Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 17 Feb 2021, 18:59

Već nekih godinu ili godinu i po , situacija stabilna - tačno 1L ulja 1000 km.
Isprobavala se razna ulja i proizvođači ali uvek isto - auto troši ulje a svećice su pre promene bile garave i crne (čini mi se posebno ona prva do bobina).

Kilometraža je 130kkm (pravih), auto normalno vuče, ne dimi, ne curi...osim potrošnje ulja drugih problema nema.

Zvao sam servise. Neki popularni i bez gledanja u motor gledaju u pasulj i novčanik (preko telefona) pa tvrde da je to opšta havarija i da to neće bez 600-700e da izađe jer su sigurno klipovi, karike - dakle generalka.
Neki drugi kažu da su najverovatnije gumice ventila. U tom slučaju 200-250e.


Kojim pregledom zasigurno utvrditi o čemu se radi?
Jedan servis sam zvao i rekose da oni ne znaju drugacije nego da rasklapaju motor pa da gledaju redom sta nije u redu.
Mislim, sta ako ipak jesu gumice? Zbog delova od 10e ( gumice) da platim jos brdo evra za nepotrebno rasturanje motora?


Kojim postupkom/pregledom utvrditi precizno da li se radi o gumicama ili o karikama/klipovima ?
Ima li ko ideju ?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 17 Feb 2021, 19:22

Nekad si mogao da menjas gumice bez skidanja glave. Zar to ne moze vise, bio je neki alat.

Zavisi i koliko prelazis godisnje.
Ti imas ulja od 300 kinti polusintetike.
Kad toliko trosi mozes mali serivs da radis na 30.000km, na isto ti se vata, stalno imas novo ulje u motoru.

Za tih 30.000km on ti spali 30l ulja, sto je oko 10.000 rsd, dakle za tih 250e, za zamenu gumica, to mozes teras 100.000km.

Inave nekad se samo zamena gumica placala 50ak evra.

Taj auto malo vredi, da bi sipao neku lovi u njega...
Poslednja izmena od Bax u 17 Feb 2021, 19:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 17 Feb 2021, 19:35

Ma dobro. Nakon one "šok terapije" ( klipovi, karike za 700e) ni ravnanje glave mi ne "ravna" srčani ritam.

Ali je poenta - a kako znati da li su gumice ili ipak karike/klipovi?

Bax za dolivanje si matematički u pravu. Ali opet ostaje ekološka dilema a možda i više od "nemirne savesti" jer će početi da na tehničkom kontrolišu izduv. Auto sa potrošnjom ulja tačno 5X većom od fabričke, teško da će proći kontrolu izduva.

A koliko Punto vredi...diskutabilno je jer za ovaj auto barem znam pravu kilometražu a i kupio sam kad je tek izašao iz garncije.
Naravno da se ne isplati baciti 700e za generalku ( 1100e je ceno NOV motor za punta) ali možda nije došlo do genralke? To je i pitanje teme
Poslednja izmena od DejanZ10 u 17 Feb 2021, 19:38, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 17 Feb 2021, 19:38

Ma nikako, kao za gumice zadimi kad ga hladnog palis. Ali tih 1l nike tako velika potrosnja da ti vodis taj dim....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 17 Feb 2021, 19:51

tolika potrosnja ulja mora da se odrazi na izduv tj da postoji neki dim, ako si siguran da nigde ne curi ulje, moze da curi na semeringu radilice izmedju motora i menjaca pa se sliva u menjacku kutiju ali opet bi moralo da izadje negde. kod tog motora nije malo 1l ulja na 1000km ako sam dobro razumeo, da je litar na 10000 to bi bilo ok
uz odgovarajuci alat mogu da se zamene gumice bez skidanja glave, malo je zeznutije , na 16v motorima je lakse, ali ja bih svakako skidao glavu zbog provere klipova i karika a i same glave i ventila, jer niko 100% ne moze da ti kaze da su gumice. Ceo taj zahvat nema sanse da kosta toliko, ruka je recimo 50e za dizanje glave, gumice smesna cena, obrada glave 30e, nov dihtung 10e, pa sve i da su klipovi i karike otisli karike su ti 30-40e set, klipovi se generalno i ne kupuju novi, mislim da je set oko 100-150e, male su sanse da su stradali i da jesu nikad nece sva 4 da stradaju , taj koji je stradao zamenis polovnim i to je to

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 17 Feb 2021, 20:21

@OMP
A da li se karike i klipovi menjaju samo na izvadjenom motoru ili moze i dok je motor u kolima/na nosacima svojim ?


