Renault 5 Campus 1.1 problem

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
qunaquna
Postovi: 25
Pridružio se: 28 Dec 2019, 14:32

Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od qunaquna » 29 Maj 2020, 23:43

Pozdrav, caletovo renojce ima problem sa radom motora, rad je nepravilan - ciklicno zalece i usporava na leru, radi normlano sekundu, a onda sekundu trokira i desava se i da se ugasi (u leru).
U voznji se gasi pri svakom zaustavljanju (pritisnem kvacilo i kocim recimo na raskrsnici i on se ugasi). Kada je bas zagrejan desava se da nece da upali dok se malo ne ohladi. U voznji na otvorenom, tj pod gason se normalno ponasa.
Pod sauhom deluje da radi normalno, mozda ne cujem lepo ali cini mi se da je rad pravilan.

Platine sam ocistio, zazor deluje ok (manje od 1mm), okretao sam razvodnik, nema bolje pozicije tj. gde je rad bolji, podizao sam ler gas, poveca broj obrtaja ali nepravilan rad ostaje.
Svecice nisam proverio zasad jer nisam trenutno imao kljuc te velicine, zamenicu ih sutra verovatno. Oko karburatora ne znam da cackam.
Pada mi na pamet jos filter goriva i mozda pumpa. Deluje mi kao da ciklicno ostaje bez goriva.

Jel ima neko neku ideju ili savet?

Naravno eventualno cu otici kod majstora ali bih prvo malo da se pomucim.

Auto je Renault 5 Campus 1.1 1991. sa 89000km na satu.
Evo snimka rada:


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13408
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od McGruja » 30 Maj 2020, 01:18

I meni deluje da je do karburatora.
Kada dodaš gas, da li radi normalno?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od OMP » 30 Maj 2020, 08:01

karburator

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od ljubitelj » 30 Maj 2020, 09:44

Platine na 1991. godištu? Treba da ima elektronsko paljenje, kompjutersko bez ikakvog podešavanja tamo negde od 1986. pa novije. Lako se vidi po senzoru radilice na zvonu menjača, uz prvi cilindar, da li je Renix /Reno Bendix/ paljenje.
Na njemu/ECU/ hoće da strada tanko crevo od vakuma, nastane uvlačenje falš vazduha.

Sa tim sisttemom nema štelovanja, sve je u softverskim mapama. Ako je klasičan razvodnik potreban je stroboskop da se namesti statičko pretpaljenje i vakumetar da se proveri dinemičko pretpaljenje.

Kada su podešeni ventili, to je motor sa bregastom pored radilice i dugačkim šipkama podizača, svaka druga zamena ulja ide štelovanje /provera/ ventila.
1991. godšte ima drugačije, posebne, svećice za taj motor i veoma je osetljiv na stavljanje običnih svećica.
Potrebna je tačno odredjena dubina na kojoj se javlja varnica, ne radi dobro sa generičkim sa dugačkim navojem.

Je li motor sa karburatorom ili sa ubrizgavanjem, pošto je 1991. Postoje obe verzije zavisno da li ima ili nema katalizator tj za koje tržište je namenjen auto. Ne vidim najbolje, slično izgledaju.

Karburator je jednostavan, lako se proverava.

Vrlo lako je kvarljiv PCV sistem, tj ona lulica ispod kućišta filtera vazduha se lako samo raspada i tu uvlači falš vazduh zaobilazeći usis kroz filter i time direktno pravi siromašnu smesu preko ne mle cevčice koja ide idrekt u usisnu granu sa te lulice. Ne vidi se dobro dok se ne rasklopi usis.


Eto nekih smernica šta pretresti za početak.
Motor je jednostavan, ima dobre literature, Haynes je recimo sasvim ok za ovaj motor da se sve dovede u red.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od OMP » 30 Maj 2020, 11:08

campus ima motor stare generacije 1.1 kao sto je isao u reno 4 gtl, kakvo crno ubrzizgavanje, ecu, el. paljenje i ostale gluposti, to je prostiji motor nego kod juga

Korisnikov avatar
qunaquna
Postovi: 25
Pridružio se: 28 Dec 2019, 14:32

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od qunaquna » 30 Maj 2020, 11:57

Hvala na odgovorima.

Kada dodam gas radi bolje u smislu da ne preti da se ugasi, ali rad i dalje ostaje nepravilan samo je manje ocigledno zbog vecih obrtaja.

Da li mogu ista da pogledam oko karburatora ili da teram kod majstora?

@ljubitelj Obican jednostavan motor, od elektronike ima vozacev mobilni telefon :mrgreen: . Na snimku koji sam okacio se vidi karburator.

U svakom slucaju menjam mu svecice danas, pa idem dalje, znam da nisu menjanje minimum 15 godina.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od OMP » 30 Maj 2020, 12:00

pa karburator dzabe da otvaras i gledas ako se ne razumes, mozes da vidis kakvo mu je lonce dal ima taloga, mozes da odvrnes dizne i produvas, ali za nesto vise od toga treba neko ko se razume u tematiku, najverovatnije da karburator zeza jer sam svojevremeno imao automobile sa slicnim simptomima i karb je uglavnom bio problem

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od cozmo » 30 Maj 2020, 12:32

Kod cetvorke je umeo da zeza ovako zbog ler dizne u karburatoru.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od ljubitelj » 30 Maj 2020, 13:54

OMP je napisao:
30 Maj 2020, 11:08
campus ima motor stare generacije 1.1 kao sto je isao u reno 4 gtl, kakvo crno ubrzizgavanje, ecu, el. paljenje i ostale gluposti, to je prostiji motor nego kod juga
Da, Cleon motor z 60-tih poreklom i upravo o njemu sam pisao. Može da ima ubrizgavanje, ima ECU paljenje digitalno sa mapama, ima katalizsator, ima EGR sistem i kao takav se jedino i mogao prodavati na nekim tržištima kasnih 80tih i početkom 90tih.
Imao moj bivši komšija baš jedan takav, uvezen iz Nemačke. Reno 5 ali nije Campus oprema nego neki viši paket. TR, GR, TS ili tako nešto.

