Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 06 Mar 2021, 22:50

OMP je napisao:
06 Mar 2021, 21:01
razumem da mozda volis da cackas sam oko kola a razumem i pare ako su mozda problem pa ne ides kod majstora, ali bolje odi kod nekog majstora da to pregleda nego da sam cackas, eksperimentises i sjebes nesto da nece ni majstor moci da povata sta je sta
Ma pratio sam upustva sa interneta, prvo neki snimak gde je lik totalno pogresno upisao sta je taj ventil, a onda i preko teme na drugog stranom forumu gde me lik naveo step by step kako da spojim, medjutim ja sam ga zbunio time koja mi linija vakuma treba... Zato su mi obrtaji ludeli jer sam izmesao liniju za leptir gasa :kuku:

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 06 Mar 2021, 22:55

Uopšte ne postoji leptir gasa, samo konstatujem.
Niti je potreban, ovo je dizel motor, ako se uopšte još uvek radi o tom motoru iz naslova.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 07:00

ljubitelj je napisao:
06 Mar 2021, 22:55
Uopšte ne postoji leptir gasa, samo konstatujem.
Niti je potreban, ovo je dizel motor, ako se uopšte još uvek radi o tom motoru iz naslova.
Ono u throttle body sto je, ne znam kako se zove, na tome je map senzor i unutra je klapna.
Trenutno je samo vakum iz pumpe tu zakacen i kad je hladan ayto a u niskim sam obrtajima prestane primati gas od kad je tako

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od OMP » 07 Mar 2021, 08:17

to je klapna za gasenje a svi je zovu leptir ili klapna gasa , mene je to zezalo na jednom dci motoru, nije hteo da prima gas preko nekih obrtaja, zamenio sam drugu klapnu i opet isto se desavalo pa je morao elektronicar preko ecu osim da upari tu novu klapnu jos i nesto dodatno da radi na ecu, jedva je namestio...inace ta klapna ti nema nikavu bitnu funkciju u radu dizel motora samo sluzi da mirnije ugasi motor osim ako recimo ne funkcionise kako treba pa ostaje zaglavljena u nekom polozaju da motor nema potrebnu kolicinu vazduha.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 07 Mar 2021, 09:46

SrdjanN je napisao:
07 Mar 2021, 07:00
ljubitelj je napisao:
06 Mar 2021, 22:55
Uopšte ne postoji leptir gasa, samo konstatujem.
Niti je potreban, ovo je dizel motor, ako se uopšte još uvek radi o tom motoru iz naslova.
Ono u throttle body sto je, ne znam kako se zove, na tome je map senzor i unutra je klapna.
Trenutno je samo vakum iz pumpe tu zakacen i kad je hladan ayto a u niskim sam obrtajima prestane primati gas od kad je tako
Nema ni throttle body, kućište leptira gasa, ovo je dizel motor i NEMA delove usisnog sistema benzinca a koji regulišu volumetrijsku karakteristiku usisa.
Nepotrebno potpuno za dizel ciklus sagorevanja.

HDI ima, kao i skoro svaki dizel, sistem regulacije cirkulacije (toplo hladnog vazduha) i izmedju ostalog i klapnu za gušenje motora koja je potrebna za meko gašenje dizel motora.
Ova klapna (iliti ventil po funkciji) nema nikakve veze sa radom turbine niti uopšte sa radom motora i potpuno je van funkcije od trenutka kada se motor upali do trenutka gašenja. Nebitno da li je ler, da li je kočenje motorom ili pun gas, uvek je u otvorenom položaju.

Mislim, od proste stvari da se treba postaviti dijagnoza i pregled stanja stiglo se do nasumičnih izmena osnovne konstrukcije i načina rada dizela.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 10:05

ljubitelj je napisao:
07 Mar 2021, 09:46
SrdjanN je napisao:
07 Mar 2021, 07:00
ljubitelj je napisao:
06 Mar 2021, 22:55
Uopšte ne postoji leptir gasa, samo konstatujem.
Niti je potreban, ovo je dizel motor, ako se uopšte još uvek radi o tom motoru iz naslova.
Ono u throttle body sto je, ne znam kako se zove, na tome je map senzor i unutra je klapna.
Trenutno je samo vakum iz pumpe tu zakacen i kad je hladan ayto a u niskim sam obrtajima prestane primati gas od kad je tako
Nema ni throttle body, kućište leptira gasa, ovo je dizel motor i NEMA delove usisnog sistema benzinca a koji regulišu volumetrijsku karakteristiku usisa.
Nepotrebno potpuno za dizel ciklus sagorevanja.

