Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl » 09 Feb 2021, 19:19

Ukucas Motronic M1.5 kako kaze Wiki pa se moze probistriti upravljanje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 09 Feb 2021, 19:39

Nema senzor pedale gasa, ima mehaničku sajlu i senzor za leptir. (TPS).
Upravo zato ne sme da se proizvoljno pomeraju ta 2 elementa, treba da budu sinhronizovani mehanički a što se proverava, i po potrebi podešava, šublerom (nonijusom) a prema repernim tačkama.

Senzori drugi, potpu lambde ili temperature se ne podešavaju. Ili ispravno funkcionišu prema poznatim krivama zavisnosti (dijagramima iz uputstva) ili su pokvareni i bacaju se a stave novi.

Sistem Motronic kao i Jetronic je extra pouzdan, sve dok je u fabričkom stanju tj nije nešto budženo.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 09 Feb 2021, 20:06

Mislio sam na sajlu gasa, koja ima gumeni buzir i onaj metalni granicnik, gde se steluje osetljivost papucice gasa.
E nju ako zategnem tako da podignem ler gas malo, da li bi to bilo bezbedno da se vozi tako?
Kad otopli planiram svakako veliki servis i rasturanje glave motora i sredjivanje, a do tad ako moze ovako da se vozi, sa zategnutom sajlom i podignutim lerom, to mi je ok :).

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 09 Feb 2021, 20:26

Meni je pre 5 godina crkao termostat na zamrzivacu.
Ja to nisam hteo da menjam, vec sam prevezao da motor stalno radi, rekose mi da to ne moze tako,medjutim ja sam bio u fazonu nek radi dok ne rikne, i on i dalje radi.

Ovo ti je slicna situacija, to ti je kao da uvek vozis sa malo stisnutom gasom, sta ce mu biti, verovatno nista....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl » 09 Feb 2021, 20:47

Bice pedala malo nize i to je to.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 09 Feb 2021, 21:37

Motronic accesses a different map for idle running conditions and this map is implemented whenever the engine speed is at idle.
Idle speed during warm-up and normal hot running conditions are maintained by the ISCV. However, Motronic makes small
adjustments to the idle speed by advancing or retarding the timing, and this results in an ignition timing that is forever changing
during engine idle.
Izmedju ostalog motor će raditi sa pogrešnim mapama, a šta to sve može da napravi ne bih nagadjao jer ima razlog zašto je Boš napravio sistem kakvim jeste.


http://calibra-classic.org/docs/opel_motronic_1.5.pdf

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl » 09 Feb 2021, 22:06

Ako za 30 godina se nije desilo nista nece ni za par meseci ako ostavi tako, no svako ima svoje misljenje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 09 Feb 2021, 22:18

30 godina sa problemom, odakle ti ta informacija?
Auto nedavno kupljen valjda.
A zašto bi nekoliko meseci vozio neispravan auto koji svakako mora da se popravi i dovede u ispravno stanje?
A pri tome niti je skupo niti komplikovano niti zahteva neki specijalni alat, samo koji sat slobodnog vremena i dobre volje da se pročita šta treba i uradi posao.
Ili posetiti servis.

U pravu si svako ima svoje mišljenje oko održavanja.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 10 Feb 2021, 00:40

Auto je kupljen pre nekoliko meseci, i od tad se redovno sredjuje,
Sajlu za gas sam malo zategao jos pre, jer je pedala za gas imala malo veci prazan hod, a sad sam mislio da je jos zategnem tako da u startu digne malo obrtaje u leru, da pocetna pozicija sajle bude ista kao kad bi pritisnuo malo papucicu gasa.
Trenutna potrosnja u leru mi ide 1.4-1.6L, nekad padne do 1.2-1.3, ali uglavnom ide tu oko 1.5, sto je opet vise nego sto bi trebalo.
Da napomenem da se rad motora za nijansu smiri posle nekih 20-30 min voznje, kad se zagreje,
Ne mogu da se otmem utisku da je glavni problem u smesi, ili premalo goriva ili vazduha, ili obrnuto, kao da se motor gusi, stuca.
Ako sam u pravu, pritiskom na pedalu gasa putem sajle otvara se klapna, i samim tim dovodimo vise vazduha u sistem, a bas tad se motor umiri i uravnotezi skroz, radi odlicno i tiho. Cim pustim papucicu gasa, obrtaji padaju na 700-800, i pocinje stucanje motora, potresi koji se osecaju na volanu i sedistima...

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 10 Feb 2021, 10:45

Probao sam ovo sa dodatnim zatezanjem sajle gasa, i u pocetku obrtaji na leru si bili veci od uobicajenih, ali posle 2-3 min nesto ih vrati u isti opseg kao pre, verovatno ECU, step/ler motor ili sta vec.
Kad bih mogao da ih zadrzim nekako, to bi bilo resenje.
Sta se desava ukoliko se raskaci step motor?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 10 Feb 2021, 10:54

Jel si gledao svecice, da li mozda neka drugacije izgleda od ostalih. Dobar ler gas ti je osnova dobrog motora, sta god da ne valja sa sagorevanjem, to ce najizrazenije da bude na ler gasu. JA sam nekad imao krivo usrafljenu svecicu u motor, odma se videlo da motor zatrzava na leru.

Sad se secam kolega je imao nekad davno Omegu 2.0 8v, isto je zatrzavala na leru, on to nikad nije ni resavao, vozio je godinama tako.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 10 Feb 2021, 11:29

Trenutno stanje je da su sve komponente u motornom prostoru proverene i sredjene sta je trebalo (step motor, klapna gasa, sve pumpe...), kao i sva struja, svi senzori rade kako treba, ukljucujuci i lambda sondu.
Uradjen i mali servis, zamenjeni svi filteri, dijagnostika ne prijavljuje nikakvu gresku ni u leru ni u voznji. Ovako kad bi ga covek vozio ne bi imao sta da doda, auto se ponasa sasvim normalno, terao ga ja 60 na sat ili 160, provereno.
Jedine dve stvari koje treba da se srede su plovak benzina (kazaljka zakucana na 0), i pokazivac temperature motora, koji stoji na onoj srednjoj crti izmedju prve crte i broja 90, kad se motor zagreje, nikad ne dodje na 90 ili blizu toga. To je valjda taj termodavac, da li moze on da uzrokuje ovaj nepravilan rad motora?
Radi, pokazuje temp. ali kad se motor dobro zagreje, dodje do te srednje crte i tu stoji.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl » 10 Feb 2021, 11:50

Svaki senzor moze da utice. Ako termodavac daje pogresan info recimo da je motor stalno hladan davace mu bovatiju smesu, spirace ulje sa cilindara, razredjivati ulje u karteru, itd...to pod uslovom da je senzor povezan sa upravljanjem motora.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 10 Feb 2021, 12:37

danijelk je napisao:
10 Feb 2021, 11:29
Trenutno stanje je da su sve komponente u motornom prostoru proverene i sredjene sta je trebalo (step motor, klapna gasa, sve pumpe...), kao i sva struja, svi senzori rade kako treba, ukljucujuci i lambda sondu.

temperature motora, koji stoji na onoj srednjoj crti izmedju prve crte i broja 90, kad se motor zagreje, nikad ne dodje na 90 ili blizu toga.
???
Sa jedne strane piše da svi senzori rade kako treba a sa druge strane piše da je očigledno žešće neispravan jedan od osnovnih senzora potrebnih motoru za ispravan rad i regulaciju smese.

Kako može da radi lambda sonda ako motor nije zagrejan, ako ECU dobija takav podatak??

Takodje, sada piše da su sve komponente proverene i sredjene a koji post ranije piše potpuno drugačije da je osnovna komponenta sajla gasa nasumice zatezana/pomerana.

Nešto mi se ne uklapaju iznesena zapažanja sa opisom da je sve u redu, provereno, podešeno i nema grešaka a uz konstataciju da motor loše/ nepravilno radi tj sagorevanje nije kako treba.

Kakvo je realno stanje svega sada postaje upitno sa ovim kontradiktornim saznanjima :zbunjen:

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 10 Feb 2021, 13:17

Ajde ovako, da probam da budem jasniji:

- Temperatura motora, tj. kazaljka koja je pokazuje, ide do polovine izmedju plave crte i 90 kad se motor zagreje, i tu stane, i tad se pali ventilator, kao sto bi inace i trebao?
Problem je sto je uobicajena radna temperatura za C20NE negde oko 90c ako se ne varam, a meni pokazuje znatno manje, ali se pali ventilator, pa mi to malo nije jasno?

- Katalizator nemam, takav je auto dosao kod mene, da li lambda sonda ne radi ispravno ako nema katalizatora, ili njen rad ne zavisi od toga?
Dijagnostika ne pokazuje kvar na sondi, niti bilo kakve druge greske, ako to pomaze?

- Sajla gasa je bila vec namestena tako da je postojao odredjeni luft u pedali, prazan hod, ja sam je malo dotegao i smanjio taj luft, dakle ima i dalje pedala neki prazan hod, samo smanjen.

Izvinjavam se ako sam bio nejasan, nadam se da je sad sve malo jasnije :).

Odgovori