Brat vozi 1.2 16v Sporting model i isto ulje odlazi negde. Sad ili se negde sliva i trosi nije siguran, ali oseti se smrad sagorelog ulja iz ventilacije kada auto promeni nagib, recimo kada ide uzbrdo pa naglo krene nizbrdica.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
@Eskimko
Auspuh nisam gledao a ni stavljen je nov zadnji lonac pre oko 6 meseci otrpilike.
Pre zamene, i svecice su bile crne a posebno svecica cilindra do akumulatora ( da li je to 1. ili 4. cilindar ne znam)
Auspuh nisam gledao a ni stavljen je nov zadnji lonac pre oko 6 meseci otrpilike.
Pre zamene, i svecice su bile crne a posebno svecica cilindra do akumulatora ( da li je to 1. ili 4. cilindar ne znam)
-
- Postovi: 23
- Pridružio se: 29 Nov 2021, 11:56
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Možda nekom bude značilo - Punto mk1 1.1 (55ks) tradicionalno je trošio, nekoliko godina već, oko 1 litar 10w40 na 1000km. Možda nešto manje kad se vozio samo u gradu, tipa 800ml, ali zato na autoputu sigurno litar, ako ne i malo jače. Skoro mu je prosvirao dihtung glave (počeo da meša vodu i ulje), kako i biva kod ovih motora iznad 150.000 km, odrađeno sve što treba, obrada glave i sl., karike nisu dirane. Puntić prešao 1000km od tada, upravo sam proverio šipku, deluje da ništa nije potrošio, ili ako jeste, možda 100-200 ml (nisam siguran da je parking potpuno ravan), zanemarljivo svakako. Inače sam do sada pre polaska na duži put (500+ km) uvek kupovao litar ili dva, jer će sigurno zatrebati, makar u povratku. Majstor je pretpostavljao da će se potrošnja smanjiti npr. na 400ml bez sređivanja karika (što mu valjda dođe kao polugeneralka), ispalo još bolje od toga.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
@DejanZ10
Šta se dešava?
Ja bih prvo izmerio kompresiju. Drugo, kada sam imao sličnu situaciju sa »Jugom 55«, problem je volšebno nestao kada sam zamenio termostate. Da naglasim, motor nije prokuvavao a radna temperatura ulja je 25÷35° C viša od one rashladne tečnosti, nisam video tragove izbacivanja kroz sistem za recirkulaciju... kako bilo, više nije prekomerno trošio ulje.
Šta se dešava?
Ja bih prvo izmerio kompresiju. Drugo, kada sam imao sličnu situaciju sa »Jugom 55«, problem je volšebno nestao kada sam zamenio termostate. Da naglasim, motor nije prokuvavao a radna temperatura ulja je 25÷35° C viša od one rashladne tečnosti, nisam video tragove izbacivanja kroz sistem za recirkulaciju... kako bilo, više nije prekomerno trošio ulje.
Ulje i aditivi su kako-tako sveži, ali treba imati u vidu da prljavština kruži motorom duže nego što je predviđeno.
Oko 2 puta, ipak. Navode “uobičajeno najviše 400 g” što je oko 455 cm³.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
1000 km je mala pređena kilometraža da bi primetio značajniju potrošnju ulja, tj. mora da ga troši kao sumanut da bi to video. Javi situaciju na 5.000 km.
-
- Postovi: 23
- Pridružio se: 29 Nov 2021, 11:56
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Veruj da je do "juče" trošio kao sumanut - litar na 1000km - to ne može da se ne vidi, odnosno posle 1000km je već na minimumu, imam litar od minimuma do maksimuma. Sada je nešto minimalno, gotovo neprimetno, tj. i dalje je na max ili vrlo blizu max. E sad, da li će stvari da se promene u narednih nekoliko hiljada km, to već ne znam, ali ne bih rekao. Inače, zahvat je koštao oko 28.000 dinara (uključen i nov antifriz, ulje, obrada glave i šta već je sve bilo propratno).
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Ja sam nekad platio 280e za Peugeota 1.4. Tu.
Ista prica je bila, potpuno je prestao da trosi ulje.
Ista prica je bila, potpuno je prestao da trosi ulje.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.