PS - i da, stvarno nigde ne curi. Na semeringu slinavi MALO otkad je kupljen( godinama pre povecane potrosnje ulja). Ali na pod nista ne stize. Gledano i na parkingu i u garazi TC nakon 10h stajanja :)
Poslednja izmena od DejanZ10 u 17 Feb 2021, 20:23, izmenjeno 1 put ukupno.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 17 Feb 2021, 20:23

Ja bih predložio sistematski preglede svega radi sužavanja mogućeg uzroka.

Da li gumice (vakuum, usis) ili karike (pritisak, izduv) se može utvrditi bez diranja motora na 2 načina.
Prvi je posmatranjem izduvnih gasova (još bolje merenjem sastava) pri kočenju motorom kada je najjači vakuum na gumicama usisnih ventila.
To se nekada i vidi prostim zagledanjem boje izduvnih gasova ali kod ispravnih katalizatora može da dodje do neutralizacije vidljivosti dima.
Na izduvnoj grani obično ima kontrolni šraf u delu pre katalizatora (izmedju grane i kata) gde se može odvrtanjem utvditi odnosno izmeriti stanje gasova.
Ne znam da li Punto ima predvidjen taj servisni otvor.

Takodje, ako dobro zagrejan motor odstoji 10tak minuta ugašen i odmah pri paljenju se pojavi plavi dim iz auspuha 99,99% su gumice.
Kat je hladan tada i ne može da preradi izduvne gasove.

Drugi metod je kroz otvor svećica ubaciti boroskop (endoskop) i pogledati stanje taloga na usisnom ventilu, ako puštaju gumice na stablu ventila će se videti jasno talog ulja.
I pogledati stanje gornjeg dela cilindara, ako ima "zub" koji se vidi 99% je problem u tom delu.

Na izduvnoj strani nije potrebno gledati, tamo neki motori ni nemaju gumice ventila, na tom mestu ne mogu da puštaju ulje.


Ako je karika-klip-cilindar u problemu onda se najviše vidi plavi dim pri opterećenju, dakle auto potpuno opterećen. Najbolje neki jak uspon i pun auto, ili gepek natovariti sa 300-400kg nečega.

Ako nije bilo havarije rashladnog sistema glavu motora ne treba dirati, ni ravnati niti bilo šta osim čišćenja,
Glava se nikada neće pokriviti ispod 350-400C a to je samo ako je ostala bez antifirza.
Normalna temperatura 200-250C glave ne može uticati na krivljenje.

Na motoru tako male zapremine 1lit/ 1.000km je ogromna potrošnja, oko 30-50 puta veća od normalne i to ne može biti neprimećeno ako ulje sagoreva, ali ulje može i da se sliva, curi negde gde se teško primeti.

Takodje, potrošnja ulja naglo raste kada se zapuši PCV sistem, ventilacija kartera. Da, može i preko 1 litra da posrče kroz usisnu granu (ne gumice, kroz usis neposredno iza leptira).
PCV stanje se može izmeriti manometrom sa negativnnom skalom /vakumetrom/.

O gumica na meraču/šipci/ nivoa ulja mora da bude u dobrom stanju i da zaptiva, inače PCV sistem ne radi korektno i ne vrši funkciju.

Ja bih krenuo u dijagnostiku redom, od najjeftinijh - O gumica šipke, PCV sistem, dihutng čepa za sipanje ulja, creva vakuuma da zaptivaju, leptir kontrola zapušenosti rupice na telu i samog leptira, merenje sastava izduvnih gasova na analizatoru.... i na osnovu tih dijagnostičkih procesa dalje procenio akcije.

Može se i pošto je to jednostavan motor skinuti glava kada bude vreme za veliki servis i pregledati direktno i stanje gumica i stanje cilindara.

ps. potrošnja ulja može da bude posledica zapečene brišuće karike ako je korišćeno lošije ulje i još u predugačkim intervalima.
AKo je to problem koji pravi potrošnju, može se probati sa koncentratom za čišćenje motora.

