Ponekada duplo veca potrosnja
Ponekada duplo veca potrosnja
Pozdrav svima. Imam Opel Antaru 2009-to godiste, dizel 2.0 150ks.
Redovno pratim potrosnju. Sipam pun rezevoar i resetujem merenje potrosnje. Racunar pokazuje manje za nekih 5-10%. U gradu mi pokazuje prosecnu potrosnju oko 11 litara.
Prvo pitanje je da mi se desi svakih 3-4 nedelje da potrosnja skoci vise nego duplo. Vozim trecom 60km/h, tempomat, potrosnja umesto 7-8 litara bude 15-16 litara. Ukljuci se ventilator i radi non stop. Dok stojim na semaforu potrosnja je 3 litre umesto 1 litre.
I tako predjem nekih 50-100-150km i vrati se u normalu. Ne ukljucuje se lampica za sagorevanje filtera.
Drugo pitanje mi se takodje odnosi na potrosnju.
Vozim autoputem tempomat 130km/h. Automatik je ubacio u petu brzinu. 2200 obrtaja. Potrosnja oko 11.5 litara. Rucno prebacim u cetvrtu brzinu i obrtaji skoce na 3000, a potrosnja se smanji na 8.5 litara. Tempomat je stalno ukljucen i ne menja se brzina auta. I tako testiram 50km u cetvrtoj i 50km u petoj i prosecna potrosnja je manja na 3000 obrtaja u cetvrtoj.
Takodje sam primetio da auto voli da nabijam gas kada krecem.
Ako krecem polako, polako ubrzavam, pazim, menjam brzinu na 2000 obrtaja (svejedno automatik ili rucno), svim mi u gradu sviraju, onda mi je potrosnja skoro 13 litara.
Ako dam gas do kraja, menjam brzinu na 3000 obrtaja i vise, sve u gradu zaobilazim i gledaju me kao ludaka, onda mi je potrosnja 11 litara.
Generalno mi je pitanje potrosnje. Specifikacije kazu da u gradu trosi 9 litara (meni 12) a na otvorenom 7 (meni 9).
Dijagnostika ne pokazuje nikakve greske
Redovno pratim potrosnju. Sipam pun rezevoar i resetujem merenje potrosnje. Racunar pokazuje manje za nekih 5-10%. U gradu mi pokazuje prosecnu potrosnju oko 11 litara.
Prvo pitanje je da mi se desi svakih 3-4 nedelje da potrosnja skoci vise nego duplo. Vozim trecom 60km/h, tempomat, potrosnja umesto 7-8 litara bude 15-16 litara. Ukljuci se ventilator i radi non stop. Dok stojim na semaforu potrosnja je 3 litre umesto 1 litre.
I tako predjem nekih 50-100-150km i vrati se u normalu. Ne ukljucuje se lampica za sagorevanje filtera.
Drugo pitanje mi se takodje odnosi na potrosnju.
Vozim autoputem tempomat 130km/h. Automatik je ubacio u petu brzinu. 2200 obrtaja. Potrosnja oko 11.5 litara. Rucno prebacim u cetvrtu brzinu i obrtaji skoce na 3000, a potrosnja se smanji na 8.5 litara. Tempomat je stalno ukljucen i ne menja se brzina auta. I tako testiram 50km u cetvrtoj i 50km u petoj i prosecna potrosnja je manja na 3000 obrtaja u cetvrtoj.
Takodje sam primetio da auto voli da nabijam gas kada krecem.
Ako krecem polako, polako ubrzavam, pazim, menjam brzinu na 2000 obrtaja (svejedno automatik ili rucno), svim mi u gradu sviraju, onda mi je potrosnja skoro 13 litara.
Ako dam gas do kraja, menjam brzinu na 3000 obrtaja i vise, sve u gradu zaobilazim i gledaju me kao ludaka, onda mi je potrosnja 11 litara.
Generalno mi je pitanje potrosnje. Specifikacije kazu da u gradu trosi 9 litara (meni 12) a na otvorenom 7 (meni 9).
Dijagnostika ne pokazuje nikakve greske
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
To se regenerise dpf, ne brini (filer čvrstih čestica kod dizelaša)
Vozi ga oštrije, ako mu tako više prija
Vozi ga oštrije, ako mu tako više prija
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Pa ne moze da se regenerise filter svaki cas, pritom se ne regenerise u gradu. A i potrosnja se ne duplira tada...
