Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od SrdjanN » 17 Apr 2021, 21:02

Pozdrav,

Kada je hladno napolju i prvi put upalim auto posle duzeg perioda, auto se sav trese, posle minut radi najnormalnije.
To se desava samo kada je napolju hladnije vreme.
Auto je: Peugeot 407 2.0 HDI RHR 2004

Dijagnostika kaze P2565 visok napon ka senzoru turbine, P1351 za grejac i P1597 za termostat valjda (mada termostat pokazuje normalno temperaturu).
Tek uradjen mali servis.

Cini mi se cak da je malo plavkast dim nazad kada tako radi, ali nisam siguran, mozda je i kondez.

Sta bi to moglo biti?

LAV-LAV
Postovi: 301
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od LAV-LAV » 17 Apr 2021, 23:07

Plavkast dim je znak da je motor otišao u večna lovišta. Ali mislim da u tvom slučaju nije tako jer je ovo samo nekakva nuspojava. Tvoj auto ima pravo na tu minutu samo za sebe. Zezam se,ali svejedno mislim da nije ništa strašno.Možda je zapravo nešto upalo u vakum pumpu.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od cozmo » 17 Apr 2021, 23:09

Proveri rad grejaca i releja grejaca.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od ljubitelj » 18 Apr 2021, 00:16

Moglo bi biti-
plavkasti tj više sivkasti dim je znak nesagorelog živog dizela,

uzrok je preniska temperatura u cilindru

Posredni uzrok je neispravni sistem grejanja vazduha u cliindru a što upućuje i p1351.
Moglo bi biti svašta, od pregorelog osigurača, do faličnih spojeva u ECU, preko problema sa magistralom komunikacje "releja", samih jednog ili više grejača (verovatno više komada ne radi), preko distribucije mase i raspodele toka struje izmedju pojedinih grejača, pa do razlike mase motora u odnosu na masu šasije.

Ulgavnom potrebna je dijagnostika što čitačem kodova što merenjem instrumentima, a za to je neophodan uslov neposredni kontakt i uvid u rad elektro sistema. Tek posle postavljene dijagnoze vrše se zamena ili popravka šta već treba..

Možeš sve i sam da uradiš ako imaš alata i nešto volje da proučiš kako radi sistem, ili u neki servis koji ima iskustva sa ovim podsistemima.

I da, moglo bi biti i da su dizne u problemu, ili regler pritiska/protoka goriva kao i sama pumpa visokog pritiska, i /ili nešto od creva i cevi u vezi sa gorivom.

P2565 ne kaže da je napon visok ka turbini, ne kaže ništa o naponu.
Taj kod kod PSA znači da nedostatak signala, da je u prekidu kabl, konektor, ili senzor ne prima napajanje (ima beskonačnu otpornost) tj da strujno kolo nije zatvoreno.

Zašto i kako se ne bavi, niti ima načina da sazna ECU o čemu se radi. Čitač greške za dalju dijagnostiku je bezvredan.

Uz P1351 moglo bi biti da je konektorski spoj za oba strujna kola u prekidu, otkačio se, korodirao ili ga pregrizla neka od živuljki.
Takodje može da bude i da nedostaje zajednička masa, čime takodje strujni krug ne može da se zatvori.

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2857
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od Martin » 18 Apr 2021, 08:47

@SrdjanN
Krenuo bih sa zamenom grejača. Ne mora biti greški na tabli da je neispravan grejač, dovoljno je znati da on vremenom oslabi i da ne daje toplotu kao pre, a opet šalje signal da je ispravan. Time bi trebao imati mirniji rad prilikom starta na hladnom vremenu. Ako i to ne da rezultat - onda zameniti dizne, jer se te dizne teško remontuju i najbolje uzeti sa otpada, polovne a ispravne.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od cozmo » 18 Apr 2021, 09:12

Taj motor ima DPF, osim ako nije skinut. Bez ispravnih grejaca i releja ne moze da pokrene ni regeneraciju DPFa. Mora da prijavi gresku na displeju osim ako nije sve to softverski pogaseno.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7977
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od OMP » 18 Apr 2021, 09:39

Imao sam takav problem na jednom jtd, nisu bili grejaci posto su stavljeni novi, dizne sam davao na proveru i ciscenje, dve su bile odlicne dve solidne tako da nije bilo ni do njih, auto sam tako i prodao pa ne znam sta je bio uzrok tome

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od cozmo » 18 Apr 2021, 11:27

Grejaci i relej se lako provere.

Gresku za DPF (ako ga ima) ce pokazati nekih 900km od poslednje regeneracije ako je u medjuvremenu nije pokrenuo (900km je maksimum bez regneracije kada je ukljucuje svakako bez obzira na sve).

HDI svaki pali bez grejaca cak i na vecem minusu, ali manifestacija skroz neispravnih grejaca moze biti plavi dim i nestabialn rad motora prvih par minuta (i bucniji rad), iako je upalio normalno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od SrdjanN » 19 Apr 2021, 13:30

cozmo je napisao:
18 Apr 2021, 11:27
Grejaci i relej se lako provere.

Gresku za DPF (ako ga ima) ce pokazati nekih 900km od poslednje regeneracije ako je u medjuvremenu nije pokrenuo (900km je maksimum bez regneracije kada je ukljucuje svakako bez obzira na sve).

