Servis za reparaciju bosh pumpi
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Servis za reparaciju bosh pumpi
Pozdrav,
Da li neko moze da preporuci servis za reparaciju pumpi visokog pritiska (bosh pumpa) u Novom Sadu i blizoj okolini (Veternik, Temerin, Petrovaradin...).
Po majstoru pocela je pumpa po malo da curka pa da resavam to na vreme.
Da li neko moze da preporuci servis za reparaciju pumpi visokog pritiska (bosh pumpa) u Novom Sadu i blizoj okolini (Veternik, Temerin, Petrovaradin...).
Po majstoru pocela je pumpa po malo da curka pa da resavam to na vreme.
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Neki predlog ljudi. Voleo bih da cujem iskustva posto moj majstor nema preporuku za nikog pa sam gotovo osudjen na eci peci pec majstora koje proguglam a ne bih da se igram sa pumpom.
Prepostavljam da je neko radio dizne u NS tamo se obicno rade i bosh pumpe.
Prepostavljam da je neko radio dizne u NS tamo se obicno rade i bosh pumpe.
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Žeravica Novo Miloševo, kao najpoznatiji.
Od ostalih baš u NS.
https://www.moja-delatnost.rs/popravka- ... s/MMx7aL0s
https://www.vilicservis.rs/
https://www.pttimenik.com/bosch-pumpe-s ... ch-service
Zovi, pitaj, verovatno su cene rada šarene.
Od ostalih baš u NS.
https://www.moja-delatnost.rs/popravka- ... s/MMx7aL0s
https://www.vilicservis.rs/
https://www.pttimenik.com/bosch-pumpe-s ... ch-service
Zovi, pitaj, verovatno su cene rada šarene.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Hvala.
Zvao sam sva tri,
Ramac trenutno ne radi na kolektivnom su odmoru a i moj majstor mi rece da misli da ne rade vise putnicka vozila.
Dizel NS i Vilic su prebukirani (pogotovo Vilic) a komsija mi je isto preporucio Dizel NS pa cu verovatno kod njih sledece nedelje.
E sad sta je problem. U pitanju je Ford S-Max 2014 2.0 TDCI i pre nekih mesec dana sam primetio da se (doduse veoma retko recimo svako 15-20 paljenje) desava da malo duze vergla prilikom paljenja ali kad upali mirno radi, nema gusenja, oscilacija i sl takodje i u voznji deluje sve normalno bez dima iz auspuha i sl.
Medjutim ne bi mozda ni obracao paznju na ovo jer se stvarno retko desava da nisam primetio da je motor malo vlazan oko bosh pumpe pa sam otisao do mog majstora. Po njemu sva creva su ok nema curenja, nema problema na dijagnostici, uredno je palio i njemu deluje da pumpa po malo pusta i da posetim bosistu da verovatno treba samo dihtung gumice zameniti sto nije skupo.
E sad dok sam pricao sa bosistima preko telefona jedan od njih mi je rekao da ne veruje da je pumpa jer ta vrsta pumpe na ovom motoru ne pusta skoro nikad i da on veruje ili da je neko crevo a da majstor nije primetio ili da su uljna isparenja sobzirom da nemam nikakve druge simptome.
Da li je neko mozda imao neki slican problem?
Zvao sam sva tri,
Ramac trenutno ne radi na kolektivnom su odmoru a i moj majstor mi rece da misli da ne rade vise putnicka vozila.
Dizel NS i Vilic su prebukirani (pogotovo Vilic) a komsija mi je isto preporucio Dizel NS pa cu verovatno kod njih sledece nedelje.
E sad sta je problem. U pitanju je Ford S-Max 2014 2.0 TDCI i pre nekih mesec dana sam primetio da se (doduse veoma retko recimo svako 15-20 paljenje) desava da malo duze vergla prilikom paljenja ali kad upali mirno radi, nema gusenja, oscilacija i sl takodje i u voznji deluje sve normalno bez dima iz auspuha i sl.
Medjutim ne bi mozda ni obracao paznju na ovo jer se stvarno retko desava da nisam primetio da je motor malo vlazan oko bosh pumpe pa sam otisao do mog majstora. Po njemu sva creva su ok nema curenja, nema problema na dijagnostici, uredno je palio i njemu deluje da pumpa po malo pusta i da posetim bosistu da verovatno treba samo dihtung gumice zameniti sto nije skupo.
E sad dok sam pricao sa bosistima preko telefona jedan od njih mi je rekao da ne veruje da je pumpa jer ta vrsta pumpe na ovom motoru ne pusta skoro nikad i da on veruje ili da je neko crevo a da majstor nije primetio ili da su uljna isparenja sobzirom da nemam nikakve druge simptome.
