Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od dragvorl » 11 Sep 2020, 14:05

Upravo! Dovoljno mu je 50 ili sta ja znam kolko obrtaja vise izmedju prvog i drugog pokusaja paljenja, jer je minimalno "razbio" ulje, frikciju u lezajima, cauri, itd..To sto si zamenio aku ne znaci da je idealno napunjen. Kreni od jednostavnih stvari prvo, ili bih ja to uradio-napuni aku.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Mares
Postovi: 878
Pridružio se: 13 Avg 2012, 19:44
Lokacija: NS

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Mares » 11 Sep 2020, 14:12

Ajd bas cu popricati sa autoelektricarem oko ovog problema pa da mu sugerisem da proveri anlaser....i napon...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od dragvorl » 11 Sep 2020, 14:36

Napon izmeris sam, treba da bude 12,5V minimalno ako je dobro napunjen.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od nikaragva » 11 Sep 2020, 21:43

Možeš da vidiš i napon prilikom verglanja. Koliko se sećam ne bi trebalo da pada ispod 9.5V.

Ako je baterija skroz puna i ispravna, a anlaser takođe ispravan, onda treba da primetiš izuzetnu veselost i razigranosti u tom verglanju. Kako da voli to što radi, što bi omladinci rekli vrti se kao besan.
Ako postoji bilo kakvo oklevanje, onda negde postoji neka istrošenost.

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od ljubitelj » 13 Sep 2020, 11:34

Kako bih ja uradio dijagnostiku, prosto u 2 koraka.

1. Povezao kablovima dodatni akumulator i pri tim poznatim uslovima, posle višesatnog stajanja, probao paljenje.
2. Bilo kojim dijagnostičkim skenerom ispratio broj obrtaja tokom anlasovanja.
Kod Pežo varijante 2,0HDI treba 281 ili više obrtaja radilice da kompjuter aktivira dizne.

3. alternativno uz 1. izmerio amper klještima struju koju vuče anlaser tokom paljenja.

Ali, prema opisu da delovanjem na pumpicu koja ubacuje gorivo u pumpu visokog pritiska daje efekat odmah paljenja ukazuje da je problem u nedostatku goriva.
Za tu dijagnostiku obično se zameni crevo od te pumpice do pumpe VP sa nekim prozirnim i time vidi optički da li ima vazduha tj da li negde ipak ne zaptiva kako treba.

I sama ta ručna pumpica može da bude neispravna, tj da pušta/ ne zaptiva idealno, porozna guma.

Kako god dijagnostika treba da obuhvati i struju i gorivo kao moguće faktore problema.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Geza » 14 Sep 2020, 21:37

Možda ima veze, možda ne. Video sam danas na jednom forumu da neko ima problema sa paljenjem traktora.

Predloženo rešenje glasi : Samo na bosch pumpi promeni nepovratni ventil.

Pokušaj da se konsultuješ sa majstorima, možda su pametniji.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od ljubitelj » 14 Sep 2020, 23:35

Auti nemaju boš pumpu već 20tak godina, uglavnom, uz poneki izuzetak modela sa starijom konstrukcijom.
Ali nepovratni ventil ima svaki sistem ubrizgavanja a to je koliko sam skapirao već zamenjeno/provereno mada nije na odmet ponovo proveriti i instrumentom rad tog ventila.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Geza » 14 Sep 2020, 23:39

Ne zalazim u tehnički deo sistema ubrizgavanja, samo prenosim gde bi mogao da bude problem. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od ljubitelj » 14 Sep 2020, 23:41

Ma ok, samo da ne počne da se traži boš pumpa i taj ventil na njoj a koji ne postoje na HDI motorima.

Milos6866
Postovi: 4
Pridružio se: 14 Sep 2020, 09:42

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Milos6866 » 15 Sep 2020, 12:10

Ne bi trebao dugo da cekas kod paljenja.. to su prvi znaci da nesto nije kako treba. Nije problem u citroenu..dugo godina sam mu bio veran :)

Korisnikov avatar
Milan
Postovi: 550
Pridružio se: 29 Apr 2012, 16:50
Lokacija: Stara Pazova

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Milan » 01 Feb 2021, 19:02

Pitaću ovde, pošto nisam našao tvoj topik na drugom podforumu - kako si zadovoljan autom sve u svemu, koje su ti najveći kvaliteti i najveće mane?...

Mares
Postovi: 878
Pridružio se: 13 Avg 2012, 19:44
Lokacija: NS

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Mares » 04 Feb 2021, 13:03

Milan je napisao:
01 Feb 2021, 19:02
Pitaću ovde, pošto nisam našao tvoj topik na drugom podforumu - kako si zadovoljan autom sve u svemu, koje su ti najveći kvaliteti i najveće mane?...
Ja sam generalno veoma zadovoljan autom, nije ga lako opisati jer su osecanja malo pomesana, nesto sto se ocekivalo od ovog auta nije bas ispunjeno, ali na drugu stranu, menij je krajnje zanimljiv auto. Uzimajuci u obzir da u ovoj godini ovaj model puni 10 godina, dizajn sto eksterijera tako i eneterijera je definitivno nekonvencionalan u odnosu na konkurenciju iz tog perioda, i mogu slobodno reci da moze i dalje parirati modernijim kolima. Auto je za mladju populaciju, ako si u 30-tim / 40-tim, pravi momacki auto. Dalje, sto se tice dizajna mislim da ako ti se svidi na prvu loptu, svidjace ti se do daljnjeg, ako ne, nece nikada...

Navescu neke kvalitete i mane obzirom da ga imam 2,5 godine. Spomenucu da sam imao i veliki peh sa njim, ali bez obzira na velicinu problema, smatram da ga ne bi trebalo kuditi jer se ovakve stvari desavaju i skupljim i novijim kolima, pitanje je samo koliko "srece" imas tj. nemas. Naime, prosle godine mi se desilo na putu za Nemacku da mi je, ni manje ni vise, motor zaribao, i to na autoputu kroz Austriju (posle Beca). Bila je to zanimljiva avantura :D . Sve do tog momenta auto je sasvim normalno radio, normalno palio, vukao, nikad stucnuo, gram dima nikad izbacio, nije trosio ulje ni vodu...da skratim pricu, iz nekog razloga je dobio antifriz na prvi cilindar i to ga sjebalo. Sta je tacno uzrok bio i dalje je ostala "misterija", moguce da ga je kroz egr ventil pustio (jer se i on hladi rashladnom tecnoscu)...uglavnom zamenio sam motor i egr, i (do sada) nisam imao bilo kakvih problema, auto i dalje normalno pali radi ide, bukvalno ko da nista nisam menjao.

Ovi 2.0hdi 160hp motori generalno vaze za veoma pouzdane i izdrzvljive, iako sam ja imao lose iskustvo, verujem da sam primerak statisticke greske i dalje stojiim ka tome da su dobri i za preporuku, i da moj primer ne bi trebao da sluzi kao generalizacija da ne valjaju.

Elem, sta mi se dopada kod auta:

- motor od fabrickih 160hp sa uparenim automatikom na ovu karoseriju je "knap", obzirom da je auto za svoje dimenzije dosta tezak, kao mali tenk je. Ja sam ga posle nekih mesec dana nakon kupovine cipovao, takoda mu je ovih 190hp pri cca 400nm prava mera. Otprilike za tih 30-tak konja i obrtnog momenta poveca mu se zivahnost da bude bas zadovoljavajuce kako ide, lepo povlaci, u kick down-u fino cupa. Ja ga ne stedim na papucici gasa tako da ga poprilicno vostim (ok, ne divljam po gradu). Motor sam po sebi nije neki stedisa, sta znam, autoput 140km/h trosi oko 7-7,5l, gradska mi je prosek oko 10-10,5l.

- sedista su nesto sto me je kupilo. Izuzetno udobna, sa visokim bokovima, ko upakovan u foteljicu kada se sedne. Kada sam gledao u tom periodu kola za kupovinu, razmatrao sam iz tih godista (2011-2013) modele a4, bmw3, pug508, cak i pasata (ne znam im fabricke oznake) i ono su za mene bile klupe za sedenje u odnosu na ova sedista. Ajd pug508 je tu najpriblizniji, ali je za moje potrebe ipak prevelik auto.

- kokpit je veoma zanimljiv, iako deluje skuceno, bukvalno si upakovan u njega, ko u avionu, ja sa svojih 189cm se sasvim komforno smestim. Sam enerijer i boravak u njemu daje jedan veoma prijatan uzitak, materijali i zavrsna obrada su na veoma visokom nivou (ovde cu se vratiti i na mane).

- sama voznja je uzitak, svaki dan kada sednem da se vozim bude mi interesatno i jednostavno budem zadovoljan autom, i bez obzira na peh sa motorom planiram jos koju godinu da ga vozim...

- iskreno mrzi me da pisem sad svaki detalj sta mi se sve dopada, naveo sam samo neke osnovne, glavne stvari za mene, sto mu daju plus...

Mane:

- ono po cemu je ds negativno okarakterisan jeste da mu je vesanje lose odradjeno, sto se najmanje ocekivalo od citroena, previse je tvrd na trapovima, prednji trap zbog tezine motora i ostalih delova je jos i ok, ali zadnji trap ume i da zaljulja prilikom prelaska rupa i ostalih neravnina pri malo brzoj voznji, na svu srecu nasi putevi ne oskudevaju u tome :glavomuzid: ... prve serije DS-a (poput mog) su imale katastrofa zadnje amortizere, tako da su mislim od 2013.-te serije dobile poboljsane amorte, ja sam ih u startu i zamenio za te novije amorte i situacija se dosta poboljsala, ali je i dalje tvrd na zadnjem trapu. Vesanje mu je poput nemackih kola, dosta tvrdo u odnosu da ima francuske gene, te se i ocekivala mekoca u voznji.

- da se vratim na materijale u enterijeru, ono gde su omanuli jesu plasticni rukohvati za otvaranje/zatvaranje vrata koji krckaju kada se uhvate pod ruku, i jos jedan veliki fejl jeste donji deo tapacirunga na vratima (od plastike) gde je pregrada za stvari/zvucnik, to ume konstantno da krcka pri voznji kada je hladnije vreme tipa kao sada, kada su nize temperature...pretpostavljam da je plastika previse kruta pa po hladnoci reaguje na najmanje cimanje.

- leti, pri velikim vrucinama, auto se nenormalno ugreje unutra obzirom da je unutra kompletan enterijer crn (tabla, vrata, nebo) + kozna sedista + panorama = sauna....klima bi zbog toga mogla biti mnogo jaca obzirom da joj treba vremena sve to da rashladi, pri kracim gradskim relacijama od 5-10min voznje, tesko da uspe rashladiti unutrasnjost...moj matori npr. ima e klasu w211 i na njoj kada odvrnem klimu na max ono je ko iz hladnjace da duva :opustanje:

- zvucna izolacija je, cini mi se, mogla biti bolja, sam motor je izuzetno doboro zvucno izolovan u kabini, ali pri brzinama iznad 80-90km/h cuje se huktanje od spolja (nije do guma), sto bi se ocekivalo na brzinama vecim od npr 120km/h....

- eto neke osnovne zamerke sam naveo, vecih od ovoga nemam, ako imas jos neka pitanja, slobodno pisi

E da, da se nadovezem inace na ovu moju temu i problematiku oko prvog paljenja, nisam nista cackao oko toga kako je avgust dosao jer mi je tada stigla i zabrana za voznju pa se auto generalno i slabo vozi, ali kako je dosao hladniji, zimski period, auto pali na "prvi zub" prilikom prvog paljenja :D ... pretpostavljam da je problem u nekom crevu/gumici koja reaguje na toplo - hladno, pa verovatno sada u hladnijem periodu bolje zaptiva jer se skupi i ne propusta vazduh u sistem, koji god problematicni deo da je u pitanju....videcu kad dodje topliji period, kako ce se ponasati, tamo negde procele, april, tada mi taman i prestaje zabrana pa se opet vracam u legalnu voznju na 4 tocka :mangup:

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od gazza » 04 Feb 2021, 13:33

zamenio si motor na kolima i i dalje si zadovoljan?!

svaka cast na lojalnosti! :thumbup:

milosg
Postovi: 1482
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od milosg » 04 Feb 2021, 14:12

I meni Espace vergla duže prvo paljenje, kao da nema goriva (posle toga uvek sastavlja dobro). Nema veze temperatura napolju.
I za sad koliko sam video, izgleda da je najčešći problem u onoj pumpici pre filtera nafte. Kod mene se npr. vidi da u crevima posle pumpice ima vazduha, i sama pumpica ne može da "nadruka" dovoljno, kako god nadrukam vrati se gorivo nazad i uvek ostane malo vazduha u crevu nakon pumpice.

Trebalo bi da je zamenim pa da vidim da li je to rešilo problem.

Mares
Postovi: 878
Pridružio se: 13 Avg 2012, 19:44
Lokacija: NS

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp

Post od Mares » 04 Feb 2021, 16:06

gazza je napisao:
04 Feb 2021, 13:33
zamenio si motor na kolima i i dalje si zadovoljan?!

svaka cast na lojalnosti! :thumbup:
Istina da zvuci cudno, ali kada ti se to desi, i skontas da zamena motora majstorima i nije neka naucna fantastika (iako je meni sve to delovalo da ide sve u tri lepe...) i da posle svega toga sve radi kako treba, bukvalno skontas da "nije strasan" zahvat. Ja sam prakticno dobio nesto mladji motor, mislim da je 2015. i presao je nekih 70-80k km (bar po recima prodavca, deluje mi da ne laze), moj je bio na 180k kad je zveknuo, tako da ako je verovati njemu, trebalo bi da sam miran dosta dugo....menjao sam samo motor (i egr), ostali delovi poput dizni, turbine, i ostalih elemenata su ostali moji stari., to je sve ispravno ostalo...

Odgovori