HDI ima, kao i skoro svaki dizel, sistem regulacije cirkulacije (toplo hladnog vazduha) i izmedju ostalog i klapnu za gušenje motora koja je potrebna za meko gašenje dizel motora.
Ova klapna (iliti ventil po funkciji) nema nikakve veze sa radom turbine niti uopšte sa radom motora i potpuno je van funkcije od trenutka kada se motor upali do trenutka gašenja. Nebitno da li je ler, da li je kočenje motorom ili pun gas, uvek je u otvorenom položaju.

Mislim, od proste stvari da se treba postaviti dijagnoza i pregled stanja stiglo se do nasumičnih izmena osnovne konstrukcije i načina rada dizela.
Pa to sam svestan da nema, ja mislim na ovo:

tu su prikaceni vakumi sa 2 ventila, to je sada kod mene skroz zbrkano, pri hladnom startu mora se paliti sa gasom auto i zna gubiti snagu jer smo jednu liniju vakuma spojili direkt na aktuator umesto preko ventila jer je on crko. Pa sada samo jedna linija ide direkt u throttle body umesto u Y razvod preko koga se dalje grana ka 2 ventila. Al to resavam sutra, samo da uzmem racvu, danas ne radi nista.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od OMP » 07 Mar 2021, 10:08

ljubitelj je napisao:
07 Mar 2021, 09:46

Ova klapna (iliti ventil po funkciji) nema nikakve veze sa radom turbine niti uopšte sa radom motora i potpuno je van funkcije od trenutka kada se motor upali do trenutka gašenja. Nebitno da li je ler, da li je kočenje motorom ili pun gas, uvek je u otvorenom položaju.
.
moze da pravi problem, zavisi koji je princip rada ali ako je npr. na vakuum (sto je slucaj kod jtd motora) i ako aktuator ne radi kako treba klapna moze tokom voznje da se delimicno pomera i tako pravi problem, ne znam da li se to isto desava i kad je elektronskim putem regulisana (sudeci po ovom mom slucaju dci motora gde je klapna bila problem ocigledno moze, ali ne znam tacno i sta je bio problem pa se to desavalo) ali moze se otkaciti u oba slucaja dzek ili vakuum crevo pa proveriti onda ali u ovom slucaju ne bi trebalo da ima problema sa radom na leru zbog te klapne.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 07 Mar 2021, 10:18

Opisao sam funkciju rada i čemu služi.

Pokvarene kao što si naveo skoro sigurno prave problem, prosto ometaju funkcionisanje motora kome treba da je UVEK tokom rada otvoren maksimalno dovod vazduha.
Ako je razbucan sistem i nekontrolisano se klapna pomera opcija je da se mehanički zaglavi dok se ne reši.

Inače, na HDI je sistem jednostavan, na klipu je prikazan sistem usmeravanja topli- hladni vazduh a koji je funkcionalni deo DPF sistema pa se prilično lako dijagnosticira.
Klapne mogu biti i prljave, uopšte ne smera radu motora sve dok su iole pokretne.
Poslednja izmena od ljubitelj u 07 Mar 2021, 10:29, izmenjeno 1 put ukupno.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 10:18

Kako sam ja ispratio creva i razumeo sve, ovaj neki princip je kod mene:
Prikačeni fajlovi
received_2444915459060141.jpeg.6999404607789afde443bf5e369f0c12.jpeg

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 10:22

A kod mene je trenutno,

jedan vod ka aktuatoru direkt, zaobilazi ventil.

drugi vod u throttle body direkt (tako ide i fabricki)

treci vod je ceo otkacen i on je u stvari ovaj prvi, jer nisam imao vakum creva vise da spojim na ventile za throttle body, nemam problema u leru, ne menjaju se obrtaji, zna se izgubiti gas kad je hladan i tesko sam ga upalio jutros, samo sa gasom mora. Kad je zagrejan ili toplo napolju upali na pola kljuca. Dakle to je nova situacija od sinoc.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 07 Mar 2021, 10:40

Kao što je na tom dijagramu prikazano, prost vakum sistem sa 3 ventila od kojih su 1 za topao vazduh, 1 za hladan vazduh i 1 za regulaciju turbine.

