VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Otvoris haubu neko startuje motor i upali klimu i gledas ventilator dal vrti
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Bio sam u voznji pre sat vremena,radila klima kako treba.
Sad sam sisao na parking i da probam sta se desava u leru,situacija je sledeca.
1. Dva,tri puta sam palio,gasio klimu u leru. Svaki put kad upalim klimu, upali se kompresor,hladi u leru najnormalnije. Upale se oba ventilatora. Cim odem ba ECONOMY mod,gase se ventilatori,gasi se kompresor.
2. U nekom trenutku,dok je bio u leru, kada sam upalio klimu,desilo se da kompresor nece da se upali,stari problem. Tada kada kompresor nije upaljen,nijedan ventilator ne radi.
3.Inace, za 3 godije koliko ga imam,ovaj moj motor nikad nije presao 90 stepeni. Nebitno koliko je toplo napolju,koliko sam u,guzvi,na semaforima itd. Dodje do 90 stepeni i to je to. Nadam se da ventilatori rade svoj posao. Da je drugacije,valjda bi kazaljka pokazivala vecu temperaturu od 90 stepeni.
Sad bas gledam, dostigao je u leru radnu temperaturu,nakon toga radio jos 10ak min u leru, malo sam ga turirao,napolju je 30 stepeni,i ventilatori se ne pale. A 90 stepeni i dalje stoji..
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sad sam sisao na parking i da probam sta se desava u leru,situacija je sledeca.
1. Dva,tri puta sam palio,gasio klimu u leru. Svaki put kad upalim klimu, upali se kompresor,hladi u leru najnormalnije. Upale se oba ventilatora. Cim odem ba ECONOMY mod,gase se ventilatori,gasi se kompresor.
2. U nekom trenutku,dok je bio u leru, kada sam upalio klimu,desilo se da kompresor nece da se upali,stari problem. Tada kada kompresor nije upaljen,nijedan ventilator ne radi.
3.Inace, za 3 godije koliko ga imam,ovaj moj motor nikad nije presao 90 stepeni. Nebitno koliko je toplo napolju,koliko sam u,guzvi,na semaforima itd. Dodje do 90 stepeni i to je to. Nadam se da ventilatori rade svoj posao. Da je drugacije,valjda bi kazaljka pokazivala vecu temperaturu od 90 stepeni.
Sad bas gledam, dostigao je u leru radnu temperaturu,nakon toga radio jos 10ak min u leru, malo sam ga turirao,napolju je 30 stepeni,i ventilatori se ne pale. A 90 stepeni i dalje stoji..
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Pa ako sina ECONi neradikompresor pa ni ventilator klime. Mislim da on ima poseban ventilator za klimu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
''1. Dva,tri puta sam palio,gasio klimu u leru. Svaki put kad upalim klimu, upali se kompresor,hladi u leru najnormalnije. Upale se oba ventilatora. Cim odem ba ECONOMY mod,gase se ventilatori,gasi se kompresor. ''
Zar kod VW econ mod tj taster ne sluzi da iskljuci kompresor npr preko zime?
Koliko se ja secam kada sam imao pasata B6
Zar kod VW econ mod tj taster ne sluzi da iskljuci kompresor npr preko zime?
Koliko se ja secam kada sam imao pasata B6
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Pa da, to je OFF iliti isključivanje klime. Normalno da ne radi kompresor kada je klima isključena.
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Da da... Kad je ispisano econ mod na displeju climatronica, tada klima na radi, a ujedno ni kompresor. Tada duva obican vazduh, pa u zavisnosti od godisnjeg doba i podešene temperature, greje ili hladi...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Sta mi sada govori to sto rade oba ventilatora kada upalim klimu?
I dalje nekad u leru ne pali klimu, odn kompresor a nekad pali...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
I dalje nekad u leru ne pali klimu, odn kompresor a nekad pali...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Da je sistem prepunjen, i da je pritisak iznad maskimalno dozvoljenog radnog. Logično i kompresor se mora isključiti da ne bi ceo sistem eksplodirao, odradi zaštita svoje.
