Neko je verovatno vozio auto duže vreme sa privremenim točkom različitih dimenzija. U tom slučaju se diferencijal svo vreme i na visokim brzinama vrti na tzv. zupčanicima trkačima, a nije predviđen za to. Posle nekog vremena trkači urežu riseve na osovinicama i nastaje ovo što se vidi na slikama. Levo na prvoj slici se vidi diferencijal sa uklonjenim tanjirastim zupčanikom da bi se moglo videti gde stoje elementi. Zupčanici i osovinice desno su bili u istom diferencijalu kao što je ovaj sa leve strane. Evidentno je oštećenje osovinica na mestu gde su bili zupčanici. Inače je kada su osovinice neoštećene poprečni presek skoro celom dužinom ujednačen. Mesta oštećenja sam zaokružio, a mesta elemenata u diferencijalu povezao strelicama. Pouka iz ovoga: nemojte rezervni točak nestandardne dimenzije stavljati na pogonsku osovinu. Prebacite točkove tako da na pogonskoj osovini prečnici (obimi) točkova budu jednaki, a nestandardni točak stavite na nepogonsku osovinu ukoliko je to moguće. Sa pogonom na sva 4 je situacija još složenija i tamo mešanje dimenzija može da nanese još veću štetu, o tome sam već pisao ovde.
Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
a koja kilometraza moze da napravi problem? Ne verujem da bi se nesto ostetilo ako se manji tocak koristi 10-20 km do servisa?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Ovo se duze vreme vozilo ovako. Nije samo kilometraza bitna, nego i kojom se brzinom vozilo sa takvim tockovima. 20 km do servisa ne bi trebalo da napravi havariju, ali je bitno kretati se sto sporije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
a o kolikoj razlici u precnicima pricamo? 1 posto ili 4-5...? znas li za ovaj slucaj konkretno...?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Ne znam konkretno, auto je tako razvaljen dosao.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Evo jednog zanimljivog iskustva iz servisnog uputstva:
Tire Size
It is important to note that tire size plays an important
role in proper curve recognition strategy. For example,
ATSG had experienced a call where a persons BMW
had 4 very worn tires. One of the tires went flat and was
temporarily replaced with the spare. The spare had a
much taller tread profile in comparison to the other
three tires. As a result, the computer saw a variation in
wheel speed and interpreted it as being in a slight turn.
The faster the accelerator was depressed, the less it
would up-shift. At lighter throttle openings a loss of
higher gears was noticed. Kick-down shifts were also
prohibited. A capable scan tool provided curve
recognition data parameters and it was observed that
while driving straight the parameter read “activated”
causing the various forward driving shift complaints.
Tire Size
It is important to note that tire size plays an important
role in proper curve recognition strategy. For example,
ATSG had experienced a call where a persons BMW
had 4 very worn tires. One of the tires went flat and was
temporarily replaced with the spare. The spare had a
much taller tread profile in comparison to the other
three tires. As a result, the computer saw a variation in
wheel speed and interpreted it as being in a slight turn.
The faster the accelerator was depressed, the less it
would up-shift. At lighter throttle openings a loss of
higher gears was noticed. Kick-down shifts were also
prohibited. A capable scan tool provided curve
recognition data parameters and it was observed that
while driving straight the parameter read “activated”
causing the various forward driving shift complaints.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
A ima li neke štete ako se voze različiti obimi na različitim osovinama? Po nekoj mojoj logici, moglo bi da smeta samo na 4x4 vozilima?
Имам једно потпитање...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Ako je na nepogonskim osovinama razlika ne moze da steti prenosnom sistemu mehanicki, ali moguce je da zbuni elektroniku i da pomisli da je doslo do proklizavanja.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kada se voze različiti obimi točkova na istoj osovini...
Upravo to sam i mislio da bez razloga aktivira 4x4.
Имам једно потпитање...