Hyundai i30

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11078
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30

Post od Bax » 19 Mar 2023, 12:24

Kilometraza je bitna, rok im je obicno do 40.000km - 45.000km, ja preferiram da zamenim na 2/3 perioda.

Denso i Bosch, isto dobre svecice.

Kad sam menjas ima par stvari:
1 ocistiti zonu, da ne upadne pesak u cilindar
2 obavezno ih rukom uvrtati skoro do pred kraj
3 ne pretezati kad vidis da je diht sajba koja se sabija dosla do zone sabijanja, obicno jos ide pola kruga sabijanja, nacrtano je na kutijicama, sema zatezanja


PS. Za tvoj slucaj, rotiras bobine ako moze, pa gledas da li je greska na novom colindru.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 19 Mar 2023, 19:47

Hvala na savetima. Upravo smo prema semi odradili, rukom zavrtali svecicu dok ne zategne, a onda gedorom 16 jos 1/2 okvirno, mada je uvek bilo manje jer nismo hteli da silimo, a definitivno su sve stegnute.

Ovo za bobinu cu probati kada proverim auto ponovo na dijagnostici u toku naredne nedelje zdravlje. Ocekujem da je zamena svecica resila gresku sa kasnijim paljenjem.

Vozio sam danas oko 130km sa novim svecicama dominantno na plinu, ali i na benzinu i za sada nema nikakvih nus pojava, pa se nadam da ce tako ostati do sledece zamene svecica (u mom slucaju zbog plina najverovatnije za oko 20k km)...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8039
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Hyundai i30

Post od OMP » 19 Mar 2023, 20:01

ako nema vise missfire na dijagnostici nema sta da cackas bobine, ja sam skoro na jednom autu imao missfire ali je i losije radio na leru, krenem prvo od svecica i vec na drugoj vidim da je crkla

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od ljubitelj » 22 Mar 2023, 19:04

Svecice sam menjao inace jer je dijagnostika pokazala da postoji greska sa kasnijim paljenjem
Te svećice nisu pogodne za TNG, tako iz kutije.
Ako dobro vidim zazor im je podešen na 1,0mm a to je previše, i shodno tome kasni varnica.
Na tim izvadjenim starim je verovatno još i veći zazor i još veće zakašnjenje varnice.
I da je ECU prepoznao to stanje koje odstupa dovoljno od tolerancije.
Na nekih 16-18stepeni posle GMT treba da bude pik pritiska sagorevanja...i prema tome se podešava (TAP-om) mapa tako da (još ranije od benzina) pretpaljenje bude adekvatno. Nekih 4-9 stepeni ugla se pomera tačka.
I tada naravno pada i potrošnja plina a raste snaga motora.
Da varnica dovoljno rano "krene" da ima vremena da plin na vreme sagori.

Na plin se zazor podešava na 0,50-0,60mm ili (što je bolje) ugradjuje TAP -Timing Advance Processor kojim se premapira paljenje pri radu na TNG a ostane fabrička mapa pri radu na benzin.

20k km je premalo i za šlj. svećice, 40k je neki očekivani minimum za NGK, Denso , 30k za recimo Boscha.

Jedna od opcija je da se svećice pri radu na TNG redovno šteluju što se tiče zazora, pošto se brže habaju nego na benzin usled više radne temperature.

I ako je moguće za taj motor odabrati klasične bakarne (sa nikl prevlakom) svećice jer su se one najbolje pokazale za TNG. Imaju najbolje termičke karakteristike s obzirom da je bakar medju najboljim termičkim provodnicima a isto tako i medju najboljim električnim provodnicima.
To bi bila moja preporuka, bakar a ako izričito ne podnosi motor onda ista ona originalna svećica koja je na benzin samo možda jedan stepen hladnija.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30

