Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 13 Jan 2021, 12:02

Merac goriva/plovak izgleda ne radi, kazaljka je konstantno na rezervi skroz levo, da li se plovak moze izvaditi bez skidanja rezervoara?

I kako da ga proverim da li je ispravan, ili je mozda nesto drugo?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 13 Jan 2021, 18:51

plovak moze da se proveri kad se skine, mozda samo ne dobija struju a mozda je i sam zaglavio ili oksidirao...nalazi se u kucistu pumpe goriva u rezervoaru, pristup je ispod zadnjeg sedista, ili iz gepeka kod vecine kola, nadam se da je i kod calibre tako, ako nije mora da se skida rezervoar...obicno za odvijanje onog velikog plasticnog prstena treba alat, jako tesko ide rukom i to cesto ume da bude najtezi posao u celoj prici, mora da se pazi da se taj prsten ne slomi, ja sam na dva auta lomio zbog nepristupacnost i prirucnih metoda.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 14 Jan 2021, 17:07

Pošto je bilo više pitanja, ide sve u jednu poruku redom.

Ler na 1,000 obrtaja nije normalan, i nikako ne bi trebalo ni da se podesi na tako visoke obrtaje (ako je uopšte moguće a to zavisi od toga koji je sistem pripreme goriva).
750-800 je manje više kod benzinaca sa 4 cilindra.
Variranje od 100 obrtaja nije normalno, nešto je neispravno.

Nisi napisao vrlo bitnu stvar koja je neophodna za bilo kakav iole precizniji odgovor- koji sistem pripreme goriva je na tom motoru, analogni Jetronic sa meračem sa klapnom ili digitalni Jetronic sa vrućom žicom/ ili filmom?
Od toga zavisi kako je regulisan rad motora na leru.
Mora biti perfektno precizno podešen zazor leptira, i mora precizno biti podešen prekidač/potenciometar leptira da bi ECU tačno znao kada je ler režim uspostavljen.

Prema opisu lako može biti da je leptir razdešen i uopšte motor nije na leru.

Katalizator je obavezan, i treba da ga staviš, za ispravan rad sistema ubrizgavanja, kao i ceo izduvni sistem.
Mora da postoji u predvidjenim granicama povratni pritisak, tj otpor inače neće biti korektno sagorevanje smese u cilindrima. (atmo motor je osetljiv na to, turbak i nije nešto tj može da proguta mnogo širi opseg pada pritiska).

Za početak, izmeri šublerom zazor leptira a multimetrom potenciometar leptira na to da li daje signal za ler stanje ka ECU. (da li zatvara kontakt pod uglom baš kada treba).
Ako je diran potenciometar i skinuta plomba (plave je boje) sa šrafa za podešavanje ugla vrlo verovatno je ptorebno uraditi reset potenciometra na default setovanje. (za to ti treba uputstvo sa tačim podacima za setovanje).

Tek kada je leptir ispravno podešen i obavezno čist da se sjaji kao ogledalo, može ECU da preuzme kontrolu kako treba obrtaja.

Kada je sve ispravno, obrtaji na leru odstupaju +- 25 obrtaja maksimalno, obično ECU uspeva da reguliše unutar 10-15 obrtaja od nominalnog.

Što se goriva tiče, potrebno je 92 oktana, sve preko toga je tek opcija ako se želi ali nema koristi. Inače broj oktana benzina ne utiče na normalan rad motora, sve dok je veći od minimalno neophodnog za sagorevanje bez detnoacija.

Plovak tj njegov potenciometar izmeriš multimetrom da li korektno kroz ceo opseg linearno menja otpornost. Naravno provere se i konektori, ožičenje i signalna masa.

Uglavnom, ako sam želiš da sredjuješ a da ne bi lutao preporučujem Bošovu literaturu o ubrizgavanju, tu je opisano sve što treba proveriti i kako podesiti. Samo uzmi knjigu koja odgovara tvojoj verziji ubrizgavanja.

U principu nije komplikovan sistem, samo mora da bude sve precizno podešeno mehanički oko leptira inače ceo sistem ubrizgavanja radi neadekvatno.
Sva vakum creva kao i kompletan usis mora da bude besprekorno zaptiven. To možeš izmeriti manometrom/vakumetrom u opsegu -1 bara do 0 bara.
Oko 0,35 bara treba na leru da bude vakuum.

