Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 19 Feb 2021, 21:01

a kako maksimalnom brzinom da zna kakva je kompresija??? odes kod nekog majstora, nakaci manometar i lepo vidis na svakom cilindru kakva je situacija, tu nema nagadjanja i gledanja u pasulj

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od dragvorl » 19 Feb 2021, 21:09

Ako gubi kompresiju gubi i snagu. Za max brzinu mora da ima snagu. Lakse je svakako izmeriti.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 19 Feb 2021, 21:22

ma to je sve relativno, batalite fabricke podatke koji se obicno retko slazu sa relnoscu i zavise od mnogo faktora posebno ko tih starijih i prosecnih kola, pa ni konjaza nije tacna kamoli max brzina...a i sta ako nemas pojma kao sto verujem ni vecina nas nema pojma kolika im je max brzina na kolima pa sad ti pokaze nesto a ti ne znas jel tako bilo i pre ili nije...ja sam mozda na jednom ili dva auta probao max brzinu, niti me ikad zanimalo niti me sad zanima, tako meni taj podatak nista ne bi pokazao, realniji pokazatelj bi bio maksimalni broj obrtaja u npr. 4 brzini ali opet ni to ti nista ne govori ako ne znas koliko treba biti i koliko je bio kad je motor top.... nego lepo izmeris kako treba da se izmeri manometrom i znas tacno.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 19 Feb 2021, 21:25

I komoresija je odokativna metoda, tu samo gledas jel ujednacena.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 19 Feb 2021, 21:27

gledas da li je ujednacena ali i kolika je, moze te slagati manometar za npr. 1. bar sto ne igra neku ulogu ali kad ti npr. pokaze 3-4 bara razlike u odnosu na fabricki podatak mozes da znas da nesto nije ok, takodje bitno je da ti na svim cilindrima pokaze istu ili slicnu cifru jer sanse da su svi riknuli su skoro pa nikakve u realnosti, neka ti na jednom pokaze razliku onda znas da je tu problem, na kraju krajeva izmeris kod par majstora na par razlicitih manometara, ne kosta to ne znam koliko, pa vidis dal je to sve slicno ili nije, jbg ima valjda neko neki kvalitetniji i bazdareni manometar koji je koliko toliko precizan pa to nije ne znam kakva svemirska tehnologija

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od dragvorl » 19 Feb 2021, 22:31

Ako tuce toliko ulja ne bi on mogao ni 130 da ide, veliko je to opterecenje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 20 Feb 2021, 00:26

Kompresija i potrošnja ulja su odvojeni procesi, funkcionalno različite karike (2 za kompresiju, 1 za brisanje ulja) su drugačije konstrukcije, tvrdoće i sila kojom deluju.

Motori koji troše ulja na tone, VW FSI recimo samo kao primer, imaju odličnu kompresiju. A tako je i kod većine drugih motora sa problemom potrošnje ulja iz novijeg doba.

Merenjem kompresije se teško može videti stanje uljnih karika, a jedino su one bitne za moguću potrošnju ulja.

Hvala omp na trudu da predstaviš da majstori, inženjeri u fabrici, ovlašćeni servisi i ostali koju u praksi sklapaju motore to rade pogrešno pošto iz komentara kojima promovišeš neka svoja pravila jedino logično objašnjenje je da prakse popravki motora prema literaturi tih istih proizvodjača motora nemaš.

Da li si makar jednom uradio samostalno sklapanje bilo kog motora by the book, prosto sebi iskreno odgovori :)
Poslednja izmena od ljubitelj u 20 Feb 2021, 00:46, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od dragvorl » 20 Feb 2021, 00:32

Zna se dobro da ovaj motor ne trosi te kolicine ulja u normalnom stanju na milion primera. Sa tim motorom nesto nije u redu. Ne treba unositi dalje nepotrebne i zbunjujuce informacije.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Saša » 20 Feb 2021, 00:34

Može se videti opšte stanje motora, da mu ne rade generalku bez potrebe. Sama zamena uljnih karika je daleko jeftinija.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока





ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 20 Feb 2021, 00:49

Otvaranje tog motora je poslednje što treba raditi, kada se sve druge provere iscrpe a što sam napisao još od prvog vagona. Upravo zato što taj motor nema problem sa uljem generalno, ovo je izuzetak uz malu šansu da je stvarno pohaban sklop karike-klip-cilindar.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 20 Feb 2021, 08:29

Saša je napisao:
20 Feb 2021, 00:34
Sama zamena uljnih karika je daleko jeftinija.

glupo je zameniti samo uljne karike ako vec otvaras motor i vadis klipove onda menjas komplet karika.
.



tacno je da ako su propale SAMO uljne karike merenje kompresije nece znaciti nista ali svakako merenje kompresije je jednostavan, mali i jeftin posao koji treba uraditi cisto provere radi pre bilo kakvog otvaranja motora i sl. zahvata.

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 20 Feb 2021, 10:06

:plusone:
To napraviti kao i uraditi druga raspoloživa merenja i tehnike analize, tj postaviti dijagnozu gde je uzrok problema pa tek onda krenuti u zamene delova.

