Problem sistema za hladjenje
Problem sistema za hladjenje
Pozdrav, imam problem sa autom. Desava mi se da rashladna tecnost u ekspanzionoj posudi uvek bude na minimumu ili cak ponekad i prazna. Testirao sam auto u mestu da vidim sta se desava i uocio da rashladna tecnost izlazi iz ekspanzione posude odredjena kolicina i posle toga sve radi normalno. Ne bih rekao da je dihtung glave jer je to jedini simptom koji ima, temperature su normale bloka, creva, termostata, hladnjaka. Nema naduvavanja creva, nema mehurica u posudi kada se turira, jedino sto se desava je to, pa me zanima da li je neko imao iskustva sa tim. Auto je Skoda Fabia 1.4 mpi 68ks 8v OHV skodin motor.
Re: Problem sistema za hladjenje
Treba testirati na prisustvo gasova u posudi za vodu.
A može i sama posuda za vodu da bude za zamenu.
A može i sama posuda za vodu da bude za zamenu.
Re: Problem sistema za hladjenje
Hvala druze na brzom odgovoru. Na koji nacin se to vrsi neki uredjaj ili? Antifriz sam skoro menjao i termostat, pre 2 meseca ali je i sada cist nema ulja ni prljavstine samo taj neki veci pritisak
Re: Problem sistema za hladjenje
Jedini savet koji mogu da ti dam, je da odeš do nekog majstora koji ima iskustva
Ako nabija pritisak, treba izmeriti i protok pumpe za vodu
Termostat sto ne mora da radi kako treba, iako je nov
Ako nabija pritisak, treba izmeriti i protok pumpe za vodu
Termostat sto ne mora da radi kako treba, iako je nov
Re: Problem sistema za hladjenje
Ćao. Prvo treba da napomenem da sam ja totalni duduk kad su automobili u pitanju, ali probaću što preciznije da iznesem svoj problem.
Na autu je rađena zamena dihtunga glave motora. Pre toga, auto nije pokazivao stvarnu temperaturu, tj. kad pokaže 90 zapravo bude na 120 stepeni unutra i ključa, zbog toga je i otišao dihtung. Majstor je zamenio dihtung, hilzne, creva, prespojio računar, podesio termostat (koji je bio otvoren, pa je autu trebala večnost da digne temp zimi), ne znam više ni ja šta sve, zamenjen je i nosač motora i valjda još neke sitnice... Celo ovo "zadovoljstvo" koštalo me 450e i trajalo pune 4 nedelje.
Međutim, problem je što auto od kako je vraćen sa servisa uporno troši rashladnu tečnost. Već dva puta sam ponovo išla kod majstora da to sredi i svaki put kad mi vrati auto ista priča. Sada već treći put treba da se vraćam kod njega zbog iste stvari.
Ima li neko predlog šta da radim ili ideju šta bi mogao biti problem? Da li da je moguće da je jednostavno dihtung loš? Ili da probam sa zamenom čepa prelivne posude, pošto nije original, ali pretpostavljam da je do njega, onda bi auto i ranije trošio tečnost?
U pitanju je Peugeot 207 1.4 benzin
Na autu je rađena zamena dihtunga glave motora. Pre toga, auto nije pokazivao stvarnu temperaturu, tj. kad pokaže 90 zapravo bude na 120 stepeni unutra i ključa, zbog toga je i otišao dihtung. Majstor je zamenio dihtung, hilzne, creva, prespojio računar, podesio termostat (koji je bio otvoren, pa je autu trebala večnost da digne temp zimi), ne znam više ni ja šta sve, zamenjen je i nosač motora i valjda još neke sitnice... Celo ovo "zadovoljstvo" koštalo me 450e i trajalo pune 4 nedelje.
Međutim, problem je što auto od kako je vraćen sa servisa uporno troši rashladnu tečnost. Već dva puta sam ponovo išla kod majstora da to sredi i svaki put kad mi vrati auto ista priča. Sada već treći put treba da se vraćam kod njega zbog iste stvari.
Ima li neko predlog šta da radim ili ideju šta bi mogao biti problem? Da li da je moguće da je jednostavno dihtung loš? Ili da probam sa zamenom čepa prelivne posude, pošto nije original, ali pretpostavljam da je do njega, onda bi auto i ranije trošio tečnost?
U pitanju je Peugeot 207 1.4 benzin
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Problem sistema za hladjenje
Prvo treba ustanoviti gde i zašto troši antifriz. Ako nije dobro odrađen posao zamene dihtunga (ili možda nije poravanata glava pre stavljanja dihtunga) to se može (donekle) prepoznati po belom dimu iza auta dok radi (zagrejan) motor. Ako nema belog dima, onda antifriz negde curi napolje, da li na nekom crevu, spoju, šelni ili gde već. Moguće i da kaplje po motoru i isparava pa se ne vidi gde curka (čest slučaj kada procuri na pumpi rashladne tečnosti). Treba sve dobro pregledati i naći gde je problem. U svakom slučaju ja bih promenio majstora.
Re: Problem sistema za hladjenje
Hvala na odgovoru.
O promeni majstora upravo i razmišljam, jer ne mogu da verujem da za mesec dana čovek ne može da ustanovi gde odlazi antifriz.
Ja sam gledala ima li gde tečnosti po crevima i proveravala ulje, da vidim da nije pomešao i to mi se čini u redu, ali to je sve čega sam mogla da se setim. Nisam primetila da ima ikakvog dima, ali baš ću obratiti pažnju danas, da vidim.
O promeni majstora upravo i razmišljam, jer ne mogu da verujem da za mesec dana čovek ne može da ustanovi gde odlazi antifriz.
Ja sam gledala ima li gde tečnosti po crevima i proveravala ulje, da vidim da nije pomešao i to mi se čini u redu, ali to je sve čega sam mogla da se setim. Nisam primetila da ima ikakvog dima, ali baš ću obratiti pažnju danas, da vidim.
Re: Problem sistema za hladjenje
Ako su menjane hilzne stavljeni su valjda i novih dihtunzi, 4 komada (dole, ka radilici). Može i na tome da pušta tj "sagoreva" pa se ne vidi osim na auspuhu.
A to izbacivanje iz posude ukazuje da postoji ili preveliki pritisak u sistemu ili neispravni ventili na posudi. Svakako MORA da bude čep za taj model motora, original Pežo ili zamenski svejedno ali ne sme i ne može od nekog drugog auta/ motora ako se želi ispravno stanje kakvo je fabrika konstruisala.
Najjednostavnije je pozajmiti ili kupiti ako ima čep posude i onda ispratiti šta se dešava.
Ako je već menjan dihtung glave očekivano je da su zamenjena creva, posuda i čep već tada u paketu, to je sastavni deo generalnog remonta sistema.
Ne znamo šta je dijagnoza majstora, i šta on kaže da je uradio, proverio, zamenio, popravio a da je precizno a to je bitno za neku daljinsku dijagnostiku. A može da bude bar 10tak razloga za gubitak tečnosti...
Kao što je predloženo dobro bi bilo proveriti stanje CO2 u antifrizu (radi se alatom tj instrumentom za to).
A to izbacivanje iz posude ukazuje da postoji ili preveliki pritisak u sistemu ili neispravni ventili na posudi. Svakako MORA da bude čep za taj model motora, original Pežo ili zamenski svejedno ali ne sme i ne može od nekog drugog auta/ motora ako se želi ispravno stanje kakvo je fabrika konstruisala.
Najjednostavnije je pozajmiti ili kupiti ako ima čep posude i onda ispratiti šta se dešava.
Ako je već menjan dihtung glave očekivano je da su zamenjena creva, posuda i čep već tada u paketu, to je sastavni deo generalnog remonta sistema.
Ne znamo šta je dijagnoza majstora, i šta on kaže da je uradio, proverio, zamenio, popravio a da je precizno a to je bitno za neku daljinsku dijagnostiku. A može da bude bar 10tak razloga za gubitak tečnosti...
Kao što je predloženo dobro bi bilo proveriti stanje CO2 u antifrizu (radi se alatom tj instrumentom za to).
Re: Problem sistema za hladjenje
Sto se cepa tice. Cep ti he mozda problem u ovom slucaju, ako auto kljuca i izbacuje vodu pored cepa, inace zamena nece resiti problem koji imas.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.