Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Na Fabiji mi je check engine lampica prijavljivala grešku p1174 (problem sa dotokom goriva). Nakon toga su zamenjene svećice, očišćeni protokomer, klapna gasa, dizne,.... Međutim, majstor je vršio i direktnu proveru na lambda sondi i utvrdio da ista ne radi dobro i da baš možda ona baca ovu grešku, iako u većini slučajeva bi greška lambda sonde bila posebno prijavljena pod drugim brojem, a ne ovim p1174. Majstor kaže da ta lambda sonda nije original i da je to neka krš no name univerzalna, kojom je prethodno zamenjena ranija originalna.
E sad, meni potrošnja goriva i nije toliko strašna, u granicama je normale (7-8 lit), mada majstor misli da zbog ove neispravne lambda sonde auto meni ipak mora nešto više da troši, pa zbog tako neznatne povećane potrošnje ja ne primećujem to.
On preporučuje da ako ikako mogu kupim original lambda sondu za ovu Fabiju, koja je skupa (200 eur, ili više čak), a ja ne bih baš za to da dajem tolike pare, a čitav auto mi vredi max 2.000 eur.
Moje pitanje je da li uopšte ima smisla kupovati novu lambda sondu, ako mi je potrošnja u granicama normale? Ako i treba da je kupim, da li i ove univerzalne od 50 eur mogu da završe posao? Da li da vozim sa ovakvom ''poluispravnom'' sondom dokle god ne crkne skroz pa tek onda da menjam? Ima li nekih negativnih efekata ukoliko vozim sa ovakvom sondom?
E sad, meni potrošnja goriva i nije toliko strašna, u granicama je normale (7-8 lit), mada majstor misli da zbog ove neispravne lambda sonde auto meni ipak mora nešto više da troši, pa zbog tako neznatne povećane potrošnje ja ne primećujem to.
On preporučuje da ako ikako mogu kupim original lambda sondu za ovu Fabiju, koja je skupa (200 eur, ili više čak), a ja ne bih baš za to da dajem tolike pare, a čitav auto mi vredi max 2.000 eur.
Moje pitanje je da li uopšte ima smisla kupovati novu lambda sondu, ako mi je potrošnja u granicama normale? Ako i treba da je kupim, da li i ove univerzalne od 50 eur mogu da završe posao? Da li da vozim sa ovakvom ''poluispravnom'' sondom dokle god ne crkne skroz pa tek onda da menjam? Ima li nekih negativnih efekata ukoliko vozim sa ovakvom sondom?
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Neko iskusniji ce reci, ali ako ti nije garav auspuh, i nemas povecanju potrosnju goriva i motor se ne gusi, teraj ga tako, sad da li nesto lose moze da se desi, verovatno moze, tipa mogu da izgore ventili od siromasne smese, ili da se zapusi katalizator od prebogate... ali nista specijalno...
Armija ljudi vozi tako kola na plin, koja imaju pomerene parametre sagorevanja...
Armija ljudi vozi tako kola na plin, koja imaju pomerene parametre sagorevanja...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Idi kod još nekog majstora
Meni tu deluje da su ti fuel trimovi povećani, a sad kad si sve to zamenio, u vožnji će kompjuter da uradi stelovanje.
Iskusan majstor sve to odmah vidi, tako da je moguće i da sonda brljavi
Probaj kod nekog drugog majstora da vidiš
Meni tu deluje da su ti fuel trimovi povećani, a sad kad si sve to zamenio, u vožnji će kompjuter da uradi stelovanje.