Ja imam u Volvou 340/ čitati DAF Reno konstrukcija/ takav Reno motor samo je 1,4 kubikaža i ima ECU a stariji je od ove 5-ice.
Isti Cleon motor je 1,1, 1,3, 1,4, identični potpuno osim kubikaže i varijacija napajanja gorivom.

Što pomenu cosmo, električna ler dizna hoće da pukne na samom kontaktu, nova je dosta skupa mislim da je oko 70tak evra ako se nadje.
Umesto toga iz same dizne se izvadi iglica ili iseče sečicama i vrati dizna, i naravno podesi karburator. Radi sve kako treba i tako, samo nema uštede goriva kada se oduzme gas, a elektronsku kontrolu ler dizne /opet ako ima taj konkretan motor/ možeš da izbaciš potpuno ili prespojiš.
To važi za Weber karburator koji sam radio a ubacivan je i Solex karburator sa kojim nemam iskustva.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od ljubitelj » 30 Maj 2020, 14:37

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_C ... nte_engine
Pričamo o ovoj familiji motora zar ne.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od OMP » 30 Maj 2020, 15:25

Sad ti pises istoriju znam ja da postojale razne verzije za razna trzista nema potrebe razvlaciti pricu, pricam o konkretnom modelu za koji je covek i otvorio temu i jedino je takav postojao u verziji 1.1 campus, znaci klot motor bez ikakve eletronike i cuda muda

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od cozmo » 30 Maj 2020, 16:43

Da, ovo je klot varijanta kao u Reno 4 GTL.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od Moma » 30 Maj 2020, 23:03

Imao sam nekada takav R5 sa zenit karburatorom. To je klasican problem smeše karburatora na leru. Pored povećanja ler gasa ima jedan stelšafcić teško prilazan negde sa strane karburatora i njime se podešava. To može da ti uradi neki stari majstor koji se time bavio. Pored toga zna da zapuši ta ler dizna koja se lako skida ( to sam i ja naučio) bez rasklapanja. Mesingani šrafcić sa strane i pri vrhu karburatora odmah ispod filtera vazduha. Nedostatak se manifestuje baš kao sto si opisao. Takođe znam da se paljenje podešava sa nekom lampom i da razvodik i platine ti ne treba da čačkaš. Ima elektronsko paljenje koje čuva platine tako da mogu da pređu mnogo a zazor se takođe podešava u radu motora sa instrumentom koji se nalazi na onoj lampi a uz pomoć nekog srafčića sa strane razvodnika. Ukolko sve ovo nije dobro podešeni zna da digne potrošnju goriva.

Korisnikov avatar
qunaquna
Postovi: 25
Pridružio se: 28 Dec 2019, 14:32

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od qunaquna » 01 Jun 2020, 03:07

Promenio sam svecice (i ocistio kontakte na kablovima), filter goriva i filter vazduha (radi reda), posle promena svecica cini mi se da malo ostrije radi i prima gas, mozda umisljam, ali nepravilan rad i gasenje je ostalo. Probacu sutra da pogledam te dve stvari na karburatoru, ako se ne snadjem ili se nista ne desi oteracu u karburator servis.

Nisam nista posebno cackao oko platina i razvodne kape, ocistio platine i ostale kontakte, gurnuo sam auto da pogledam zazor i deluje ok tj. nesto manje od milimetra odokativno. Kapu (tj celo kuciste) jesam opustio i probao da lagano rotiram oko centralne ose ali nisam nasao poziciju gde lepse radi.

Da ne bude zabune, ovo je Campus sklapan u Sloveniji.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Renault 5 Campus 1.1 problem

Post od ljubitelj » 01 Jun 2020, 08:53

Plaltine se moraju uštelati u 0,05-0,10mm tolerancije od zadatog zazora, ne može to odokativno. Mora špijunom da se podesi, ili da se izmeri procenat otvorenosti putem elektronskog instrumenta.
Pretpaljenje se podešava stroboskopom, može i okretanjem na sluh ali za to treba podosta iskustva.
Svećice nakon 1987. godine su kod original Reno motora posebne i drugačije od ranije korišćenih običnih svećica.
ZGR5B je oznaka kod NGK.

Ne znam za taj, meni izgleda neki zbudženi motor, od čega, kojih delova, je sklopljen i šta ide..Mislim na tip glave motora koji i odredjuje model svećice koji treba staviti.

Sve ove zezancije nema kod original Reno motora, gde je kompjutersko paljenje Renix uvedeno 1982. godine na R9/R11 modelima i posle kod svih modela sukcesivno ubacivano, tu nema podešavanja ničega.
Samo se na svakih 30-40,000km menjaju rotor i razvodna kapa, toliko izdrži aftermarket deo po mom iskustvu.
Svećice se menjaju/šteluje zazor na 15-20,000km.
Uz platine servisni interval je nešto kraći, svećice na 10,000km su predvidjene da se menjaju prema fabričkom planu održavanja a platine šteluju. Zamena platina na svakih 20,000km ako se ne potroše ranije.

Zazor ventila se šteluje na 20,000km po planu mada prema mom iskustvu može i na 30,000km da se produži.

Sve u svemu servisiranje na 6 meseci ili 10,000km je neki optimalni interval da se održi sistem paljenja u okviru potrebnih tolerancija.

Odgovori