Hyundai i30
Re: Hyundai i30
Polcar je veletrgovac, nije proizvodjač.
I nude setove od raznih proizvodjača, shodno trenutnom stanju u centralnom magacinu (postoji online uvid o raspoloživosti i količinama).
I nude setove od raznih proizvodjača, shodno trenutnom stanju u centralnom magacinu (postoji online uvid o raspoloživosti i količinama).
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Hvala na korekciji, ali napisi makar iskustva sa zamenom seta kvacila i sta preporucujes na ovu temu..? Postavio sam pitanje koja je cena seta za moj auto i prosledio isti mail na 10-ak adresa prodavnica koja se bave prodajom delova. Ko odgovori, dalje saljem broj sasije jer naravno onda to traze. Od jedne od tih prodavnica sam dobio sledeci odgovor:
"imamo od proizvođača Polcar cena je 13178 rsd korpa,lamela i druk ležaj rok isporuke 3 radna dana".
Iskreno me nije interesovalo da proveravam da li je Polcar proizvodjac ili preprodavac, svakako sam trazio ono sto sam cuo, a svi smo culi za Luk i Valeo. Mahom se ljudi zale na LUK, u smislu da oni koji su u i30 ubacivali LUK kao zamenu nakon toga imaju potpuno drugi osecaj sto se kvacila tice i vidi se da kao ne pase kako treba, a opet ima i onih koji kazu da je svakako LUK kvalitetniji od Valeo seta. Znaci, ovo su ave info sa net-a, pa zato pitam i ovde za iskustva onih koji su vec menjali set kvacila.
Na nasem trzistu Valeo za moj auto varira od nesto preko 12k do preko 20k, znaci bukvalno je enormna razlika u zavisnosti od prodavnice delova. Pitao sam ove sto ga nude za 20+k da li je to sa ugradnjom mozda ? Valeo bi fabricki trebalo da se ugradjuje u i30, a i druge Korejce jer Francuzi i Korejci imaju takav neki dil ko zna od kad.
Cena zamene takodje varira od raspolozenja servisa/majstora, da li je popio dovoljnu kolicinu kafe taj dan, pa ide od 60, 80 sve do 100+e, pa kako se kome zalomi. Za 60e ugradjuje majstor sa kojim vec imam dobrih iskustava i radije cu voziti 100km do njega u drugi grad i zameniti jer mi se isplati i znam da ce mi ugraditi to sto mu budem odneo, a dodatno mogu pored njega da pratim ceo proces zamene. Svakako bolja varijanta nego da ovde gde sam puknem 100e za to isto i da me samo pozovu kada zavrse, a nemam nikakvu garanciju da li su oni ugradili to sto sam im odneo ili neku svoju kopiju...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
"imamo od proizvođača Polcar cena je 13178 rsd korpa,lamela i druk ležaj rok isporuke 3 radna dana".
Iskreno me nije interesovalo da proveravam da li je Polcar proizvodjac ili preprodavac, svakako sam trazio ono sto sam cuo, a svi smo culi za Luk i Valeo. Mahom se ljudi zale na LUK, u smislu da oni koji su u i30 ubacivali LUK kao zamenu nakon toga imaju potpuno drugi osecaj sto se kvacila tice i vidi se da kao ne pase kako treba, a opet ima i onih koji kazu da je svakako LUK kvalitetniji od Valeo seta. Znaci, ovo su ave info sa net-a, pa zato pitam i ovde za iskustva onih koji su vec menjali set kvacila.
Na nasem trzistu Valeo za moj auto varira od nesto preko 12k do preko 20k, znaci bukvalno je enormna razlika u zavisnosti od prodavnice delova. Pitao sam ove sto ga nude za 20+k da li je to sa ugradnjom mozda ? Valeo bi fabricki trebalo da se ugradjuje u i30, a i druge Korejce jer Francuzi i Korejci imaju takav neki dil ko zna od kad.
