Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10586
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj » 20 Feb 2021, 15:59

Ne nije.
Nijedno mineralno ulje nije pogodno za 20.000km u otežanim uslovima eksploatacije.
Interval za njih, pa i tu Seleniju, je 5-8,000km uz manje više stalno pothladjen motor (čitati ulje nikada ne dostigne radnu temperaturu).

Sve opisano je tipično za neredovno održavanje, preduge intervale što je i početni problem koji je dugo vremena trajao.
Sada su uljne karike van funkcije, i biće sve gore stanje ako se nastavi neadekvatno održavanje.

Ulje mora da se menja upravo radi odstranjivanja taloga iz suspenizije.
Ovako kako se radi samo dolivanje se dodatno ubija motor sa dodavanjem umesto ispuštanja prljavštine.
I tako sve dok motor ne zakuca usled nedostatka cirkulacije ulja...

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 20 Feb 2021, 16:19

@ljubitelj

Auto je odrzavan, ulje menjano i dolivano.

Ako je meni nastao problem zato sto jednom ( uz dolivanje svezeg zbog potrosnje ) nisam promenio ulje na 10 nego na 13kkm, i to ulje koje je deklarisano na 20 kkm - onda bi ostali trebalo da su odavno bez automobila.
Takodje, Selenia bi bila u stecaju zbog brda tuzbi i odsteta

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Ivan » 20 Feb 2021, 16:54

Mozda bi tu pomogla ona dekarbonizacija sto reklamiraju, to uglavnom nema smisla na cistim motorima, jer ne mozes dobiti benefite ako nije zagusen, ali ako je zakoksan dobrano to bi moglo biti najbezbolnije, a da da rezultate.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 20 Feb 2021, 19:12

preteruje malo ljubitelj sa ovim zamenama ulja, nista mu sigurno nije falilo sto je menjano na 10-13k km pa nije sipao optimu sv aman, do 15k km manje vise vecina ulja vrsi funkciju ako pricamo o iole kvalitetnim uljima, sto svima koji na tim intervalima menjaju ulje motori ne trose ulje ili se nisu raspali? u inostranstvu se ljudi strogo pridrzavaju servisnih intervala koje je fabrika propisala, ako kazu menjaj na 20k menjaju, ako kazu na 30 menjaju tad, pa ja jos ne videh neki auto iz uvoza koji trosi litar ulja na 1000km (ne racunam krseve kojima je potrosnja ulja najmanji problem)
Da taj auto treba malio i da se gazi to stoji, mnogi ljudi voze penzionerski pa onda kukaju kako auto ima ovaj ili onaj problem posebno vazi za dizelase, kad sam se jednom pozalio kako me zeza dizel nesto i nece preko 3000rpm mnogi se krstili i cudili po fazonu sta ce ti toliki obrtaji to je dizel :) jer vecina takvih salta max na 2500rpm i posle auto garavi, zapuse se katalizatori dpf-ovi, dizne, bla, bla.
Auto treba cesce voziti u visim i visokim obrtajima, bilo dizel ili benzin, ma koliko neko mislio da to steti motoru zapravo mu prija.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Saša » 20 Feb 2021, 19:48

Ja menjam na 15.000 kako je fabrika i preporučila, auto još malo pa 200.000 km i nikakvih problema nema niti izražene potrošnje ulja. Između dva servisa ne dosipam ništa. A još vozim na plin.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 19:55

Da samo je tvoj auto puno vise vozen.

Njemu se motor od necega pokvario i to kad mu vreme nije. Ili je bio fabricki felerican ali to bi valjda ranije pokazao, ili nesto oko uslova koriscenja.

Kljuc ove teze je da je auto slabo vozen, i shodno tome se pokopilo i to da je ulje za takvu namenu retko menjano.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 20 Feb 2021, 20:15

ovakvom voznjom kako je on vozio, selenia 20k sa zamenom na 15.000 je i vise nego dobra, to cak i mnogi savetuju da se u takvim uslovima voznje umesto na propisanih 20.000 zamena vrsi na 15.000 tako da ako je menjao na 10.000 nije sigurno gresio samo je auto trebalo malo ostrije voziti ako ne sve vreme onda povremeno.


evo malo stalkerovih komentara bas na temu punta i ulja....

http://motornaulja.blogspot.com/2009/10/

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 20:36

20k je polusintetika, koja je sklona da zakoksa motor, nema tu puno filozofije.

Lepa je proca o kojoj pise Stalker, ali on navodi da mozes svaku polusontetiku da teras 20k.
Praktično svako „polu-sintetičko“ ulje 10W-40 je dovoljno dobrog kvaliteta (ukoliko je renomiranog proizvođača) a i poneko mineralno može da uđe u kombinaciju.
Interval zamene za Punto II je 20.000km (za Grande 30 a prvu verziju 15 hiljada km). U pojedinim zemljama je ovo skraćeno na 15.000km što je i preporučljivo za uslove vožnje i kvalitet goriva. Ukoliko često vozite veliku kilometražu u inostranstvu ili jednostavno pravite 80% ili više van grada i to npr. umerna (110 do 120km/h) vožnja autoputem uglavnom do 3000 o/min. Sa retkim izlascima do 3500 možete (van garantnog roka) slobodno produžiti interval zamene ulja i do 20.000km naročito ukoliko koristite inicijalno Selenia 20k.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 20 Feb 2021, 20:48

nisam ja za 20.000 koje god ulje bilo ali 10-15.000 je ok za polusintetiku, mada je glupo uopste raspravljati na ovu temu, svako neka radi kako misli da treba nego htedoh da kazem apropo Ljubiteljovog strogog pridrzavanja knjiskim i fabrickim podacima a ovde kaze da seleniu treba da menja na 5000 sto je 15000 manje od fabricki propisanog

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 21:14

Sto ne bi ovo probao, ne kosta nista spec?
Odradis ovo, posle sipas neku sintetiku 5w40, pa vozis malo ostrije neko vreme, sta moze da skodi....

Slika

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 20 Feb 2021, 21:20

Nadjoh na JubeTubetu gospodina Skoti Kilmera.
Kaze da su svi oni aditivi za pranje motora bzvzarija a da poneki radionicki sistemi za dekarbonizaciju ponekad ponesto doprinose.

Stavise, mogu i da nastete jer ako postoji taloga a tokom ciscenja se odvali komad veci - onda eto problema umesto resenja

https://www.youtube.com/watch?v=BIycEyNci1o

Uglavnom eto nas opet na pocetku...ne znamo kako unapred utvrditi da li je glava ili su karike a to bi bila sustina problema.

Zato uzeh da operem sedista i to onako "ljudski". Skinuo presvlake pa pranje u kadi. Videcemo kad se osusi...


@svi
Aman gde vi vozite vasa kola tako cesto takvim brzinama pa jos 1000 km ( izvor - Ljubitelj)?
Jedino na autoput da izadjem pa da vozim do Segedina da kupim vajkrem, pa nazad :)
Znaci sledeci put kad neko protutnji ulicom da ne bacam kletve na njegovu makinu nego da prihvatim da je to redovno odrzavanje....italo tjuning

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 21:39

Pa niko sem tebe i Saleta ne trosi Seleniju 20k :)

A Sale vozi 20k godisnje.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP » 20 Feb 2021, 21:42

nije poenta da vozis 100km 150 na sat bez prestanka, mozda bi to sad u tvom slucaju nesto i znacilo mada sumnjam, poenta je da auto treba voziti dinamicno a ne penzionerski, da motor cesto ode u vise obrtaje a ne saltanje na 2000, itd. znaci kad stalno vozis auto sa povremenim izletima u visoke obrtaje pa i neke ture na auto putu kad ides negde da ne vozis 80-100 na sat na 2000rpm nego malo brze da motor ide u neke obrtaje, onda su sanse za stvaranje naslaga u motorima mnogo manje.

sto se aditiva za ispiranje motora, za razbijanje taloga i sl. tice to je bacanje para. jadino sto sam imao pozitivno iskustvo je bio wynns za hidripodizace mada jednom ni on nije pomogao, sve zavisi od stanja istih

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax » 20 Feb 2021, 22:08

Ukratko, sipaj mu sintetiku, vozi ga kao da je ukraden, i znaj da mu je to terapija, ne trebaju mu cista sedista, vec da prodise :)

Samo gledaj da je uvek preko pola nivo ulja, teraj ga, to je Italijan mora se vrti.

PS. Nema nacina da znas kakve su mu uljne karike dok ih ne izvadis iz motora.

Zato ti je svaki polovan auto macka i dzaku, znas sta si kupio tek posle par meseci.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

DejanZ10
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 » 20 Feb 2021, 22:14

Ne koristim ni ja Seleniu vise otkad je poceo da guta ulje. Stavise razocarao sam se jer sam ga mazio, pazio i Seleniom pojio - a on tako. Posle toga Nisotec, Petronas a bacio sam oko i na Modrica ulja. To cu sledece verovatno

Sto se voznje tice - istina. Cim mu cujem motor, prebacim ga u visu. I to je tu negde bas na 2-2200 rpm.
Mada s druge strane, da sam Punta zlostavljao, verovatno bih imao veci problem od potrosnje ulja :)


@svi

Hvala svima na trudu i idejama.
Mozda i odem do Indjije uskoro po dodatne felne 14-ce pa eto prilike da se malisa "istrci".

Za ostalo videcu sta cu.
Endoskop mi se poklapa sa nekim ranijim projektima i idejama tako da ce to mozda biti prvi korak. Ocekujem da vidim da li je unutra zakoksao ali sto se tice gumica i karika, ne verujem da ce se tako pokazati.

Ako budem nesto radio, snimam pa postavljam na ovaj forum jer je bas kakav treba da bude forum entuzijasta a ne prikrivenih botova koji nabacuju posao serviserima i trgovcima.

Bas zbog tog poverenja, pozivam prisutne da ako znaju za registrovan servis koji radi glavu i karike ( uz garanciju) za 200-300e da mi jave ovde ili u pp svejedno.


Moze i varijanta "moja glava" ( ja da je odnesem u masinsku radionicu ) i karike a njihova (de)montaza istih
Poslednja izmena od DejanZ10 u 20 Feb 2021, 22:26, izmenjeno 1 put ukupno.

Odgovori