Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 16 Feb 2021, 17:40

Pozdrav,

Auto je je Ford S-Max 2014, 2.0TDCI 140HP.

Pre tacno godinu dana prvi put se javila ova greska (Code P244D - Exhaust Temperature Too High for Particulate Filter Regeneration, Bank 1, Additional Fault Symptom: Emergency Position not reachable ili Component or System over temperature... ) i evo kako.

Posle voznje od nekih 100km (NS->Apatin) auto uredno ugasen. Ujutru, hladno, -10 zamrzo auto, dajem kontak sve ok ali onda izbaci "Service Engine Now" i nece da vergla, okrenem kljuc i nista se ne desava, nema verglanja. Kad je popodne ugrejalo, cackali smo malo masu, osogurace, plus klemu i spremali se da upalimo na kablove (misleci da je akumulator mozda problem), dam kontakt da okrenem volan, nema vise poruke, okrenem upali na po kljuca...vracam se za NS, pregledao ga i mehanicar i autoelektricar uglavnom nadjen mali komad podloske u kljestima na minus klemi, malo prljave kleme i minus klema nije zategnuta do kraja. Prepostavljamo da je masa bila problem jer greska nema smisla i sama je nestala nakon cackanja oko mase.

Proslo je godinu dana, nikad se greska nije vracala, regeneraciju DPF-a radio uredno (pratio sam i preko dijagnostike a i par puta ga uhvatio da je radio na parkingu).

Pre nedelju dana, jutro, opet velik minus, -9, jedva otvorio vrata zaledila, dajem kontakt, puf, Service Enigne Now, nece da vergla, potpuno ista greska kao pre godinu dana cak je i vreme isto (jako hladno napolju). Auto nedelju dana pre toga paljen da bi se preparkirao bez problema, bilo je oko 4-5 stepeni napolju.

Posle 2 dana, probao opet, napolju -1 i sunce, nece ista greska i nece da vergla. Probam da obrisem gresku ali cim dam kontakt ona se vrati. Brisem zapamcene vrednosti sa senzora (koristio Forscan dijagnostiku), greska se obrise ali do sledeceg kontakta kad se vrati. Setim se mase, mrdnem malo kabal od mase koji ide od minus kleme i zasrafljen na sasiju, sve stoji odlicno, sraf zategnut momacki, ne deluje da je nista labavo i sl, nista nije korodiralo na masi. Vracam se u auto da proverim pritisak u gumama, dam kontakt, nema poruke, puf upali na po kljuca...psujem sve po spisku, sreca pa sam bio u autu...

Auto opet vozim kod autoelektricara, proverava kleme, kabal za masu, sraf, sve kablove koji se nalaze kod mase a dodirnuo sam ih kad sam cackao sraf i kabal, sve je ok. Proba da izazove gresku tako sto otkaci neki od tih kablove, sve ok auto uvek upali na po kljuca nema vise one greske. Punjenje dobro, akumulator dopunim na 3 meseca preventivno (Exide Premium iz 2018 godine) prosto sve radi kako treba bez ikakve greske na dijagnostici kao da nista nije bilo.

Da li imate neku ideju sta dalje da pogledam i pregledam jer sa ovim autom vozim malu decu i ne bih da negde zaglavim na putu zbog ovog cudnog problema.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 46130
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od Geza » 16 Feb 2021, 20:33

P244D FORD Possible Causes

Faulty diesel particulate filter
Fuel system concerns
Customer driving habits
Exhaust restriction

How is the P244D FORD code repair?

Start by checking the "Possible Causes" listed above. Visually inspect the related wiring harness and connectors. Check for damaged components and look for broken, bent, pushed out, or corroded connector's pins.

Više od ovoga ne znam. :) Ako je problem samo zimi, prvo bih pregledao dovode goriva.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 16 Feb 2021, 21:37

Letos sam radio remont pumpe visokog pritiska (izmedju dva pojavljivanja ovog problema) i tada mislim da je sve pretreseno sto se tice sistema dovoda goriva. Pored remonta pumpe, ociscen je sistem zbog potencijalnih opiljaka, zamenjena prelivna creva na diznama i kuciste filtera goriva (i novi filter) zbog malo vazduha u sistemu.