Cena zamene takodje varira od raspolozenja servisa/majstora, da li je popio dovoljnu kolicinu kafe taj dan, pa ide od 60, 80 sve do 100+e, pa kako se kome zalomi. Za 60e ugradjuje majstor sa kojim vec imam dobrih iskustava i radije cu voziti 100km do njega u drugi grad i zameniti jer mi se isplati i znam da ce mi ugraditi to sto mu budem odneo, a dodatno mogu pored njega da pratim ceo proces zamene. Svakako bolja varijanta nego da ovde gde sam puknem 100e za to isto i da me samo pozovu kada zavrse, a nemam nikakvu garanciju da li su oni ugradili to sto sam im odneo ili neku svoju kopiju...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30
Moj komentar se odnosio na to da tražiš informaciju ko je proizvodjač toga i šta tačno kupuješ.mamo od proizvođača Polcar cena je 13178 rsd korpa,lamela i druk ležaj rok isporuke 3 radna dana
Ovo navedeno ništa ne znači, kao da se napiše od proizvodjača Lidl na primer (nešto) imamo mleko po xxx dinara. A koje vrste, sa koliko mlečne masti, kojeg proizvodjača.... u tome je poenta.
Nažalost kod nas se za sve moraš dobro informisati a trgovci često i nisu informisani o tome šta prodaju pa ni saveti koji daju nisu korisni.
Ako već Polcar imam dobra iskustva sa njihovom markom SRL (prave razni ali pod njihovom kontrolom) a od ovih poznatih ja bih uvek prvo išao na Sachs ako ima u ponudi.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Razumeli smo se. Naisao sam na dobru cenu Valeo seta kvacila, njega pazario i danas je zamenjeno. Kvacilo meko kao med, bukvalno isti osecaj kao kada sam seo u novog Tucsona koji je kupio kolega pre par meseci u salonu u Nisu. Kod mene kvacilo povremeno cvilelo, imas osecaj kao da je zardjalo, a ovo milina da vozis, jos se navikavam na ovakvu osetljivost.
Cena zamene 60 evrica u drugom gradu, pritom mi majstor zamenio i brezon koji je pukao verovatno pri zameni guma kako on kaze jer vulkanizeri znaju to da zavrnu kao sivonje i vec je gomili ljudi bas na Hyundai modelima menjao brezone koji su im slaba tacka pri jacem pritisku.
Sto se seta kvacila tice, lamela starog seta je bila ok, korpa solidno ostecena, a druk lezaj mislim u najgorem stanju od ova tri, tako da je definitivno bilo vreme za zamenu.
Hvala @Bax-u i @ljubitelj-u za preporuke za set kvacila, ali nudili su mi samo Valeo, Luk i ovo koje oni nazivaju Polcar tako da sam od ta 3 ponudjena po preporuci majstora ipak uzeo Valeo, posto se fabricki ugradjuje u i30.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Cena zamene 60 evrica u drugom gradu, pritom mi majstor zamenio i brezon koji je pukao verovatno pri zameni guma kako on kaze jer vulkanizeri znaju to da zavrnu kao sivonje i vec je gomili ljudi bas na Hyundai modelima menjao brezone koji su im slaba tacka pri jacem pritisku.
Sto se seta kvacila tice, lamela starog seta je bila ok, korpa solidno ostecena, a druk lezaj mislim u najgorem stanju od ova tri, tako da je definitivno bilo vreme za zamenu.
Hvala @Bax-u i @ljubitelj-u za preporuke za set kvacila, ali nudili su mi samo Valeo, Luk i ovo koje oni nazivaju Polcar tako da sam od ta 3 ponudjena po preporuci majstora ipak uzeo Valeo, posto se fabricki ugradjuje u i30.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Hvala druze! Definitivno je potpuno druga prica novo kvacilo, utice na stil voznje i imas osecaj da vozis podmladjeni auto, sto zapravo i jeste slucaj . Nije bas doguralo do duvara u smislu da mi staro kvacilo propadne potpuno i da ne moze da razdvoji pri promeni stepena peenosa, ali je definitivno bilo na izdisaju, pogotovo kada sam video kako izgleda nakon zamene...
Inace, prvi put zamenjen set kvacila nakon preko 170k predjenih km-a
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Inace, prvi put zamenjen set kvacila nakon preko 170k predjenih km-a
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Zdravo forumasi! Moze preporuka za kompletnu zamenu svecica za i30 1.4 benzinac? Hvala unapred na informacijama sta najbolje pazariti, koji proizvodjac, jer kad su svecice u pitanju uzeo bih sto kvalitetnije i nadam se dugotrajnije... Ako je neko skoro kupovao, koja je cena?
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30
zavisi koji tip svecica ti treba cene su razlicite, od 400din pa na vise sto se obicnih tice, iridijumske su od 1500 pa na vise, po komadu naravno, sto se proizvodjaca tice ja preferiram ngk i denso, sad bas cekam ngk za moj auto da stignu meni idu iridijumske koje su 1600+din po komadu a npr. drugaru za imetan su oko 20e po komadu
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Hyundai i30
Nema razloga za iridijumske ako nisu fabrički predviđene, nema nikakvih benefita osim što duže traju.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Fabricki su za moj auto predvidjene NGK koje sam slikao. Oko 770 RSD po komadu. Proverio sam u vise prodavnica, uglavnom su mi nudili Denso kao najjeftinije, Bosh-ove kao neku sredinu i NGK iridijumske, ali mi jedan od prodavaca rekao da su iridijumske neophodne u slucaju recimo CNG pogona i da su overkill inace.
Ove koje sam pazario se nalaze kao prve na spisku za slucaj mog auta kako za benzince, tako i za one koji imaju ugradjen fabricki plin i to je to sto se tice kupovine novog seta svecica, sada ostaje jos zamena ovih dana, cim nadjem odgovarajucu gedoru .
Hvala na savetima!
P.S. Na slici NGK proizvedene u Francuskoj po recepturi Japanaca
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Ove koje sam pazario se nalaze kao prve na spisku za slucaj mog auta kako za benzince, tako i za one koji imaju ugradjen fabricki plin i to je to sto se tice kupovine novog seta svecica, sada ostaje jos zamena ovih dana, cim nadjem odgovarajucu gedoru .
Hvala na savetima!
P.S. Na slici NGK proizvedene u Francuskoj po recepturi Japanaca
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Zamenjene svecice, teze je bilo pronaci dovoljno dugacku gedoru 16 nego odraditi celu stvar koja se resava u 15 min. dok se caska sa nekim. Matori mi je pomogao, jedva nadjosmo gedoru, a ostalo je bila cista mehanika.
Stare svecice su bile identicne pomenutim novim koje sam juce kupio i slikao. Na starim su se videli tragovi ostecenja, u jednom delu su pozutele i definitivno je bilo vreme za zamenu. Prethodni vlasnik kaze da je menjao pre 3 god. ili nekih 20k predjenih km-a.
Prvi utisci nakon krace voznje je da auto bolje vuce, mozda je placebo jer znam da sam nesto zamenio za novo, ali nekako je finija voznja. Danas vozim preko 100km pa cu onda da vidim i da li definitivno ima neke razlike.
Svecice sam menjao inace jer je dijagnostika pokazala da postoji greska sa kasnijim paljenjem i oznacila je 3. svecicu/bobinu, ali sam naravno zamenio ceo set. Naredne nedelje idem ponovo na dijagnostiku da proverim da li je greska otklonjena ili je ipak bilo do 3. bobine. Inace, bobine na ovom autu nikad nisu menjane za predjenih preko 172k km...
Sto se tice svecica, svakako zamena nece da skodi, razmisljao sam se da li da uzmem neke specijalizovane za plinske motore poput iridijumskih NGK, Bosh, Denso ili Brisk Silver. Citao sam na posebnpj temi iskustva ljudi koja su podeljena. Na kraju sam bez obzira sto imam naknadno ugradjen plin uzeo ono sto preporucuje fabrika i jednostavno cu ih samo cesce menjati ukoliko se pokaze bilo kakva nuzs pojava poput tezeg startovanja, vece potrosnje, motor slabije vucd ili naravno ako kao i sada dijagnostika ukaze da je potrebno menjati.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Stare svecice su bile identicne pomenutim novim koje sam juce kupio i slikao. Na starim su se videli tragovi ostecenja, u jednom delu su pozutele i definitivno je bilo vreme za zamenu. Prethodni vlasnik kaze da je menjao pre 3 god. ili nekih 20k predjenih km-a.
Prvi utisci nakon krace voznje je da auto bolje vuce, mozda je placebo jer znam da sam nesto zamenio za novo, ali nekako je finija voznja. Danas vozim preko 100km pa cu onda da vidim i da li definitivno ima neke razlike.
Svecice sam menjao inace jer je dijagnostika pokazala da postoji greska sa kasnijim paljenjem i oznacila je 3. svecicu/bobinu, ali sam naravno zamenio ceo set. Naredne nedelje idem ponovo na dijagnostiku da proverim da li je greska otklonjena ili je ipak bilo do 3. bobine. Inace, bobine na ovom autu nikad nisu menjane za predjenih preko 172k km...
Sto se tice svecica, svakako zamena nece da skodi, razmisljao sam se da li da uzmem neke specijalizovane za plinske motore poput iridijumskih NGK, Bosh, Denso ili Brisk Silver. Citao sam na posebnpj temi iskustva ljudi koja su podeljena. Na kraju sam bez obzira sto imam naknadno ugradjen plin uzeo ono sto preporucuje fabrika i jednostavno cu ih samo cesce menjati ukoliko se pokaze bilo kakva nuzs pojava poput tezeg startovanja, vece potrosnje, motor slabije vucd ili naravno ako kao i sada dijagnostika ukaze da je potrebno menjati.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Hyundai i30
U teoriji nova svecica slabije radi, treba joj neko vreme da se zaobli.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Hyundai i30
Jasno, lepo si ukazao na to. Rekoh vec da je moguce da je u pitanju placebo, ali opet - dijagnostika je pokazala da postoji problem sa jednom svecicom, a i ostale su bile zrele za zamenu. Vizuelno su takodje bile zrele za zamenu. Tako da ne bi cudilo da cak i sad iako tek treba da se vozi ima boljitka u voznji jer jednostavno svecice sada sigurno daju znatno jacu varnicu i iako treba da se isklesu u toku voznje, svakako su u daleko boljem stanju od prethodnih...
Interesantno da su generalno svecice neki vid jeftinijeg ulaganja i ozdravanja, pogotovo sto svako moze da ih zameni uz adekvatan alat, a mogu da budu uzrok mnogim problemima na duze staze i da ih ljudi mahom menjaju tek kada ima ozbiljnih nus pojava u radu motora. Cak i da se cesce menjaju, ovo nije nikakvo ulaganje recimo na 2 godine, a ljudi sa kojima ja pricam o servisima ne zele da cuju za zamenu svecica ispod 3 ili vise godina i to smatraju bacanjem para. Ja vozim dominantno na plin tako da mogu samo jos cesce da ih menjam, ali mislim da je period od 2 godine sasvim regularan jer je ipak kod TNG-a svecica izlozena daleko tezim uslovima rada nego u slucaju benzina recimo.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Interesantno da su generalno svecice neki vid jeftinijeg ulaganja i ozdravanja, pogotovo sto svako moze da ih zameni uz adekvatan alat, a mogu da budu uzrok mnogim problemima na duze staze i da ih ljudi mahom menjaju tek kada ima ozbiljnih nus pojava u radu motora. Cak i da se cesce menjaju, ovo nije nikakvo ulaganje recimo na 2 godine, a ljudi sa kojima ja pricam o servisima ne zele da cuju za zamenu svecica ispod 3 ili vise godina i to smatraju bacanjem para. Ja vozim dominantno na plin tako da mogu samo jos cesce da ih menjam, ali mislim da je period od 2 godine sasvim regularan jer je ipak kod TNG-a svecica izlozena daleko tezim uslovima rada nego u slucaju benzina recimo.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk