Polomljen grejač Hyundai crdi
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Polomljen grejač Hyundai crdi
Komšije imaju problem. Hyundai i30 1.6 crdi, star desetak godina. Majstor im rekao da im ne rade 3 od četiri grejača, međutim zapekli i on nije hteo to više da čačka. Odu u ovlašćeni servis, ovi odviju ali se dva polome. Ja sad nemam pojma kako to izgleda konstrukciono, ali su neki delovi ostali unutra i mogu da odu u motor i naprave lom. E sad, ovi u Hyundai-ju kažu mi možemo da otvorimo motor i izvadimo te komade, ali to košta nekih 90k din, možda nešto tamo još da čačnu kad ga već otvaraju, ne znam šta su im tačno nudili. Sad, da li komšije mogu da ih nateraju da isprave problem koji su sami napravili, ne znam. Hyundai ne deluje baš otvoreno za saradnju, a verovatno mogu i da tvrde da tu i nije moglo ništa drugo kad je zapeklo.
Čuli su da ima ljudi koji rade to vađenje delića, valjda neki iz NS, neki iz Sombora. Da li je neko imao iskustva sa ovakvim problemom? Da li to neko rešava u Beogradu?
Čuli su da ima ljudi koji rade to vađenje delića, valjda neki iz NS, neki iz Sombora. Da li je neko imao iskustva sa ovakvim problemom? Da li to neko rešava u Beogradu?
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Mislim da u Lav autu rade to, za cenu ne znam, nek pozove pa pita.
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Ja zalomio grejac na P307. Bio u slicnoj prici i svasta sam se naslusao, uglavnom nebuloze kao sto je i ova tvoja naduvana prica koju si preneo.
To da upadne zalmljeni deo u motor je malo verovatno jer je tu konus u glavi a drugo to je zapeceno i ne mrda.
Za vadjenje postoji namenski alat, i uz njegovu upotrebu je relativno jednostavno.
Ja nisam imao svoj alat, nisam uspeo da pozajmim, nisam uspeo u jednom servisu jer im se alat bas polomio, nisam hteo u drugom servisu jer su trazili da potpisem blanko nalog da se po potrebi otvara motor sa neogranicenim troskom. (Lav auto servis trazio oko 8.000 dinara + blanko nalog)
Na kraju sam samostalno izvadio zalomljeni vrh koji je bio duboko unutra a radi toga sam formirao prirucni alat za vadjenje. A pre toga zabusio elektro srafilicom i tankom dugackom burgijom keramicki ulozak u zalomljenom vrhu, da bi mogao da ubacim sraf za vadjenje.
E sad, problem je sto sam ja potrosio dosta vremena dok sam sve skontao i prosao kroz sve faze koje sam opisao. I jedva sam nasao kvalitetnu tanku 3mm burgiju a dovoljno dugacku da udje duboko u glavu i zalomljeni vrh.
Alternativa za vadjenje grejaca je da se demontira dizna, izbije ka unutra u glavu zalomljeni vrh a onda magnetom izvadi kroz otvor.
Sam komplet alata za vadjenje zalomljenog grejaca kao set kosta oko 50-200 evra ali oni kineske kopije, originali kvalitetni su i do nekoliko stotina evra namenski prema modelu motora.
Inace, naslusao sam se prica o ravnanju glave motora, o zameni dihtunga glave, o sijaset gluposti koje kao treba da se rade na motoru a koje zapravo nemaju veze sa kvarom grejaca niti nuznim radovima.
Mene je na kraju ukuni trosak izasao na nekih 3.000 dinara koje sam ulozio u izradu prirucnog pribora za vadjenje. Nista nisam demontirao ni od ubrizgavanja niti glavu niti bilo kakav dihtung menjao.
Za ovaj tip grejaca koji je bio kod mene zalomljen burgija treba da bude 3.0mm duzine 80-100mm minimalno. Sraf /ili brezon/ treba da je 4.0-4.2mm i da je veoma kvalitetan materijal da ne bi on takodje pukao usled jake sile pri izvlacenju.
Ja sam 3 takva srafa "potrosio" tj ogulio navoje dok sam vadio.
Zalomljeni vrh grejaca je neki veoma jak celik ili tako nesto tako da se tesko busi i tesko pravi navoj u njemu, treba biti strpljiv.
Za Hjundai ne znam koji je model grejaca, ali sam siguran da je navedena cena suluda i da ti u servisu ili nemaju bas pojma sta i kako se radi ili su beskrupulozni. Uglavnom nije nepoznata stvar, cak vrlo cesto se taj tip grejaca zalomi tacno na mestu spajanja 2 dela i 2 razlicita materijala.
Mogu da ti pokazem prirucni alat koji sam napravio, i ako odgovar za taj grejac mogu da pozajmim na koriscenje.