Post od havijer » 22 Mar 2023, 20:53

Sjebali su mi se prekidači za podizače. Je l popravljao ko? Vidim da imaju neki setovi za popravku?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 23 Mar 2023, 07:12

ljubitelj je napisao:
Svecice sam menjao inace jer je dijagnostika pokazala da postoji greska sa kasnijim paljenjem
Te svećice nisu pogodne za TNG, tako iz kutije.
Ako dobro vidim zazor im je podešen na 1,0mm a to je previše, i shodno tome kasni varnica.
Na tim izvadjenim starim je verovatno još i veći zazor i još veće zakašnjenje varnice.
I da je ECU prepoznao to stanje koje odstupa dovoljno od tolerancije.
Na nekih 16-18stepeni posle GMT treba da bude pik pritiska sagorevanja...i prema tome se podešava (TAP-om) mapa tako da (još ranije od benzina) pretpaljenje bude adekvatno. Nekih 4-9 stepeni ugla se pomera tačka.
I tada naravno pada i potrošnja plina a raste snaga motora.
Da varnica dovoljno rano "krene" da ima vremena da plin na vreme sagori.

Na plin se zazor podešava na 0,50-0,60mm ili (što je bolje) ugradjuje TAP -Timing Advance Processor kojim se premapira paljenje pri radu na TNG a ostane fabrička mapa pri radu na benzin.

20k km je premalo i za šlj. svećice, 40k je neki očekivani minimum za NGK, Denso , 30k za recimo Boscha.

Jedna od opcija je da se svećice pri radu na TNG redovno šteluju što se tiče zazora, pošto se brže habaju nego na benzin usled više radne temperature.

I ako je moguće za taj motor odabrati klasične bakarne (sa nikl prevlakom) svećice jer su se one najbolje pokazale za TNG. Imaju najbolje termičke karakteristike s obzirom da je bakar medju najboljim termičkim provodnicima a isto tako i medju najboljim električnim provodnicima.
To bi bila moja preporuka, bakar a ako izričito ne podnosi motor onda ista ona originalna svećica koja je na benzin samo možda jedan stepen hladnija.
Svecice koje su bile u autu su iste one koje sam kupio i zamenio:

https://www.autohub.rs/ngk-1578

Citao sam polemike gde su jedni zagovornici toga da kada auto ima TNG obavezno ide iridijumska ili Brisk specijalizovana za plin, dok drugi kazu da treba koristiti iskljucivo ono sto preporucuje fabrika. Jedni pricaji da treba menjati zazor, drugi da se svecica ne dira i postavi onako kako se izvadi iz kutije...

Ove sam uzeo jer sam u svim prodavnicima dobio preporuku da je najbolji izbor za moj auto jer je to fabricka preporuka, a u prodavnici gde sam pazario na kraju mi je receno da su cak preporuka i za isti model auta kako za benzinca tako i za i30 koji ima fabricki ugradjen TNG. Ovo zadnje je malo slagao jer nisam nasao tu informaciju, ali definitivno je ovaj model fabricka preporuka za auto i to sam proverio pre nego da kupim bilo sta.

Sto se tice zazora, ovo sto si pominjao ima logike i videcu sa plinadzijom, inace sam dosao do drugog plinadzije u gradu koji ima licencu za Tartarini sto je danas izgleda potpada pod endemsku vrstu Slika. Pitacu ga bas ovih dana sta on preporucuje sto se tice zazora ili na koji nacin da izvucem max. iz ovih svecica koje sada imam, a da pritom ne izazovem neku nus pojavu.

Plinadzija mi je zadnji put softverski podesio da prebacivanje na plin ide ne sa fabricki podesenih 40 stepeni u isparivacu vec je namerno spustio to na 35. Nije neka razlika, ali kaze da sada Stag dolazi fabricki podesen sa 30 i sa 600 obrtaja jer su modernije i otpornije komponente TNG sistema danas, sto opet ima logike. Dodatno mi je iskljucio opciju da moram da dam osrednji gas neposredno pred prebacivanje na plin, jer i kad je ispunjen uslov sto se tice isparivaca, uvek sam morao dodatno da dam gas i kad sam recimo na semaforu i stojim da bi prebacio na plin, a sada je sve to fluidnije sto se tice prelaska na plin. Znaci razlika je samo u tome da ako auto nije u pokretu, a ispunjen je uslov sto se temp. isparivaca tice, nije prebacivao bez gasa u leru na plin ili je prebacivao kada se pokrene ponovo. Sada je svejedno da li stoji ili se krece, svakako prebacuje na plin cim postigne odgovarajuca temp. isparivaca.