Iskusan majstor sve to odmah vidi, tako da je moguće i da sonda brljavi
Probaj kod nekog drugog majstora da vidiš
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
ne znam koja je to originalna sonda koja ide za skodu ali ima npr. bosch, mareli, denso i sl. bas za taj auto da kupis i kostaju 50-70e, znaci nije univerzalna nego se kupuje za odredjeni model (doduse pasuje na vise automobila ali ne na sve), mozda postoje neke kineske ili no name marke koje su kao univerzalne ali zasto njih uzimati zarad 20-30e ustede npr. ako ne vrse posao kako treba...
ako je masjtor proverio sondu i siguran je da ne radi onda mora nesto i da se desava sa motorom ali se to mozda na prvu ne primecuje
ako je masjtor proverio sondu i siguran je da ne radi onda mora nesto i da se desava sa motorom ali se to mozda na prvu ne primecuje
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Ne bih išao sad kod drugog majstora. Ovaj sadašnji je stvarno okej. Stvarno je merio parametre sonde i definitivno brljavi, neki no name krš od sonde. Ako i budem morao da kupujem da ne uzimam baš original, da li će moći neka univerzalna? Mislim, čovek će mi samo naplatiti rad za instalaciju sonde, nema on ništa od toga da li ću ja kupiti original ili univerzalnu, samo mi skreće pažnju da te univerzalne lambda sonde navodno nisu ni za K... Mada i ja znam da 90% njih stavlja te najjeftinije.
Ispravka: da i majstor je rekao da bi on samo stavio Bosch, ali pitanje da li je i to originalna.
Ispravka: da i majstor je rekao da bi on samo stavio Bosch, ali pitanje da li je i to originalna.
Poslednja izmena od dakimil u 25 Jan 2019, 15:04, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Orignal ,lambda sonda za Boschove sisteme je reda 30-50evra ili slicno, vrlo verovatno je bas takva i u Fabiji.
I zamenske sonde rade isto i identicno vrse funkciju.
Radni vek lambda sone je tipicno do 350,000km na inace ispravnom autu i veoma retko se dogodi njen kvar a da to nije mehanicko ostecenje. Ili eventualnp prekid grejaca.
Ako auspuh nije ispravan isto ce se pojaviti greska u sagorevanju koju ocita lambda sonda, sto i jeste pravilan rad.
Dodatno, nisi naveo koja od 2 lambda sonde je sumnjiva. Ona prva pre kata je odgovorna za rad motora, potrosnju, i sve ostalo u vezi sa tim a ona druge je kontrola rada katalizatora.
U praksi 97-98% kvarova lambda sonde je neki drugi kvar, tako bar po statistici, i najcesce se bespotrebno i beskorisno menja jer nije dobro postavljena dijagnoza kvara.
Ja bih isao kod drugog majstora kao sto je predlozeno da pregleda, proveri i izmeri rad sonde.
Najlaske je izmeriti sadrzaj izduvnih gasova analizatorom pa uporediti sa vrednostima koje je lambda sonda ocitala. Ako se slazu sonda je ispravna, ako se drasticno razlikuju sonda je u problemu.
Osim sonde treba ispititati naravno i elektro instalaciju kuda ide signal, narocito konektorske spojeve.
Prakticno treba jedan sistematski pregled da se uradi, pre nasumicne zamene delova redom dok se ubode.
I zamenske sonde rade isto i identicno vrse funkciju.
Radni vek lambda sone je tipicno do 350,000km na inace ispravnom autu i veoma retko se dogodi njen kvar a da to nije mehanicko ostecenje. Ili eventualnp prekid grejaca.
Ako auspuh nije ispravan isto ce se pojaviti greska u sagorevanju koju ocita lambda sonda, sto i jeste pravilan rad.
Dodatno, nisi naveo koja od 2 lambda sonde je sumnjiva. Ona prva pre kata je odgovorna za rad motora, potrosnju, i sve ostalo u vezi sa tim a ona druge je kontrola rada katalizatora.
U praksi 97-98% kvarova lambda sonde je neki drugi kvar, tako bar po statistici, i najcesce se bespotrebno i beskorisno menja jer nije dobro postavljena dijagnoza kvara.
Ja bih isao kod drugog majstora kao sto je predlozeno da pregleda, proveri i izmeri rad sonde.
Najlaske je izmeriti sadrzaj izduvnih gasova analizatorom pa uporediti sa vrednostima koje je lambda sonda ocitala. Ako se slazu sonda je ispravna, ako se drasticno razlikuju sonda je u problemu.
Osim sonde treba ispititati naravno i elektro instalaciju kuda ide signal, narocito konektorske spojeve.
Prakticno treba jedan sistematski pregled da se uradi, pre nasumicne zamene delova redom dok se ubode.