I da dodam, prepun je you tube snimaka i opisa kako se radi sto samih servisera sto proizvodjaca alata.
Na snimcima je jednostavno a u praksi i nije bas, ali je izvodljivo i ako pvri put radis samostalno.
To da upadne zalmljeni deo u motor je malo verovatno jer je tu konus u glavi a drugo to je zapeceno i ne mrda.
Za vadjenje postoji namenski alat, i uz njegovu upotrebu je relativno jednostavno.
Ja nisam imao svoj alat, nisam uspeo da pozajmim, nisam uspeo u jednom servisu jer im se alat bas polomio, nisam hteo u drugom servisu jer su trazili da potpisem blanko nalog da se po potrebi otvara motor sa neogranicenim troskom. (Lav auto servis trazio oko 8.000 dinara + blanko nalog)
Na kraju sam samostalno izvadio zalomljeni vrh koji je bio duboko unutra a radi toga sam formirao prirucni alat za vadjenje. A pre toga zabusio elektro srafilicom i tankom dugackom burgijom keramicki ulozak u zalomljenom vrhu, da bi mogao da ubacim sraf za vadjenje.
E sad, problem je sto sam ja potrosio dosta vremena dok sam sve skontao i prosao kroz sve faze koje sam opisao. I jedva sam nasao kvalitetnu tanku 3mm burgiju a dovoljno dugacku da udje duboko u glavu i zalomljeni vrh.
Alternativa za vadjenje grejaca je da se demontira dizna, izbije ka unutra u glavu zalomljeni vrh a onda magnetom izvadi kroz otvor.
Sam komplet alata za vadjenje zalomljenog grejaca kao set kosta oko 50-200 evra ali oni kineske kopije, originali kvalitetni su i do nekoliko stotina evra namenski prema modelu motora.
Inace, naslusao sam se prica o ravnanju glave motora, o zameni dihtunga glave, o sijaset gluposti koje kao treba da se rade na motoru a koje zapravo nemaju veze sa kvarom grejaca niti nuznim radovima.
Mene je na kraju ukuni trosak izasao na nekih 3.000 dinara koje sam ulozio u izradu prirucnog pribora za vadjenje. Nista nisam demontirao ni od ubrizgavanja niti glavu niti bilo kakav dihtung menjao.
Za ovaj tip grejaca koji je bio kod mene zalomljen burgija treba da bude 3.0mm duzine 80-100mm minimalno. Sraf /ili brezon/ treba da je 4.0-4.2mm i da je veoma kvalitetan materijal da ne bi on takodje pukao usled jake sile pri izvlacenju.
Ja sam 3 takva srafa "potrosio" tj ogulio navoje dok sam vadio.
Zalomljeni vrh grejaca je neki veoma jak celik ili tako nesto tako da se tesko busi i tesko pravi navoj u njemu, treba biti strpljiv.
Za Hjundai ne znam koji je model grejaca, ali sam siguran da je navedena cena suluda i da ti u servisu ili nemaju bas pojma sta i kako se radi ili su beskrupulozni. Uglavnom nije nepoznata stvar, cak vrlo cesto se taj tip grejaca zalomi tacno na mestu spajanja 2 dela i 2 razlicita materijala.
Mogu da ti pokazem prirucni alat koji sam napravio, i ako odgovar za taj grejac mogu da pozajmim na koriscenje.
I da dodam, prepun je you tube snimaka i opisa kako se radi sto samih servisera sto proizvodjaca alata.
Na snimcima je jednostavno a u praksi i nije bas, ali je izvodljivo i ako pvri put radis samostalno.
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
A iz Hyu kao nisu culi za ove sto vade bez skidanja glave. Bezobrazluk.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Cuo sam da u novom sadu ima neki lik koji vadi zapekle/zalomljene grejace, dizne, srafove glave motora, izduvne grane itd svasta nesto za mislim 30e komad. Izlazi i na teren, a sigurno ima neko, mozda i njih nekoliko u bg i okolini.
Neka je i 50e max komad to je 100e, Raspitaj se malo, zguglaj.
Neka je i 50e max komad to je 100e, Raspitaj se malo, zguglaj.
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Krenuo da guglam, i izašla mi tema sa garaže iz 2014
Na žalost, samo teorija, bez preporuka za majstora koji to rešava:
viewtopic.php?t=2780
Na žalost, samo teorija, bez preporuka za majstora koji to rešava:
viewtopic.php?t=2780
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Evo ga covek iz NS, neka ga nazovu sutra i dogovre.