Mene najvise buni sto se to desava samo kad je jako hladno i ja krenem da upalim auto u tom trenutku i sto sam svaki put problem da kazem resio sto sam cackao nesto oko mase a i napolju je malo ugrejalo (da li je to, minus klema ili kabal od mase ili kablovi koji se nalaze u okolini). Deluje da je neki problem sa kontaktima ali vec dvaput je sve gledao elektricar...

Prethodni vlasnik mi rece da je imao isti problem, navodno zato sto su mu u Grandu stavili novu verziju softvera, posle toga pojavio se isti problem. U istom Grand servisu su mu zamenili taj senzor ali problem se nastavio povremeno javljati. Navodno, resio ga je kad je kod drugog majstora stavio drugu verziju softvera jer ta koju je Grand stavio je bila problematicna...On misli da ako sam bio u Grandu (a jesam u par navrata) da su mozda opet stavili novu verziju softvera koja pravi problem.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 18 Feb 2021, 18:35

Bio sam danas do jednog majstora koji ima orginalnu Fordovu dijagnostiku, radi sa softverom na racunaru i razume se u elektroniku ali radi sve kao i mehaniku. Na moje iznanadjenje nije hteo nista da pogleda jer auto radi kako treba i nema gresaka pa kaze sta da gleda, nista mu nece reci dijagnostika, kad se ponovo desi da dovezem auto...sto moze biti problem ako se desi kao prvi put 100km od Novog Sada...

Medjutim skontao sam da je prethodni vlasnik nesto radio na ovom autu kod ovog majstora i priupitam ga ako moze da mi da spisak sta je radjeno i gle slucajnosti, jedino sto je radio kod njega je da je menjan racunar ali nisam uspeo saznati zasto. Ocigledno je vec imao neki problem ili sa racunarom ili sa strujom/napajanjem...

Pricao sam sa par majstora i tim mojim elektricarem, problem je specifican, nije da ti ne radi neko svetlo, klima, radio ili sl zbog struje pa ces nekako izgurati bez toga, ovde ti skoro godinu dana radi sve kako treba a onda samo iznenada bum ne mozes da upalis auto, mrtav bez ikakve najave bukvalno te moze ostaviti u nedodjiji. Ono 0 ili 1, radi ili ne radi, nije kao neki mehanicki deo, recimo zamajac slusas ga kako umire, ali znas oprilike kad je za zamenu.

Ja sad uopste vise ne znam da li je problem trajno resen, idu topliji dani i verovatno do sledece godine nece biti tolikog minusa, elektricar je sve pregledao, sve deluje ok ali ne moze nista da garantuje jer sad sve radi kako treba, nema nikakvih gresaka na dijagnostici, nista sta ukazuje na kvar. Jedino sto mi preostaje je da cekam sledecu zimu da vidim da li ce se ponovo desiti kad bude veliki minus napolju pa ako se desi da nista ne cackam nego da ga takvog nekako prebacim kod majstora pa da proba tad da nadje uzrok. Najgore sto ne znam da li ce se mozda desiti u sred leta ili na drugom kraju Srbije...

Jedni majstori savetuju, prodaj to nemoj da cekas i rizikujes, drugi kazu cekaj mozda je sad reseno a problem je sto ne bi ponovo da zaglavim sa decom i autom koji nece da upali....a moram uskoro veliki servis raditi.

Za mene postoje dve opcije od tri:
1 - zadrzati auto i nadati se najboljem jer mi se auto svidja i generalno sem ovog za sad nema nikakvih problema a vec sam dosta ulozio u njega (zamajac, remont pumpe, nove gume, zadnji amortizeri sad planiram i veliki servis). Da nemam malu decu zbog koga sam ga i kupio ne bi toliko ni razmisljao nego bi rizikovao.
2 - zamena staro za novo i uzeti novi auto po prvi put u zivotu
3 - ovu verovatno ne bi uradio a to je klasicna prodaja tj na oglase, zasto? Pa zato sto ovakva auta kupuju ljudi koji bas imaju puno dece i treba ima komotan porodican auto. Sama pomisao da bi necije drugo dete moglo ostati zaglavljeno na putu zato sto sam ja precutao kupcu mi izvrce stomak jer sam to doziveo na svojoj kozi i znam kako sam se osecao. Slicno je drugoj opciji ali i nije. Tamo ce ga negde pregledati u servisu i oni ce dalje da prodaju a ne ja pa mi nekako lakse :)

Ajde malo diskusije, sta bi ste vi uradili na mom mestu?

