Moram vam preneti iskustvo iz ovlašćenog Hyundai servisa Ideal Auto d.o.o. Niš.
Prekjuče im mejlom pošaljem upit za metlice brisača. Jasno ih pitam da li imaju originalne za moj auto. Stiže samo odgovor sledeće sadržine: 4700. Kapiram da je to cena i rešim da kupim.
Juče pozovem da pitam do koliko sati rade jer nisam bio siguran da ću stići. Opet pitam tog jednog jedinog servisnog savetnika da li ima metlice tu kod njega ili se čekaju. Kaže, ima, 4700 i ponesi keš pare. Ok. Pošto sam našao na prodaji delova potpuno identične kao moje ali oko 1000din jeftinije, odlučim da ne razmišljam zbog sitne razlike i da kupim u ovlašćenom. Ove fabričke su zaista fantastično odradile posao. Auto puni 7 godina uskoro, niti škripe niti bilo šta. Vozačeva ostavlja par linijica kada prebriše i hoću da zamenim iako 99% ljudi bi tako teralo i dalje...
Požurim ja da stignem na vreme, dignem keš na bankomatu, odem u ovlašćeni (koji je van Niša, sa suprotne strane nego ja i nije mi bio usput). Kad tamo, čovek se prvo maje 15-20 minuta nešto, telefonira, ode pa ga nema... I na kraju mi donosi brisače za i40. Jasno piše na kutiji ali ni to ne bi bilo važno da su identični kao za Tucson. A nisu, jer meni trebaju metlice hibridnog tipa, a on mi nudi aero. Viđao sam da su ih neki stavljali, to izgleda užasno jer kuka gde se metlice kače nisu prilagođene tom tipu, pa su nekako zakrivljene užas... Opet ga podsetim za koji mi auto trebaju. Kaže to su te, ja njih ugrađujem. Mislim se, šefe možeš ti da ugrađuješ i od juga, ja hoću original. Pitam ga da li može da nabavi kakve mi trebaju. Kaže ne, ako hoćeš -hoćeš. I nešto mi još dodaje kao ne prave se više, ako ih poruči koštaće 6000din jedna itd. I ništa, ja ne uzeh te što mi je nudio
Da sam hteo da budžim, kupio bih sam bilo koje.
Pa se posle razmišljam, tom logikom on će da mi na servisu sipa ulje koje mu se nađe (jer inače uvek sipaju iz bureta). Onu instalaciju za prikolicu su ugradili tako da nije sve funkcionisalo, što sam kasno provalio pa sam morao sam da povežem kako treba. Jednom prilikom kad sam reklamirao ručnu kočnicu, izlupali su mi središnji deo diska čekićem pa sam ih kao kompromis posle naterao da ofarbaju. Majstor je tad progunđao "sledeći put ga skidaj sam", što sam ipak prećutao jer je auto bio na pola garantnog roka pa da se ne svađamo... Jedino što su do sad bili korektni sa cenama servisa, tu ne mogu da se žalim. I sad sam baš u dilemi, da li nastaviti sa održavanjem kod njih ili da jednostavno sam kupim ulje i filter i promenim samostalno, kao što radim i na ostalim kolima. Prilikom dosadašnjeg servisiranja kod njih, primetio sam da nisu vratili bar jedan šrafić koji drži plastiku ispod motora. Auto je bio nov i samo su oni to skidali ali hajde i to sam prećutao... Prilikom zamene tpms senzora u garanciji, skidali su gumu sa felne ali je nisu vratili u isti položaj niti balansirali, auto je tresao i morao sam da se vraćam...
Jedino zbog čega bih nastavio sa održavanjem kod njih je zbog servisne istorije i kilometraže. Ako budem prodavao auto, niko mi neće verovati da je zaista prešao tako malo.
Inače metlice brisača ću verovatno poručiti sa prodaje delova. Našao sam Denso hibridne metlice, potpuno su identične kao moje. Kod ovog modela metlica veoma lako može i samo gumica da se zameni, čak postoji i kao originalni rezervni deo i može da se nađe na stranim sajtovima ali mrzi me da čekam.