Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Hteo bih da zamenim step/ler motor, ima li neko iskustva sa ovom markom?
https://www.onlinecarparts.co.uk/esen-skv-8710704.html
https://www.onlinecarparts.co.uk/esen-skv-8710704.html
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
glavna lambda sonda se nalazi uvek ispred katalizatora a kontrolna iza, tvoj auto ima vrv jednu posto je starije generacije i ona se nalazi ispred katalizatora tako da to sto nema kat ne utice na rad sonde ali los rad sonde utice na katalizator.
U svakom slucaju ako ti sonda nije ispravna onda je zameni jer ti zbog nje motor ne radi kako treba.
ventilator svakako ne sme da pali na ovoj temperaturi, treba videti u cemu je problem
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Menjam termodavac, termostat i termo prekidac, i takodje step/ler motor, pa cu videti da li ce se motor stabilizovati i imati ujednacen rad na leru.
U planu je i nova izduvna grana sa novim loncima, sto takodje moze da utice na rad motora, ovaj trenutni auspuh je vec krpljen i budzen,...
U planu je i nova izduvna grana sa novim loncima, sto takodje moze da utice na rad motora, ovaj trenutni auspuh je vec krpljen i budzen,...
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Nema nikakvog uticaja lonac za rad na leru ovog sistema.
Može i da bude skinut kompletan izduv, ovo je atmo motor.
Da bi se ler stabilizovao mora pre svega da motor/ECU bude na ler režimu i da bude kontrola obrtaja preko motorića za vazduh koji m ECU upravlja.
Sve dok je rad postavljen natezanjem sajle sa pokušajem povećavanja broja obrtaja neće biti ni teoretski a kamoli praktično moguće da ECU reguliše rad jer nema baš nikakvog uticaja na sajlu tj ne može da je pomera i time reguliše protok.
Na ovom motoru je mehanički leptir, nema nikakve regulacije preko njega.
Okačen je skraćeni tekst na linku sa opisom operativnog funkcionisanja ovog Motronica sa pregledom funkcionalnih veza izmedju elemenata sistema.
Predložio bih prvo dijagnostika problema da se uradi sa merenjima relevantnih parametara a tek potom popravka zamenom samo neispravnih delova sistema.
Ovako nasumičnim zamenama može da se oduži detekcija porekla greške ili grešaka.
Stvar opredeljenja, poštujem i taj pristup.
Može i da bude skinut kompletan izduv, ovo je atmo motor.
Da bi se ler stabilizovao mora pre svega da motor/ECU bude na ler režimu i da bude kontrola obrtaja preko motorića za vazduh koji m ECU upravlja.
Sve dok je rad postavljen natezanjem sajle sa pokušajem povećavanja broja obrtaja neće biti ni teoretski a kamoli praktično moguće da ECU reguliše rad jer nema baš nikakvog uticaja na sajlu tj ne može da je pomera i time reguliše protok.
Na ovom motoru je mehanički leptir, nema nikakve regulacije preko njega.
Okačen je skraćeni tekst na linku sa opisom operativnog funkcionisanja ovog Motronica sa pregledom funkcionalnih veza izmedju elemenata sistema.
Predložio bih prvo dijagnostika problema da se uradi sa merenjima relevantnih parametara a tek potom popravka zamenom samo neispravnih delova sistema.
Ovako nasumičnim zamenama može da se oduži detekcija porekla greške ili grešaka.
Stvar opredeljenja, poštujem i taj pristup.
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Plus i ti novi delovi, ko zna vrede li cemu, ja sam menjao termostat pa je i taj novi neispravan... A uzeo sam kao najbolji koji moze kod nas....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Pa zato i dijagnostika svega se radi, i pre i posle zamene delova. Sve dok izmereni parametri nisu u radnih granica problem se rešava. Zato je upustvo proizvodjača sistema izuzetno korisna alatka jer sadrži potrebne podatke.
Karburatori su još mogli na sluh i osećaj da se šteluju, EFI sistemi zahtevaju precizne mere i tačan redosled operacija podešavanja. Tek kada je sistem u okviru tolerancije funkcioniše povratna sprega regulacije kako treba u svim radnim režimima.
Karburatori su još mogli na sluh i osećaj da se šteluju, EFI sistemi zahtevaju precizne mere i tačan redosled operacija podešavanja. Tek kada je sistem u okviru tolerancije funkcioniše povratna sprega regulacije kako treba u svim radnim režimima.
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Danas mi se desilo prvi put da se motor ugasio odma posle paljenja, anlaser uredno zaverglao, motor se lagano upalio, ali se posle 2-3 sek ugasio. I tako dvaput zaredom, treci put sam dodao malo gasa i uspeo je da odrzi ler gas.
Posle je palio bez dodavanja gasa, ali je kazaljka dosta pala nego inace, na nekih 200-300 obrtaja, pa se onda digla na oko 1000, i spustila na 700-800.
Kad padne na tih 200-300 obrtaja, motor se zatrese, dok ne podigne obrtaje.
Ima li neko ideju sta moze biti?
Posle je palio bez dodavanja gasa, ali je kazaljka dosta pala nego inace, na nekih 200-300 obrtaja, pa se onda digla na oko 1000, i spustila na 700-800.
Kad padne na tih 200-300 obrtaja, motor se zatrese, dok ne podigne obrtaje.
Ima li neko ideju sta moze biti?
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Forum ti neće popraviti auto, dosta saveta si dobio odakle da kreneš.
Treba da nađeš majstora koji je specijalizovan za Opel, dobro poznaje taj motor i ima potrebnu dijagnostiku, biće ti jeftinije tako nego da random menjaš delove dok ne ubodeš.
Sent from my HD1913 using Tapatalk
Treba da nađeš majstora koji je specijalizovan za Opel, dobro poznaje taj motor i ima potrebnu dijagnostiku, biće ti jeftinije tako nego da random menjaš delove dok ne ubodeš.
Sent from my HD1913 using Tapatalk
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Ostavio sam ga da se ohladi 2-3 sata, i sad je upalio skroz normalno kao i pre, bez muke.
Ocigledno nesto vezano za temp., s.nesto od senzora, vrlo moguce termodavac, koji inace i treba da zamenim, ne prikazuje dobro temp, motora...
Ocigledno nesto vezano za temp., s.nesto od senzora, vrlo moguce termodavac, koji inace i treba da zamenim, ne prikazuje dobro temp, motora...
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
stvarno tesko da mozemo mi da ti resimo probleme sa tim motorom kojih ocigledno imas previse a ko zna sta sve moze biti problem, kao sto kolega rece bez nekog majstora mislim da nista neces uraditi i samo ces bacati pare menjajuci delove na koje sumnjas
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Evo da se javim posle nekog vremena, nestabilan ler rad motora je primetno smanjen, zamenjen je ler/step motor novim motorom, i ociscen je leptir gasa, onoliko koliko sam mogao bez skidanja tog dela. Takodje je zamenjen desni nosac motora, a druga dva nosaca, levi i nosac menjaca cekaju zamenu, kao i termo davac, delovi su tu pa ce uskoro biti zamenjeni.
Naime, da li treba sada resetovati ECU skidanjem obe kleme, zbog novog step motora?
Drugo pitanje se odnosi na start motora, naime, pre zamene step motora, kad sam palio auto, kazaljka obrtaja je prvo skocila preko 1000, pa se spustila na niskih 500-550, i onda se polako podigla do 800-900. Sada sa novim step motorom, kazalika skace preko 1000, i onda se lagano spusta na 800-900, sto i mislim da je pravilnije nego u prvom slucaju?
U prvom slucaju kada padne na tih 500-550, motor krene da se gusi kao da ce se ugasiti.
Naime, da li treba sada resetovati ECU skidanjem obe kleme, zbog novog step motora?
Drugo pitanje se odnosi na start motora, naime, pre zamene step motora, kad sam palio auto, kazaljka obrtaja je prvo skocila preko 1000, pa se spustila na niskih 500-550, i onda se polako podigla do 800-900. Sada sa novim step motorom, kazalika skace preko 1000, i onda se lagano spusta na 800-900, sto i mislim da je pravilnije nego u prvom slucaju?
U prvom slucaju kada padne na tih 500-550, motor krene da se gusi kao da ce se ugasiti.
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Dobro radi sve, nemoj da diraš.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Pa, da kazem da dosta bolje radi, obrtaji dosta manje variraju gore-dole, nekih 50-60 obrtaja, nekad malo vise nekad manje, i rad motora je manje neujednacen ali jos to nije onako linearan ujednacen rad, jos se taj neravnomeran rad oseti, najvise na sedistima, pa na volanu.
Vovatno treba dihtung glave motora da se sredi, i sva mesta gde je moguce curenje vakuma da se pretresu, kontam da ce tad biti doveden u red.
Vozio sam Polo 2002. god. 7 god., 1.4 16V, pa znam kako izgleda ravnomeran i ujednacen rad .
Vovatno treba dihtung glave motora da se sredi, i sva mesta gde je moguce curenje vakuma da se pretresu, kontam da ce tad biti doveden u red.
Vozio sam Polo 2002. god. 7 god., 1.4 16V, pa znam kako izgleda ravnomeran i ujednacen rad .
Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad
Kako se krecu cene za veliki servis za Calibru C20NE?