Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 02 Mar 2021, 23:33

Na HDI 2,0 motorima je rad EGR direktno povezan sa protokomerom usisanog vazduha- ne može i ne sme nikako da se fizički zatvori a softverski aktivira (ostane upravljanje u radu).
Zatvarenjem je automatski motor u havarijskom režimu mapa uz poruku anti polution system fault.
Recept kako srediti- ugušiti inače solidan motor koji je dosta otporan.

Dodatno, rad EGR je povezan sa radom interkulera vazduha (usmeravanjem direktno iz turbine ili usmeravanjem preko interkulera, a zavisno od EGR temperature očitane na usisu).
Zaobilaženjem interkulera naravno opada snaga motora 15tak% sama po sebi dok je u toj fazi rada i sa tim mapama.

EGR sistem je na 2,0HDI 100kW imao konstrukcionu grešku u prvim serijama, izašao je update i novi originalni zamenski deo koji to rešava ali nije bilo zvaničnog opoziva i nije obavezan upgrade. Samo je preporuka.

Pre bilo čega treba prvo utvrditi o kom modelu EGR se radi a onda shodno tome i rešavanje.
To bi bio prvi korak dijagnostike.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5033
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od cozmo » 03 Mar 2021, 09:58

EGR je bar sad jeftin za kupiti i zameniti.

Takodje postoji vise tipova gresaka kod EGR ventila na HDI motorima. Ako su uglavnom dve intermittent greske, desava se ponekad da EGR ne posalje signal da je ispostovao zadate parametre u otvaranju ili protoku (to se meni desavalo), ECU uradi self test i ponisti i EGR radi normalno (u voznji - cimne jednom ili dva puta prilikom self testa). Druge su permanent greske (ili 3 i vise intermittent gresaka koje se ponavljaju cesto) i pali se greska na tabli - Antipollution fault.

U prvom pomenutom slucaju se nista ne desava, jer ima self test koji radi do 5 puta i ako je to ok, sve je ispravno, gresku brise iz ECU.

Drugi slucaj je trajan i mora se menjati EGR, tu ni ciscenje ne pomaze.

Dakle, dijagnosticar da detaljno isprati sve parametre i da se zameni EGR. Ima i polovnih originalnih koji su apsolutno ispravni i cene su 50-60 evra. Nikakav bauk, samo dobar dijagnosticar koji zna da radi s tim ocitavanjima.

Na 2.0, a pogotovo 1.6 HDI motorima je propast raditi zatvaranje EGR i gasenje DPF. Unistava se motor.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 17:21

Uzeo onu ELM327 dijagnostiku da proverim greske:

obrisao sam ih sve od pre, cim se auto upali izadju ove greske:

- P2565
- P1597
- P1351
- P0409

a ove se jave u voznji:

- P2563
- P1434


mislim da P2563 izleti kad uletim u safe mode i turbo nema boost, pratio sam uz ovu kinesku dijagnostiku, dok turbo ima punu snagu ide preko 16 nekih jedinica, kad nema onda je oko 2.5...


Inace sam cackao dosta oko ovih vakumskih creva, slucajno sam zapazio da je auto skroz se promenio kako sam malo cacnuo ulaz ka vakumskom ventilu turbine, od ventila ka turbu sto ide i onda sam zamenio ta creva do racve, medjutim sada se auto ponasa kao da vuce fals vazduh u vakum.

Nemiran je na leru, baca crn dim i pri malo vecim obrtajima, i cuje se kao da je busan auspuh, u voznji zna da cima, cak i volan nekako se cudno nekad ponasa, nekad dobro.... E sad, moguce da je razlog to sto nova creva su povezana preko racve, ali nisu stegnuta nekom selnom na nju, jer je ona plasticna, a crevo gumeno, dok su stara creva bila onako kao plasticna jako tanka, a na konektorima su se spajala sa gumom kao sad sto imam celom duzinom...
Ove greske govore da mi je veci pritisak u kolu ka senzoru pritiska turbine, da li to uopste moze izazvati fals vazduh u vakumskom crevu?

