Grejanje kabine-opšta diskusija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo » 23 Jan 2019, 10:52

ftj je napisao:
23 Jan 2019, 10:11
U vagu kad ukljucis odmagljivanje iskljuci se auto mod. Inace ti periodi zagrevanja su odlicni za dizele
Imamo elektricni grejac kabine, zbog toga je tako. U Picasso 2.0 HDI nisam imao taj grejac, kuku lele zimi po gradu na kratkim relacijama :mrgreen:
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj » 23 Jan 2019, 21:34

cozmo je napisao:
23 Jan 2019, 09:37
Ajd da krenem od brisaca. Vec sam ti napisao:

"Aj ti to gurni malo jace odmah na poziciju za pranje i voila - ne ukljucuje se rad brisaca PRE pranja zadnjeg stakla. Dakle, slobodno to klikni. Odnosno, preskoci"


Mozes da ga stavis u intervalni mod i tad se odmah ukljucuje brisac kao sto si ti i rekao. Ali, zasto bi pobogu to radio ako zelis odmah da operes zadnje staklo, da prvo kliknes tu?
Kao prvo hvala na trudu da mi olaksas ove muke.

Pa moram, prvo je postavljen na prstenu interval pa tek nakon toga drugi klik je pranje.
Navikao sam da je prskanje i pranje potpuno odvojeno i moze se pojedinacnoaktivirati prvo jedno ili prvo drugo ili oba zajedno vec kako je trenuitna potreba.
Tako je na VWima, tako je na Volvoima i tako je koliko se secam na svim nemackim kolima koje sam vozio.
cozmo je napisao:
23 Jan 2019, 09:37
Ti si u pravu kada kazes da kad se ukljuci zadnji brisac on krene odmah da radi.
Pa to ti kazem, uvek odmah krene da radi zadnji brisac i drlja po prljavom blatnjavom osusenom staklu.
Nikada nisam uspeo tu tvoju egzibiciju "preskakanja" polozaja na rucici da ostvarim.

Prva metlica brisaca nije mi izdrzala ni 2 meseca, original PSA metlica (Bosch je inace).
I jos pri tome sama metlica nije standardne velicine nego neka specijalna PSA pa se treba pomuciti po radnjama da se nadje ili da se porucuje posebno. I jos kosta 900+dinara sto je 3puta skuplje od standardne zadnje metlice. Naravno metlica se raspadne po najvecoj kisi i ostanes bez brisaca kada najvise treba :)

U uputstvu lepo pise da za pranje treba dalje, posle A polozaja rotirati rucicu. Sama ta ideja sa rotacijom je tupava, lose ergonomski zamisljena i lose realizovana.
Trebali su da na tu desnu rucicu na taster (sada je to bord kompjuter koji je sporedna igracka koja nicemu korisnom ne sluzi u voznji) stave da bude prskalica zadnjeg brisaca a to zezanje sa rotacijom da bude za brod kompjuter ili neku drugu takvu sporednu radnju.

Za to okretanje da bi radila prskalca neophodno je skidanje desne ruke sa volana, na ovaj drugi nacin to nije neophodno. Jos ako si u rukavicama to rotiranje prstena je sve samo ne komforno, lagano i brzo.

307 je sasvim pristojan auto sve u svemu, motor i menjac mozda najbolji deo price ali brate ergonomiju kao da nisu ni razmatrali niti probali kako im rade skoro sve komande.

Probacu da vezbam taj tvoj nacin ukljucivanja brisaca, mozda i uspem da preskacem polozaje a da usput ne slomim nesto.


Sto se soferke tice kod mene radi ovako kada je zaledjena. Duva na otvore na soferku ali je problem sto nisu postavljeni uz samo dno soferke.

Vazduh iz otvorajedva duva na donjih 5-6cm, tu ostane led i zamrznuti cvrsto brisaci dok je u gornjem delu oscicena i sav led istopljen. To bude tako nevezano za igranje sa jacinom duvanja, modovima automata ili rucnog stelovanja dugmica (pobavao sve moguce kombinacije dugmica).
Jednostavno treba vreme da sama soferka bude vruca i skoro suva gore da bi se u donjem delu otkravili brisaci. I to sve traje sporo, vise od 10 minuta treba cekati da mogu brisaci da se rukom mrdnu. Ne smem ni da pomislim da se pre toga ukljuce brisaci tako zaledjeni, verovatno bi stosta pocrkalo.
Sve to na -5C ili nesto nizim temperatura i do 1-2cm leda na soferci.

Moj 307 ima elektro grejac, automatika ga brzo startuje ali je to toliko slabo da jedva dostigne vazduh iz otvora 30tak stepeni.
Dok je napolju negde 5-6-7C sasvim sam zadovoljan jacinom i brzinom grejanja 307 ali vec na -5C kao da je drugi auto, mnoooogo sporije i slabije se oseca grejanje.
Tada sednem u auto, krenem i vec kod Arene (od Sest kaplara) je sasvim prijatno toplo u kabini, daleko iznad 0 stepeni
Da nije neka greska, prijatno toplo je meni oko 20-25C u kabini. Kakvih crnih 0 stepeni, zamrzao bih se:)

mali off-------------------
Ovako funkcionise automatika kod Volvoa, sa kojom poredim automatiku Pezoa.
Ja ukljucim auto, ocistim metlicom sneg sa vrata i bocnih prozora (do 5cm ako je znaci vrlo malo napadalo), otvorim kapiju, i krenem iz bocne u glavnu ulicu. Treba 2-5 minuta.
Tu obicno stanem i skinem jaknu, obucen sam kao sto i inace sedim unutra u kuci. Nekih 300-400metara voznje. Tada vec proradi grejanje doduse slabasno jedva duva 30takC iz otvora i jos je malo hladnjikavo.
Eventualno sa soferke skidam sneg/led koji se jos nije otopio,
Krecem normalno da vozim, nema semafora ni stajanja ni lera. Nakon 3-4-5km motor je priblizno na 70C a tada vec unutra u kabini automatika treba da obezbedi minimum +20C da se udobno osecam i mogu bez hladnoce da vozim u duksu, gornjem delu trenerke ili slicno. Iz otvora izduvava vazduh 55-60C, bas vreo neposredno uz otvor i naroctio volim da je toplo na stopala. I to dosta jako,
Nakon ukupno 10tak km automatika smanji izduvavanje na minimum i pusta mlako oko 40C vazduh na noge a gore u okoloni glave prijatno svezih 21-22-23C.
Tako da je dole kod nogu toplo a gore kod glave umereno. Sve radi na AUTO, nikakvo dugme ni taster, nista ne pritiskam niti okrecem.
-------------------------------------------

Posto je to opis za rad grejanja kod benzinca 940 a 307 je dizelas znam da ne mogu iste perfomanse sistema ali ocekujem da ne cekam 10minuta voznje da se brisaci odmrznu i prorade, ne ocekujem nista manju temperaturu od tih 25C samo uz tolranciju za koji minut vise potreban da se to dostigne.
Na 307 automatika drzi 3. ili 4. brzinu, ja sam probao da drzim rucno na 7. brzini ne bi li ubrzao zagrevanje ali tada duva mlako umesto vruceg iz otvora. Huci, buci i hladnjikavo duva, jednostavno nije prijatno.
Inace 307 ima 8 brzina, jacinae ventilatora.

Radi poredjenja 6. brzina u 307 po jacini duvanja je otprilike 2. brzina u 940. Pri tome galama koju pravi ventilator je povelika i nadjaca radio. Automatika ne prelazi 4. brzinu, sto je bas slabasno duvanje.

Jeste, kao na tvom snimku cuje se glasno da radi ventilacija ali je samo duvanje slabasno do umereno.
Za minus temperature mislim da grejanje nije dovoljno dobro Pezo odradio, barem u ovom modelu i seriji koju ja imam. Taj elektro grejac vadi donekle stvar jer se brzo aktivira ali je samo 0.9kW snage.

Tipican vodeni grejac, mali hladnjak na antifriz, je reda 3-5kW.
I dodatni grejaci na gorvio aka Webasto su reda 4-6kW.

Vidim iz uputstva da su u 307 za Skandinaviju stavljali takve grejace uz dizel, to je vec puno bolja varijanta i verujem da ne bih tada imao zamerki na sistem grejanja.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo » 23 Jan 2019, 22:40

Ocigledno da je kod tebe nesto drugacije nego kod mene oko te automatske klime. Pitanje je samo sta i za koje trziste. Ti imas 2.0 HDi?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od dragvorl » 24 Jan 2019, 20:58

Moram da kazem da sam vise ocekivao od Fordovog grejanja soferke. Oko 0 to bas sporo ide, tako da ako nemas 4+ minuta bolje struzi sam ili prskaj hemijom ako moze. Bas je sad par puta u Nemackoj bilo ispod -10 u planinama, nije se zagrejalo kako treba a vec sam bio na pola puta. Elektricni grejac kabine radi, ali se oseti samo na max temperaturi u ranim fazama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od passenger » 24 Jan 2019, 21:00

baš se ovih dana pitam koliko je brzo grejanje šoferke. Jer meni na zadnjem staklu treba baš tako 4-5 minuta da bi brisač svukao sve sa stakla. S jedne strane Ford ima veliku pokrivenost šoferke grejačima, ali i tanje su žice. Mislim da bih strugao/prskao hemiju.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od dragvorl » 24 Jan 2019, 21:05

Cini mi se da zadnji brze odrade, mozda zato sto su lepljeni na staklo, a nisu u njemu, mozda i zato sto je prednje laminirano. Uglavnom ja te sisteme shvatam da treba da rade posao u roku od skoro odmah, jer u suprotnom gubi smisao. Dakle sednem ujutro u auto, palim motor i necu da se bavim struganjem soferke. Zato je webasto mama za ovu klimu, nastelujes fino i sednes u zagrejan otopljen auto jer nema uvek garaze na izvolte. Bas je pored mene na jednom Superbu sistao webasto kad sam kretao na posao tamo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od passenger » 24 Jan 2019, 21:12

baš to. Ja za tih 5 minuta dok on zagreje šoferku, na pola puta do posla. Em nije ni zdravo 5 minuta hladan auto držati u mestu.

Webasto vrši posao. Kolega s posla već godinama kupuje auta sa webastom. Živi na brdu i na posao ide pre svih, oko 4-5, kad baš najviše stisne.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od dragvorl » 24 Jan 2019, 21:16

Bar njima nije problem da plate a isplati se i te kako, narocito sto i motor zagreje. Bas na Fordu gledam, par puta ga slucajno upalio bez grejaca, upali bez problema, zabrunda, malo varira na leru i izbaci poruku Engine start pending.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od passenger » 24 Jan 2019, 21:18

Razočaran je u Webasto na svojoj petici F10. Kaže da mu je na starijim E46 valjda i E60 mnogo bolje radio. Na F10 ne greje nešto, nisam siguran šta, ali mislim da ne greje kabinu.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 07:53


passenger je napisao: Em nije ni zdravo 5 minuta hladan auto držati u mestu
Neće mu biti ništa, tj pojma on nema da li stojiš u mestu ili se lagano krećeš. Štaviše, kada je tako hladan i još smrznut sigurno mu je veće opterećenje kada ga pokreneš jer moraš dodati veći gas i otići u veće obrtaje, nego da ga prvo malo u leru zagreješ u mestu. To su gluposti koje je neko proširio i sada to svi ponavljaju. Ja zimi uvek motor zagrejem u mestu par minuta pa tek onda lagano krećem.

TT



Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 08:21

To nisu gluposti :)

Grejanje auta u leru je stetno po motor.

Da nema toga, odnosno da nema uopste hladnog starta, nego da je motor nekim cudom uvek na radnoj temperaturi, svi motori bi bez problema prelazili 2,3,4 miliona kilometara :)
Imas gomilu istrazivanja u vezi toga unazad 20-30 godina.

Ukoliko pretpostavimo da neko odrzava automobil po ps-u, onda je sledeca najgora stvar koju moze da uradi grejanje motora u leru.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 08:28

Ne slažem se, obrazložio sam zašto. dodao bih samo i da je ulje po startu hladno i gusto i ne stigne ni da se rasporedi po motoru a ti već voziš. Dva minuta rada u mestu da se ono malo zagreje mu može samo prijati, nikako štetiti. No dobro, svako radi kako misli da je najbolje.

TT



Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 08:32

Pa nisi obrazlozio nista.
Mozes da nadjes kako klipovi se krecu u leru, a kako pod opterecenjem, pa ce ti biti jos jasnije.

Ne mislis valjda da su tvoje dve recenice na forumu teze od godina i godina istrazivanja ko zna koliko inzenjera?
Tvoje objasnjenje je na nivou price ispred dragstora dok se ispija pivo i broje avaksi na nebu.


Ne kazem da ces ti primetiti ikakvu razliku na svom puntu, ako prestanes to da radis.
Jer ti recimo predjes 10.000km godisnje. Motor u takvom rezimu bez problema moze da traje 400.000km. To je 40g. Mislis da ces duze od toga i voziti punta? :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Saša » 25 Jan 2019, 08:36

Ma koja istraživanja? Ista ona koja kažu da se ulje menja na 30.000 km jer je i to dobro za motor? No, neka svako radi kako misli da je najbolje, nemam ništa protiv. :)

TT



Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva » 25 Jan 2019, 08:42

Imas istrazivanja, ako se malo potrudis mozes da ih nadjes.
Mozda gresim, ali mislim da je Volvo radio jedno takvo istrazivanje, uticaj hladnog starta na habanje motora.

Interval zamene ulja zavisi od nacina eksploatacije automobila, zavisi od toga koliko litara ulje staje u karter, itd.
Interval od 30.000km je samo pausalna ocena, dok ispijas pivo ispred dragstora, nista vise.

A s druge strane prirodno je ocekivati da tehnologija proizvodnje ulja i goriva napreduje vremenom, kao sto napreduje i tehnologija SUS motora. Zar ocekujes stvarno da je ulje danas isto ono ulje iz 1955te kada je interval zamene bio plafon 5000km?

Dapace, nova moderna ulja se skoro do 1-1500km tek razrade za upotrebu i tek onda rade u optimalnom rezimu.



Volvo V960, 1994, manual:
"... Bring the engine to normal operating temperature as soon as possible by driving with a light foot on the accelerator pedal for the first minutes of operation. A cold engine uses more fuel and is subject to increased wear. ..."



"...Engines in vehicles driven short distances are subject to abnormally rapid wear because the engine never reaches normal operating temperature. It is therefore beneficial to reach normal operating temperature as soon as possible. This is best achieved by driving with a light foot on the accelerator pedal for a few minutes after starting, rather than prolonged idling...."

Odgovori