Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Oterao sam auto kod majstora da uradi veliki servis i rekao mi je da je otisao i nosac motora koji ja zamenio. Pre toga auto je jako mirno radio i dosta tiho. Nakon servisa auto radi lepo ali se osete vibracije na volanu, sedistu i menjacu. Otisao sam kod drugog majstora da proveri da li je ovaj dobro uradio sve i kaze da jeste. Motor je uzupcen, kvalitetan nosac je stavio. Sve uredno.
Inace auto lepo ide, ali malo vise rezi, i imam te vibracije.
E sad, dosao je minus i ja osetim blago cekicanje na jutarnjem paljenju. Posumnjao sam da su dizne. Da li mogu vibracije od dizni? Vibracije su blage ali osetne i konstantne. I da, majstor je rekao da se blago cuje plivajuci ali da nema potrebe za zamenom jer je minorno. Auto je komplet pregledan u potrazi za uzrokom vibracija i nista nije nadjeno, a jutros sam prvi put to cekicanje cuo.
Inace auto je Ford Kuga 2.0tdci 100kw, 2009.god, 160.000km pravih presao (provereno).
E sad, ako mogu takve vibracije od dizni, da li da idem prvo na ciscenje dizni ili na remont?
Inace auto lepo ide, ali malo vise rezi, i imam te vibracije.
E sad, dosao je minus i ja osetim blago cekicanje na jutarnjem paljenju. Posumnjao sam da su dizne. Da li mogu vibracije od dizni? Vibracije su blage ali osetne i konstantne. I da, majstor je rekao da se blago cuje plivajuci ali da nema potrebe za zamenom jer je minorno. Auto je komplet pregledan u potrazi za uzrokom vibracija i nista nije nadjeno, a jutros sam prvi put to cekicanje cuo.
Inace auto je Ford Kuga 2.0tdci 100kw, 2009.god, 160.000km pravih presao (provereno).
E sad, ako mogu takve vibracije od dizni, da li da idem prvo na ciscenje dizni ili na remont?
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Ne može od dizni, nego je to dizel i normalno je čekićanje na ovim temperaturama.
To je osobina dizel goriva kao takvog.
Ako ipak sumnjaš da je problem sa radom motora, podigni haubu tokom tog jutarnjeg starta i prati zvuk i trešenje motora. Moguće je da ne radi neki grejač i da stoga nema paljenja smese a time i do jako neravnomernog rada motora što se oseti kao jake vibracije.
To stanje bi trebalo da je pribeleženo u memoriji pa ako imaš mogućnosti očitaj kodove greški.
Vibracije lako mogu biti primetne kao posledica zamene nosača motora, ne znam za konkretan slučaj da li Kuga ima hiudraulički, klasičan mehanički (guma-plastika) ili sa elektro ventilom (upravljivi preko elektronike motora).
Obično sa razlogom je fabrički kao rezervni deo preporuka, kupljen kod ovlašćenog kao original.
Razlike u odnosu na aftermarket su baš u tim vibracijama, do sada mi je takvo iskustvo da original osetno bolje upija.
Ako je pre servisa motor mirno radio ne bi se očekivalo da je ni iz čega nastao odjednom preko noći problem sa diznama pa im treba čišćenje ili remont. Iz razloga što se na servisu ne diraju dizne osim ako ima neki specifičan razlog.
To je osobina dizel goriva kao takvog.
Ako ipak sumnjaš da je problem sa radom motora, podigni haubu tokom tog jutarnjeg starta i prati zvuk i trešenje motora. Moguće je da ne radi neki grejač i da stoga nema paljenja smese a time i do jako neravnomernog rada motora što se oseti kao jake vibracije.
To stanje bi trebalo da je pribeleženo u memoriji pa ako imaš mogućnosti očitaj kodove greški.
Vibracije lako mogu biti primetne kao posledica zamene nosača motora, ne znam za konkretan slučaj da li Kuga ima hiudraulički, klasičan mehanički (guma-plastika) ili sa elektro ventilom (upravljivi preko elektronike motora).
Obično sa razlogom je fabrički kao rezervni deo preporuka, kupljen kod ovlašćenog kao original.
Razlike u odnosu na aftermarket su baš u tim vibracijama, do sada mi je takvo iskustvo da original osetno bolje upija.
Ako je pre servisa motor mirno radio ne bi se očekivalo da je ni iz čega nastao odjednom preko noći problem sa diznama pa im treba čišćenje ili remont. Iz razloga što se na servisu ne diraju dizne osim ako ima neki specifičan razlog.
