VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
To sto se tice auto moda i manuenog podesavanja klime,probao sam. I bez auto moda i sa auto modom je isto. Ne secam se samo koliku sam stavljao temperatura hladjenja u odnosu na spoljnu. Probacu neku pribliznu skoro spoljnoj pa da vidim.
A hladnjak sam ispuškirao na perionici,izduvao sa šmrkom jedno 5,6 minuta da ocistim sto vise mogu. Nije bilo promene.
Videcu da pogledam te osigurace na akumulatoru,znam da ih ima nekoliko,treba da nadjem za sta je koji.
A taj reostat kako moze da se proveri,da li mogu ja ili mora majstor?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
A hladnjak sam ispuškirao na perionici,izduvao sa šmrkom jedno 5,6 minuta da ocistim sto vise mogu. Nije bilo promene.
Videcu da pogledam te osigurace na akumulatoru,znam da ih ima nekoliko,treba da nadjem za sta je koji.
A taj reostat kako moze da se proveri,da li mogu ja ili mora majstor?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Hladnjak nikada više nemoj puškirati, postoji velika šansa da si ga time uništio i da sada ispušta freon.
Reostat možeš sam, kao i osigurače, izmeriti ommetrom /ili unimerom/ ali obavezno van strujnog kola, dakle skini minus klemu sa aku pre bilo čega. Reostat je obično reda 2-4 Oma ispravan a beskonačnog otpora je sigurno neispravan. Osim toga i sve kablove, spojeve i konektore uključivo i mase treba dobro proveriti/ izmeriti tj uraditi dijagnostiku kablaže jer je tu izložena vodi, soli i ostalom pa je sklono koroziji žica.
Ventilator treba/mora da radi/ jer inače nema ni razmene toplote što je osnova rada klime.
Ako nema protoka vazduha pritisak u kondenzatorui ekstremno skoči i zaštita od eksplozije sistema proradi i blokira rad kompresora, dakle treba biti obazriv pri izvodjenju radnih provera i ne priključivati dirketno napajanje na kompresor.
Ventilator se čuje tako da je najlakša provera da se fitzički oslušne da li radi ili ne.
Inače, VW je imao problema sa tim klimatronicom, crkavaju a posebna zezancija jpri nabavci polovne jedinice j što iako su naizgled iste razlikuje im se softver /slovo na kraju oznake modela/ a što odredjuje da li je uparen sa ECU motora ili nije. To ovde ne bi trebalo da je slučaj jer se kompresor ipak aktivira kada se vozi.
Reostat možeš sam, kao i osigurače, izmeriti ommetrom /ili unimerom/ ali obavezno van strujnog kola, dakle skini minus klemu sa aku pre bilo čega. Reostat je obično reda 2-4 Oma ispravan a beskonačnog otpora je sigurno neispravan. Osim toga i sve kablove, spojeve i konektore uključivo i mase treba dobro proveriti/ izmeriti tj uraditi dijagnostiku kablaže jer je tu izložena vodi, soli i ostalom pa je sklono koroziji žica.
Ventilator treba/mora da radi/ jer inače nema ni razmene toplote što je osnova rada klime.
Ako nema protoka vazduha pritisak u kondenzatorui ekstremno skoči i zaštita od eksplozije sistema proradi i blokira rad kompresora, dakle treba biti obazriv pri izvodjenju radnih provera i ne priključivati dirketno napajanje na kompresor.
Ventilator se čuje tako da je najlakša provera da se fitzički oslušne da li radi ili ne.
Inače, VW je imao problema sa tim klimatronicom, crkavaju a posebna zezancija jpri nabavci polovne jedinice j što iako su naizgled iste razlikuje im se softver /slovo na kraju oznake modela/ a što odredjuje da li je uparen sa ECU motora ili nije. To ovde ne bi trebalo da je slučaj jer se kompresor ipak aktivira kada se vozi.
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Hvala na savetima, ono sto budem smeo i mogao sam,probacu. Ostalo,dacu majstoru.
Sto se tice puskiranja,to mi je rekao serviser auto klima,tako da nemam pojma. Mislim da je ok sve,hladi u vožnji bez problema,ne osecam nista manji intenzitet,tako da ne verujem da je iscurilo ili puklo negde.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sto se tice puskiranja,to mi je rekao serviser auto klima,tako da nemam pojma. Mislim da je ok sve,hladi u vožnji bez problema,ne osecam nista manji intenzitet,tako da ne verujem da je iscurilo ili puklo negde.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Puskiranje nije pametno nikako tj moze ali oprezno a ne znam ni kako si mogao da ispuskiras hladnjak klime kad se on uglavnom nalazi iza hladnjaka vode blize motoru tako da mu se i ne moze prici od spolja?
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Ma ja sam to kroz onu mrezu iznad branika, onu plastičnu gde stoji VW znak, pa koliko sam uspeo, uspeo. Tako ni je bar rekao...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Znači ipak nisi puškirao hladnjak klime, srećom po tebe.
Pere se, naravno skine se sve iza i ispred njega a najbolje izvadi, samo mlazom vode BEZ pritiska. To znači običnim crevom, a i tada blago bez pritiskanja.