Ići od jeftinijih kontrola i popravki ka skupljim intervencijama.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 17 Feb 2021, 20:29

Mislim da i nema nikakvog dightunga na mernoj sipki punta. Na cevi nema sigurno a na samoj sipki ima neki platicni rukohvat, plasticni cilindar kroz ciji centar ide sipka pa zajedno ulaze u cevku za merenje ulja.

Cep ulja mu zaista nije dobar ali i ne pusta. U svakom slucaju ga menjam uskoro

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 17 Feb 2021, 20:46

Ima mali semering na sipkici meraca ako se o tome prica.

Zar nije najlakse da skine samo svecice i da pogleda, da li je ta jedna zaista drugacija, bar bi smanjio mnogo cimanje.
Cisto simnjam da sam ojedna gumoca ventila moze da otvrdne.


To je mala kilometraza za taj motor.

A sto se tice same potrosnje normalno je od od 1.5-2 deci na 1000km do 2 deci na 10.000km, i to kad je nov motor.

Imam oba slucaja i oba rade dobro.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 17 Feb 2021, 20:56

Na svećici se vidi, ali se ne zna poreklo odakle dolazi.

Šipka ulja mora biti zadihtovana inače motor ne može da radi ispravno, isto važi i za čep ulja.
To je kod benzinaca uslov rada PCV sistema.

Ta 2 elementa izmedju ostalog mogu da prilično utiču na problem sa uljem.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 17 Feb 2021, 21:07

Ali bar moze da suzi problematiku valjda ako je samo jedan cilindar.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 17 Feb 2021, 21:07

opet ljubitelj sa literaturom i teoretisanjem kakva bre crna merenja sastava izduvnig gasova, cuda muda, sarma, koji to majstori ovde rade sem u tvojoj literaturi sa kojom ocigledno preterujes u dokolici a u praksi nista od toga nisi nikad primenio ni video.

DejanZ10 je napisao:
17 Feb 2021, 20:21
@OMP
A da li se karike i klipovi menjaju samo na izvadjenom motoru ili moze i dok je motor u kolima/na nosacima svojim ?


PS - i da, stvarno nigde ne curi. Na semeringu slinavi MALO otkad je kupljen( godinama pre povecane potrosnje ulja). Ali na pod nista ne stize. Gledano i na parkingu i u garazi TC nakon 10h stajanja :)
klipovi se vade dok je motor na autu, nema potrebe vaditi motor iz auta, kad se skine glava i karter, naravno i oslobode konzole koje povezuju klipnjacu i radilicu, klipnjaca sa klipom se izbija na gore, posle je lako zameniti karike ili sam klip, realno nije neki veliki posao niti neka umestnost pogotovu na tako jednostavnim i malim motorima.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 17 Feb 2021, 21:22

Ja bih ga vala sam otvorio, nije krilo od aviona..

Pre mesec dana sam prodavao moj prvi Z10, bio je nakratrko oglasen, 124.000km.

Bio je oglasen na 1300e, zvali su me i nudili 800-900e.

Na kraju je otisao rodjaku, kad je vec toliko bezvredan, bar neko slatko da ga izvoza.

To bi sad spucao u tvoj 250-600e, i opet imas bezvredan auto.

Bolje to je da sipas to neko jeftino ulje i da stekas pare za sledeci auto.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 17 Feb 2021, 21:39

@OMP
Pitao sam da li mora da se vadi motor jer bi to objasnilo cenu od 700+ evra. Ali ako ni motor ne mora da se skida, neko je probao da me fino zay**e. A u pitanju je renomirani, neovlašćeni Fiat servis u Bg...

@Bax
Ne gledam auto na taj način. Ja sam sa Z10 generalno zadovoljan ( brm, brm, ide, radi, klima me hladi...) osim do ovog momenta sa ovom nesrećnom potrošnom ulja i potencijalnom generalkom od 700evra.

Ali izgleda da je dobro da sam pitao ovde.
Mada realno, ne znam šta mi je sledeći korak ? :D

Gde da ga vozim, na koje ispitivanje... pa da vidimo je li teflon ili karika?
Nakon toga, mislim da bih i sam smeo da mu menjam teflone ( ukoliko je to), s tim što bih glavu odneo na mašinsku obradu negde a ja posle samo da ga sastavim. Za karike i klipove već ne znam...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 17 Feb 2021, 21:45

ne znam sta ulazi u tu cenu od 700e za motor od punta sem ako nisu mislili i neko zimovanje da ti uplate dok ne zavrse auto :)

Odgovori