Da li je neko mozda imao neki slican problem?
- Puzo81
- Postovi: 3265
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Rođeni buraz od kumovog kolege radi u Viliću, kaže da su odlični.
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Za Dizel NS sam dobio preporuke (nazalost ne od mog majstora) a za Vilic sam nasao na netu ali Vilic je trenutno prebukiran, tek krajem sledece nedelje bi trebao da ih nazovem da bi mi zakazali prepostavljam za onu tamo nedelju. Iz Dizel NS su mi rekli da nazovem krajem ove nedelje pa cu okusati srecu sa njima prvo da vidim sta ce oni reci i koliko bi bila popravka.
- Puzo81
- Postovi: 3265
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
U pravu si , reče sada kolega da je ovaj na godišnjem.
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Pa taj auto, i taj motor uopšte nemaju boš pumpu, to je motor sa common rail sistemom ubrizgavanja.
Te pumpe na CR sistemu nemaju gumice, i ne puštaju a ako se pokvare menjaju se u kompletu.
Ako je to PSA HDI poreklom motor pumpa VP je troklipna, i traje večno tj ne kvari se i ne popravlja se.
Ali, prvo je potrebno uraditi dijagnostiku i naći uzrok problema, tj gde pušta.
Te pumpe na CR sistemu nemaju gumice, i ne puštaju a ako se pokvare menjaju se u kompletu.
Ako je to PSA HDI poreklom motor pumpa VP je troklipna, i traje večno tj ne kvari se i ne popravlja se.
Ali, prvo je potrebno uraditi dijagnostiku i naći uzrok problema, tj gde pušta.
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Upravo mi je to rekao majstor da ta pumpa nikad ne pusta i da misli da je pre neko crevo negde ima malu rupicu a da majstor nije primetio ili su samo uljne pare (isto je malo vlazan na spoju filtera vazduha motora tj njegovog rebreastog creva gde ulazi u motor to su mi rekli majstori da je od uljnih para da to zna da bude na novom autu starom par meseci).
Inace da motor je na bazi PSA HDI motora, mislim da su dizne, turbina i jos par stvari drugacije ali sve ostalo je HDI motor.
Ja zadnjih nedelju ipo dana nisam imao nikakvih problema sa paljenjem, pali na po kljuca i mirno i tiho radi pogotovo ako uporedim sa dizelima od komsiluka od koji su neki isto HDI motori (Renault Scenic recimo). Da nije vlazno tu oko pumpe ne bi ni razmisljao o ovom problemu.
Inace da motor je na bazi PSA HDI motora, mislim da su dizne, turbina i jos par stvari drugacije ali sve ostalo je HDI motor.
Ja zadnjih nedelju ipo dana nisam imao nikakvih problema sa paljenjem, pali na po kljuca i mirno i tiho radi pogotovo ako uporedim sa dizelima od komsiluka od koji su neki isto HDI motori (Renault Scenic recimo). Da nije vlazno tu oko pumpe ne bi ni razmisljao o ovom problemu.
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Na ispravnom autu, a kamoli novom, nigde ništa ne pušta, nema nikakvih uljnih para van motora i sve je suvo.
Poštvo VP pumpu pokoreće zupčasti može biti da se to što vlaži sliva od negde, da slini semering razvoda a onda vetar u vožnji/ventilator raznese i nabaca na samu pumpu.
Treba utvrditi da li je ulje ili dizel to što pušta, ja bi od toga krenuo u potragu uzroka.
Poštvo VP pumpu pokoreće zupčasti može biti da se to što vlaži sliva od negde, da slini semering razvoda a onda vetar u vožnji/ventilator raznese i nabaca na samu pumpu.
Treba utvrditi da li je ulje ili dizel to što pušta, ja bi od toga krenuo u potragu uzroka.
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Bas tako, nikakva uljna isparenja kid fitera vazduha nisu normalna.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Na ovom motoru je zupcasti kais sa leve strane motora (ako se otvori hauba i gleda u motor) i on pokrece i vodenu pumpu a ispod njega PK kais koji pokrece klimu i alternator.ljubitelj je napisao: ↑27 Avg 2020, 10:33Na ispravnom autu, a kamoli novom, nigde ništa ne pušta, nema nikakvih uljnih para van motora i sve je suvo.
Poštvo VP pumpu pokoreće zupčasti može biti da se to što vlaži sliva od negde, da slini semering razvoda a onda vetar u vožnji/ventilator raznese i nabaca na samu pumpu.