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Meni se slicno desilo zbog nosaca, treso se ceo auto, tvrd bude zamenski nosac, ne radi dobar posao.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Znam da je stavio Febijev, trebao bi biti kvalitetniji.
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Verovatno ste u pravu. Dao sam oko 11.000 za nosac, kontao sam da je dobar. Na Meganu sam menjao nosac, nemam pojma koji su stavili, auto je super radio. Cudno mi da je tako, da je kvalitetniji zamenski los, nisam to ocekivao.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Do grejaca nema sanse da bude, ti motori pale ko benzinci i bez ijednog ispravnog grejaca i ne sme da bude cekicanja, vibracija itd.
Dakle, nosac najverovatnije. Ako motor vibrira zbog nosaca, moze da kaci ponesto pa da cekica.
Meni je jedan nosac nacet, malo se mrda motor i naprimer ako ti je malo otpusten neki sraf na zastiti DPF-a i katalizatora ili nekom limu moze da se cuje. Meni je jedan sraf bio popusten na zastitnom limu katalizatora, culo se u toku voznje isto da nesto cekica. Stegli taj sraf, motor se od tad uopste i ne cuje u kabini kao klasican dizel
Moze da bude sasvim glupa sitnica.
Dakle, nosac najverovatnije. Ako motor vibrira zbog nosaca, moze da kaci ponesto pa da cekica.
Meni je jedan nosac nacet, malo se mrda motor i naprimer ako ti je malo otpusten neki sraf na zastiti DPF-a i katalizatora ili nekom limu moze da se cuje. Meni je jedan sraf bio popusten na zastitnom limu katalizatora, culo se u toku voznje isto da nesto cekica. Stegli taj sraf, motor se od tad uopste i ne cuje u kabini kao klasican dizel
Moze da bude sasvim glupa sitnica.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Nijedan hladan dizel ne pali kao benzinac, niti radi mirno kao benzinac ni sa ni bez ispravnih grejača.
To je osobina dizel goriva i nema trika da je drugačije.
Isto tako hladan dizel uvek (?) ima zvuk čekićanja, još nisam sreo dizel motor koji to nema pri ovim temperaturama.
To naravno nestane čim se motor malo zagreje.
Grejači na savremenim dizelima ne služe samo za paljenje, oni rade i kada se motor upali još neko vreme za koje je potrebno dodavati toplotu da bi se dizel gorivo dobro i do kraja zapalilo/sagorelo.
To nema veze sa konkretnim motorom, to je kod svih osobina dizela kao goriva koje zahteva odredjene uslove, pre svega dovoljnu toplotu. Na hladnom motoru nema potrebne toplote, zato grejači.
Mala je verovatnoća da je kvar grejača istovremeno nastao sa zamenom nosača, ali nije nemoguće da se desilo ranije a tek sada primetilo kada su neophodni pa treba proveriti njihov rad, i zato sam napisao da se i to proveri jer može imati uticaja na vibracije hladnog motora.
Mišljenja sam da pošto nije stavljen original nosač pre svega u tome treba tražiti poreklo razlike u ponašanju.
Treba i malo sačekati, hioće nekada da "legne" nosač nakon više ciklusa zagrevanja i hladjenja te gume, omekša ona tokom vremena. Recimo jedno leto da prodje...kod klasičnog ispunjenog gumom.
To je osobina dizel goriva i nema trika da je drugačije.
Isto tako hladan dizel uvek (?) ima zvuk čekićanja, još nisam sreo dizel motor koji to nema pri ovim temperaturama.
To naravno nestane čim se motor malo zagreje.
Grejači na savremenim dizelima ne služe samo za paljenje, oni rade i kada se motor upali još neko vreme za koje je potrebno dodavati toplotu da bi se dizel gorivo dobro i do kraja zapalilo/sagorelo.
To nema veze sa konkretnim motorom, to je kod svih osobina dizela kao goriva koje zahteva odredjene uslove, pre svega dovoljnu toplotu. Na hladnom motoru nema potrebne toplote, zato grejači.
Mala je verovatnoća da je kvar grejača istovremeno nastao sa zamenom nosača, ali nije nemoguće da se desilo ranije a tek sada primetilo kada su neophodni pa treba proveriti njihov rad, i zato sam napisao da se i to proveri jer može imati uticaja na vibracije hladnog motora.
Mišljenja sam da pošto nije stavljen original nosač pre svega u tome treba tražiti poreklo razlike u ponašanju.
Treba i malo sačekati, hioće nekada da "legne" nosač nakon više ciklusa zagrevanja i hladjenja te gume, omekša ona tokom vremena. Recimo jedno leto da prodje...kod klasičnog ispunjenog gumom.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Evo snimicu ti da cujes, nikakvo cekicanje nemam kad ga upalim na minusu. Cuje se isto ko i na plus 30. Mozda neki stariji dizel motori, neispravni.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Aha, Audi 3,0 tdi 2019., Volvo XC60 2,0 avgust 2020.
Neispravni, i stariji, kao i moj plus svi ostali koji nemaju isti zvuk kada su hladni i zagrejani, osim jednog primerka dizela. .
Neispravni, i stariji, kao i moj plus svi ostali koji nemaju isti zvuk kada su hladni i zagrejani, osim jednog primerka dizela. .
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Ja cu da ti snimim. Nema razlike. Mozda na minus 20, ali do sad nisam imao prilike da probam. Cak i na minus 10 je isto. Meni od minus 5 pa nanize uredno blicne lampicu grejaca pri kontaktu.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
To što blicne lampicu nije uopšte direktno povezano sa radom grejača, oni rade i kada je lampica ugašena, ne svetli.
Lampica je indikator koliko treba da sačekaš pre paljenja auta, to i piše u uputstvu a tako je i u praksi oduvek.
Što da snimaš tvoj izuzetak, pa ima hiljade snimaka već dostupno i hiljade dizela oko nas, barem je lako primetiti da nije isto paljenje na +20C i -10C kako ti kažeš.
Samo poslušaš aute oko sebe pri jutarnjem paljenju.
Lampica je indikator koliko treba da sačekaš pre paljenja auta, to i piše u uputstvu a tako je i u praksi oduvek.
Što da snimaš tvoj izuzetak, pa ima hiljade snimaka već dostupno i hiljade dizela oko nas, barem je lako primetiti da nije isto paljenje na +20C i -10C kako ti kažeš.
Samo poslušaš aute oko sebe pri jutarnjem paljenju.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Pa kod modernog, ispravnog dizela ne sme da ima razlike. Sto se tice grejaca, rade uvek, a duzina rada zavisi od spoljne temperature i vazdusnog pritiska. Mogu da rade od 2 sekunde do vise minuta. Kod mene nema razlike. Ok, nisam ga nikad probao na minus 20, ali zadnje dve zime nikakve razlike nije bilo u odnosu na leto.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Nema veze moderan ili nemoderan, svaki ima taj zvuk hladnog starta koji potiče od karakteristika dizel goriva- samozapaljenje. I ima ga svaki dizel auto na planeti, pa i tvoj.
Samo je pitanje da li ti čuješ ili ne čuješ, primećuješ ili ne primećuješ razlike rada hladnog i toplog motora.
Svrha grejača je upravo da tu razliku ublaži, zato se i vrši grejanje prostora za samopaljenje dizela.
Tako prosto
Valjda si nekada do sada vozio i palio na minusu moderan i ispravan dizel, ako nisi razumem otkuda izneto uverenje.
ps. ne rade grejači uvek, i nema veze sa vazdušnim pritiskom.
Samo je pitanje da li ti čuješ ili ne čuješ, primećuješ ili ne primećuješ razlike rada hladnog i toplog motora.
Svrha grejača je upravo da tu razliku ublaži, zato se i vrši grejanje prostora za samopaljenje dizela.
Tako prosto
Valjda si nekada do sada vozio i palio na minusu moderan i ispravan dizel, ako nisi razumem otkuda izneto uverenje.
ps. ne rade grejači uvek, i nema veze sa vazdušnim pritiskom.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ford Kuga 2.0tdci vibracije
Vozio sam 2.0 HDI 66KW i palio ga na minus 20. On jeste malo bucniji na toj trmperaturim. Na mom motoru nikakvu razliku nisam primetio. Isti je zvuk zimi i leti, osim sto na minusu ume da drzi 50 obrtaja veci ler gas oko 20 sekundi. Imam zimski i letnji snimak i potpuno je isto. Dobro cujem, hvala bogu, i itekako primetim razliku, a ovde je nema. Kod 1.6 HDI za rad grejaca meri i vazdusni pritisak.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”