Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
milosg
Postovi: 1480
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od milosg » 28 Maj 2020, 10:36

To ti je verovatno najbolji prvi korak, da to provere, ali imaj u vidu da se može desiti i da ne uradiš ništa tamo (ako je nešto drugo problem). Svako detaljnije popravljanje tog auta će te koštati, samo je sad pitanje koliko ti daleko želiš da ideš u sređivanju i nalaženju uzroka.

Generalno je situacija takva da sa starijim dizelašima većina majstora neće da se cima toliko detaljno, jer mogu da dime iz milion razloga, zbog lošeg motora, zbog loše turbine, zbog loše pumpe, dizni, plus dimili su i kad su bili noviji a načepiš gas ...

Znam kad je ćaletu laguna 2002. godište počela odjednom jače da dimi, isto su ga otkačili u servisu, u fazonu "prešla je mnogo, lošiji motor, mora da dimi..." ali je na kraju ipak bilo do nekih creva/EGR-a i smanjilo se kad je to sređeno.

Aleksandar89
Postovi: 10
Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od Aleksandar89 » 28 Maj 2020, 12:04

Hej, hvala na odgovoru.

Naravno, potpuno sam svestan da to moze da se desi, ali razmisljam ovako: ako nista drugo, makar ce da skinu pumpu, ociste je, ispitaju, ponovo nazupce mali kais i promene te uloske na diznama. Ako nije to uzrok, bar cu da eliminisem to jednom za svagda.

Skroz te razumem, imam taj problem otkad sam uzeo auto. Kako ko cuje godiste i motor, ili nemaju vremena, ili su prezauzeti, ili ne rade to. Zato sam i primoran da ga odrzavam kod coveka kod kog sam ga uzeo.

Kako je tvoj cale na kraju skapirao da su bila u pitanju ta creva i ERG, kod koga?

Pozdrav.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od Ivan » 28 Maj 2020, 12:37

Zeravica je ozbiljan bas zato sto ne nagadja i ne zazire od posla, niti od starih automobila/motora, pritom oni rade sve sto ima ikakve veze sa dizelom, imaju svoj turboservis, popravljaju kamione, rade generalne itd.

Pritom oni drze i obuke/treninge drugih servisa za bosch tehnologiju...
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od dragvorl » 28 Maj 2020, 14:17

Koliko ljudi inaju otprilike, jel zna neko?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od dag81 » 28 Maj 2020, 21:54

Ti otidji zbog dima,a oni neka vide sta je. Da ne bude odradi dizneni pumpu a nije to.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Aleksandar89
Postovi: 10
Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od Aleksandar89 » 25 Jul 2020, 17:37

Pozdrav drugari! Je li moguce da predebeo dihtung glave motora (troredni umesto jednorednog, recimo) poremeti/oslabi kompresiju u cilindrima?

Drugim recima, da li bih mogao da popravim kompresiju zamenom tog dihtunga?

Mnogo hvala!

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od ljubitelj » 25 Jul 2020, 18:11

Naravno, pa to je osnovno.
Debljina tj kalibracija dihtunga se odabire prema položaju klipova (koliko prelaze ivicu) odnosno potrebnoj ko,mpresiji.
Sve se to meri, svi parametri mehanike pa na osnovu toga bira odgovarajući dihtung. Naravno zavisi debljina dihutnga i od odabrane glave motora, tj njenih izmerenih dimenzija.

Ali, PAŽNJA, zamena dihtunga tanjim radi povećanja kompresije može da dovede do udara ventila u klipove i habvarije motora.
Dakle, debljina koja treba se na osnovu izmerenog proračunava i odabir ona najbliža- sa 1 sa 2 ili sa 3 tačke za kompozitni/tzv metalni dihtung koji je i preporuka. I obavezno svaki putz kada se makar jednom odvrnu zamena svih šrafova glave novim i kvalitetnim, onima za prvu ugradnju.
Šraf se ne sme 2 puta koristiti.


Uglavnom sve to piše u uputstvu od motora i znaju to servisi koji rade generalne tog i sličnih dizela.

Aleksandar89
Postovi: 10
Pridružio se: 25 Maj 2020, 17:07

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od Aleksandar89 » 25 Jul 2020, 18:18

Hej, mnogo hvala na odgovoru!

Ne znam jeste li čitali prethodne postove, ali problem sa preteranim dimljenjem je počeo nakon velikog servisa. Tokom toga, razlog zbog kojeg sam i menjao dihtung glave je bio jer je tu puštao ulje.

Tokom kupovine novog dihtunga su mi preporučili troredni na osnovu tipa motora, iako mi se čini da sam negde pročitao da bi trebalo da ide jednoredni.

Baš sam juče merio kompresiju u cilindrima i bila je 12, 16, 16, 18, 16, a majstor mi je rekao da bi fabrički kompresija trebalo da bude minimum 19,5. Kaže da zbog toga može da dimi plavkasto (tek je od pre par dana počeo te boje dim, dotad je bio beli).

Znate li za servis/majstora u Beogradu koji bi mogao da mi odradi ponovo zamenu tog dihtunga i fabricko podesavanje, makar tako da probam da smanjim dim?

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi

Post od ljubitelj » 25 Jul 2020, 19:37

Ne radi majstor više aute, prešao je na vanrodske motore, ovaj koga znam je baš imao iskustva sa VAG dizelima.

Odgovori