I držati se fabričkog uputstva korak po korak u svemu, bez improvizacija.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od dragvorl » 20 Feb 2021, 10:31

Amen :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 13:18

. ForrestGump 6
ForrestGump

Posted June 28, 2016
On 6/27/2016 at 9:18 PM, nemanja1 said:
a majstor mi kaze ''ne moras menjati dihtung ako nije los i ne mora obrada'' - menjam majstora!



Dihtung moraš menjati, stari se nikada ne vraća. Znači, ili majstor menja dihtung ili ti menjaš majstora.

Glava se ne mora ravnati ako je skinuta hladna, pravilno odvijani vijci i nije pregrevana. Ali se ravnost mora proveriti pre montaže. Pravilo je da kada je glava demontirana da se skinu ventili, provere sicevi i pečurke, očiste naslage sa ventila i iz kompresionog prostora i zamene gumice ventila. To sve košta minorno, a znači enormno.



On 6/28/2016 at 8:46 PM, nemanja1 said:
sta vi mislite po ovome da l su i karike ili samo gumice? popio mi 1l ulja na 200Km mozda i manje



Mi možemo da mislimo i da vračamo a neko mora da radi, jel tako?

Prva provera je skidanje svećica i pregled koja je masna. Gde su masne i zagaravljene svećice na tim cilindrima se troši ulje. Sledeći test je merenje kompresije sa hladnim pa sa zagrejanim motorom. Ako je kompresija ujednačena (hladan 7-9bar, zagrejan 11-13bar) problem je u glavi motora. Ako je kompresija neujednačena i niska na jednom ili više cilindara - ode glava :) i vade se klipovi sa klipnjačama napolje. Da bi se karike proverile moraju se specijalnim alatom skinuti sa klipova. Karike se prvo vizuelno provere pa onda gurnu u svoje cilindre i izmeri se zazor procepa. Ako je zazor veći od fabrički propisanog-ili su karike potrošene ili je oštećen cilindar. Onda se uzme unutrašnji mikromer pa se u dve ose na kotama cilindra koje propisuje proizvođač izvrši merenje i proceni stanje cilindara. Podrazumeva se da cilindar ne sme imati uzdužne riseve. Klipovi ne smeju imati oštećenja, poželjno ih je premeriti i obavezno se ležišta karika moraju dobro očistiti. Desi se nekada da su karike i cilindri u redu a da nema kompresije i da motor guta ulje jer su karike "zalepile" . Rešava se čišćenjem klipova i ponovnim sklapanjem bez zamene delova. Leteći ležajevi se ne menjaju ali se moraju vratiti tačno na mesta na kojima su bili i pesnice klipnjača se moraju stegnuti moment-ključem na tačno propisani moment. Podrazumeva se da leteći ležajevi i rukavci radilice nisu oštećeni.



Teško je u par rečenica dati pravi savet. Ovo sve ti pišem iz najbolje namere, da znaš u šta se upuštaš kad kreneš sa otvaranjem motora. Pogotovo u tvom okruženju i gotovo nikakvim resursima koji su ti dostupni.Trebaju ti radionički podaci za taj motor i nešto specijalnih alata (moment ključ, alat za skidnje/montažu karika, alat za saijanje karika, možda alat za zupčenje, itd) uključujući i kvalitetne merne alate.

Srećno...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 20 Feb 2021, 13:55

Najsharmantnija stvar u vezi srpskih foruma je shto nastane sveopshti fajt i prepucavanje chak i kad se tema odnosi na vremensku prognozu ili Deda Mraza :D


Ja vidim da mi se opet ne veruje za cenu koju su mi servisi ponudili ( 600-700e generalka, 250 zamena teflona, 400+ otvaranje i temeljna dijagnostika motora).
Vrlo rado prihvatam dojavu za bilo koji drugi krsteni servis ( racun itd) koji istu uslugu radi za razumne pare i garantuje za svoj rad.


Do sada sam u jedno siguran - registracija mi je krajem aprila a posto mesec dana imamo pravo ranije da registrujemo, probacu krajem marta. Ako prodjem tehnicki, nastavljam sa dolivanjem do godisnjeg pa ce onda radovi. Ako ne prodjem tehnicki - opet imam mesec dana da ovo resim i vozika okolo jer sam u registraciji.

@ljubitelj
Video sam one tvoje predloge na pocetku i svidja mi se ideja sa endoskopom ako funkcionise ( da trazim od servisa hemijsku analizu ulja i gasova, ne bih ni pokusavao :) )
Ali endoskop mi deluje ok jer sam ionako planirao da ga kupim (ima na Alieks, onaj sto se kaci na telefon) jer je jeftin i posluzice nekad ili bar kao igracka.

Pitanje je, da li endoskop metodom moze zaista da se utvrdi stanje?
Pretpostavljam da kad ga ubacim kroz otvor svecice, mogu dobiti dobru fotku gornje povrsine klipa i ( ako uspem da savijem kameru pod skoro 90 stepeni) mozda fotku ventila ali samo onaj donji deo ( povrsinu "levka").
Da li je to dovoljno za dijagnostiku? Sta iz takvih fotki pa moze da se zakljuci ?

Odgovori