To važi i za sve hladnjake sa lamelicama a naročito za alumijumske kakvi su najčešće.
Ne koristiti hemiju, može eventualno blagi rastvor sapuna za rastapanje taloga izmedju lamela.
Upravo zapušeni hladnjak klime i uz ispravan ventilator/reostat može da dovede da je pritisak u njemu prvisok i do sigurnosne blokade koja isiključi rad kompresora.
Sve je to trebalo da se proveri tokoom diagnostike i popravke.
Pere se, naravno skine se sve iza i ispred njega a najbolje izvadi, samo mlazom vode BEZ pritiska. To znači običnim crevom, a i tada blago bez pritiskanja.
To važi i za sve hladnjake sa lamelicama a naročito za alumijumske kakvi su najčešće.
Ne koristiti hemiju, može eventualno blagi rastvor sapuna za rastapanje taloga izmedju lamela.
Upravo zapušeni hladnjak klime i uz ispravan ventilator/reostat može da dovede da je pritisak u njemu prvisok i do sigurnosne blokade koja isiključi rad kompresora.
Sve je to trebalo da se proveri tokoom diagnostike i popravke.
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Pa sta sam onda puskirao Zat nije tu taj hladnjak?Jak mi majstor da me posavetuje tako nesto...Videcu da odem kod nekog drugog servisera za klime pa da pogleda. Ako imate nekog da preporucite na Novom Beogradu ili u blizini pisite...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Ali ste zaboravili da ne upali klimu kad upali auto, da je ventilator radila bi bar neko vreme dok presostat ne skonta da je previsok pritisak.
@OMP, kondezator klime je uvek ispred hladnjaka vode.
Ne,neces pokriviti lamelice puskom pod visokim pritiskom, osim ako je ne prislonis na hladnjak. Sa 20ak cm sigurno neces pokriviti lamelice, pogotovu je kroz masku. Smrk je bolji, sporije ali bolje.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
@OMP, kondezator klime je uvek ispred hladnjaka vode.
Ne,neces pokriviti lamelice puskom pod visokim pritiskom, osim ako je ne prislonis na hladnjak. Sa 20ak cm sigurno neces pokriviti lamelice, pogotovu je kroz masku. Smrk je bolji, sporije ali bolje.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
u pravu si uvek je ispred hladnjaka vode ja sam permutovao ali kod nekih kola mu nije lako prici i oprati ga kroz masku ili usisnike za vazduh pa je potrebna demontaza za temeljno ciscenje, ja sam ih skidao na par kola
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
To je godište 2002,, ne znam za taj VW ali u to vreme auti već nemaju presostat(e) nego kontinuirani digitalni senzor pritiska i ECU koji upravlja ventilatorom.
Presostatima upravljan ventilator je tehnika 80tih i početka 90tih kod automatskih klima, nešto ne verujem da je VW baš toliko kasnio sa tehničkim rešenjima za ostalima.
Na 307 se recimo neće ni upaliti klima ako je neispravan ventilator/reostat, dijagostikuje sistem grešku i predje u safe mod. To je otprilike ta generacija tehnički kao Bora sa klmatronic sistemom, mislim da je slično rešeno.
(307 ima nemačku elektroniku klime inače, Behr)
Šta god da je problem mora da se izmeri niski i visoki pritisak i komplet elektro ožičenje odnosno proveri ECU Climatronic da li šalje signal.
Ako je menjano kvačilo kompresora, da li je pravilno podešen radni zazor, možda proklizava lamela?
Presostatima upravljan ventilator je tehnika 80tih i početka 90tih kod automatskih klima, nešto ne verujem da je VW baš toliko kasnio sa tehničkim rešenjima za ostalima.
Na 307 se recimo neće ni upaliti klima ako je neispravan ventilator/reostat, dijagostikuje sistem grešku i predje u safe mod. To je otprilike ta generacija tehnički kao Bora sa klmatronic sistemom, mislim da je slično rešeno.
(307 ima nemačku elektroniku klime inače, Behr)
Šta god da je problem mora da se izmeri niski i visoki pritisak i komplet elektro ožičenje odnosno proveri ECU Climatronic da li šalje signal.
Ako je menjano kvačilo kompresora, da li je pravilno podešen radni zazor, možda proklizava lamela?
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Proverio sam sve osigurace, kao i one na akumulatoru. Svi su ispravni...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Jesi proverio ventilator, da li se pali kad i klima?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
VW nema te glupe i skupe smart ventilatore koji kostaju kao pola auta. C5 2001+,Pezoi i ostala g, ventilator kosta 400-500e nov, posto je jelte smart.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Kako da proverim da li se pali,posto ja mislim da ga ne mogu cuti dok radi motor zbog samog zvuka motora, ili ne umem da ga cujem... Da li mislis fizicki oslusnuti ili neki drugi način za proveru?dragvorl je napisao:Jesi proverio ventilator, da li se pali kad i klima?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: VW Bora,kompresor klime ne pali u leru
Vizuelno, pogledas da li se vrti propeler.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money