Ja znam do detalja sve verzije LH Jetronic sistema a poneku reparaciju komponenti tog sistema, pa ako je kod tebe taj sistem mogu više detalja oko očekivanih vrednosti radnih parametara.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 14 Jan 2021, 18:46

mnogo citas te knjige, posebno boša, ne znam ko je taj pisac :D

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 14 Jan 2021, 18:47

http://graph.cureco.co.jp/motronic_m_1_ ... dpress.pdf

Evo i dokumentacije, koliko vidim Motronic sa senzorom leptira i zasebnim motorićem za ler vazduh, osnovni elementi za regulaciju lera.
Boš klasika.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 14 Jan 2021, 18:50

Aha, vežbam dojče šprahe :)

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 14 Jan 2021, 20:09

ljubitelj je napisao:
14 Jan 2021, 17:07
Pošto je bilo više pitanja, ide sve u jednu poruku redom.

Ler na 1,000 obrtaja nije normalan, i nikako ne bi trebalo ni da se podesi na tako visoke obrtaje (ako je uopšte moguće a to zavisi od toga koji je sistem pripreme goriva).
750-800 je manje više kod benzinaca sa 4 cilindra.
Variranje od 100 obrtaja nije normalno, nešto je neispravno.

Nisi napisao vrlo bitnu stvar koja je neophodna za bilo kakav iole precizniji odgovor- koji sistem pripreme goriva je na tom motoru, analogni Jetronic sa meračem sa klapnom ili digitalni Jetronic sa vrućom žicom/ ili filmom?
Od toga zavisi kako je regulisan rad motora na leru.
Mora biti perfektno precizno podešen zazor leptira, i mora precizno biti podešen prekidač/potenciometar leptira da bi ECU tačno znao kada je ler režim uspostavljen.

Prema opisu lako može biti da je leptir razdešen i uopšte motor nije na leru.

Katalizator je obavezan, i treba da ga staviš, za ispravan rad sistema ubrizgavanja, kao i ceo izduvni sistem.
Mora da postoji u predvidjenim granicama povratni pritisak, tj otpor inače neće biti korektno sagorevanje smese u cilindrima. (atmo motor je osetljiv na to, turbak i nije nešto tj može da proguta mnogo širi opseg pada pritiska).

Za početak, izmeri šublerom zazor leptira a multimetrom potenciometar leptira na to da li daje signal za ler stanje ka ECU. (da li zatvara kontakt pod uglom baš kada treba).
Ako je diran potenciometar i skinuta plomba (plave je boje) sa šrafa za podešavanje ugla vrlo verovatno je ptorebno uraditi reset potenciometra na default setovanje. (za to ti treba uputstvo sa tačim podacima za setovanje).

Tek kada je leptir ispravno podešen i obavezno čist da se sjaji kao ogledalo, može ECU da preuzme kontrolu kako treba obrtaja.

Kada je sve ispravno, obrtaji na leru odstupaju +- 25 obrtaja maksimalno, obično ECU uspeva da reguliše unutar 10-15 obrtaja od nominalnog.

Što se goriva tiče, potrebno je 92 oktana, sve preko toga je tek opcija ako se želi ali nema koristi. Inače broj oktana benzina ne utiče na normalan rad motora, sve dok je veći od minimalno neophodnog za sagorevanje bez detnoacija.

Plovak tj njegov potenciometar izmeriš multimetrom da li korektno kroz ceo opseg linearno menja otpornost. Naravno provere se i konektori, ožičenje i signalna masa.

Uglavnom, ako sam želiš da sredjuješ a da ne bi lutao preporučujem Bošovu literaturu o ubrizgavanju, tu je opisano sve što treba proveriti i kako podesiti. Samo uzmi knjigu koja odgovara tvojoj verziji ubrizgavanja.