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 17:24

A da li je moguce nekako vakumsko crevo spojiti direktno na turbinu, to mi je rekao neki drug mehanicar, da kao zaobidjem i da ce mi turbo uvek raditi kao da nije varijabilan, je l mogu to da uradim, napatih se s ovim ozbiljno, a ako je taj senzor pritiska turbine mogu samo da se roknem jer kosta 14.000 uz ruke majstora koji mora iza motora da cacka to prelazi 200 evra sigurno, a vec imam Audi A3 kom treba hidroblok da se radi... :uplakan:

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 17:34

20210304_164320.jpg
Ovo crevo (crno iznad egr) mi je busno, sta je to? Nastavlja se na usisnu granu, busno je i uljavo i ispod auta imam ulja svaki dan ali ne gubim na meracu nista, a ceo karter i dosta toga iznad je okupano uljem, ovaj covek od kog sam uzeo se pravi lud kaze da je to verovatno proliveno O.o

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od Ivan » 04 Mar 2021, 17:45

A da lepo coveku vratis auto, a on tebi novac? :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 18:13

Ivan je napisao:
04 Mar 2021, 17:45
A da lepo coveku vratis auto, a on tebi novac? :)

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Zamenili se, ja njemu Renault Scenic on meni 407, auto se dobro ponasa, motor ima normalan rad, na cepu i antifrizu normalan, ulje ne trosi.
Ovo sa turbom svakako tesko da je do turba, sve ostalo mi se isplati pogotovo ako mogu sam da fix, a sve mi lici na vacuum leak

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 04 Mar 2021, 19:39

Šta ima da se objašnjava čemu služi to crevo, (inače oligledno je) kada verovatno to tebi ništa ne znači.

Prosto, fabrika nije napravila da bude bušno i ima rupu- zameniti ga.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 19:40

ljubitelj je napisao:
04 Mar 2021, 19:39
Šta ima da se objašnjava čemu služi to crevo, (inače oligledno je) kada verovatno to tebi ništa ne znači.

Prosto, fabrika nije napravila da bude bušno i ima rupu- zameniti ga.
Pa bar pomozi i reci mi kako se zove to crevo pa da ga uzmem?

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 04 Mar 2021, 20:04

Pogledaš na crevu broj dela/ utisnuto/, u prodavnici daš broj šasije (VIN) i nedelju proizvodnje te se prema tome odabere adekvatno crevo za tvoj primerak.

Funkcija creva je veza EGR-usisni kolektor, pa tako i postaviti upit u prodavnici.

Mora biti zaptiveno sve na usinoj grani /strani/ što se tiče protoka vazduha, to je preduslov pre bilo kakve dublje dijanostike problema turbine.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 04 Mar 2021, 20:59

ljubitelj je napisao:
04 Mar 2021, 20:04
Pogledaš na crevu broj dela/ utisnuto/, u prodavnici daš broj šasije (VIN) i nedelju proizvodnje te se prema tome odabere adekvatno crevo za tvoj primerak.

Funkcija creva je veza EGR-usisni kolektor, pa tako i postaviti upit u prodavnici.

Mora biti zaptiveno sve na usinoj grani /strani/ što se tiče protoka vazduha, to je preduslov pre bilo kakve dublje dijanostike problema turbine.
Hvala, da li mi zbog toga na leru sam salta obrtaje i baca crn dim, da ne uvlaci fals vazduh tu?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od OMP » 04 Mar 2021, 21:22

pre nego kupis novo crevo ovo bandaziraj nekom jakom lepljivom trakom (otmicarka je dobra) i onda ces znati da li uopste to crevo pravi probleme ili ne, sigurno je da ne sme biti busno ali da li ti zbog toga pravi probleme koje kazes to ne znamo ali ovako mozes proveriti

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5033
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od cozmo » 04 Mar 2021, 22:14

Tebi je crkla i pumpa aditiva, imas gresku grejaca i jos mnogo drugih...

Treba sve to resiti, i ovo sto je ljubitelj rekao, da bi ti auto bio ispravan...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 06 Mar 2021, 20:58

Danas mi dosao drug i spojio je vakum direktno na turbinu i sada vuce ekstra auto.. Greske stoje naravno, ovo je samo temp resenje jer sam ja napravio totalnu zbrku s vakumom i ventilima, sve vreme sam cackao pogresne.


Kod alternatora postoje 2 ventila koja sam ja cackao sve vreme, jedan vodi na leptir gasa (on ima vakum) i ja sam sve vreme vodeci se nekim internet slikama cackao sa njim, a drugo vodi izgleda negde pozadi, verovatno ka turbini ili egr-u (iz tog ventila uopste ne izlazi vakum), a onda pozadi postoji jos jedan ventil koji verovatno je zaduzen za westgate i drug misli da ni on ne radi ili je samo zaprljan.

Je l postoji neka mapa tih vakum creva i ventila da znam kako da ja to spojim opet, planiram da ocistim ove ventile?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8040
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od OMP » 06 Mar 2021, 21:01

razumem da mozda volis da cackas sam oko kola a razumem i pare ako su mozda problem pa ne ides kod majstora, ali bolje odi kod nekog majstora da to pregleda nego da sam cackas, eksperimentises i sjebes nesto da nece ni majstor moci da povata sta je sta

Odgovori