Grejanje kabine-opšta diskusija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13023
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 08:52

"A few minutes after starting" - o tome ti ja pričam, nisam ni mislio da ga u mestu grejem do radne temperature. Dva minuta druže, vidiš da sam ipak u pravu. :)

TT




Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 08:54

Nisi dobro razumeo tekst:)

To znaci, da nekoliko minuta posle starta motora, vozis lagano, bez forsiranja motora, a ne da nekoliko minuta sedis u autu i onda krenes :)


Kopiraj celu recenicu :)

"This is best achieved by driving with a light foot on the accelerator pedal for a few minutes after starting, rather than prolonged idling...."

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13023
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 08:55

Ipak ću ja dva minuta da sedim pa onda lagano da krenem. :D

TT


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od passenger » 25 Jan 2019, 09:11

Ja krećem kad se obrtaji stabilizuju na ispod 1000 rpm. Oko minut mu treba.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 09:13

to je saug?

Sta ti znace sto ce pasti ispod 1000rpm, kada ces ga odmah zatim voziti na barem 1500rpm :D

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od passenger » 25 Jan 2019, 09:18

S posla posle 200m sam na 4000 rpm :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

lami
Postovi: 3264
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od lami » 25 Jan 2019, 09:23

Malo otisli od teme, ali meni za automatik.stoji u uputstvu da ako je temperatura ispod minus 10 ili 20, treba motor da radi 5 minuta da se menjac ne bi ostetio.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 09:36

Evo jedno objasnjenje zasto je lose da motor radi u leru i zasto bi trebalo da ga smanjimo koliko mozemo. Naravno da mora da radi nekad u leru.
Ali recimo neki majstori u servisu upale auto da se zagreje 1-2h, dok oni rade nesto drugo.

https://www.ms-motorservice.com/en/tech ... ng-idling/

Sad na los rad u leru dodas jos i hladan start :)
Dve lose stvari odjednom :)


Naravno sve je ovo u vecini nasih slucajeva na teorijskom nivou. Sasa moze da zagreva motor do radne temperature u leru i verovatno nece stici da ga pohaba dok je auto kod njega. Ali da ga haba junacki, haba ga. Irelevantno je da li ce motor u puntu trajati 400.000km ili 1.000.000km, jer pitanje je koliko ostatak auta moze da isprati preko 400.000km.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Ivan » 25 Jan 2019, 09:40

Idealno bi bilo odma po startu krenuti i ubrzati lagano na nekih 2000rpm i tako odrzavati brzinu. Na vecim obrtajima je veci pritisak ulja, samim tim i bolje podmazivanje, ali ne treba preterati sa gasiranjem jer stvara veci pritisak u cilindru.
Ako se i zagreva motor u leru onda treba da bude na nekim obrtajima, makar 1500rpm zbog uljne pumpe, podmazivanja i nesto brzeg zagrevanja, zato vecina kamiona i to modernih moze da podesi nivo ler gasa jer je bitno koliko ce motor da izgura, a cesto ima potrebe da radi motor u leru, zbog vazdusnih jastuka, utovara istovara itd. grejanja ako nema webasto blabla
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 09:45

Da, naletao sam na istrazivanja u Kanadi bas u vezi kamiona, gde se njima nije samo racunala predjena kilometraza nego i broj sati rada u leru, kao otezavajuca okolnost.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13023
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 09:54

Puntu čim startuješ (hladan) motor automatski saug podigne obrtaje sa 850-900 (ler gas) na 1100, otprilike, što je sasvim dovoljno za uljnu pumpu. Njegov obrtni momenat je inače najveći na 2500 obrtaja pa nema smisla ga hladnog odmah naterati već na 2000 ili više. Zato ja upalim motor i dok se namestim, vežem pojas, osmotrim oko sebe... ta dva minuta su ionako prošla, ne vidim čemu dizati frku zbog toga? Šta god da mu radiš motor će izdržati 400-500.000 km (pogotovo ovaj Fire 1.2 jer je bukvalno neuništiv motorić, samo mu menjaj ulje i filtere na vreme), tako da ne vidim ni poentu cele priče. Šta, ti ćeš kretati odmah i motor će ti zato izdržati 800.000? Niti ću ja voziti Punta 400.000, niti ćeš ti svoj auto 800.000 - besmislena priča kako god da okreneš. :D

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo » 25 Jan 2019, 10:04

Vidi Saša, u uputstvu za Corollu iz 1989. godine, dakle čak i karburatorski motor sa elektronskim saugom, pisalo je sledeće, u sekciji za vožnju po hladnom vremenu:

"Sačekajte da se stabilizuje rad motora po paljenju i odmah krenite odmah sa vožnjom.
Ne dopustite da motor u praznom hodu radi duže od jedne minute jer to može štetiti motoru".

Dakle, rad u praznom hodu je KATASTROFALNO štetan. Ulje se MNOGO brže zagreje kada voziš. Ja čak i zimi praktikujem da očistim sneg pa tek onda upalim motor i najviše minut stoji u leru dok skinem led sa bočnih stakala. Ako nema snega i toliko leda, krećem odmah, sačekam 10 sekundi da vidim da li sve šljaka i vozim.

Lagana vožnja odmah po startovanju do 2500 obrtaja je najbolje za zimski start i vožnju.

Da imaš merač temperature ulje, shvatio bi odmah. :)
Poslednja izmena od cozmo u 25 Jan 2019, 10:05, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nidza » 25 Jan 2019, 10:05

Osnovno je znati šta je ispravno, zašto, odnosno šta je pogrešno i zašto. Tvoj lični izbor je da deluješ ispravno ili ne.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Ivan » 25 Jan 2019, 10:09

Ne znam zasto je sasi frka tolika i zasto se upljuvao toliko kada ne vidi poentu :)

Ako ce radni vek motora biti lupam 400.000km to ne znaci to 400.000km idealno pa onda kaput, vec znaci da ce na 200.000km lapati ulje, otezano paliti, imati vecu potrosnju goriva, manju snagu, nemirniji rad, ne nuzno sve, ali makar neki od simptoma, e zbog toga cuvam motor, makar ja.

Inace i meni nekad motor radi u mestu hladan malo duze, ali onda gledam da to bude na nekih 1500rpm, nekada hocu da ugrejem auto da zena sedne u toplo kada sidje itd.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo » 25 Jan 2019, 10:09

Naravno da neće šteti baš ako ga ponekad ostaviš da radi u leru ako je auto skroz zavejan i slično. Ali raditi to zimi na svakom startovanju je na duže staže itekako štetno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori