Hyundai i30

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10393
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Hyundai i30

Post od sebekkg » 13 Sep 2022, 21:44

Delovi su ti oko 20-30000, ruke sad već zavisi od 50e pa naviše. Sad što se tiče seta gledaj npr luk ili sachs. Najbolje je to sve u komoletu zameniti korpa lamela i druk ležaj i miran si.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8046
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Hyundai i30

Post od OMP » 14 Sep 2022, 07:54

sta je 17.000 u Nisu, kompletno sve set+ruka ili? Ako je sve u kompletu ne razmisljaj uopste to je super cena samo treba videti koji je set u pitanju da nije neki blu print ili sl. krs.... valeo, luk, saks to se mahom ugraduje, saks je tu najbolji izbor a nisu velike razlike u ceni.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hyundai i30

Post od dragvorl » 14 Sep 2022, 09:03

Moj drugar je 100e platio ruke u manjem mestu u Vojvodini. Ne znam ko jos radi za 50e. Ne kazem da nema...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 14 Sep 2022, 10:08

Hvala na informacijama i preporukama sto se tice setova. Ovo je servis u Nisu koji je specijalizovan za korejske i japanske automobile, tako se bar reklamira 😉. Raspitacu se koju marku seta ugradjuju jer verovatno je neka leca kada kosta ovoliko koliko su mi rekli, jer je ovo ukupna cena. Hteo sam samo da proverim sa ljudima ovde sta misle o tome i sta preporucuju.

Jer nije fora samo ugraditi neku bezvezariju i proci sto jeftinije, a ovo nis do sada nikada menjao i zato rekoh ovde da se informisem.

Inace, ko vozi i30 na plin ovde, ne znam kakva su vasa iskustva, ali plin je ocajan makar na Nisovim pumpama. Ja definitivno neki naredni period vozim iskljicivo na benzin koji je takodje loseg kvaliteta, ali plin je stvarno ocajan i mogu da kazem da osecam to pri voznji. Koristim plin i u domacinstvu i bukvalno se vidi garez nakon sagorevanja kao da je sagorela nafta, a ne plin koji je prakticno najcistije gorivo. Sporet ne moze da se ocisti nakon bilo kakvog kuvanja vise, strasne stvari sta se sve radi u Srbistanu i na cemu sve zakida...

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od pedja » 14 Sep 2022, 10:14

Ja bih Luk preskočio.

TapaT


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8046
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Hyundai i30

Post od OMP » 14 Sep 2022, 21:43

dragvorl je napisao:
14 Sep 2022, 09:03
Moj drugar je 100e platio ruke u manjem mestu u Vojvodini. Ne znam ko jos radi za 50e. Ne kazem da nema...
u Krusevcu skoro svi (normalni majstori) uzimaju 50-60e kod jednostavnijih zahvata gde se menjac lako skida dok je 70-80e tamo gde mora ceo most da se skine ili da se rastura trap npr. reno modus je malo zeznutiji, lancia musa 1.3 mjet to je sto ja znam po svom iskustvu...ima naravno izvikanih majstora i servisa koji su skuplji ali su redji.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hyundai i30

Post od dragvorl » 14 Sep 2022, 21:55

Moguce da ne mogu da naplate vise. Ja ne znam da li se u NS ili BG radi jos za te pare, neka me ispravi neko ako gresim.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 15 Okt 2022, 14:50

Nakon par meseci mi se narandzasta Check Engine lampica ugasila sama od sebe na jedno nedelju dana, bez obzira da li sam vozio na TNG-u ili benzinu. Preko 100km auto-puta sam posle duze vreme prosao na plinu i potom prebacio na benzin i vozio dan-dva tako i onda mi se prvi put od kupovine auta desilo da se dok sam na benzinu upali Check Engine ponovo sinoc, a taman sam se poradovao kako je konacno nema vise ovih dana.

Nema nikakvih razlika u voznji, motor vuce isto, gledao sam da li ima nekih izmena u izduvnom sistemu, ali nista cudno nisam primetio. Jos danas teram na benzinu, a od sutra se svakako vracam na plin.

Ako primetim neku promenu u voznji, svakako idem kod majstora, ali za sada bukvalno nema nikakve razlije ili bilo kakvog simptoma koji ukazuje na neki kvar... U Hyundai servisu mi kazu da je to sasvim normalna pojava i da je zbog loseg goriva naravno, jer tako te najlakse otkace....

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30

Post od Bax » 15 Okt 2022, 16:07

Vozim godinama razne benzince, uglavnom s malo kilometara u motoru, nikad mi se nije upalila chekc engine zbog loseg goriva.

Vozio sam ne plin neko vreme, tu se lampica nije gasila.....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30

Post od havijer » 15 Okt 2022, 16:09

Ovlašćeni servis Marić centar u Kraljevu je za preporuku za dijagnostiku kada je u pitanju rad na benzinu. Totalno ispravan automobil ni u kom slučaju ne treba da ima upaljen check engine. Zašto Onda nije upaljen od prvog kilometra?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od ljubitelj » 15 Okt 2022, 16:26

Auto (fabrički ECU) nema pojma da se sagoreva plin, za njega je uvek i jedino benzin poznato gorivo. (fabrički auto na benzin sa nakadno dodatim plinskim dopunama.)

Sa druge strane plin je 104+ oktana, benzin je 92-95 oktana, plin sagoreva potpuno bez ostatka, benzin sagoreva uz ostatak CO i nikada potpuno (lambda sistem teži da izreguliše ali prosto nije uvek moguće u svim uslovima vožnje da benzin ispari potpuno u paru).
Front plamena plina koji gori je sporiji u odnosu na front plamena benzina, stoga je i drugačiji ugao kada treba da se upali smesa plina (ranije 9-20 stepeni) u odnosu na benzin.

Katalizator ima beznačajnu funkciju (praktično ne radi posao) pri sagorevanje plina, nema šta da oksiduje jer je već potpuno sagorevanje izvršeno u samom motoru.
Stoga drugi senzor posle katalizatora vidi praktično isti signla kao i prvi senor pre katalizatora.

I tako...ima još nekih razlika i detalja, poput temperature sagorevanja a što je bitno za glavu motora tj sedište ventila (druga tema) i poželjnosti da izduvni ventili budu hladjeni.

Fabrička konstrukcija motora na plin i motora na benzin nije baš identična, naoko su motori isti na papiru po perfomansma,spoljnom izgledu, delovima itd ali i nisu zapravo.
Najbolji primer su Fiatovi motori 1.2 na benzin i 1.2 na plin koji imaju različite katološke brojeve za neke interne delove motora (motor za plin je podešen, ojačan).

I na sve to dolaze propisi koji su definisani za sagorevanje benzina, sa +-3$% obavezujuće toleracnije smese ( a koja okida lampicu, jedan od kriterijuma da se pali ima i drugih).

Plin koji ulazi u motor nije stabilne zapremine kao što jeste benzin i promenljiv je sa svojom temperaturom tj menja mu se gustina kada je topao u odnosu na to kada je hladan.

Benzin ima prilično čvrsto odredjen sastav tj standard dok plin je skoro pa slobodno promenljiv i menja se tokom godine njegov sastav tj mešavina propana i butana koja čini plin varira po medjusobnom odnosu.

I da ne bude dosadno, sve te varijable su od primerka motora do primerka motora manje ili više primetne ili neprimetne već prema tome kako vozač svojim čulima uspe da nešto primeti ili ne primeti na jedno ili drugo gorivo dok vozi.

Ukratko, sipati i benzin i plin i voziti....a lampica ko lampica.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 15 Okt 2022, 20:27

Hvala @ljubitelj-u na detaljnom objasnjenju kao i obicno. Iskreno sumnjam u kvalitet goriva kod nas, kako benzina, tako i plina. Ne znam da li TNG kod nas ima primese koje ne bi trebalo, da li je zaista njegov oktanski broj onakav kakav treba da bude, a isto tako sumnjam i u benzin.

Zadnji put sam sipao benzin 100-tku, za koju niko ne moze da vam garantuje da je kvalitetniji benzin, niti da ima zaista makar tu jednu jedinu prednost da je eto manje samozapaljiv od 95-ice.

Vozicu na plin svakako, palila se lampica ili ne, ali naravno da mi smeta kada je sada posle nekog vremena konstantno upaljena jer ne znas da li postoji neki drugi od ozbiljnijih problema, a da nije vezan za sistem izduvnih gasova. Samo sto sam se brzo navikao da lampice nema uopste, ali sta da se radi. Ne primecujem nikakvu razliku u voznji ili da auto ostvaruje nize performanse od ustaljenih i zato cenim da je sve ok.

U Hyundai servisu u Nisu su mi rekli da su vozacima koji su u toku ove godine kupovali najnovije benzince Tuscone i vozili od momenta kupovine iskljicivo na GDrive-u u nekoliko navrata posle 10k predjenih km morali da menjaju neke delove motora i da je glavni krivac po njima bio upravo GDrive od 100 oktana koji je kako kazu cesto gori po kvalitetu od standardnih 95 iako je skuplji i da je GDrive kao brend goriva kod nas potpuna besmislica i marketinski trik... Novija vozila su daleko osetljivija na lose gorivo i to ima logike.

Pa, sad vi vidite kome cete da verujete, NIS-u(ili bilo kojoj drugoj pumpi, tj. naftnoj industriji u Srbistanu uopste), kontroli kvaliteta goriva koja kod nas prakticno NE POSTOJI (kao ni kontrola kvaliteta bilo cega drugog), Hyundai serviserima ili svom licnom nahodjenju?

Ali, cak i po cenu da zbog loseg plina auto pre rikne, vozicu kombinovano 80% vremena plin, 20% benzin i makar ce mi biti bolje kada znam da ipak manje zagadjujem vazduh koji ce ove zime verovatno biti najzagadjeniji do sada, ako je to uopste moguce nakon bio-hazarda od prosle zimske sezone, jer sve one brojke koje prikazuju u Bg-u su recimo u Nisu dvostruko vece jer je u kotlini, a u nekim gradovima je jos i gore.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk










Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 15 Okt 2022, 22:46

Evo sta kaze Naftna Industrija Srbije po tom pitanju:

"Modifikator trenja stvara zaštitni sloj između klipa i cilindra u motoru, čime se smanjuje koeficijent trenja, unapređuje dinamika motora i stimuliše povećanje snage motora. Sinergijom 100 oktana i aktivnih aditiva za čišćenje i podmazivanje, motor dobija dodatnu snagu. Smanjenje trenja u motoru zahvaljujući modifikatoru trenja, sadržanom u kompleksu aditiva, za rezultat ima poboljšanje dinamičkih karakteristika vozila. To omogućava snažnije ubrzanje pri visokim brzinama, što je od presudne važnosti pri preticanju na autoputu.

Visoka oktanska vrednost i smanjenje koeficijenta trenja utiču na povećanje obrtnog momenta u širokom spektru broja obrtaja u minuti. Ovo dodatno poboljšanje pomaže pri vožnji po terenima sa velikim nagibom.

G-Drive 100 pruža motoru prvoklasnu zaštitu od korozije i sprečava stvaranje emulzije. Pored toga, G-Drive 100 uklanja nečistoće u motoru i obezbeđuje mu optimalnu snagu..."

Makretinski fazoni ili ima zaista istine u svemu tome je veoma upitno jer su razlicite zemlje testirale savremeni benzin koji je u nekim slucajevima pokazao nesto bolje performanse, a u nekim i gore u odnosu na standradnih 95 oktana, za koje je opet pitanje da li i koliko je to sve cisto. U Srbistanu svakako niko ne moze da garantuje kvalitet bilo kog goriva jer jednostavno nema kontrole kvaliteta, nema kontrole za hleb, meso, mleko, lekove itd., a tek za benzin. Ko poznaje bilo kog tehnologa moze da se raspita kako to sve funkcionise kod nas...


Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2311
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od Skipper » 15 Okt 2022, 22:59

Vozim na plin prethodnih 55k km. Auto je bio čist benzin pa je kod mene ugrađena plinska instalacija. Insistirao sam kod majstora da ugradi Stag QBox+ mada me on ubeđivao da će i slabiji sistem da radi dobro. Kod QBox-a postoji automatska kalibracija plinske mape koju ECU od plina stalno koriguje. Servise (zamenu filtera) radim na 15k km. Jednom su zamenjena creva (ne sva). Check engine se nikad nije upalio, razliku u vožnji benzin/plin ne primećujem. Na svaku potrošenu bocu plina vozim 20-30-50 km na benzin pa opet sipam plin.
Kada je dobar sistem i dobar majstor ne bi trebalo da ima ikakvih problema. A da, vozim japanca a svi kažu japanac i plin no-no.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 15 Okt 2022, 23:14

Verovatno je presudna odluka bila sto si ugradio kvalitetan TNG sistem u tog Japanca, inace bi imao mnogo problema. Bitno je da auto isto reaguje na oba goriva i time se smanjuje sansa za raznim problematikama. Taj mikroprocesorski kontroler dosta hvale jer omogucava tacno podesavanje parametara gasa, pa zato ni nema lampice.

Iako je ozbiljna kilometraza u pitanju, kod mene je recimo sa ugradjenim TNG-om pre 10 god. izvozena 3x veca kilometraza i ako je aktivna Check Engine lampica jedina koja ce se javljati narednih nekoliko godina, a da pritom auto vuce kao sada (uz redovno odrzavanje) necu se buniti .

Ako ima nekog na ovoj temi da ima ugradjen Stag u novije modele Hyundai i30, neka podeli iskustva...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Odgovori