https://www.moja-delatnost.rs/zalomljen ... al/MMzQl17
https://www.moja-delatnost.rs/zalomljen ... al/MMzQl17
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Zasto bi iko naplatio nesto sto je zeznuo? Oni su ga polomili, oni nek snose trosak. Koliko sam upucen, odnosno pitao sam brata koji je menjao na hiljade tih grejaca, kaze iole normalan majstor moze odmah cim krene da odvija da provali da li ce da pukne grejac. Ne odvija se nego se pristupa proceduri slicnoj kao sto je ljubitelj opisao. Ima alat za to i ne dira se nista, posao nije tezak niti dugotrajan. Pri tom ima i procedura prvo kako se sam grejac odvija, ne moze to samo parkiras i odvrces. Ima sprejeva, zagrevanje motora na odredjenu temperaturu i slicno, pa se tek onda krece sa odvijanjem.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Pricao sam vec kako je Hyundai ovl. servis hteo da zavali moju rodjaku, sa slicnom pricom, kako treba da se menja mali radijator, kako ce verovatno glava da se radi, otvara motor, itd,
Auto nov uzet kod njih, relativno mlad 5 god.
Otisao kod njih preuzeo auto nazad, platio pare za "dijagnostiku", na kraju je lokalni majstor ocistio kamenac sa creva, i auto se vozi naredne 2 godine od tada. Cena popravke u rangu cene bacenih para za dijagnostiku.
Imam i e-mail sa njihovom ponudom negde.
Prvo sve lepo nalijes penetrirajucim uljem, moze mesavina 50posto aceton, 50 posto ulje za menjace, da se razbije to sto je zapeklo, nalivas ako treba nedelju dana pre akcije.
Auto nov uzet kod njih, relativno mlad 5 god.
Otisao kod njih preuzeo auto nazad, platio pare za "dijagnostiku", na kraju je lokalni majstor ocistio kamenac sa creva, i auto se vozi naredne 2 godine od tada. Cena popravke u rangu cene bacenih para za dijagnostiku.
Imam i e-mail sa njihovom ponudom negde.
Prvo sve lepo nalijes penetrirajucim uljem, moze mesavina 50posto aceton, 50 posto ulje za menjace, da se razbije to sto je zapeklo, nalivas ako treba nedelju dana pre akcije.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Zvali su tog lika iz Novog Sada, dolazi sutra, kaže operacija traje 2-3 sata.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Samo to treba da plati taj koji je i polomio grejac. Sta sad, odes da ti majstor odvrne sponu i zamane kljucem i pocepa ti crevo kociono i ti moras da nadoknadis stetu? Mislim primer. Dakle taj koji je radio bi trebalo da plati tu stetu a ne korisnik vozila. Odvezao si auto u servis i placas promenu grejaca, sta tebe briga sta ce oni da rade i kako ce da ih menjaju.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Grejace skoro nijedan servis nece da menja uz svoju odgovornost na vozilu sa toliko godina, prosto ti grejaci su lako lomljivi i velika je sansa da su zapekli za 10 godina.
To nisu kao oni stari grejaci u jednom komadu koji su se lako vadili.
Fer je da se unapred kaze pa sama stranka odluci.
Ako vec nemaju alat za ovu popravku nisu ni trebali da se bave time, ipak je to ovlasceni servis a to podrazumeva i znatno visi nivo kako rada tako i odgovornosti/ garancije na posao.
Uz namenski alat ne bi trebalo da bude poteskoca da se uradi ali uvek ima ono ali zbog cega vecina servisa ovakvu stvar ne radi.
To nisu kao oni stari grejaci u jednom komadu koji su se lako vadili.
Fer je da se unapred kaze pa sama stranka odluci.
Ako vec nemaju alat za ovu popravku nisu ni trebali da se bave time, ipak je to ovlasceni servis a to podrazumeva i znatno visi nivo kako rada tako i odgovornosti/ garancije na posao.
Uz namenski alat ne bi trebalo da bude poteskoca da se uradi ali uvek ima ono ali zbog cega vecina servisa ovakvu stvar ne radi.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Nema na cemu
p.s. koje su cene?
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Polomljen grejač Hyundai crdi
Kake veze to ima? Ili radi ili ne radi. Kako moze u Porseu a ne moze ovde? Ja lepo pitao burazera jel vi kazete nekom nesto za grejac? Jok, nista. Dakle, odmah se vidi dal ce da pukne, ako ce da pukne, ne odvrcu, nego vade s tim alatima. Stranka i nema pojma sta oni rade. Naplate zamenu grejaca. Pa, to im je posao. Ako su neiskusni i ne znaju, onda i ne treba da rade. Sta sad, niko nece da menja grejace?ljubitelj je napisao: ↑13 Feb 2019, 11:07Grejace skoro nijedan servis nece da menja uz svoju odgovornost na vozilu sa toliko godina, prosto ti grejaci su lako lomljivi i velika je sansa da su zapekli za 10 godina.
Fer je da se unapred kaze pa sama stranka odluci.
Uz namenski alat ne bi trebalo da bude poteskoca da se uradi ali uvek ima ono ali zbog cega vecina servisa ovakvu stvar ne radi.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”