HDI svaki pali bez grejaca cak i na vecem minusu, ali manifestacija skroz neispravnih grejaca moze biti plavi dim i nestabialn rad motora prvih par minuta (i bucniji rad), iako je upalio normalno.
bas tako se i desava.
Inace sam primetio tu jedan kabl sto ide do grejaca da mu fali izolacije na jednom mestu

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od SrdjanN » 19 Apr 2021, 13:42

Ja mislim da je meni FAP verzija, RHR motor 2004

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od SrdjanN » 19 Apr 2021, 13:51

ljubitelj je napisao:
18 Apr 2021, 00:16
Moglo bi biti-
plavkasti tj više sivkasti dim je znak nesagorelog živog dizela,

uzrok je preniska temperatura u cilindru

Posredni uzrok je neispravni sistem grejanja vazduha u cliindru a što upućuje i p1351.
Moglo bi biti svašta, od pregorelog osigurača, do faličnih spojeva u ECU, preko problema sa magistralom komunikacje "releja", samih jednog ili više grejača (verovatno više komada ne radi), preko distribucije mase i raspodele toka struje izmedju pojedinih grejača, pa do razlike mase motora u odnosu na masu šasije.

Ulgavnom potrebna je dijagnostika što čitačem kodova što merenjem instrumentima, a za to je neophodan uslov neposredni kontakt i uvid u rad elektro sistema. Tek posle postavljene dijagnoze vrše se zamena ili popravka šta već treba..

Možeš sve i sam da uradiš ako imaš alata i nešto volje da proučiš kako radi sistem, ili u neki servis koji ima iskustva sa ovim podsistemima.

I da, moglo bi biti i da su dizne u problemu, ili regler pritiska/protoka goriva kao i sama pumpa visokog pritiska, i /ili nešto od creva i cevi u vezi sa gorivom.

P2565 ne kaže da je napon visok ka turbini, ne kaže ništa o naponu.
Taj kod kod PSA znači da nedostatak signala, da je u prekidu kabl, konektor, ili senzor ne prima napajanje (ima beskonačnu otpornost) tj da strujno kolo nije zatvoreno.

Zašto i kako se ne bavi, niti ima načina da sazna ECU o čemu se radi. Čitač greške za dalju dijagnostiku je bezvredan.

Uz P1351 moglo bi biti da je konektorski spoj za oba strujna kola u prekidu, otkačio se, korodirao ili ga pregrizla neka od živuljki.
Takodje može da bude i da nedostaje zajednička masa, čime takodje strujni krug ne može da se zatvori.
Svaka cast na pojasnjenu.
Tako je, nesto sam pomesao za 2565 = Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit High
I tako isto pise za egr (samo umesto TBCPS pise nesto drugo, ali kljuc je u ovom ciruit high) kada ga diskonektujem od struje, tako da je meni to najverovatnije los dotok struje do senzora, ali sam krenuo od drugih stvari da resavam. Znaci auto od ukupnih ulaganja mehanickih ima:

Zadnje diskove i plocice,
prednju levu kuglu (za zamenu ali nije toliko losa)
P1351 to za grejace
P2565/P2563 to za turbo
P1597 whatever?
Levu stranu senzora abs-a (to mi vlasnik rece da mu se pojavilo kada je zamenio diskove)
Ulje malo curi na nosacu filtera ulja, ali ne gubim na meracu, rece neki dihtunzi tu da treba da se menjaju.

Sta biste vi prvo sledece resili, plan je svaki mesec bar jednu stvar od ovih da resim, po vama sta bi bio sledeci prioritet,
Imam jos jedan auto koji se vise koristi, ali bih i ovaj da dovedem u red skroz.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10350
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od sebekkg » 19 Apr 2021, 15:01

Grejač je 10e komad. Ali skini ih i proveri otpornost sa unimerom. I pazi kad ih skidaš ako su zapekli da ne puknu. Ja zato zagrejem prvo motor, a samim tim i metal oko grejaca i naprskam neki sprej da odpekne. I polako skineš.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od cozmo » 19 Apr 2021, 15:15

Problem je, na HDI bilo kom, cesto pucanje grejaca. To resava samo lik iz NS za 50 evra po grejacu plus dolazak.

Naravno, ako majstor zna caku potrudice se na svaki nacin da proba da ga ne zalomi, ali desava se cesto.

Mi nismo imali problem na starom 2.0 HDI 66kw, ali drugar jeste na 2.0 HDI 79kw, pukao je jedan i pored maksimalne paznje. Ostala 3 izasla glatko za minut.

P1597: Circuit of the bypass solenoid valve, refrigeration circuit. Circuit open.

Sredi grejace, trap, kocnice i ABS prvo.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7977
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od OMP » 19 Apr 2021, 17:42

grejaci i dizne su problem na mnogim kolima da se skinu kad je stariji auto a to nije nikad skidano, ja sam do sad na dva svoja auta menjao grejace i imao srece da se relativno lako odviju a sad na ovom hdi su mi skidali dizne da zamene podloske i isto se lako odvile sem jedne koja je pravila probleme ali ipak popustila bez posledica

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Kada je hladno auto se trese par minuta ?

Post od SrdjanN » 19 Apr 2021, 19:53

Ne bih smeo sam to da skidam, skroz su iza motora. Generalno je sve uzasno nepristupacno na 2.0HDI/TDCI 136ks :( dugacka hauba, dusu sam ispustio cackajuci oko turbine da nadjem zasto mi baca neke greske, sreca samo sto sam visok 190cm pa uhvati i ispod turba :D

Odgovori