Ne znam da li je ovo bilo neophodno, ali racunam da covek svakako bolje zna, rekao mi je da teram neko vreme ovako pa idem ponovo kod njega za neki dan cisto da proveri i plinsku mapu kada se prikupe podaci u toku voznje.

Za sada nisam primetio nikakvu nus pojavu u voznji od ovih podesavanja TNG-a i zamene svecica...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30

Post od Saša » 23 Mar 2023, 15:41

Nikad nisam dirao fabrički zazor na NGK svećicama odnosno podešavao ih dodatno za plin i auto se ponaša najnormalnije (uključujući u potrošnju). Ne zaboravite da svako paljenje ide na benzin, a takođe se i određen broj kilometara pređe i na benzin, tako da mislim da i ne treba dirati svećice, samo ih redovno menjati. Takođe, nisam koristio nikakve posebne svećice za plin, samo one koje fabrika inače preporučuje za Fiatov 1.2 8V motor.

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od ljubitelj » 23 Mar 2023, 22:31

8V motori ne koriste ovakve svećice, obično.
-----
@ hyu-i30, nisam ja pričao temperaturi već o promeni ugla pretpaljenja.
Ta svećica iz kutije je na 1,0mm. Za benzin korektno a za TNG nije optimalno, preveliki je zazor.

Razlog je sama karakteristika TNG da se sporije širi front plamena pa je potrebno da ranije započne "vatra" da bi se maksimalno iskoristio sadržaj energije TNG kao goriva.
Zato i postoje TAP a kod fabričkih ugradnji je drugačije mapiran ECU u odnosu na pogon benzinom (sa razlogom, opisao sam).

A taj opis rada TNG sistema na tvom autu sada je onako kako treba inače da radi.

Tako je predvidjeno od strane Stag-a pre 20tak godina, i ja tako koristim od 2007. godine- prebacuje sa benzina na TNG na bilo kojim obrtajima a time naravno i na leru.
Postoji stavka u menijima koja služi da se "pegla" taj prelaz na leru.
Dakle 15+godina testirano u praksi bez ikakvih problema.

Opisano u uputstva za ugradnju, prilično detaljno.

Podešavanje da se prebacuje na plin kada se doda na kratko gas je karakteristika venturi sistema iz prošlog veka, tada se tako radilo kako je to bilo kod tebe do sada.

Razlog je bio da se ne desi "pucanje" u usisu usled siromašne smese a male brzine protoka kroz venturi kako plina tako i venturi karburatora.
Uz to su išle i klapne na usisu, obična je bila dovoljna jedna kao zaštita usisne grane-creva.
No, to se radilo pre nekoliko decenija i pre primene EFI sistema kod TNG.

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8564
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Hyundai i30

Post od Milos » 23 Mar 2023, 23:46



Nisam znao u koju temu da okacim,a ova se ipak zove i30 :driving:
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8039
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Hyundai i30

Post od OMP » 24 Mar 2023, 08:18

sto se tice zazora svecica ja sam svojevremeno na alfi isto sanjivao zazor na cini mi se 0,7mm po nekim preporukama, takodje za tng treba uzimati svecice sa jednim a ne sa 3 ili 4 pipka

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30

Post od ljubitelj » 24 Mar 2023, 18:36

Tako je, za plin obavezno svećice sa samo jednom elektrodom.
I obično se zazor smanjuje za 2 desete.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30

Post od hyundai_i30 » 26 Mar 2023, 07:45

Bio sam kod plinadzije koji je proverio da li sam dobro zamenio svecice. Prema njemu ne treba dirati fabricki zazor, bitno je samo prema šemi zameniti pravilno i to je to. Kaze da je servisirao na stotine automobila i da nikada nikome nije menjao zazor zarad boljeg rada plinskog sistema, a da opet nije bilo problema. Dodatno kaze da ljudi cak menjaju i zazor iridijumskih svecica zbog neznanja i time samo naprave stetu svojim vozilima...

