bi rafinerije radile nešto. E sad čovek je ozbiljan imao 50godina i nije hteo da menja ulje na svom Mercedesu koji je uvezo 5 godina. Jedva su ga u servisu ubedili da treba. Pristao je jer je to za njega bio sitan trošak ali je i njima ispričao ovu priču. Sad vi izvedite zaključak. Ja nebih ostavio tako motor ali eto. Možda može da koristi a ako ne koristi ne može da škodi. :)
Profesor nam je pricao bas za takav slucaj, ne mogu da se setim koji je proizvodjac u pitanju.
Fora je sto su oni isli maltene bez gasenja motora, a u redovnoj voznji ulje prvo mora da se zagreje i rasiri gde treba. To dovodi do toga da se motor haba i cestice kontaminiraju ulje, koje gubi svoja svojstva. Neko strucniji moze bolje da objasni, ali sustina je ako ides u krug na otvorenom, bez zaustavljanja, naglih ubrzanja... ulje ce trajati duze.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18979
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od dragvorl » 01 Nov 2019, 13:30

Motor je projektovan da zazori funkcionisu najbolje kad je zagrejan, jer se pretpostavlja da ce u tom rezimu provesti najveci deo veka. U toplo hladno rezimu se menjaju zazori, vise kontakta ulja sa komorom za sagorevanje, itd...pa kad ga vozis na AP mesecima sve mu to vise prija, ne samo za ulje i motor. Druga stvar ulje se zagreva i hladi mnogo redje. Bas gledam na Seatu, voda se zagreje jako brzo za svega par minuta (benzinac), ali ulje je dugo nakon toga jos uvek hladno, cak i sad kad je napolju jos oko 10 stepeni.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od cozmo » 01 Nov 2019, 13:37

Ja znam lika koji je vozi neku Toyotu Starlet 1.3 (motor kao u mojoj staroj Corolli), nikad ulje i filter nije menjao, jedno 3 do 4 godine vozi tako, samo doliva ulje. Posle 4 godine se seti da izmeni kad krene da sija lampica 20 sekundi nakon paljenja motora. I motoru nista, eno je truleks a motor i dalje radi :kezo: Ili je do motora, ili ima vise srece no pameti. Burazer je imao primer Bube koja je presla 65.000km neka baba od dede nasledila, nikad ulje menjano. Dovezla se do servisa ladno. A auto star bio tipa 25 godina.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od nikaragva » 01 Nov 2019, 13:39

Plus rad u leru, kojeg je na testu bilo samo da se zamene vozaci.

Korisnikov avatar
Nestado
Postovi: 426
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00
Garaža: Opel Corsa D 1.3 CDTI
Lokacija: Nis

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od Nestado » 02 Nov 2019, 00:14

Svi znamo da su Tojotini i Hondini motori izdrzljivi. Sto sam procitao neke na forumu napisao. Njegov otac sa Floridom presao 70000km i zamenio samo dva puta ulje, malo posle toga motor zakovao.

mich
Postovi: 4
Pridružio se: 29 Apr 2018, 01:04

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Post od mich » 05 Nov 2019, 17:55

dispy je napisao:
01 Nov 2019, 11:30

Kod nas se to naravno ne radi, ali znam da je estonska elektroprivreda to uvela, baš za održavanje termo blokova. Thyssenkrupp tako radi održavanje svojih liftova širom sveta, Danfoss održavanje u svojoj proizvodnji.

E sad, nema to previše smisla u automobilima gde zamena ulja košta 100-200-300e, ali za neke skuplje, važnije sklopove može biti primenjivo, tipa za zamenu zupčastog kaiša, ili lanca. Ubaci se nekoliko senzora, prate se parametri, povremeno se obrade online i dobije se predlog za zamenu. Naročito sada kada su senzori postali toliko jeftini, sve se da pratiti vrlo jeftino...

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
Stvar sa termo blokovima je da postoji veliki broj parametara koji su fiksni i na koje se moze uticati tako da ili mogu da se ignorisu prilikom pravljenja ML modela ili ih je lako izmeriti. Kod automobila je to dosta drugacije. Na primer, kvalitet rashladne tecnosti, motornog ulja i goriva ne moze se izmeriti lako u samom automobilu a varira od zemlje do zemlje, cak i od pumpe do pumpe. Odrzavanje nakon garantnog roka takodja fluktuira drasticno a ne vidim kako bi moglo da se ukljuci u model. Na ishod takodje uticu i ekstremi (das drugu da proba auto a on spali lamelu) sto kod termo blokova ne postoji u toj meri.

Cini me se da bi i takav model postao nepotreban kada masovnije pocnu da se voze elektricni automobili :) ali je svakako zanimljiva ideja.

Odgovori