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Ja sam par dana vozio takav auto, i neverovatno je koliko trosi. Mozda je i to bas taj (ako si kupio od Marka i Dragane).
Nisam stigao da ustanovim šta je, ali na vrh gasa prosečna potrošnja mi je bila 14-15 litara.
Nisam stigao da ustanovim šta je, ali na vrh gasa prosečna potrošnja mi je bila 14-15 litara.
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Kada se regenerise DPF filter onda mi se upali lampica. Juce sam isao van grada oko 100km i sve ok.
Jutros katastrofa. Ventilator bruji, potrosnja ogromna. Nemam pokazivac temperature ali cini mi se da je motor dosta topliji nego inace.
Lampica DPF filtera se nije upalila. Presao nekih 30km i nista se nije desilo.
Kupljen je u Subotici pre 2 meseca, nije od Dragana
Auto je velik i standardna potrosnja mi je bas velika iako sam citao da drugima trosi jos vise.
Razmisljao sam da mu dodam jos 25 konja. Majstor mi kaze da je ovaj motor konstrukcijski isti kao i od 200 konja i da su isti rezervni delovi i da ce potrosnja biti manja za nekih 10% sa istim stilom voznje.
Jutros katastrofa. Ventilator bruji, potrosnja ogromna. Nemam pokazivac temperature ali cini mi se da je motor dosta topliji nego inace.
Lampica DPF filtera se nije upalila. Presao nekih 30km i nista se nije desilo.
Kupljen je u Subotici pre 2 meseca, nije od Dragana
Auto je velik i standardna potrosnja mi je bas velika iako sam citao da drugima trosi jos vise.
Razmisljao sam da mu dodam jos 25 konja. Majstor mi kaze da je ovaj motor konstrukcijski isti kao i od 200 konja i da su isti rezervni delovi i da ce potrosnja biti manja za nekih 10% sa istim stilom voznje.
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Da, jedva malo gasa i potrosnja 15 litara.
Probao sam cetiri nacina voznje.
Prvi je pazljvi nacin.
Slab gas da jedva ubrzava, trenutna potrosnja 15-20 litara. Taman kada auto dostigne brzinu od 50-60km/h vec treba da stajem jer je semafor ili skretanje. Tada je velika prosecna potrosnja. 13-14 litara.
Drug nacin je dosta slican kao sto sam vozio druge aute.
Dajem gas, malo jaci nego vecina u gradu, vozim 60-80 ako ima prostora, Vecinu zaobilazim ali nije da projurim pored njih vec malo brze vozim. Malo jaca voznja ali nista posebno.
Prosecna potrosnja opet 13-14.
Treci nacin je da bas dajem gas maksimalno i podizem obrtaje i preko 3000 obrtaja i dok se ne zaletim ne spustam ispod 2000 obrtaja.
Tu trenutna potrosnja ide do 40 litara ali brzo postignem zeljenu brzinu i onda pustim gas i onda opada trenutna potrosnja na 30, pa 25, pa 20, 15, 10 i padne na nekih 6-8. Prosecna potrosnja nekih 12-13 litara.
Cetvrti nacin je slican trecem. Dajem gas maksimalno do zeljene brzine, Ne spustam ispod 2000 obrtaja. Kada postignem zeljenu brzinu i osetim da ce se auto zadrzati na toj brzini onda totalno pustim gas i trenutna potrosnja pada na 0. Zatim dajem blago gas da odrzim brzinu i tu trenutno trosi nekih 6-8 litara. Prosecna bude ispod 11.
Probao sam cetiri nacina voznje.
Prvi je pazljvi nacin.
Slab gas da jedva ubrzava, trenutna potrosnja 15-20 litara. Taman kada auto dostigne brzinu od 50-60km/h vec treba da stajem jer je semafor ili skretanje. Tada je velika prosecna potrosnja. 13-14 litara.
Drug nacin je dosta slican kao sto sam vozio druge aute.
Dajem gas, malo jaci nego vecina u gradu, vozim 60-80 ako ima prostora, Vecinu zaobilazim ali nije da projurim pored njih vec malo brze vozim. Malo jaca voznja ali nista posebno.
Prosecna potrosnja opet 13-14.
Treci nacin je da bas dajem gas maksimalno i podizem obrtaje i preko 3000 obrtaja i dok se ne zaletim ne spustam ispod 2000 obrtaja.
Tu trenutna potrosnja ide do 40 litara ali brzo postignem zeljenu brzinu i onda pustim gas i onda opada trenutna potrosnja na 30, pa 25, pa 20, 15, 10 i padne na nekih 6-8. Prosecna potrosnja nekih 12-13 litara.
Cetvrti nacin je slican trecem. Dajem gas maksimalno do zeljene brzine, Ne spustam ispod 2000 obrtaja. Kada postignem zeljenu brzinu i osetim da ce se auto zadrzati na toj brzini onda totalno pustim gas i trenutna potrosnja pada na 0. Zatim dajem blago gas da odrzim brzinu i tu trenutno trosi nekih 6-8 litara. Prosecna bude ispod 11.
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Ne pali lampicu kad radi regeneraciju, nego kad je potrebna servisna intervencija za dpf tj regeneraciju. Ventilator ti kaze da je usao u proces i da si je prekinuo. Kod VWa digne obrtaje tad na oko 950rpm sa 750.
Idi kod majstora umesto da dajes pretpostavke, neka nadju uzrok sto ulazi u regeneraciju cesto. Problem je definitivno vezan za DPF. Nesto nije ispravno, da li egr, klapna, senzor...sta god ali tad pravi problem i ne sagoreva kako treba i imas kao posledicu cestog sahteva regeneracije.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Idi kod majstora umesto da dajes pretpostavke, neka nadju uzrok sto ulazi u regeneraciju cesto. Problem je definitivno vezan za DPF. Nesto nije ispravno, da li egr, klapna, senzor...sta god ali tad pravi problem i ne sagoreva kako treba i imas kao posledicu cestog sahteva regeneracije.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Nije pretpostavka. Evo deo iz upustva. Majstor prikaci na dijagnostiku i vidi da je sve ok i tu se zavrsava prica.
Filter za èestice dizela (DPF) 3
Filter za èestice dizela odvaja èestice garei
iz izduvnih gasova.
Sistem filtera èestica dizela obuhvata funkciju
samoèišæenja u odreðenim intervalima. Filter
se èisti sagorevanjem èestica garei na visokoj
temperaturi. Ovaj postupak se odvija
automatski pod odreðenim uslovima rada
vozila i traje do 15 minuta, za to vreme se
moe poveæati potrošnja goriva. Miris i buka
koja se javlja pri tom je normalna pojava.
Sistem se neæe automatski èistiti pod
odreðenim uslovima rada vozila, kao što
je vonja na kratkim relacijama.
Ukoliko kontrolna lampica I svetli, treba da
nastavite vonju i èim saobraæaj i uslovi
na putu dozvoljavaju, poveæati brzinu vozila
iznad 50 km/h, kada æe zapoèeti èišæenje
filtera èestica dizela.
Èišæenje se odvija bre kod veæih brzina
i pod optereæenjem motora. Broj obrtaja
motora ne bi trebalo da padne
ispod 2000 o/min. Kontrolna lampica
se gasi èim se èišæenje završi.
Za vreme èišæenja ne iskljuèivati kontakt
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
dag je lepo objasnio, a takodje i u citiranom uputstvu pise da lampica SVETLI kada DPF regeneracija ne radi ispravno i potrebna je dopunska intervencija vozaca (kako je opisano dalje u tekstu). Shodno tome kada DPF regeneracija funkcionise normalno nista ne svetli.
Ako ti se pali lampica auto je neispravan, a logicna posledica je lose sagorevanje sto se vidi u litrama/100km.
Na dijagnostici se svakako vidi gde je problem, ili nije pravilno tumacenje parametara koje ocitava dijagnostika ili nije odgovarajuci softver pa ne vidi podatke tokom procesa sagorevanja.
Ako ti se pali lampica auto je neispravan, a logicna posledica je lose sagorevanje sto se vidi u litrama/100km.
Na dijagnostici se svakako vidi gde je problem, ili nije pravilno tumacenje parametara koje ocitava dijagnostika ili nije odgovarajuci softver pa ne vidi podatke tokom procesa sagorevanja.
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Jesi li merio da li on stvarno toliko troši, ili samo pokazuje da troši?
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Gde pise da lampica svetli kada DPF regeneracija ne radi ispravno? Bas pise da se pali lampica kada se pokrene proces regeneracije a gasi se po zavrsetku regeneracije.
Kod svakog auta kada se regenerise DPF filter treba neko vreme voziti na vecim obrtajima. Tekst je jasan i ne bih dalje polemisao.
Za ovih par meseci koliko je kod mene auto bio je kod cetiri razlicita majstora i svi su gledali da li ima gresaka na dijagnostici.
Prvi majstor mi je uradio zamenu ulja i filtera. Kod drugog sam isao jer sam tamo imao garanciju i zamenio je neko crevo jer je auto zvizdao kada dodam gas. Zvanicni servis.
Treci majstor je elektronicar i menjao je plovak goriva jer prva dvojica "nisu znala".
Cetvrti majsor je majstor kod koga sam hteo da mu povecam snagu.
Svi su prikljucili auto na dijagnostiku i rekli mi da nema gresaka (sem tog plovka koji je popravljen)
Kod svakog auta kada se regenerise DPF filter treba neko vreme voziti na vecim obrtajima. Tekst je jasan i ne bih dalje polemisao.
Za ovih par meseci koliko je kod mene auto bio je kod cetiri razlicita majstora i svi su gledali da li ima gresaka na dijagnostici.
Prvi majstor mi je uradio zamenu ulja i filtera. Kod drugog sam isao jer sam tamo imao garanciju i zamenio je neko crevo jer je auto zvizdao kada dodam gas. Zvanicni servis.
Treci majstor je elektronicar i menjao je plovak goriva jer prva dvojica "nisu znala".
Cetvrti majsor je majstor kod koga sam hteo da mu povecam snagu.
Svi su prikljucili auto na dijagnostiku i rekli mi da nema gresaka (sem tog plovka koji je popravljen)
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
Tesko mi je da izmerim da li stvarno toliko trosi jer sam npr presao 300km redovne voznje od kada sam napunio rezervoar. Ovo je mali uticaj na prosecnu potrosnju koju pratim.
Plus auto vozi i moja zena i kada ona vozi onda je prosecna potrosnja 16 litara. Ne zelim da joj popujem kako treba da vozi auto. Neka potrosi 2-3000 dinara mesecno vise.
Uglavnom ventilator hladnjaka bruji skoro odmah po pocetku voznje ne vidim kakve to ima veze sa DPF filterom.
Plus auto vozi i moja zena i kada ona vozi onda je prosecna potrosnja 16 litara. Ne zelim da joj popujem kako treba da vozi auto. Neka potrosi 2-3000 dinara mesecno vise.
Uglavnom ventilator hladnjaka bruji skoro odmah po pocetku voznje ne vidim kakve to ima veze sa DPF filterom.
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
U prvom slucaju automatskog/ regularnog rada sistema lampica NE SVETLI a u drugom slucaju prinudnog/ neispravnog/ rada SVETLI i treba da se nastavi voznja sve dok se ne zavrsi prisilna regeneracija.VladaSu je napisao: ↑07 Avg 2019, 15:48Filter
se èisti sagorevanjem èestica garei na visokoj
temperaturi. Ovaj postupak se odvija
automatski pod odreðenim uslovima rada
vozila i traje do 15 minuta, za to vreme se
moe poveæati potrošnja goriva.
Sistem se neæe automatski èistiti pod
odreðenim uslovima rada vozila, kao što
je vonja na kratkim relacijama.
Ukoliko kontrolna lampica I svetli, treba da
nastavite vonju ...
Lampica sluzi da ukaze na problem, regeneracija se nije automatski odradila kada je trebala.
Na ispravnom autu se lampica ne pali svako malo kako je opisano u prvom postu.
Jasnije?
Rad ventilatora hladnjaka je u direktnoj vezi sa procesom regeneracije, usled samog nacina rada DPF sistema.
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
+1
Vozim auto sa DPF-om već 30+ hiljada km i nikada mi se nije upalila lampica za dpf tj regeneraciju. DPF lampica se pali samo kada postoji prevelika zapušenost i kada je neophodno da se regeneracija završi tj. označava da ne sme da se prekine, ili kada postoji neki drugi problem sa dpf-om.
Vozim auto sa DPF-om već 30+ hiljada km i nikada mi se nije upalila lampica za dpf tj regeneraciju. DPF lampica se pali samo kada postoji prevelika zapušenost i kada je neophodno da se regeneracija završi tj. označava da ne sme da se prekine, ili kada postoji neki drugi problem sa dpf-om.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Ponekada duplo veca potrosnja
pričaš o dizelu 14-15???
ima i benzinac 2.4, rekoh da nisi prebacio
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''