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 46130
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od Geza » 18 Feb 2021, 18:47

Vozi do jeseni. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od Vladapetr » 18 Feb 2021, 18:51

Odvezi mašinu kod Grbića u Pinosavu, bolje opcije nema.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 18 Feb 2021, 19:16

A dali ce mi i on reci isto sto i majstor danas (koji inace saradjuje sa cuvenim majstorom iz Pinosave bas na polju softvera i sl) sta da gledam kad sve radi i nema nikakve greske...pazi meni je to jasno i razumem ih, kako da nadjes zasto nesto nije radilo ako sad sve radi i nema nikakve greske...

ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 18 Feb 2021, 19:26

Možda odeš sa autom u hladnjaču i parkiraš na 24 sata, i pratiš onda šta se dešava.
U hladnjači je oko -20C.
Ako si u Bgd postoji povelika hladnjača za Merkator sistem, tj više hladnjača u blizini Nacionala.
Možda pitaš da ti dozvole/ iznajme/ odobre, šta već zamoliš i objasniš situaciju. Unutra ulaze kamioni, veliki je prostor mesta je bilo na izvolte kada sam bio tamo.

Ili da probaš beše u Navaku imaju -18C komoru kontejner za testiranje ali ne znam veličinu.

Ili negde treće mesto.

Jer ako čekaš kvar Marfi će vrebati, baš onda kada nije zgodno da auto ostane nepokretan.

ALi deluje ovako iz opisa na mogućnost problema sa ECU ili oko njega, pošto je sve mrtvo pa čak ni anlaser ne radi (probati ga direktnim spajanjem kontakta broj 50, da bi se otklonila sumnja na masu).

Za test ECU koristimo "kalt" sprej koji rashladjuje do -25C površinu na koju se našprica i dobro simulira hladne uslove.
Ja bih krenuo od kalt spreja po svakom komadu elektronike koij se dostupan uključivo i senzor radilice.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 18 Feb 2021, 20:39

Nazalost ja sam iz Novog Sada i za takvu egzebiciju sa hladnjacom bi modrao majstora da povedem sa sobom...

Inace, prosle godine kad se prvi put javila greska, majstor je upravo uspeo da alnasuje i upali auto kad je nesto prespojio na osiguracima da zaobidje racunar.

Inace na stranim forumima za neke modele Ford auta (Fiesta, Focus...) i verzije softvera na ECU racunaru, kad dodje do P244D greske, racunar nece dozvoliti da se upali auto a jedini nacin da se greska resetuje je da se resetuju zapamcene vrednosti u samom senzoru.

Sve sam ja ovo probao da uradim sa Forscan dijagnostikom, znaci prvo brisanje DTC gresaka, cim dam kontakt ponovo su tu, onda sam pokrenuo servisnu proceduru da resetujem zapamcene vrednosti na senzoru, odradi, obrise gresku ali cim dam kontakt greska je opet tu...sve dok nisam mrdno kabal od mase koji ide od minus kleme ka srafu na sasiji, nema vise poruke Service Engine Now i upali odmah.

Sto se tice spreja, cudi me da autoelektricar nije to probao a oba puta je problem bio samo kad je jako hladno napolju.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 20 Feb 2021, 21:43

Odlucili smo da zadrzimo auto pa sta bude jer to je ono sto nama treba, novih MPV vise skoro nema (sem Citroena koji jos ima u ponudi) sa trazenjeg polovnog ponovo nemam zivaca a i ovaj sam kvalitetno odrzavao a uskoro planiram veliki servis.

Mozda je problem i resen, necemo znati do sledeceg velikog minusa i to ako se potrefi da tada palim auto, bar znam gde da cackam, jer oba puta sam upalio auto bez majstora na parkingu, cackanjem oko mase ili klema a ako to ne upali, majstor mi je na manje od 1km od mene, moze peske da dodje do parkinga.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od dragvorl » 21 Feb 2021, 11:42

Ako ti se ovo desava samo zimi vrlo moguce da je do problema sa naponom a tu aku dolazi prvi pod pitanje. Nema veze stoje nov iovoono, nikad ne znas sta se desava. Da ga meris par jutara nasumicno rano pred paljenje kad je hladno pa bi bio neki uhvatljiviji podatak. Jer ocigledno posle tih jutarnjih problema neataje greska. Samo od sebe nece nestati, a ni sam ne znas kad ce da se pojavi i da te ostavi na putu. Ruku na srce malo ko ce se posvetiti ovakvom problemu narocito jer je povremen i to je jako tesko ispratiti ako se vec nekom nije desilo. Ako je menjan racunar to je moguce iz vise razloga, da je neka serijska greska, da je cesto oscilovao gubio napon (los aku, slaba masa...), da je potapan ili ko zna sta. Na zaloat imas nepouzdan auto koji te moze ostaviti bilo kad na putu i toga si svestan.