Takodje je protiv "plinskih gadget-a" kako on to zove, poput Brisk svecica, kaze da su posebna motorna ulja za automobile sa plinom dobar marketing i da se uvek treba drzati iskljucivo fabrickih preporuki ili proverenih marki. To je misljenje coveka koji godinama radi u ovoj oblasti, ali ne znaci da je 100% ispravno. Ovo sto @ljubitelj navodi vezano za zazor ima logike, ali iskreno nisam strucan za zamenu zazora i ja tu ne bih nista dodatno cackao, svakako je startovanje uvek na benzinu i mislim da nece biti problema.

Sto se tice ovih NGK svecica, elektroda je od nikla i ima odlicne recenzije gde navode da je veoma otporna na spoljne faktore, a time i dugotrajna... Vec sam pominjao da su te svecice fabricka preporuka, zadnji put su zamenjene u Hyundai servisu i meni je bitno samo da znam da sa njima nema greske, jesu nesto skuplje ali svakako vredi redovno to odrzavati i menjati na vreme.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ben roj
Postovi: 191
Pridružio se: 31 Maj 2014, 09:24

Re: Hyundai i30

Post od ben roj » 27 Mar 2023, 09:45

Evo koji problem mi se pojavio kod mog i 30 koji jec2007 benzinac 1,6 .

U dve godine desilo mi se dva puta da mi se elektro servo sistem
volana kada upalim auto ne aktivira i da se pokazuje greska EPS za servo sistem.
Volan se tesko okrece jer servo ne radi.
Kada se dijagnostikom greska kvituje onda servo proradi. Inace u vaznji nijednom mi servo nije otkazao. Samo kod paljenja nije hteo da se aktivira.
Elektricar, inace koji je dobar, mi je rekao da treba da vidim sa specijalizocanim majstorom za servo,
a on ne zna nikoga u Novom Sadu.
Pre dve godine kada mi se prvi put desilo,
u servisu Trio gde odrzavam auto su mi rekli da nije mehanika i da treba kod elektricara vidim u cemu je problem.

Molim za preporuku za servis servo sistema volana ili nekog ko bi moga da vidi sta je i da resi.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30

Post od Saša » 27 Mar 2023, 10:09

Zar nije njihov posao da to reše, umesto što te šalju da se snalaziš sam? Šta, rade samo mehaniku a ostalo ne znaju? Čudan neki servis... :)

sinovac
Postovi: 27
Pridružio se: 22 Avg 2017, 13:57

Re: Hyundai i30

Post od sinovac » 27 Mar 2023, 11:40

ben roj je napisao:
27 Mar 2023, 09:45
Evo koji problem mi se pojavio kod mog i 30 koji jec2007 benzinac 1,6 .

U dve godine desilo mi se dva puta da mi se elektro servo sistem
volana kada upalim auto ne aktivira i da se pokazuje greska EPS za servo sistem.
Volan se tesko okrece jer servo ne radi.
Kada se dijagnostikom greska kvituje onda servo proradi. Inace u vaznji nijednom mi servo nije otkazao. Samo kod paljenja nije hteo da se aktivira.
Elektricar, inace koji je dobar, mi je rekao da treba da vidim sa specijalizocanim majstorom za servo,
a on ne zna nikoga u Novom Sadu.
Pre dve godine kada mi se prvi put desilo,
u servisu Trio gde odrzavam auto su mi rekli da nije mehanika i da treba kod elektricara vidim u cemu je problem.

Molim za preporuku za servis servo sistema volana ili nekog ko bi moga da vidi sta je i da resi.
Dejan - remont elektro volana 063 7754 760, Medaković - BG

Odgovori