Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 11 Feb 2021, 12:10

Na ovoj temp. pali ventilator, mislim da bi trebalo na oko 100c da pali?

Slika

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 11 Feb 2021, 16:28

Hteo bih da zamenim step/ler motor, ima li neko iskustva sa ovom markom?

https://www.onlinecarparts.co.uk/esen-skv-8710704.html

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 11 Feb 2021, 19:42

danijelk je napisao:
10 Feb 2021, 13:17


- Katalizator nemam, takav je auto dosao kod mene, da li lambda sonda ne radi ispravno ako nema katalizatora, ili njen rad ne zavisi od toga?
Dijagnostika ne pokazuje kvar na sondi, niti bilo kakve druge greske, ako to pomaze?

glavna lambda sonda se nalazi uvek ispred katalizatora a kontrolna iza, tvoj auto ima vrv jednu posto je starije generacije i ona se nalazi ispred katalizatora tako da to sto nema kat ne utice na rad sonde ali los rad sonde utice na katalizator.
U svakom slucaju ako ti sonda nije ispravna onda je zameni jer ti zbog nje motor ne radi kako treba.
danijelk je napisao:
11 Feb 2021, 12:10
Na ovoj temp. pali ventilator, mislim da bi trebalo na oko 100c da pali?

Slika
ventilator svakako ne sme da pali na ovoj temperaturi, treba videti u cemu je problem

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 11 Feb 2021, 23:52

Menjam termodavac, termostat i termo prekidac, i takodje step/ler motor, pa cu videti da li ce se motor stabilizovati i imati ujednacen rad na leru.
U planu je i nova izduvna grana sa novim loncima, sto takodje moze da utice na rad motora, ovaj trenutni auspuh je vec krpljen i budzen,...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 12 Feb 2021, 09:24

Nema nikakvog uticaja lonac za rad na leru ovog sistema.
Može i da bude skinut kompletan izduv, ovo je atmo motor.

Da bi se ler stabilizovao mora pre svega da motor/ECU bude na ler režimu i da bude kontrola obrtaja preko motorića za vazduh koji m ECU upravlja.
Sve dok je rad postavljen natezanjem sajle sa pokušajem povećavanja broja obrtaja neće biti ni teoretski a kamoli praktično moguće da ECU reguliše rad jer nema baš nikakvog uticaja na sajlu tj ne može da je pomera i time reguliše protok.

Na ovom motoru je mehanički leptir, nema nikakve regulacije preko njega.
Okačen je skraćeni tekst na linku sa opisom operativnog funkcionisanja ovog Motronica sa pregledom funkcionalnih veza izmedju elemenata sistema.

Predložio bih prvo dijagnostika problema da se uradi sa merenjima relevantnih parametara a tek potom popravka zamenom samo neispravnih delova sistema.
Ovako nasumičnim zamenama može da se oduži detekcija porekla greške ili grešaka.
Stvar opredeljenja, poštujem i taj pristup.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 12 Feb 2021, 09:37

Plus i ti novi delovi, ko zna vrede li cemu, ja sam menjao termostat pa je i taj novi neispravan... A uzeo sam kao najbolji koji moze kod nas....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 12 Feb 2021, 09:51

Pa zato i dijagnostika svega se radi, i pre i posle zamene delova. Sve dok izmereni parametri nisu u radnih granica problem se rešava. Zato je upustvo proizvodjača sistema izuzetno korisna alatka jer sadrži potrebne podatke.
Karburatori su još mogli na sluh i osećaj da se šteluju, EFI sistemi zahtevaju precizne mere i tačan redosled operacija podešavanja. Tek kada je sistem u okviru tolerancije funkcioniše povratna sprega regulacije kako treba u svim radnim režimima.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Feb 2021, 17:07

Danas mi se desilo prvi put da se motor ugasio odma posle paljenja, anlaser uredno zaverglao, motor se lagano upalio, ali se posle 2-3 sek ugasio. I tako dvaput zaredom, treci put sam dodao malo gasa i uspeo je da odrzi ler gas.
Posle je palio bez dodavanja gasa, ali je kazaljka dosta pala nego inace, na nekih 200-300 obrtaja, pa se onda digla na oko 1000, i spustila na 700-800.
Kad padne na tih 200-300 obrtaja, motor se zatrese, dok ne podigne obrtaje.
Ima li neko ideju sta moze biti?

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1032
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ChobbyNS » 12 Feb 2021, 17:16

Forum ti neće popraviti auto, dosta saveta si dobio odakle da kreneš.
Treba da nađeš majstora koji je specijalizovan za Opel, dobro poznaje taj motor i ima potrebnu dijagnostiku, biće ti jeftinije tako nego da random menjaš delove dok ne ubodeš.

Sent from my HD1913 using Tapatalk


Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Feb 2021, 17:51

Ostavio sam ga da se ohladi 2-3 sata, i sad je upalio skroz normalno kao i pre, bez muke.
Ocigledno nesto vezano za temp., s.nesto od senzora, vrlo moguce termodavac, koji inace i treba da zamenim, ne prikazuje dobro temp, motora...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 12 Feb 2021, 19:31

stvarno tesko da mozemo mi da ti resimo probleme sa tim motorom kojih ocigledno imas previse a ko zna sta sve moze biti problem, kao sto kolega rece bez nekog majstora mislim da nista neces uraditi i samo ces bacati pare menjajuci delove na koje sumnjas

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 25 Feb 2021, 14:55

Evo da se javim posle nekog vremena, nestabilan ler rad motora je primetno smanjen, zamenjen je ler/step motor novim motorom, i ociscen je leptir gasa, onoliko koliko sam mogao bez skidanja tog dela. Takodje je zamenjen desni nosac motora, a druga dva nosaca, levi i nosac menjaca cekaju zamenu, kao i termo davac, delovi su tu pa ce uskoro biti zamenjeni.
Naime, da li treba sada resetovati ECU skidanjem obe kleme, zbog novog step motora?
Drugo pitanje se odnosi na start motora, naime, pre zamene step motora, kad sam palio auto, kazaljka obrtaja je prvo skocila preko 1000, pa se spustila na niskih 500-550, i onda se polako podigla do 800-900. Sada sa novim step motorom, kazalika skace preko 1000, i onda se lagano spusta na 800-900, sto i mislim da je pravilnije nego u prvom slucaju?
U prvom slucaju kada padne na tih 500-550, motor krene da se gusi kao da ce se ugasiti.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Geza » 25 Feb 2021, 18:05

Dobro radi sve, nemoj da diraš. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 25 Feb 2021, 23:18

Pa, da kazem da dosta bolje radi, obrtaji dosta manje variraju gore-dole, nekih 50-60 obrtaja, nekad malo vise nekad manje, i rad motora je manje neujednacen ali jos to nije onako linearan ujednacen rad, jos se taj neravnomeran rad oseti, najvise na sedistima, pa na volanu.
Vovatno treba dihtung glave motora da se sredi, i sva mesta gde je moguce curenje vakuma da se pretresu, kontam da ce tad biti doveden u red.
Vozio sam Polo 2002. god. 7 god., 1.4 16V, pa znam kako izgleda ravnomeran i ujednacen rad :).

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 28 Feb 2021, 18:33

Kako se krecu cene za veliki servis za Calibru C20NE?

Odgovori