Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
A koliko je dugo kod tebe?
Ipak je ljubitelj stari lisac, slozio je slagalicu.
Ipak je ljubitelj stari lisac, slozio je slagalicu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Kod mene valjda oko 6 godina ( izzgubljen sam u vremenu, ne i u prostoru).
Od 130 kkm, kod mene je pregazio 60kkm
Od 130 kkm, kod mene je pregazio 60kkm
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
OMP. čudi me tvoje pisanje, ipak si dugo ovde na forumu i tema o uljima i intervalima je prilično detaljno obradjena sa svih aspekata.
U svim uputstvima proizvodjača auta piše jasno da se za otežane uslove skraćuje kilometraža na 50% max od standardnog intervala.
Takodje, čudi me navodjenje da na zapadu neko sipa takvo obično ulje van LL standarda i menja kako kažeš na 20.000 ili 30.000km i kako nikome nije crkao motor...Nisam čuo da na tom zapadu i samo pomisli da umesto LL (long life) norme ulja a što jedino sintetika ispunjava sipa neko 10w40 ulje (a što je uvek mineralne osnove )koje ne ispunjava propisanu normu.
Odakle ti postavka da se Selenia 10w40 koristi uz long life produžene intervale. Fiat napisao da se na Puntu ta Selenia menja na 20.000km pri otežanim uslovima?
Iskreno čisto sumanjam u takvu fabričku preporuku.
Ja sam više nego jasno naveo elemente koji se podudaraju za zaključak da je sada stanje zapeklih karika.
Uzrok je uvek predugački interval zamene za dati nivo kvaliteta ulja i za date uslove korišćenja vozila.
To je nebrojeno puta dokazano, pa i na tim zapadnim uvezenima gde se pokazalo da za neke motore je predugačko 30.000km koliko se mislilo da može da prodje. I iste posledice, kao sa ovim Puntovim motorom.
Uopšte nema dileme šta se dogodilo jer se sve kockice slažu medjusobno.
Prema opisanim uslovima upotrebe mislim da je taman kako sam napisao 5.000km do 8.000km adekvatno dobra aprocena a što je polovina od 10-15,000km za koliko su ulja na mineralnoj osnovi sposobna.
Da je do sada bio predugačak interval 10-13,000km je očigledno, problem usled ulja je evidentan.
Specijalni detergenti upravo postoje za takve situacije, i veoma su uspešni i vrede svaku paru.
No , uvek se može krenuti od najskupljeg, generalnog remonta i zamene prljavih delova novim čistim, kako kome već odgovara.
LM su decenijama, kao i Wynns u praksi dali odlične rezultate čišćenja.
I to nije aditiv da se sipa u motor pa da se vozi, to je sredstvo za ispiranje sa kojim motor sme da radi najviše 30tak minuta i odmah se nakon toga ispušta iz kartera.
A zakoksovan motor se jako dobro samočisti upravo što Bax pomenu italijanskim tjuningom, a to znači za motor u ovako zaprljanom stanju produžena vožnja više sati pod punim opterećenjem da se doooobro sagori šta treba. To je toliko opšte poznato da i vrapci na grani znaju...
To je ujedno i odgovor na pomalo besmisleno pitanje da li da se vozi do Horgoša ili gde već dovoljno dugo koliko je neophodno i potrebno da toplota sagori talog počisti i time oslobodi karike d aprofunkcionišu.
Ne mora da se vozi, ne mora ništa da se radi, ne mora nijedan savet ni rešenje da se prihvati...sve može da se nastavi na isti način korišćenja kao do sada i da se sahrani motor definitivno.
Stvar izbora. poslušati iskustvo ili steći iskustvo ponavljanjem gradiva.
Već je sve što treba rečeno, izbor je slobodan šta činiti. Kako god puno sreće u daljem rešavanju.
U svim uputstvima proizvodjača auta piše jasno da se za otežane uslove skraćuje kilometraža na 50% max od standardnog intervala.