Na drugoj verziji HDI postoji i 4.ti ventil za EGR, za nijansu složeniji sistem pošto rad tog EGR ventila je spregnut preko ECU komandi sa radom ventila za hladni vazduh.

Svi su ventili isti, medjusobno zamenjivi.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 10:42

ljubitelj je napisao:
07 Mar 2021, 10:40
Kao što je na tom dijagramu prikazano, prost vakum sistem sa 3 ventila od kojih su 1 za topao vazduh, 1 za hladan vazduh i 1 za regulaciju turbine.

Na drugoj verziji HDI postoji i 4.ti ventil za EGR, za nijansu složeniji sistem pošto rad tog EGR ventila je spregnut preko ECU komandi sa radom ventila za hladni vazduh.

Svi su ventili isti, medjusobno zamenjivi.
Hm, a da li znas da li 407 2.0 HDI 2004-to ima vakumski egr ili elektricni, ima dzek na samom egr-u pa pretpostavljam da je elektricni?

Ja sam se izgleda samo igrao sa ova 2 ventila za topao i hladan vazduh...


Miogao bih da probam da zamenim od aktuatora sa ovim za topao ili hladan vazduh?

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od ljubitelj » 07 Mar 2021, 11:15

Elektro EGR.
SrdjanN je napisao:
07 Mar 2021, 10:22

drugi vod u throttle body direkt (tako ide i fabricki)
Ne ide direktno fabrički već je prema shemi na dijagramu. Obe klapne su upravljane, naizmenično rade.
Topla kada je otvorena hladna je zatvorena, i obrnuto topla kada se zatvori otvorena je hladna.
Dok radi motor, kao i pri paljenju motora.

A obe se zatvore kada se motor gasi.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 07 Mar 2021, 11:49

ljubitelj je napisao:
07 Mar 2021, 11:15
Elektro EGR.
SrdjanN je napisao:
07 Mar 2021, 10:22

drugi vod u throttle body direkt (tako ide i fabricki)
Ne ide direktno fabrički već je prema shemi na dijagramu. Obe klapne su upravljane, naizmenično rade.
Topla kada je otvorena hladna je zatvorena, i obrnuto topla kada se zatvori otvorena je hladna.
Dok radi motor, kao i pri paljenju motora.

A obe se zatvore kada se motor gasi.
Da, ali jedan vod zaista ide iz vakum pumpe direktno iza throttle body, drugi vod ide odmah pored u Y racvu, odatle jedan deo ide isto odmah pored tog u throttle body, a drugi u prvi ventil , onda izlaz iz tog ventila ide opet u throttle body.
A u drugi ventil koji je ispod tog ide vod iz throttle body a izlaz ide skroz iza do treceg ventila koji je za aktuator, tako meni deluje, al moram sve da dobro proverim...

kod mene je sve sada drugacije, al imam fabricke putanje creva pa vidim gde idu.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Peugeot 407 2.0 hdi, turbina i safe mode?

Post od SrdjanN » 08 Mar 2021, 11:25

identican sistem mom, sada sam sve povezao isto, video sam gde gresim, nije mi bilo jasno da je rezervoar vakuma ispod klapni, sada sam isto povezao, pa cu da probam samo da mi se akumulator napuni jer mi ostala dijagnostika sinoc u obd :kezo:

jedino sto sam broj 7 preskocio i direkt iz rezervoara vakuma spojio na aktuator dok ne zamenim taj ventil, jer je on drugacije voltaze od ovih dole oko klapne,
Prikačeni fajlovi
Screenshot 2021-03-08 at 11.23.56.png

Odgovori