Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 11:59

Pozdrav svima :),

Od nedavno sam vlasnik Calibre 2.0 8V, i sredjujem je polako da bih je doveo u top stanje. Do sada je uradjeno:

- Kompletno farbanje, limarijski bilo vrlo malo posla, posto je calibra jako dobro ocuvana, nikad havarisana i lupana.
- Nove felne 17" i nove gume
- Nove fabricke stopke i napred xenoni
- Nov akumulator, alternator remontovan, benzinska pumpa, dizne, svecice, filteri, nove plocice, diskovi, pakne, amortizeri, uradjen mali i veliki servis, trap utegnut, i jos dosta stvari pored toga.

Uskoro ce i enterijer doci na red, kompletno presvlacenje u crnu kozu ili stof, ili neka kombinacija, videcu jos.

Trenutno je vozim svaki dan po malo, da bih uvideo sta jos treba da se dotera, i imam jedan manji problem, rekao bih.
Naime, u leru motor stvara vibracije i trese malo u kabini, i pri tom su obrtaji na nekih 800-850, medjutim ako malo stisnem papucicu gasa i drzim obrtaje na 1000, motor se skroz umiri, i nestanu sve vibracije i ne trese uopste. Da napomenem da je guma na nosacu motora malo napukla, i to je u planu da se sredi uskoro.
Na dijagnostici nema nikakvih gresaka, sve prolazi.

Ono sto bi jos trebalo da se uradi je ultrazvucno pranje ler motorica, zamena tog nosaca motora, i da se ugradi nov izduvni sistem, jer vidim da je postojeci krpljen na nekim mestima, a i cuje se neko lupkanje nazad, kao lim i lim, dok je u leru. Katalizatora nema trenutno.

Posto nema ovog problema kad su obrtaji u leru na 1000, da li postoji neki nacin da se nasteluje ler gas, tako da u leru dobijem tih 1000 obrtaja?


Hvala unapred :)

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od gazza » 12 Jan 2021, 13:17

kompjuter?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 12 Jan 2021, 14:00

svasta tu moze da bude od step motora, peko protokomera, lambda sonde, leptira usisa, fals vazduha bem li ga sta sve, stelovanje lera nije moguce kao na karburatorima.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 15:18

Ako izuzmemo sve to navedeno, da li izduvni sistem moze da bude uzrok, u smislu da je zaprljan, zapusen, i slicno?
Posto nemam katalizator, a imam lambda sondu, da nije problem kolicina goriva koja se ubrizgava u motor?
Ili odnos vazduha i goriva u smesi?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 12 Jan 2021, 15:39

to sto nemas katalizator ne remeti rad sonde koja se nalazi pre katalizatora

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 15:46

Ok, hvala, sonda je proverena inace i ispravna je.

Ako se u motor ne ubrizgava dovoljna kolicina goriva, ili odnos benzin-vazduh nije dobar, da li to moze biti uzrok nepravilnog lera? Potrosnja je u leru prema bordu nekih 1.3-1.6, varira izmedju.

Kad drzim papucicu gasa na nekih 1000 obrtaja, sve radi skroz mirno bez potresa i vibracija, a kada je pustim obrtaji padnu na 800-900 i opet trese, s tim sto stalno variraju gore dole po 50-100 obrtaja.

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Mladen7 » 12 Jan 2021, 16:05

danijelk je napisao:Ako izuzmemo sve to navedeno, da li izduvni sistem moze da bude uzrok, u smislu da je zaprljan, zapusen, i slicno?
Posto nemam katalizator, a imam lambda sondu, da nije problem kolicina goriva koja se ubrizgava u motor?
Ili odnos vazduha i goriva u smesi?
Bez katalizatora i ako uzmemo da je lambda sonda ispravna uzrok manjih/većih obrtaja može da bude i izmena na izduvu .
U fizičkom smislu ,ako je menjano nešto . Zadnji ,srednji lonac i sl.

Sve to je fabrički napravljeno sa određenim otporima izduvnim gasovima i po tim parametrima motor ima njegove osnovne info.
To je naravno za te sitne nepravilnosti a i poneku vibraciju.

Ako je tu sve ok, ili su izmene minimalne moguće uzroke ti je OMP naveo.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 16:17

Vidim da je izduv krpljen i budzen na nekim mestima, a i cuje se neko lupkanje lima, onako sitno i brzo, na leru, bas nazad negde kod auspuha.

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Mladen7 » 12 Jan 2021, 16:49

Dobar početak ,pa osluškuj dalje naćićeš šta je .

Druga stvar na samom izduvu su oni gumeni nosači , takozvane zakačke auspuha.
Ako su stari ,devulkanizirani oni znaju preneti dosta vibracija.
Njih lako sam zameniš ,ako te baš ne mrzi.

Ovo sve je za poneku vibraciju ,pre svega.

Dodatak :
Međutim glavno za br obrtaja ipak je nešto oko motora ler gasa ,ili kako ga ko već zove . Često zaprljan hoće da pobrljavi .

Ovo dole šta je Kuzmanović napisao takođe bi video obavezno .
Poslednja izmena od Mladen7 u 12 Jan 2021, 16:49, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Kuzmanovic » 12 Jan 2021, 16:49

Prekontrolisi vakum creva. Moguce da su vremenom istrulila i popucala.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 18:05

Hvala, sta bi jos trebao da proverim, da ima veze sa neravnomernim radom u leru?

Sutra radim remont alnasera, koji malo sporije vergla, oko 2-3 sec, ali pali uvek iz prve, zatim menjam kabl za masu od akumulatora do sasije posto baca 13.6v, umesto min 13.8-13.9 (akumulator je nov, Exide Premium 72ah, alternator sveze remontovan), posle toga menjam nosac motora i stavljam komplet nov izduv, na kraj cu verovatno Sebring Type 778 umesto zadnjeg lonca, da bi dobio dublji zvuk.
A uradicu i ultrazvucno pranje ler motorica, pa posle ovih stvari verujem da ce se motor mirnije ponasati u leru :)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 12 Jan 2021, 18:08

zar smo ti malo stvari za proveru naveli :)

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 12 Jan 2021, 18:32

I vise nego ocekivano :D.

Hvala svima, javljam utiske kad se sve to isproverava :)

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 13 Jan 2021, 10:12

Jedno pitanje, da li je bolje sipati benzin 100 oktana u C20NE, ili je 95-98 bolji izbor, s obzirom da je motor i predvidjen za to?
Ima li kakvog dobitka, u smislu da li motor bolje radi, vuce, da li je bolji odziv na gas, i slicno, ako mu sunem 100 oktana?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 13 Jan 2021, 10:48

Jedino ako cujes detonacije(u narodu kliktanje eventila) kad je vrucina, i opteretis motor.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Odgovori