U principu nije komplikovan sistem, samo mora da bude sve precizno podešeno mehanički oko leptira inače ceo sistem ubrizgavanja radi neadekvatno.
Sva vakum creva kao i kompletan usis mora da bude besprekorno zaptiven. To možeš izmeriti manometrom/vakumetrom u opsegu -1 bara do 0 bara.
Oko 0,35 bara treba na leru da bude vakuum.

Ja znam do detalja sve verzije LH Jetronic sistema a poneku reparaciju komponenti tog sistema, pa ako je kod tebe taj sistem mogu više detalja oko očekivanih vrednosti radnih parametara.
Hvala puno na ovako detaljnom objasnjenju :).

Calibru polako sredjujem sve sto treba, imam nameru da je komplet sredim, do srafa sto bi rekli :).
Od kad me kum provozao u svojoj, odusevio sam se kakav je auto, ima ono nesto posebno :).

Korisnikov avatar
Momčilo
Postovi: 1360
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44
Garaža: Peugeot 407 2.0 HDi

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Momčilo » 14 Jan 2021, 20:19

Predlazem sa je predstavis kroz ubacivanje slika, pa neka ti to bude i svojevrsni dnevnik kako napreduje sredjivanje.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk



Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 14 Jan 2021, 23:23

ljubitelj je napisao:
14 Jan 2021, 17:07
Pošto je bilo više pitanja, ide sve u jednu poruku redom.

Ler na 1,000 obrtaja nije normalan, i nikako ne bi trebalo ni da se podesi na tako visoke obrtaje (ako je uopšte moguće a to zavisi od toga koji je sistem pripreme goriva).
750-800 je manje više kod benzinaca sa 4 cilindra.
Variranje od 100 obrtaja nije normalno, nešto je neispravno.

Nisi napisao vrlo bitnu stvar koja je neophodna za bilo kakav iole precizniji odgovor- koji sistem pripreme goriva je na tom motoru, analogni Jetronic sa meračem sa klapnom ili digitalni Jetronic sa vrućom žicom/ ili filmom?
Od toga zavisi kako je regulisan rad motora na leru.
Mora biti perfektno precizno podešen zazor leptira, i mora precizno biti podešen prekidač/potenciometar leptira da bi ECU tačno znao kada je ler režim uspostavljen.

Prema opisu lako može biti da je leptir razdešen i uopšte motor nije na leru.

Katalizator je obavezan, i treba da ga staviš, za ispravan rad sistema ubrizgavanja, kao i ceo izduvni sistem.
Mora da postoji u predvidjenim granicama povratni pritisak, tj otpor inače neće biti korektno sagorevanje smese u cilindrima. (atmo motor je osetljiv na to, turbak i nije nešto tj može da proguta mnogo širi opseg pada pritiska).

Za početak, izmeri šublerom zazor leptira a multimetrom potenciometar leptira na to da li daje signal za ler stanje ka ECU. (da li zatvara kontakt pod uglom baš kada treba).
Ako je diran potenciometar i skinuta plomba (plave je boje) sa šrafa za podešavanje ugla vrlo verovatno je ptorebno uraditi reset potenciometra na default setovanje. (za to ti treba uputstvo sa tačim podacima za setovanje).

Tek kada je leptir ispravno podešen i obavezno čist da se sjaji kao ogledalo, može ECU da preuzme kontrolu kako treba obrtaja.

Kada je sve ispravno, obrtaji na leru odstupaju +- 25 obrtaja maksimalno, obično ECU uspeva da reguliše unutar 10-15 obrtaja od nominalnog.

Što se goriva tiče, potrebno je 92 oktana, sve preko toga je tek opcija ako se želi ali nema koristi. Inače broj oktana benzina ne utiče na normalan rad motora, sve dok je veći od minimalno neophodnog za sagorevanje bez detnoacija.

Plovak tj njegov potenciometar izmeriš multimetrom da li korektno kroz ceo opseg linearno menja otpornost. Naravno provere se i konektori, ožičenje i signalna masa.

Uglavnom, ako sam želiš da sredjuješ a da ne bi lutao preporučujem Bošovu literaturu o ubrizgavanju, tu je opisano sve što treba proveriti i kako podesiti. Samo uzmi knjigu koja odgovara tvojoj verziji ubrizgavanja.