Takodje, čudi me navodjenje da na zapadu neko sipa takvo obično ulje van LL standarda i menja kako kažeš na 20.000 ili 30.000km i kako nikome nije crkao motor...Nisam čuo da na tom zapadu i samo pomisli da umesto LL (long life) norme ulja a što jedino sintetika ispunjava sipa neko 10w40 ulje (a što je uvek mineralne osnove )koje ne ispunjava propisanu normu.
Odakle ti postavka da se Selenia 10w40 koristi uz long life produžene intervale. Fiat napisao da se na Puntu ta Selenia menja na 20.000km pri otežanim uslovima?
Iskreno čisto sumanjam u takvu fabričku preporuku.
Ja sam više nego jasno naveo elemente koji se podudaraju za zaključak da je sada stanje zapeklih karika.
Uzrok je uvek predugački interval zamene za dati nivo kvaliteta ulja i za date uslove korišćenja vozila.
To je nebrojeno puta dokazano, pa i na tim zapadnim uvezenima gde se pokazalo da za neke motore je predugačko 30.000km koliko se mislilo da može da prodje. I iste posledice, kao sa ovim Puntovim motorom.
Uopšte nema dileme šta se dogodilo jer se sve kockice slažu medjusobno.
Prema opisanim uslovima upotrebe mislim da je taman kako sam napisao 5.000km do 8.000km adekvatno dobra aprocena a što je polovina od 10-15,000km za koliko su ulja na mineralnoj osnovi sposobna.
Da je do sada bio predugačak interval 10-13,000km je očigledno, problem usled ulja je evidentan.
Specijalni detergenti upravo postoje za takve situacije, i veoma su uspešni i vrede svaku paru.
No , uvek se može krenuti od najskupljeg, generalnog remonta i zamene prljavih delova novim čistim, kako kome već odgovara.
LM su decenijama, kao i Wynns u praksi dali odlične rezultate čišćenja.
I to nije aditiv da se sipa u motor pa da se vozi, to je sredstvo za ispiranje sa kojim motor sme da radi najviše 30tak minuta i odmah se nakon toga ispušta iz kartera.
A zakoksovan motor se jako dobro samočisti upravo što Bax pomenu italijanskim tjuningom, a to znači za motor u ovako zaprljanom stanju produžena vožnja više sati pod punim opterećenjem da se doooobro sagori šta treba. To je toliko opšte poznato da i vrapci na grani znaju...
To je ujedno i odgovor na pomalo besmisleno pitanje da li da se vozi do Horgoša ili gde već dovoljno dugo koliko je neophodno i potrebno da toplota sagori talog počisti i time oslobodi karike d aprofunkcionišu.
Ne mora da se vozi, ne mora ništa da se radi, ne mora nijedan savet ni rešenje da se prihvati...sve može da se nastavi na isti način korišćenja kao do sada i da se sahrani motor definitivno.
Stvar izbora. poslušati iskustvo ili steći iskustvo ponavljanjem gradiva.
Već je sve što treba rečeno, izbor je slobodan šta činiti. Kako god puno sreće u daljem rešavanju.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Da apdejtujem temu - danas je radjen tehnicki i Punto prosao bez problema.
Dakle, iako trosi 1L ulja na 1000km, prosao je sve kontrole itd ...sto mi nije jasno ali ne zalim se.
Nastavicemo da dolivamo ulje i zagadjujemo okolinu dok se ne steknu uslovi za bolje. Nov posao, pocetnicka plata - nema se, ne moze se verovatno jos barem 6 meseci.
Inace, na tehnickom mi rekose da su zadnje kocnice "na ivici". Kazu da rucna zadovoljava jedva minimum, a nozna je slaba na zadnjem desnom. Nisu znali da li je do paknova ili "petog cilindra".
Ja znam da su mi paknovi 100% istroseni ...da li je to resenje ?
Dakle, iako trosi 1L ulja na 1000km, prosao je sve kontrole itd ...sto mi nije jasno ali ne zalim se.