Treba utvrditi da li je ulje ili dizel to što pušta, ja bi od toga krenuo u potragu uzroka.
Sa desne strane motora u gornjem desnom uglu je pumpa visokog pritiska a negde ispod nje ulazi crevo od filtera motora u nesto sto ne znam sta je i na tom spoju je masno kao i iznad kod pumpe. Tako ako je vlazno oko pumpe visokog pritiska (vise je onako slepljena prasina tj nesto je curilo pa se nakupila prasina nego da se vidi da curi nesto trenutno) to je moguce da je prskalo i po tom spoju filtera jer se nalazi odmah ispod.
Pre mesec dana nista od toga ja nisam primetio jer je motor bio suv, e sad da li postoji neka rupa (verovatno manja) na nekom crevu oko pumpe ili CR sistema ili je negde porozno crevo to ne znam za sigurno jer mi je moj majstor rekao da je on pregledao creva i da njemu deluje da dolazi od pumpe (a ovde i jedan od bosista mi je rekao da ta pumpa ne moze da curi) a mozda nije primetio pukotinu na nekom crevu jer kod S-Max-a e sve bukvalno podvuceno pod soferku i jako nepristupacno za popravljati.
EDIT: Nasao sam sliku motornog prostora sa skinutim poklopcem motora i skinutim vazdusnim filterom koji je bio sa desne strane:
Sa 1 je obelezeno gde sam primetio curenje tu negde ispod ovog debelog creva malo zavuceno unutra. Tu je i pumpa visokog pritiska.
Sa 2 je obelezeno gde prolazi ova otvorena cev od filtera dole u motor, ne vidi se na slici ali je otprilike ispod pumpe i na tom spoju kod selne je isto masno.
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Pumpa VP treba da je skroz levo po sredini visine bloka, pogoni je zupčasti kaiš.
Tu desno gore je vakuum pumpa koju pogoni bregasta.
Iznad nje tu otprilike gde je pozicija 1 su elektropneumatski servo ventili za regulaciju protoka vazduha u usisu tokom zagrevanja i posle tokom rada motora. I tu ima O gumica koja zapitva ulaz debele cevi u debleu cev, da se tako izrazim.
O gumica se promeni za 1 minut, ako je usled vremena istrošena tj više ne zaptiva ali onda se pojavljuju i problemi u radu motora koji se i vide tokom merenja/ praćenja radnih parametara a pre svega gramaže vazduha koju usisava motor.
Tom motoru treba oko 14 grama vazduha u sekundi na leru.
Pod 2 na slici je verovatno deo PCV sistema, ventilacije kartera.
Kroz sistem cirkulacije vazduha i cirkulacije uljnih para može da se javi kondenz i može da vlaži ali ne treba da curi niti da se formiraju barice ili bilo šta slično.
Mislim da ipak treba neko ko iole poznaje mehaniku motora da se pozabavi, tj ovako kroz lavirint lako se zaluta na pogrešnu stranu kao u pretpostavci da curi iz pumpe visokog pritiska pa da nju treba remontovati.
ps. ne deluje mi da je to PSA HDI motor sa slika.
Ford je imao takodje svoj 2,0TDCI 140KS potpuno van saradnje sa PSA kao i 2,0TDCI na osnovi PSA HDI motora 136KS.
Tu desno gore je vakuum pumpa koju pogoni bregasta.
Iznad nje tu otprilike gde je pozicija 1 su elektropneumatski servo ventili za regulaciju protoka vazduha u usisu tokom zagrevanja i posle tokom rada motora. I tu ima O gumica koja zapitva ulaz debele cevi u debleu cev, da se tako izrazim.
O gumica se promeni za 1 minut, ako je usled vremena istrošena tj više ne zaptiva ali onda se pojavljuju i problemi u radu motora koji se i vide tokom merenja/ praćenja radnih parametara a pre svega gramaže vazduha koju usisava motor.
Tom motoru treba oko 14 grama vazduha u sekundi na leru.
Pod 2 na slici je verovatno deo PCV sistema, ventilacije kartera.
Kroz sistem cirkulacije vazduha i cirkulacije uljnih para može da se javi kondenz i može da vlaži ali ne treba da curi niti da se formiraju barice ili bilo šta slično.
Mislim da ipak treba neko ko iole poznaje mehaniku motora da se pozabavi, tj ovako kroz lavirint lako se zaluta na pogrešnu stranu kao u pretpostavci da curi iz pumpe visokog pritiska pa da nju treba remontovati.
ps. ne deluje mi da je to PSA HDI motor sa slika.