U principu nije komplikovan sistem, samo mora da bude sve precizno podešeno mehanički oko leptira inače ceo sistem ubrizgavanja radi neadekvatno.
Sva vakum creva kao i kompletan usis mora da bude besprekorno zaptiven. To možeš izmeriti manometrom/vakumetrom u opsegu -1 bara do 0 bara.
Oko 0,35 bara treba na leru da bude vakuum.

Ja znam do detalja sve verzije LH Jetronic sistema a poneku reparaciju komponenti tog sistema, pa ako je kod tebe taj sistem mogu više detalja oko očekivanih vrednosti radnih parametara.
Jedno pitanje, pod pretpostavkom da sve ovo gore navedeno radi kako i treba, da li je jedina stvar koja preostaje, a da ler bude skroz miran i ujednacen, generalka motora, ili neka polu-generalka,
s obzirom da je na satu sad 315000 km?

Da napomenem da nemam nikakvih gresaka tipa check engine niti bilo sta drugo, auto vozim skoro svakodnevno bez problema, bilo na benzin bilo na plin/gas, jedina stvar je taj nemiran i neujednacen ler rad i variranje obrtaja po 50-100 gore dole, sa pratecim vibracijama u kabini.
Ono sto mi preostaje da uradim je ultrazvucno pranje ler motorica, montaza novog nosaca motora (napukla guma na postojecem), i montaza novog izduvnog sistema od motora do kraja, sa ubacenim katalizatorom, jer ga sad nemam.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 15 Jan 2021, 01:57

Prilikom otvaranja vrata se cuje pucanje pri ona 3 polozaja parkiranja vrata, receno mi je da treba zameniti neke prstenove/granicnike jer su se istrosili i stvorili luft.
Vrata inace rade odlicno, samo to pucanje nervira,
ima li neko da prodaje te granicnike, ili da zna gde se mogu nabaviti?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 15 Jan 2021, 08:39

potrazi po internetu mora da ima neko ko rastura jos ta starija vozila

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Uroš S. » 15 Jan 2021, 09:54

Nema tu mnogo sreće (imao isti problem na BMW-u). Polovni će se sjebati brzo i ako su dobri. Ako ćeš da čuvaš auto vidi koliko košta nov deo, ebay ili ovlašćeni. Ne bi me čudilo da su ti delovi isti na mnogim modelima.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 15 Jan 2021, 10:22

Nikakva generalna niti bilo koji radovi dok se prvo ne uradi dijagnostika.
Paljenje lampice nema nikakve veze sa postavljanjem dijagnoze gde je kvar, i inače ta lampica ne znači mnogo a kamoli u ovakvim slučajevima- problemima koji su sitni ali nerviraju.

Ni kilometraža nije problem ali treba proveriti fizičku pohabanost leptira, i po potrebi zameniti ga. Isto i motorć za vazduh.
Bošovi sa kliznim znaju da prave takav problem, rešenje je zamena za ispravan novi ili polovni. Zašto bi ga ultra zvučno čistio?
Čišćenje se vrši nekim koncentratom/sprejem i mehanički četkicom, da se skine talog ako ga ima. Isto i sam leptir.

U okviru dijagnostike preostaje a što nisi pomenuo provera i potom kalibracija leptira i TPS senzora, kao i svih vakum creva a dodatno i kompletna provera plinske instalacije.

Ja bih krenuo tako da se prvo potpuno isključi plinski sistem pa dovede u red benzinski, i tek kada to radi kako treba dalje aktivirati plin. Ne sme nigde da ima falš vazduh, ni na osovinici leptira ne sme da ulazi vazduh.

Pri tome uzeti neki instrument za merenje obrtaja, može i softverski deo plinskog sistema da posluži, da se tačno utvrdi i isprati promena obrtaja.
U okvriu toga i praćenje signala sa lambda sonde. Ako i ona ima 315,000km može takodje da bude za zamenu.
Skala na tabli je previše gruba.

Nosač motora, izduv se podrazumeva da treba da se sredi i inače.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 15 Jan 2021, 11:03

Proverio sam sto se tice sistema ubrizgavanja, kod mene je posebno senzor leptira i posebno ler motor, metalni protokomer sa klapnom :).

Odgovori