Nastavicemo da dolivamo ulje i zagadjujemo okolinu dok se ne steknu uslovi za bolje. Nov posao, pocetnicka plata - nema se, ne moze se verovatno jos barem 6 meseci.
Inace, na tehnickom mi rekose da su zadnje kocnice "na ivici". Kazu da rucna zadovoljava jedva minimum, a nozna je slaba na zadnjem desnom. Nisu znali da li je do paknova ili "petog cilindra".
Ja znam da su mi paknovi 100% istroseni ...da li je to resenje ?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Kao sto ti rekoh, na pocetku teme 1l ulja nije nosta spec, motor je fabricki deklarisan na 4deci.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
1 litra na 1000 a ne 10000, to nije malo uopste. Ako imas ABS onda ne bi trebalo da ima peti cilindar.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Ja ti kazem 4deci pise u knjizici na 1000km
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
@Little Bastard
Da, imam ABS
@Bax
I ja sam video podatak da je ok OD 0.2L DO 0.4L ulja na 1000km....ali ovo je 1000 ml...vise nego duplo od gornje granice.
Mislim, meni ne smeta ali prethodno nije trosio ni tih 0.2 pa je valjda sad resio da nadoknadi
Da, imam ABS
@Bax
I ja sam video podatak da je ok OD 0.2L DO 0.4L ulja na 1000km....ali ovo je 1000 ml...vise nego duplo od gornje granice.
Mislim, meni ne smeta ali prethodno nije trosio ni tih 0.2 pa je valjda sad resio da nadoknadi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Negde u knizicama pise do litre na 1000km, pa sad zamisli u praksi na sta bi to licilo kod auta u koji staje 3-5 litara ulja. Napisu oni to zbog garancije da ne mogu da ih cimaju ljudi. Iskustveno se zna koliko trosi taj auto ulja, ima na forumu dosta Punta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Inace, da li je iko ikada pao na merenju izduva na tehnickom?
Imam utisak da bi prosao i wartburg i to sa transformatorskim uljem u mesavini
Imam utisak da bi prosao i wartburg i to sa transformatorskim uljem u mesavini
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
4deci je ispravan motor, a 3 deci je sasvom OK potrosnja, i ti se motor ni ne dira.
Ne kazem ja da je litar super, nego da se to mece vodeti na isduvnim gasovima, to je par kapi ulja na merenju, racinao sam na pocetku teme.
1000km se vozi 30sati, prosipaj flasi vode 30sati pa vidi kojom brzinom ce da istice.
Ne kazem ja da je litar super, nego da se to mece vodeti na isduvnim gasovima, to je par kapi ulja na merenju, racinao sam na pocetku teme.
1000km se vozi 30sati, prosipaj flasi vode 30sati pa vidi kojom brzinom ce da istice.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Nije sporno sta tu pise, ali treba imati na umu cinjenicu da papir trpi svasta. Jel dimi plavo taj auto?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Ma nista ne dimi, nikakav drugi simptom nema nego eto trosi ulje i to je to.
Imao je missfire gresku u cilindru do akumulatora ...ali greska obrisana (imam onaj DIY kineski OBD) i svecice zamenjene pa vise ni toga nema ( ako j euopste imalo veze)
Imao je missfire gresku u cilindru do akumulatora ...ali greska obrisana (imam onaj DIY kineski OBD) i svecice zamenjene pa vise ni toga nema ( ako j euopste imalo veze)
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Ništa ne dimi, nigde ne curi, a ode litar na 1000. Neće da može, proveri ti to malo bolje.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Jel su bile zaprljane svecice uljem?
Moj ima oko 230 000km trosi oko 3dl ulja na 1 000km i to sipam 5w40. 1.2 8v
Na sta ti lici cev auspuha iznutra kad se pogleda?
Moj ima oko 230 000km trosi oko 3dl ulja na 1 000km i to sipam 5w40. 1.2 8v
Na sta ti lici cev auspuha iznutra kad se pogleda?