Evo jednog slucaja https://mhhauto.com/Thread-Solved-P06A6 ... 163Ps-2013
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 21 Feb 2021, 20:12

Sve je to meni jasno ali mi 99% vremena putujemo na relaciju Apatin/Novi Sad, zimi jako retko gde idemo ali to se naravno moze promeniti.

Za sad idemo ovako i da se nadam da je problem sa masom ovaj pit resen, jer akumulator je proveravan na masini tj stolu za testiranje (znaci ne sa onim prenosnim testerima i testiran je bas da bi se zaobisla masa jer je minus klema nedostupna pa ako masa ne valja nece ni akumulator dobro proci na testu.) odlican je bio, punjenje isto.

U stvari evo kako su isli postupci resavanja problema (pisao na drugom forumu pa da kopiram).

Prvi put kad se desilo (-10C napolju), cackano (pomerano, mrdano, skidano...) je u ovom redosledu:
1 - plus klema
2 - kablovi kod srafa za masu
3 - minus klema (AUTO JE UPALIO, NEMA SERVICE ENGINE NOW PORUKE, napolju je 4-5C)
4 - izvadjen akumulator
5 - ociscene kleme, izvadjena podloska koja je upala u celjusti minus kleme, sve namesteno nazad i stegnuto (auto i dalje pali)
6 - bio kod elektricara koji je sve jos jednom proverio

Radio godinu dana bez problema a onda kad se desilo drugi put (-9C napolju) cackano je:
1 - kablovi kod srafa za masu
2 - malo pomeren i drzan kabal za masu iznad srafa (AUTO JE UPALIO, NEMA SERVICE ENGINE NOW PORUKE, napolju oko 0C)
3 - bio kod elektricara koji je sve jos jednom proverio i dodatno u odnosu na prvi put ocistio kontakt kabla za masu i karoserije.

Oba puta deluje da je masa bila problem...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od dragvorl » 21 Feb 2021, 21:21

Kazem, tesko ces naci nekoga da se tim ozbiljnije zanima dok ne dodje do kvara. Ako ti je ok ovo stanje vozis tako i gotovo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10668
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od ljubitelj » 21 Feb 2021, 21:27

Ako je masa rešenje koje vraća u život, zašto prosto ne napravite još jednu dodatnu masu (ovu zadržitre, ne smeta) i to stavite pletenicu umesto kabla.

Mada sumnjivo je zašto je menjan kompjuter.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 899
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max (2014, 2.0 TDCI) P244D greska

Post od pegazbre » 21 Feb 2021, 21:59

Jbg, prodavac mi je to precutao a ja naravno to nikako nisam mogao da proverim iako sam pre kupovine vozio auto na pregled kod Ford majstora ali to nikako nismo mogli znati jer je na autu sve radilo kako treba, dijagnostika nikakve probleme nije pokazivala jedina zamerka je bila nesto tvrdje kvacilo i to je to...Krajem prosle godine bio je i u Grandu, menjao prelivna creva na diznama i trazio da ga pregledaju samo su nasli da je jedan zadnji amortizer procureo ostalo sve ok...

Majstor kod koga je zamenjen racunar nije mi rekao zasto je menjano tj u fazonu ne seca se tacno sta je bilo problem bilo je to 2018-te godine...planiram ovih dana da saznam od prerhodnog vlasnika...ako bude hteo da kaze...

Sto se tice jos jedne mase predlozicu majstoru da to uradimo ali i on je u fazonu da ne bi trebalo nista vise da je u vezi mase, kleme ociscene, kabal proveren, ismirglan i sraf i sam kabal da bolje pravi kontakt i sto kazete sad on moze samo da nagadja dok ne bude opet problem jer sve sto ima smisla je proverio.

Odgovori