Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 28 Feb 2021, 19:40

pa to pitaj u nekoj radnji koja prodaje delove za taj auto, sumnjam da je neko ovde radio servis na calibri, mozda pre 20 godina :)

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 02 Mar 2021, 21:03

Da li neispravan ili poluispravan termo davac moze da uzrokuje nestabilan/neravnomeran rad motora u leru?
Rad motora se malo poboljsa posle 15-20 min voznje, tj. kad se motor zagreje.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Kuzmanovic » 02 Mar 2021, 21:27

Pitao sam na pocetku teme ali pitacu ponovo, da li si pregledao creva od vakuuma? Ja sam isto imao neravnomeran rad na leru i problem je bio u naprslom crevu od vakuuma. Posle zamene creva, rad na leru je bio ravnomeran.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 02 Mar 2021, 23:40

Pregledavao sam crevo od usisa, creva od step/ler motora i jos neka, koja su tacno ta vakum creva koja su kriticna za ravnomeran rad?

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 03 Mar 2021, 09:12

Sva creva. Samo jedno da ne zaptiva (jer je zatvoren sistem) i regulacija motora je u autu.

Jesi li pregledao creva merenjem i koliko iznosi pritisak ili onako odokativno nekakvom procenom?

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 04 Mar 2021, 23:11

Iberlauf crevo je promenjeno, bilo je napuklo na kraju pre selne, kraj koji ulazi u telo leptira klapne.
Da li je bolje da iberlauf crevo samo odkacim od klapne i sprovedem dole negde, a tu rupu zapusim da ne bi vukao fals vazduh?
Vidim da se to preporucuje za bolji rad starijih motora koji su vec presli vecu kilometrazu?

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 05 Mar 2021, 00:08

Da, kod motora koji su odavno za generalku, koji troše po 5-6 litara ulja, skidanje recirkulacije sa usisa je gotovo obavezno da bi motor uopšte nekako radio. Praktikovalo se kod karburatorskih motora uglavnom.

Ako je tvoj motor u tako lošem stanju da ima jako veliku količinu gasova, što bi u narodu rekli produvao na karikama sve takve "fore" samo privremeno krpe situaciju, koja će se jako brzo dalje pogoršavati.

Nije bilo dosada informacije o tako lošem stanju motora, džabe cela ona priča o štelovanju i proveri ler sistema, prosto nikada to neće raditi kako treba dok se motor mehanički ne sredi- klipovi sa karikama, cilindri na specijalu, radilica trnuje itd... komplet mašinska obrada bloka.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 05 Mar 2021, 00:34

Auto se vozi svakodnevno, nemam nikakvih problema u voznji, samo taj neravnomeran i nemiran rad u leru, koji doduse nije nesto jako izrazen, ali se jasno oseti po tim "udarima" iz motora, i variranju obrtaja gore-dole, nekih 50-100 obrtaja, kao neko neravnomerno priguseno stucanje. Kad krene voznja sve je glatko, toga nema, a inace ne trosi ulje, ne trokira u voznji, ne dimi, ide sasvim normalno.
Bice da je potrebno osvezavanje motora, sredjivanje dihtunga, glave, ventila, neka polu-generalna...

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 05 Mar 2021, 07:45

Pa ako je tako i motor je u dobrom stanju, ne troši ulje, otkuda onda predlog da se skine crevo PCV da ne ulazi puno ulja u usis...ne kapiram takve kontradiktornosti.

Prosto, ako motor nije produvao crevo mora da bude u funkciji inače neće biti potpritiska i neće uopšte raditi PCV sistem a time ni regulacija motora neće biti u zadatim okvirima.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 05 Mar 2021, 07:53

Mozda je vreme za novog majstora.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
danijelk
Postovi: 76
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk » 05 Mar 2021, 19:40

Samo sam pitao da li je bolje za motor, u kakvom god je stanju, da se odkaci iberlauf i sprovede dole, da li to pomaze motoru da lakse i ravnomernije radi, jer vidim da mnogi to radi, iako je motoru dobrom stanju, pa ako pomaze pomaze...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax » 05 Mar 2021, 19:43

To se radi na DMB motorima, koji produvaju pre 50.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 10 Mar 2021, 19:57

ako ces vec da vadis ibelauf onda napravi oil catch tank a ne da pustis crevo da se vuce po putu kao na jugicima i kecivima sto se neretko sretalo ali kod njih se to vidjao jer su bili zreli za otvaranje a varijanta sa oil catch tankom je vec nesto sto se radi u svetu tjuninga i trka i nema veze sa produvalim motorima i sl.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj » 10 Mar 2021, 22:26

oil catch tank ionako ima svaki moderan motor, možda neki izuzetak ali pravilo je da ima fabrički rešeno prikupljanje uljnih para kroz separaciju.

Inače je dobra stvar, ja sam na jednom autu napravio ručno oil cc pošto fabričko rešenje je bilo očajno rešeno, U pitanju je bio Reno benzinac.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP » 11 Mar 2021, 07:58

pa nemaju bas svi posebno ne atmosferski motori, imaju turbaci i dizelasi a calibra cisto sumnjam da ga ima zato i kazem ako oce da se zeza sa iberom da bolje napravi tank

Odgovori