Stranica 15 od 19

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 01 Nov 2019, 12:45
od dispy
nikaragva je napisao:
dispy je napisao:
01 Nov 2019, 11:30
Recimo, jedan dan stajanja jednog bloka u TENT B košta oko 700.000e. Da bi se to izbeglo, prati se niz parametara i mašina daje predlog da li neki deo treba promeniti ili ne.

Pa svakako mora stati i kada preventivno menja i kada menja jer je crkao deo?
Istina, ali onda uklapaš uz neke druge zastoje, ili planiraš zastoj kada je to najisplativije. Na primer kada je potrošnja najmanja, ili je državni praznik pa su cene manje. Ili ne čekaš da se pokvari, nego ga menjaš prilikom drugog nekog zastoja. A i kao kod automobila, nekada ako zameniš deo ranije, manje toga se pokvari, jeftinija je popravka, kraće traje. Isto tako, ako se redovno, recimo godišnje menja neki deo, a proceni se da je u dobrom stanju, ne mora se menjati. Ali ne sve to smisleno u priči kada održavanje košta x miliona evra godišnje.

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk



Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 01 Nov 2019, 13:18
od lami
Milić je napisao:Pošto je meni ovo omiljena tema ne mogu da se ne javim.
Nisam stručnjak za ulja ali imam priču iz Nemačke.
Pričao mi prijatelj da je gledao test novog vozila u vožnji bez zamene ulja 100.000km u cugu. Menjali se vozači do iznemoglosti. Nakon toga švabe rasture motor i gledaju oštećenja delova. Kaže skoro da ih nije bilo ili nešto minimalno. Zaključak da se ulja menjaju često kako bi rafinerije radile nešto. E sad čovek je ozbiljan imao 50godina i nije hteo da menja ulje na svom Mercedesu koji je uvezo 5 godina. Jedva su ga u servisu ubedili da treba. Pristao je jer je to za njega bio sitan trošak ali je i njima ispričao ovu priču. Sad vi izvedite zaključak. Ja nebih ostavio tako motor ali eto. Možda može da koristi a ako ne koristi ne može da škodi. :)
Profesor nam je pricao bas za takav slucaj, ne mogu da se setim koji je proizvodjac u pitanju.
Fora je sto su oni isli maltene bez gasenja motora, a u redovnoj voznji ulje prvo mora da se zagreje i rasiri gde treba. To dovodi do toga da se motor haba i cestice kontaminiraju ulje, koje gubi svoja svojstva. Neko strucniji moze bolje da objasni, ali sustina je ako ides u krug na otvorenom, bez zaustavljanja, naglih ubrzanja... ulje ce trajati duze.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 01 Nov 2019, 13:30
od dragvorl
Motor je projektovan da zazori funkcionisu najbolje kad je zagrejan, jer se pretpostavlja da ce u tom rezimu provesti najveci deo veka. U toplo hladno rezimu se menjaju zazori, vise kontakta ulja sa komorom za sagorevanje, itd...pa kad ga vozis na AP mesecima sve mu to vise prija, ne samo za ulje i motor. Druga stvar ulje se zagreva i hladi mnogo redje. Bas gledam na Seatu, voda se zagreje jako brzo za svega par minuta (benzinac), ali ulje je dugo nakon toga jos uvek hladno, cak i sad kad je napolju jos oko 10 stepeni.

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 01 Nov 2019, 13:37
od cozmo
Ja znam lika koji je vozi neku Toyotu Starlet 1.3 (motor kao u mojoj staroj Corolli), nikad ulje i filter nije menjao, jedno 3 do 4 godine vozi tako, samo doliva ulje. Posle 4 godine se seti da izmeni kad krene da sija lampica 20 sekundi nakon paljenja motora. I motoru nista, eno je truleks a motor i dalje radi :kezo: Ili je do motora, ili ima vise srece no pameti. Burazer je imao primer Bube koja je presla 65.000km neka baba od dede nasledila, nikad ulje menjano. Dovezla se do servisa ladno. A auto star bio tipa 25 godina.

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 01 Nov 2019, 13:39
od nikaragva
Plus rad u leru, kojeg je na testu bilo samo da se zamene vozaci.

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 02 Nov 2019, 00:14
od Nestado
Svi znamo da su Tojotini i Hondini motori izdrzljivi. Sto sam procitao neke na forumu napisao. Njegov otac sa Floridom presao 70000km i zamenio samo dva puta ulje, malo posle toga motor zakovao.

Re: Interval zamene filtera i ulja, preporuke i iskustva

Poslato: 05 Nov 2019, 17:55
od mich
dispy je napisao:
01 Nov 2019, 11:30

Kod nas se to naravno ne radi, ali znam da je estonska elektroprivreda to uvela, baš za održavanje termo blokova. Thyssenkrupp tako radi održavanje svojih liftova širom sveta, Danfoss održavanje u svojoj proizvodnji.

E sad, nema to previše smisla u automobilima gde zamena ulja košta 100-200-300e, ali za neke skuplje, važnije sklopove može biti primenjivo, tipa za zamenu zupčastog kaiša, ili lanca. Ubaci se nekoliko senzora, prate se parametri, povremeno se obrade online i dobije se predlog za zamenu. Naročito sada kada su senzori postali toliko jeftini, sve se da pratiti vrlo jeftino...

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
Stvar sa termo blokovima je da postoji veliki broj parametara koji su fiksni i na koje se moze uticati tako da ili mogu da se ignorisu prilikom pravljenja ML modela ili ih je lako izmeriti. Kod automobila je to dosta drugacije. Na primer, kvalitet rashladne tecnosti, motornog ulja i goriva ne moze se izmeriti lako u samom automobilu a varira od zemlje do zemlje, cak i od pumpe do pumpe. Odrzavanje nakon garantnog roka takodja fluktuira drasticno a ne vidim kako bi moglo da se ukljuci u model. Na ishod takodje uticu i ekstremi (das drugu da proba auto a on spali lamelu) sto kod termo blokova ne postoji u toj meri.

Cini me se da bi i takav model postao nepotreban kada masovnije pocnu da se voze elektricni automobili :) ali je svakako zanimljiva ideja.

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 00:36
od Woodoo
Vladapetr je napisao:
14 Feb 2020, 13:15
Npr, jedini ALD na malom servisu menja sve filtere, ostali tu krajcuju.
Samo da ne bude zabune, mnogo zavisi gde se radi servis, kod Stojanovića su npr menjali ulje u 7-stepenom DSG-u koji je preko ALD-a vozio moj drug, Superb je u pitanju. Takođe je otkrio i mnoge druge nelogičnosti u servisiranju. Razume se da ovo nije bila greška ALD-a kome je sve fakturisano već servisa koji ih je potkradao (mada delimično i jeste njihova greška što su to uopšte dozvoljavali da se to dešava).

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 00:46
od Vladapetr
Mislio sam na to da ALD izdaje nalog za najdetaljnije servise. No, u ovakvoj organizaciji kod maltene svih ovlašćenih, gde ti auto ostaviš i ne vidiš šta se sa njim radi - sve se bazira na poverenju u servisere.

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 07:20
od Markoni

Woodoo je napisao: kod Stojanovića su npr menjali ulje u 7-stepenom DSG-u koji je preko ALD-a vozio moj drug, Superb je u pitanju
Šta je ovde nelogično ukoliko je po servisnom intervalu došlo na red?



Sent from my SM-N910C using Tapatalk


Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 09:50
od nikaragva
Ne razumem kako vlasnik auta može da kaže nemojte da menjate te i te filtere, ako su oni dospeli po servisnom uputstvu da se menjaju. Zar se time ne narušavaju garantni uslovi?

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 10:24
od nikaragva
Po servisnom uputstvu meni filter goriva i vazduha dolaze na 60.000km.

Baš me zanima hoću li primetiti ogromnu razliku kada ih skinu i stave nove :)

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 10:27
od Vladapetr
Eto rešenja :mrgreen: pa tačno bih išao peške pre nego vozio 60k km sa istim filterom vazduha. Kao na onom natpisu za semafore, vazduh kad primetiš tad je kasno :mrgreen:

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 10:31
od nikaragva
Briga me nije moj auto :)

Ja jedino zahtevam filter kabine da se menja kad ja hoću.

Re: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TDI 4x4

Poslato: 15 Feb 2020, 10:33
od Vladapetr
Zayebah se, mislio sam da je fiter kabine u pitanju