Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Pozdrav svima! Nov sam clan na forumu i unapred se izvinjavam za malo poduzi post.
Imam Audija 100 C4 Avant iz 1993. sa 2.5 TDI motorom. Iskreno, to je auto mojih snova i obozavam ga.
Jako sam detaljan kad su kola u pitanju u volim da sve bude pod konac. Uzeo sam ga pre oko godinu dana od pouzdanog coveka koji i sam ima 2 takva. Kada sam ga kupio, imao je 311.000 na satu i jos uvek isao kao bedevija.
Pre nekoliko dana sam uradio sledece na kolima:
-zamenio ulje (sipao Castrol 10w40 polusin.)
-zamenio filter ulja, goriva i vazduha
-zamenio set zupcastog sa spanerima i rolerima
-zamenio PK kais takodje sa spanerima i rolerima
-zamenio dihtung glave motora (sa ravnanjem glave)
-zamenio dihtung poklopca ventila
-zamenio prednje diskove i sve kocione plocice.
Auto se naravno cuje utegnutije i i dalje ide jako fino (ne izivljavam se, saltam do 2,000 obrtaja, ne silujem motor, ne ulecem u krivine i ostale gluposti) i jako vodim racuna o njemu.
Medjutim, 2 stvari me brinu nakon odradjenih popravki:
1. Nepuna 2 dana nakon sto sam promenio zupcaste, mali zupcasti na Bosch pumpi je pukao nekako u toku voznje (pokusacu da okacim sliku ispod). Odslepao sam ga do coveka od koga sam ga kupio i kod koga ga odrzavam, zamenili smo kais u radnji gde smo ga i kupili i za sada radi okej.
2. Druga i bitnija stvar koja me brine je malo drugaciji zvuk motora izmedju 1,000 i 1,400-1,500 obrtaja (zvuci kao da se muci motor kada prima gas, mada i dalje lepo vuce). Medjutim, kako predje otprilike 1,500 obrtaja zvuk se unormali (vrati na staro) i bez problema ide. Istovremeno, auto izbacuje mnogo vise crnog dima prilikom paljenja, i saltanja/ubrzavanja, narocito ispod 1,500 obrtaja i u trecoj brzini.
Sam dim mi ne smeta (koliko, verovatno drugima) ali bih voleo da i to nekako smanjim i vratim na prvobitan nivo (kada sam ga uzeo, auto jeste dimio malo pri jacem gasu i vecim obrtajima ali ni izbliza koliko sada posle servisa). Pritom, majstor/prethodni vlasnik me uverava da je to normalno za starije dizelase (u mog tenka sipam iskljucivo GDrive dizel i nikakve aditive, a sada dimi priblizno isto kao isti takav audi kojeg ima majstor a koji u njegov rezervoar dodaje ulje jer “ti stariji motori vole malo masniju mesavinu.”)
Planiram da ovih dana i snimim hladno paljenje i eventualno okacim ovde (ako je uopste moguce) ne bi li me neko posavetovao sta moze biti u pitanju i kako da dovedem motor mog ljubimca do nekog razumnog optimuma, jer trenutno imam osecaj da, kad god ga ujutru zaverglam da upalim (pali stvarno na pola kljuca) po jedno drvo u Amazonu se oprosti od zivota.
Molim za bilo kakav savet/pomoc/ideju/sugestiju i slicno jer mi je stvarno stalno da auto do maksimuma ocuvam i sredim s obzirom da ne planiram da ga prodajem.
Unapred veliko hvala,
Sale
Imam Audija 100 C4 Avant iz 1993. sa 2.5 TDI motorom. Iskreno, to je auto mojih snova i obozavam ga.
Jako sam detaljan kad su kola u pitanju u volim da sve bude pod konac. Uzeo sam ga pre oko godinu dana od pouzdanog coveka koji i sam ima 2 takva. Kada sam ga kupio, imao je 311.000 na satu i jos uvek isao kao bedevija.
Pre nekoliko dana sam uradio sledece na kolima:
-zamenio ulje (sipao Castrol 10w40 polusin.)
-zamenio filter ulja, goriva i vazduha
-zamenio set zupcastog sa spanerima i rolerima
-zamenio PK kais takodje sa spanerima i rolerima
-zamenio dihtung glave motora (sa ravnanjem glave)
-zamenio dihtung poklopca ventila
-zamenio prednje diskove i sve kocione plocice.
Auto se naravno cuje utegnutije i i dalje ide jako fino (ne izivljavam se, saltam do 2,000 obrtaja, ne silujem motor, ne ulecem u krivine i ostale gluposti) i jako vodim racuna o njemu.
Medjutim, 2 stvari me brinu nakon odradjenih popravki:
1. Nepuna 2 dana nakon sto sam promenio zupcaste, mali zupcasti na Bosch pumpi je pukao nekako u toku voznje (pokusacu da okacim sliku ispod). Odslepao sam ga do coveka od koga sam ga kupio i kod koga ga odrzavam, zamenili smo kais u radnji gde smo ga i kupili i za sada radi okej.
2. Druga i bitnija stvar koja me brine je malo drugaciji zvuk motora izmedju 1,000 i 1,400-1,500 obrtaja (zvuci kao da se muci motor kada prima gas, mada i dalje lepo vuce). Medjutim, kako predje otprilike 1,500 obrtaja zvuk se unormali (vrati na staro) i bez problema ide. Istovremeno, auto izbacuje mnogo vise crnog dima prilikom paljenja, i saltanja/ubrzavanja, narocito ispod 1,500 obrtaja i u trecoj brzini.
Sam dim mi ne smeta (koliko, verovatno drugima) ali bih voleo da i to nekako smanjim i vratim na prvobitan nivo (kada sam ga uzeo, auto jeste dimio malo pri jacem gasu i vecim obrtajima ali ni izbliza koliko sada posle servisa). Pritom, majstor/prethodni vlasnik me uverava da je to normalno za starije dizelase (u mog tenka sipam iskljucivo GDrive dizel i nikakve aditive, a sada dimi priblizno isto kao isti takav audi kojeg ima majstor a koji u njegov rezervoar dodaje ulje jer “ti stariji motori vole malo masniju mesavinu.”)
Planiram da ovih dana i snimim hladno paljenje i eventualno okacim ovde (ako je uopste moguce) ne bi li me neko posavetovao sta moze biti u pitanju i kako da dovedem motor mog ljubimca do nekog razumnog optimuma, jer trenutno imam osecaj da, kad god ga ujutru zaverglam da upalim (pali stvarno na pola kljuca) po jedno drvo u Amazonu se oprosti od zivota.
Molim za bilo kakav savet/pomoc/ideju/sugestiju i slicno jer mi je stvarno stalno da auto do maksimuma ocuvam i sredim s obzirom da ne planiram da ga prodajem.
Unapred veliko hvala,
Sale
- Prikačeni fajlovi
-
- Slika puknutog kaisa Bosch pumpe nakon zamene
- FEA65DF9-8013-4C4A-AF85-996F75BA3DA7.jpeg (68.27 KiB) Pogledano 3674 puta
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Dimljenje moze biti iz x razloga, od zapusenog filtera, do busnog creva, turbine, lose dizne.... To kako si naveo i sa sve pucanjem kaisa moguce da nije uzubljena pumpa kako treba (pretpostavljam da se kod tih dizela jos mora uzubljavati)ili mozda cak nije bregasta uzubljena dobro (ili oba), pregledao bih jos i creva turba, da nesto nije otkaceno ili puklo. Radjeno je svasta nesto na motoru pa moguce da nije sve vraceno kako treba. Ali moze biti jos x stvari.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Mnogo hvala na brzom odgovoru!
Znaci, predstoji jedna ozbiljna dijagnostika pre utvrdjivanja tacnog razloga.
Mozete li mi reci ako imate neki predlog pouzdanog majstora/radionice u Beogradu gde bih mogao da oteram auto da se to proveri?
Pitao sam coveka od koga sam ga uzeo, ali on tvrdi da to tako “mora i treba” kod starijih dizelasa.
Laik sam, ali nisam glup i malo mi je tesko da u to poverujem. Mislim da je pametnije da saslusam jos necije misljenje na temu/vidim da jos neko drugi baci pogled na situaciju.
Hvala jos jednom,
Sale
Znaci, predstoji jedna ozbiljna dijagnostika pre utvrdjivanja tacnog razloga.
Mozete li mi reci ako imate neki predlog pouzdanog majstora/radionice u Beogradu gde bih mogao da oteram auto da se to proveri?
Pitao sam coveka od koga sam ga uzeo, ali on tvrdi da to tako “mora i treba” kod starijih dizelasa.
Laik sam, ali nisam glup i malo mi je tesko da u to poverujem. Mislim da je pametnije da saslusam jos necije misljenje na temu/vidim da jos neko drugi baci pogled na situaciju.
Hvala jos jednom,
Sale
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Jako je bitno da li ti je auto dimio i "cudno" radio pre te cele intervencije ili je pre intervencije radio normalno. Normalno je kod turbo motora da na nekom broju obrtaja pocne osetnije da vuce, tada turbina pocne mnogo vise vazduha da ubacuje i dobije snagu, tu od 1500 do 2000 obrtaja nekako, zavisi od motora. Na ubrzanju moze da dimi, star je to auto i sa velikom relativno km, puno startova iza sebe. I na paljenju moze da izbaci nesto dima, normalno je to, ali ne sme konstantno gusti crni dim u normalnoj voznji.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Jasno.
Ovako je to bilo:
Pre servisa, dimio je dosta pri hladnom startu (dam kontakt, sacekam da se lampica grejaca ugasi, nakon gasenja obrnem kljuc i motor upali za pola sekunde). Nakon sto upali, obrtomer se popne do otprilike 2,000 obrtaja u prvoj sekundi od paljenja (ne umem drugacije da to opisem, ali najslicnije je kad covek procisti grlo da bi lakse pricao. Znaci, otprilike kao da se hladan motor zaleti brrrrrrrrrrm samo na sekund) i onda se spusti na oko 1,000 obrtaja i normalno radi. Bas prilikom tog prvog hladnog starta i povecanja obrtaja prilikom paljenja je isbacivao crnkast (ne gust) dim.Nakon toga, normalno je vukao do otprilike 1,900 obrtaja gde se bas oseti da pojaca vucu i zalepi za sediste. U voznji je dim izbacivao na visim obrtajima (2,200-2,300 pa navise ali ne ispod).
Sada, nakon servisa, prilikom hladnog starta ujutru sacekam isto da se lampica grejaca ugasi, obrnem kljuc, isto pali u roku od pola sekunde, medjutim - sada se oko sekunde kao “muci” ili bori da se popne na onih 2,000 obrtaja i “procisti” grlo pre nego se vrati na normalnih 1,000 obrtaja u radu. Pritom pri hladnom startu izbacuje vise gusceg crnog dima, uz napomenuti dim prilikom voznje koji sam opisao u prvom postu. Znaci ne dimi konstantno, ali cesce/vise nego pre servisa i to je ono sto me brine.
Takodje, cini mi se (mozda gresim) da sada manje osecam da zalepi za sediste na 1,900 obrtaja dok vuce.
Imate li neki servis/majstora na umu koji bi ovo mogao definitivno da pregleda i resi?
Sale
Ovako je to bilo:
Pre servisa, dimio je dosta pri hladnom startu (dam kontakt, sacekam da se lampica grejaca ugasi, nakon gasenja obrnem kljuc i motor upali za pola sekunde). Nakon sto upali, obrtomer se popne do otprilike 2,000 obrtaja u prvoj sekundi od paljenja (ne umem drugacije da to opisem, ali najslicnije je kad covek procisti grlo da bi lakse pricao. Znaci, otprilike kao da se hladan motor zaleti brrrrrrrrrrm samo na sekund) i onda se spusti na oko 1,000 obrtaja i normalno radi. Bas prilikom tog prvog hladnog starta i povecanja obrtaja prilikom paljenja je isbacivao crnkast (ne gust) dim.Nakon toga, normalno je vukao do otprilike 1,900 obrtaja gde se bas oseti da pojaca vucu i zalepi za sediste. U voznji je dim izbacivao na visim obrtajima (2,200-2,300 pa navise ali ne ispod).
Sada, nakon servisa, prilikom hladnog starta ujutru sacekam isto da se lampica grejaca ugasi, obrnem kljuc, isto pali u roku od pola sekunde, medjutim - sada se oko sekunde kao “muci” ili bori da se popne na onih 2,000 obrtaja i “procisti” grlo pre nego se vrati na normalnih 1,000 obrtaja u radu. Pritom pri hladnom startu izbacuje vise gusceg crnog dima, uz napomenuti dim prilikom voznje koji sam opisao u prvom postu. Znaci ne dimi konstantno, ali cesce/vise nego pre servisa i to je ono sto me brine.
Takodje, cini mi se (mozda gresim) da sada manje osecam da zalepi za sediste na 1,900 obrtaja dok vuce.
Imate li neki servis/majstora na umu koji bi ovo mogao definitivno da pregleda i resi?
Sale
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Ocigledno da se pogorsalo od te intervencije, ima tu nekih elemenata koji nisu bas normalni. Ja bih oterao kod nekog dizel specijaliste. Kod koga tacno vec ce ti neko iz BG pomoci.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Vazi, hvala na svemu dosad.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Hej, hvala na odgovoru.
Znas li negde gde mogu da to proverim u Beogradu?
Znas li negde gde mogu da to proverim u Beogradu?
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Ovo nije dozvoljeno, i ne može uspešno, da se radi na tom motoru, ravnanje glave tj njeno brušenje i smanjivanje debljine.
VW izričito traži zamenu glave, konstrukcija joj je takva da je za jednokratnu upotrebu usled posebne obrade površine u fabrici koju je nemoguće postići ravnanjem tj skidanjem tog posebnog sloja.
Znači, zamena dihtunga da, ravnanje glave ne je jedia prvilna reparacija za taj motor.
Regulacija kompresije se vrši pravilnim odabirom debljine dihtunga, obeleženo zarezima ili rupicama zavisno od verzije dihtunga.
Faziranje tog motora i posebno podešavanje pretpaljenja boš pumpe je vrlo zeznuto i potreban je VAG alat za bregastu i VAG alat za boš pumpu. /VAG alat ili adekvatan pravljen za taj motor/
Taj motor je odličan sam po sebi, i tih 311,000km ako je pravih ne sme nimalo da dimi taj motor /ima dobru regulaciju ubrizgavanja/ u smislu da bude vidljivo osim i samo u trenutku potapanja gasa pri ubrzavanju.
U slučaju potrebe da se radi glava VW zahteva isključivo zamenu glave, ne postoji mogućnost obrade.
Ja ne znam za uspešno ravnanje tj da je posle toga motor korektno radio. To važi i za i za 5 i za 6 cilindarske dizele VWa tog doba.
Na tvom mestu ako želiš da auto radi kako je predvidjeno od fabrike prvi korak bi bio zamena glave novom i komplet jusitranje dizni. Reglaža zupčatog razvoda oba kaiša i podešavanje boš pumpe naći nekoga ko dobro poznaje VW motore te serije a to je obično neko ko se bavi VW kombijima a ne putničkim programom.
Zamenske glave motora je radio VW do Brasil i bile su regularno dostupne u servisnoj mreži VWa, tj lako se nalazile ranije kao rezervni deo. Kako je sada nisam u toku.
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Nisam to znao, mnogo hvala na objasnjenju.
Stavio sam Victor Reinz oba dihtunga, s tim sto je ovaj na glavi motora 3-redni.
Sad sam u voznji primetio da kad polako dodajem gas na ravnom, negde izmedju 1,200 i 1,300 obrtaja kao da izgubi gas na pola sekunde (zvuk opadne pa se odmah vrati) i posle nastavi normalno da vuce.
Takodje sam nasao Bosch servis samo za dizele u Novom Milosevu, Zeravica se zove. Zvao sam ih juce i predlazu da doteram auto da skinu Bosch pumpu i provere je (ne znam sa cime), i takodje da preventivno zamene neke uloske na diznama. Taj servis obuhvata i zupcenje malog kaisa na Bosch pumpi.
Inace, pogresno sam se izrazio u prvom postu - auto je imao oko 311.000 kad sam ga uzeo pocetkom prosle godine. Sada je na oko 320.500 a pomenuti servis sam radio pre oko nedelju dana.
Stavio sam Victor Reinz oba dihtunga, s tim sto je ovaj na glavi motora 3-redni.
Sad sam u voznji primetio da kad polako dodajem gas na ravnom, negde izmedju 1,200 i 1,300 obrtaja kao da izgubi gas na pola sekunde (zvuk opadne pa se odmah vrati) i posle nastavi normalno da vuce.
Takodje sam nasao Bosch servis samo za dizele u Novom Milosevu, Zeravica se zove. Zvao sam ih juce i predlazu da doteram auto da skinu Bosch pumpu i provere je (ne znam sa cime), i takodje da preventivno zamene neke uloske na diznama. Taj servis obuhvata i zupcenje malog kaisa na Bosch pumpi.
Inace, pogresno sam se izrazio u prvom postu - auto je imao oko 311.000 kad sam ga uzeo pocetkom prosle godine. Sada je na oko 320.500 a pomenuti servis sam radio pre oko nedelju dana.
- Ivan
- Postovi: 9882
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Bosch zeravica je mozda i najbolji dizel servis na ovim prostorima.
Oni cak imaju i valjke za merenje snage motora.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Oni cak imaju i valjke za merenje snage motora.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
-
- Postovi: 10
- Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07
Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Cenite da bi jedna poseta Zeravici i servis koji su mi preporucili mogao da resi problem?