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Sumnjiva je ona prva lambda, pre katalizatora.
S obzirom da mi je ovo sve radio mehaničar, da li zbog sonde onda da odem kod električara? Može on da utvrdi problem? Ili samo mehaničar?
S obzirom da mi je ovo sve radio mehaničar, da li zbog sonde onda da odem kod električara? Može on da utvrdi problem? Ili samo mehaničar?
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Pa elektricar se i trebao baviti time, to je elektro pitanje od starta. Kao i kodovi greske koji se ocitavaju potreban je mehatronicar za tumacenje i postavljanje dijagnoze kvara.
Na prvu loptu, bez ulaganja, aamenite mesta sondama, i pratite promene.
Naravno ako su sonde relativno lako dostupne za skidanje u smislu korozije.
Na prvu loptu, bez ulaganja, aamenite mesta sondama, i pratite promene.
Naravno ako su sonde relativno lako dostupne za skidanje u smislu korozije.
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Ako te sve to kopka, kupio tu originalnu sondu, da ne bi dzaba bacao pare, pa opet dosao u situaciju, da ne znas da li je sonda ili nesto trece....
Zamansku vec imas, a nije iskljuceno da su i prvu sondu menjali zbog istog kvara, koji nikad nije resen....
Zamansku vec imas, a nije iskljuceno da su i prvu sondu menjali zbog istog kvara, koji nikad nije resen....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
U redu, otići ću kod električara.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29978
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Slobodno kupi tipsku sondu nekog krštenog proizvođača, to je puno povoljnije nego da tražiš original kod ovlašćenog prodavca. I ja sam imao univerzalnu od 3000 dinara pa kupio tipsku koja je bila bar duplo skuplja ali radi kako treba.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Hvala na pomoći svima. Ako mi električar potvrdi problem sa sondom kupiću verovatno tu neku tipsku.
- noodles
- Postovi: 946
- Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
- Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
- Lokacija: Beograd
Re: Lambda sonda - Fabia 1.4 16v
Čisto da prijavim i moj slučaj, dok sam vozio fabiju (1.2 htp 2005.)
I meni se u nekom trenutku upalila ta check engine, i to dok je auto bio relativno nov. U nekom trenutku se ugasi, pa onako random opet upali i tako u krug, nije bilo do goriva...
To mi se koliko se sećam počelo da dešava neposredno posle redovnog servisa, koji sam tada uradio u Škodi na NBG. Pošto mi je Alpros na Vidikovcu bio bliži, otišao sam čisto na dijagnostiku i oni su utvrdili da su mi ovi na NBG stavili pogrešan filter goriva, ako se dobro sećam, tipa nešto umesto za 3bara stavili onaj za 2bara (ili obrnuto)... ovo sad pišem potpuno laički, najgluplje što mogu, jer ne mogu da se setim tačnih termina, pa se izvinjavam.
E sad, poenta, vratim se na NBG, reklamiram taj filter, oni potvrde da je bila greška, zamene i nikad više check engine lampica, osim kad mi je crkla bobina, pa motor radio na "jednom i po cilindru" )
I meni se u nekom trenutku upalila ta check engine, i to dok je auto bio relativno nov. U nekom trenutku se ugasi, pa onako random opet upali i tako u krug, nije bilo do goriva...
To mi se koliko se sećam počelo da dešava neposredno posle redovnog servisa, koji sam tada uradio u Škodi na NBG. Pošto mi je Alpros na Vidikovcu bio bliži, otišao sam čisto na dijagnostiku i oni su utvrdili da su mi ovi na NBG stavili pogrešan filter goriva, ako se dobro sećam, tipa nešto umesto za 3bara stavili onaj za 2bara (ili obrnuto)... ovo sad pišem potpuno laički, najgluplje što mogu, jer ne mogu da se setim tačnih termina, pa se izvinjavam.
E sad, poenta, vratim se na NBG, reklamiram taj filter, oni potvrde da je bila greška, zamene i nikad više check engine lampica, osim kad mi je crkla bobina, pa motor radio na "jednom i po cilindru" )
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!