Ford je imao takodje svoj 2,0TDCI 140KS potpuno van saradnje sa PSA kao i 2,0TDCI na osnovi PSA HDI motora 136KS.
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Hvala na objasnjenju.
Zato ce auto kod bosiste pa ce on sve to da proveri mada sam ja majstoru prijavio to curenje na poziciji 1 misleci da je tu pumpa visokog pritiska e sad ako je ona po sredini mozda uopste nije ona problem vec mozda nesto oko te vakum pumpe...
Sto se tice motora ja sam prilicno siguran da je ovo varijanta HDI motora jer s-max je 2014 godiste iz zadnje godine proizvodnje mk1 modela a taj 2.0 Fordov motor se proizvodio ranije ja mislim pre 2010-te i on je bio problematican.
EDIT: Evo malo o istoriji 2.0 TDCI motora https://mlfree.com/2-0-tdci-motor-ford/
Zato ce auto kod bosiste pa ce on sve to da proveri mada sam ja majstoru prijavio to curenje na poziciji 1 misleci da je tu pumpa visokog pritiska e sad ako je ona po sredini mozda uopste nije ona problem vec mozda nesto oko te vakum pumpe...
Sto se tice motora ja sam prilicno siguran da je ovo varijanta HDI motora jer s-max je 2014 godiste iz zadnje godine proizvodnje mk1 modela a taj 2.0 Fordov motor se proizvodio ranije ja mislim pre 2010-te i on je bio problematican.
EDIT: Evo malo o istoriji 2.0 TDCI motora https://mlfree.com/2-0-tdci-motor-ford/
- pegazbre
- Postovi: 862
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis za reparaciju bosh pumpi
Bio sam danas do bosiste pa da prenesem sta je nasao.
Prvo, tamo gde sam obelezio sa brojem 1, napred se nalazi vakum pumpa a iza nje malo ispod je pumpa visokog pritiska i ona curka po malo. Znaci obe pumpe su na istoj strani. Curenje nije veliko i konstantno ali ona curka. Majstor kaze da se menja garnitura dihtunga i da sa rukama ce izaci max 80evra (javice mi jos koliko tacno) stim da oni ne skidaju pumpe, mora mi moj majstor skinuti pa da donesem. Ne znam kako se krece cena zamene dihtunga i da li se jos nesto radi tad na pumpi kad se skine, tako da ne znam da li je mnogo 80evra ili ne.
Drugi problem koji smo uocili, i koji je verovatno najodgovorniji za povremeno duze verglanje (a i verovatno za problem koji sam imao zimus koji se isto jako retko desavao, da posle sekund rada nakon paljenja kao da proguta knedlu i nakon toga nastavi da radi kako treba) je vazduh u sistemu od filtera goriva do pumpe. Kad je majstor pomerio zastitnu plastiku sa providnih creva, prilikom paljenja se videlo par mehura velicine graska kako prolaze ka pumpi a kad se ugasi ima manjih mehurica kao u kiseloj vodi. Zacudo auto je upalio i radio na leru bez problema...
Eto sledece nedelje jurim majstora da skinem pumpu dok on resava problem sa vazduhom koji najverovatnije potice od filtera goriva i creva kod samog filtera.
Prvo, tamo gde sam obelezio sa brojem 1, napred se nalazi vakum pumpa a iza nje malo ispod je pumpa visokog pritiska i ona curka po malo. Znaci obe pumpe su na istoj strani. Curenje nije veliko i konstantno ali ona curka. Majstor kaze da se menja garnitura dihtunga i da sa rukama ce izaci max 80evra (javice mi jos koliko tacno) stim da oni ne skidaju pumpe, mora mi moj majstor skinuti pa da donesem. Ne znam kako se krece cena zamene dihtunga i da li se jos nesto radi tad na pumpi kad se skine, tako da ne znam da li je mnogo 80evra ili ne.
Drugi problem koji smo uocili, i koji je verovatno najodgovorniji za povremeno duze verglanje (a i verovatno za problem koji sam imao zimus koji se isto jako retko desavao, da posle sekund rada nakon paljenja kao da proguta knedlu i nakon toga nastavi da radi kako treba) je vazduh u sistemu od filtera goriva do pumpe. Kad je majstor pomerio zastitnu plastiku sa providnih creva, prilikom paljenja se videlo par mehura velicine graska kako prolaze ka pumpi a kad se ugasi ima manjih mehurica kao u kiseloj vodi. Zacudo auto je upalio i radio na leru bez problema...
Eto sledece nedelje jurim majstora da skinem pumpu dok on resava problem sa vazduhom koji najverovatnije potice od filtera goriva i creva kod samog filtera.