Oba ventilatora ili najveca brzina se pali kada je visok pritisak, negde na granici maksimalnog, to je obično u normalno napunjenom sistemu pri spoljnih +40-+45C.
Oba ventilatora ili najveca brzina se pali kada je visok pritisak, negde na granici maksimalnog, to je obično u normalno napunjenom sistemu pri spoljnih +40-+45C.
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Prepunjen,u smislu previse freona ima? A to sto se pali kompresor tokom vožnje normalno, tome ne smeta prepunjen sistem?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Da. Smeta naravno, i može biti opasno. Da dovede do usisa tečnog freona i hidroudara kompresiora, tj totalne havarije.
Piše negde ispod haube na nalepnici koliko tačno grama freona ide u sistem. Treba se držati u okviru + - do 10 grama pri punjenju. Podrazumeva se da je kalibrisana vaga kojom se meri gramaža freona.
Tokom vožnje je znatno jači efekat odvodjenja toplote sa/iz kondenzatora nego što to može ventilator dok auto stoji. Posledično manji je/ niži/ pritisak u sistemu i ne dolazi do aktiviranja zaštite (od previsokog pritiska) tj kompresor je još u normalnim granicama parametara pa zato i radi.
Staneš, pregreje se freon ventilator ne uspeva dovoljno da odvede toplote, pritisak skoči iznad 30bara o aktivira se zaštita.....i kada se ohladi dovoljno da pritisak padne na 18-20 bara ponovo startuje kompsresor i...u krug.
Tako i inače radi klima sistem upravljan pritiscima, taj sa klasičnim kompresorom.
Piše negde ispod haube na nalepnici koliko tačno grama freona ide u sistem. Treba se držati u okviru + - do 10 grama pri punjenju. Podrazumeva se da je kalibrisana vaga kojom se meri gramaža freona.
Tokom vožnje je znatno jači efekat odvodjenja toplote sa/iz kondenzatora nego što to može ventilator dok auto stoji. Posledično manji je/ niži/ pritisak u sistemu i ne dolazi do aktiviranja zaštite (od previsokog pritiska) tj kompresor je još u normalnim granicama parametara pa zato i radi.
Staneš, pregreje se freon ventilator ne uspeva dovoljno da odvede toplote, pritisak skoči iznad 30bara o aktivira se zaštita.....i kada se ohladi dovoljno da pritisak padne na 18-20 bara ponovo startuje kompsresor i...u krug.
Tako i inače radi klima sistem upravljan pritiscima, taj sa klasičnim kompresorom.
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Hvala na iscrpnom odgovoru...Otici cu ja do majstora da to proveri lepo. Mada,cudi me da ovi koji su punili to nisu proverili ako je to stvarno problem Pre 20ak dana sam punio freonom
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
A da te ne zeza relej 384, hoce hladan lem na jednoj nozici da se pojavi. Mozda od truckanja ili se ugreje pa spoji za sad, pa ce jednog dana prestati da radi. Nadji ga pa proveri, otvori i dobro pregledaj stampanu plocu.
Ovo sto ljubitelj prica ima smisla, ali kad radi samo u voznji. Ali mora da upali kompresor na prvo paljenje, i ako ne rade ventilatori dok se pritisak ne podigne preko dozvoljene granice kad ga presostat gasi, ali ce se opet upaliti i tako u krug. Plus tebi rade oba ventilatora, tako da to 99% nije slucaj.
Ipak sam pri stavu da je neki hladni lem ili presostat, kontakt...
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Ovo sto ljubitelj prica ima smisla, ali kad radi samo u voznji. Ali mora da upali kompresor na prvo paljenje, i ako ne rade ventilatori dok se pritisak ne podigne preko dozvoljene granice kad ga presostat gasi, ali ce se opet upaliti i tako u krug. Plus tebi rade oba ventilatora, tako da to 99% nije slucaj.
Ipak sam pri stavu da je neki hladni lem ili presostat, kontakt...
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока