Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 11 Mar 2021, 19:27

ljubitelj je napisao:
11 Mar 2021, 09:22
Kontakti, vlaga, izolacija, žice...sve to lakše i češće strada od samog senzora (bilo kojeg) i dovoljno je da tu bude problem i ECU ne vidi to što očekuje.

Normalno da ne možeš rukom da pomeriš, unutra je jaka opruga.
To je servo uredjaj (ima prenos, pojačavač) koji radi slično kao servo za kočnice.

Vakuum deluje na površinu membrane koja pomera polugu pri čemu se umnožava sila koja deluje na polugu.
Kao što rukom ne možeš da pritisneš pedalu kočnice do kraja već samo malo na početku hoda.

Za testiranje postoji odgovarajući alat, ne vrši se provera rukom.

Vakum se ne menja mnogo sa promenom obrtaja, postoji akumulator vakuma i ventil za regulaciju.

Ali se menja vakum dinamički preko ECU koji upravlja aktuatorom a prema mapama.
Hvala na informacijama, mada koliko vidim na internetu oni mnogo lakse povuku tu sipku i auto je na kontaktu ili upaljen, ali meni ne mrda.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 18 Mar 2021, 22:08

Proverio sam, na vakum se bas lako pomeri sipka wastegate-a, izvadio sam i vakum ventil, otvorio ga i ocistio, isto je.
Turbo samo kada se spoji direktno na vakum pumpu radi kako treba, samo tada na nizim obrtajima "stuca", kao da ima negde lufta u crevima. Sada najvise sumnjam na TBCPS, ventil turbine, i greske me vode ka njemu...

Za sta sluzi uopste to? Da li mogu to iskljuciti i voziti bez toga?

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 19 Mar 2021, 23:04

ljubitelj je napisao:
10 Mar 2021, 15:52
FAP skraćenica znači prevedeno sa francuskog- filter za čestice a DPF znači prevedeno sa nemačkog ili engleskog- dizel filter čestica.
Dakle, filter čestica (na sprskom) na različitim jezicima iskazano je jedna te ista stvar.

Neki preparati za rerne su veoma agresivni prema obojenim metalima i ne smeju da se koriste u autu, tj za čiščenje motora.
Piše na ambalaži i treba se držati toga, da ne bude posle progrizao materijal i eto rupe gde ne treba.
A motor na autu je krcat alu legurama.

Mislim da Wastegate ne može da zapekne ali može da se mehanički pokrivi i blokira rad (otežano radi) usled pregrevanja.
A to se desi kada ne radi pravilno regulacija turbine i prevrti se, tj ima preveliki boost duže vremena i pregreje se.

Jedan od recepata da se waste gate kao i samo kućište (izduvno pogotovu) turbine sredi je direktno spajanja vakuma i time forsiranja turbine iznad dozvoljengo maksimuma.
To radi nekvalitetno čipovanje, onako odvrne se i super na nekom prvom testiranju i koju nedelju dok se turbina ne rasturi a posle je kriva uvek prethodna kilometraža. Toliko puta vidjen scenario.

Ako se već radi proba rada turbine na taj način nekih 30-40 sekundi maksimalno je dozvoljeno tj smatra se bezbednim.

Nekada se to zove i overboost režim, čak i fabrike to koriste ali opet samo za vrlo ograničeni kratak vremenski interval, tipa dok se izvrši preticanje situacija.
I naravno uz limiter u ECU koji svašta nešto aktivira od zaštita.

Pomenut je overboost 15 i 25 nečega, mogu samo da pretpostavim da se radi o imperijalnim merama a to je veoma teško za praćenje pošto smo mi navikli na SI sistem mera a pogotovu to važi za evropske aute i proizvodjače.
Na 2,0HDI 8V motoru je recimo boost standardno 1 bar natpritiska odnostno 2 bara apsolutnog pritiska, sve preko toga seče ECU preko regulacione pneumatike. Ili 14,7 funti po kvadratnom inču odnosno 35,2 fki (psi).

Kako god, turbine su osetljive kada izadju iz radnog opsega koji je definisan dijagramom i tada se vrlo lako trajno oštete- unište pa je ispravna regulacija istih kritično važna.

Mislim da je sa razlogom sistem regulacije aktivirao safe mode, i da prvo to treba ispitati zašto a radije ne zaobilaziti tu zaštitu koja tu postoji sa razlogom. Barem ja se ne bih usudio zaobići zaštitne mehanizme.
Izgleda da se wastegate pomera skroz normalno kada je vakum direkt na njemu pa ga otvaram/zatvaram?



Na leru, iz Vakum Ventila na OUT strani ne izlazi vakum uopste? Mislim da bi trebao zar ne? Jer on mi trebao u leru da zatvori waste pa ga u voznji otvara/zatvara u zavisnosti od boost-a?

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 19 Mar 2021, 23:34

Na leru nema opterećenja motora, normalno da je na izlazu elektro ventila bez vakuma (ECU nema razloga da bez opterećenja motora reaguje PWM signalom).
Ne, vakum ne treba da zatvori WG jer je on već zatvoren.
On otvara WG čime zatvara/ prigušuje/ kompresorski deo da se manje vrti, smanjuje radni pritisak.
To se dešava zavisno od opterećenja motora, ne zavisi od broja obrtaja (vrlo malo zavisi, zanemeriti).

Deluje da je rad WG korektan.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 20 Mar 2021, 12:00

ljubitelj je napisao:
19 Mar 2021, 23:34
Na leru nema opterećenja motora, normalno da je na izlazu elektro ventila bez vakuma (ECU nema razloga da bez opterećenja motora reaguje PWM signalom).
Ne, vakum ne treba da zatvori WG jer je on već zatvoren.
On otvara WG čime zatvara/ prigušuje/ kompresorski deo da se manje vrti, smanjuje radni pritisak.
To se dešava zavisno od opterećenja motora, ne zavisi od broja obrtaja (vrlo malo zavisi, zanemeriti).

Deluje da je rad WG korektan.
Mnogo hvala na ovome, i meni je kada sam ga otvorio delovao skroz ok unutra.

Sada mi je glavna okupacija TBCPS, tj senzor pozicije turbine ili jos verovatnije struja do njega.

Kada ga iskljucim, ostane mi ista greska i auto se identicno ponasa kao kada je ukljucen TBCPS, tako da sam skinuo kablove, skinuo toplotnu zastitu, i proverio zice, deluju u redu, bile su 2 ogrebotine, ali nista posebno.
Medjutim kada sam vracao dzek na TBCPS primetio sam da on kao da ne upadne dobro nego malo se vrati unazad. Probacu danas nekom zicom da ga stegnem da se skroz pribije TBCPS-u i da vidim ima li boljitka i da li ce nestati greska.

Na internetu je bas malo informacija generalno o ovom senzoru, bar pod tim keyword-om i po greskama.

Odgovori